Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505600 kertaa)

Ikämies

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 146
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2145 : 25.12.15 - klo:15:14 »
Meinasin ensi keväänää päivittää NB:n alustaa. Foorumeita luettuani taidan päätyä BC Racingiin (BR). Kättötarkoitus katu/maantie ja satunnainen höntsärata harvakseltaan. Panttaan tilausta kuitenkin vielä, jos vaikka tulisi jotain tammikuun tms. alennuksia (hyvät vinkit tervetulleita). Koiranluut jo ostin.

Kyseisiin iskareihin saa eri pituisia jatkovarsia vaimennuksen säätönupin päähän. Edessähän niitä ei tarvitse ja oikealla takana säätö onnistuisi jos tekee verhoilupaneeliin reiän. Mutta kuskin puolella jousen yläpään kiinnityksen edessä on bensaputkien suojalevy (jonka saa tietenkin pois). Tuossa nurkassa tuollaisella säätöruuvin jatkovarrella olisi varmaan käyttöä.

Kysymys: Miten olette ratkaiseet vasemman takatolpan yläpään säädön jos haluaa pitää verhoilun ja suojalevyn paikallaan. Ja millaisia nuo jatkovarret ovat, onko taipuisia, sopiiko tähän tarkoitukseen ja jos niin kuinka pitkän tarvitsee.
Näistä olisi kyse:
Damper adjusting extenders – to save you the time and trouble of removing the parcel shelf each time you want to adjust the damping on your BC Racing coilovers we can offer pairs of adjuster extenders. These attach to the adjuster knob on the top of the coilover and are available in three lengths, 110mm, 200mm and 250mm. They attach in seconds with a simple grub screw design.

Avt0mat

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 297
  • MX-5 10AE
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2146 : 25.12.15 - klo:15:21 »
Itse repäisin verhoilut, suojalevyn, vararenkaan jne. kerrasta pois alustaa asentaessa.

PS. Mamasanilla on nyt menossa vuodenvaihteeseen asti kimppatilaus noista alustoista. Vilkaise siitä!

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2147 : 25.12.15 - klo:16:22 »
Mamasanin kimppa loppuu 3.1 kannattaa olla nopea ja hinta nousee siitä jos et kimpassa tilaa.

Myöskin siihen Mamasan myy vaijerisäätö palaa jolla säätö tulee ulos verhoilun raosta eli verhoilu saa jäädä asennuksen jälkeen paikalleen ja silti voit säätää lennosta.

Ikämies

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 146
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2148 : 25.12.15 - klo:21:27 »
Kiitos vihjeistä. Mamasanille laitoin juuri BR alustan tilaukseen ja tuli 100 € säästö. En ollutkaan huomannut heidän sivuilla tuota kimppatilausta. Samoin sivuilta löytyi infoa noista säätönupin jatkovarsista. Ja foorumilaiselta löytyi yksi ylimääräinen jatkovarsi.

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2149 : 27.12.15 - klo:21:17 »
Kellään linkkiä VVT-moottorin ja ecun virtapiirikaavioihin tai alkuperäsiin nbfl:n korjausoppaisiin mistä löytynee myös?

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2150 : 27.12.15 - klo:21:33 »
Kellään linkkiä VVT-moottorin ja ecun virtapiirikaavioihin tai alkuperäsiin nbfl:n korjausoppaisiin mistä löytynee myös?

Tuosta mittää apuva? http://www.mellens.net/mazda/index.html

NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2151 : 27.12.15 - klo:21:47 »
Tuo on tiedossa jo mutta noi on jenkkimalleihin missä ei oo vvt:tä ollu.

OJ

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 63
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2152 : 12.01.16 - klo:21:29 »
Mistähän kannattaisi lähteä vikaa metsästämään, kun NA:n luukkulamput alkoi tempuilemaan tuossa pari päivää sitten. Eivät siis nouse enää automaattisesti ylös, kun valot kytkee päälle. Erillisestä valojen nosto -nappulasta nousevat ja laskevat kyllä edelleen normaalisti.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2153 : 12.01.16 - klo:21:41 »
Toinen ajovalon nostomoottorin liukurata rikki.
En muista kumpi ohjasi varmasti mutta olisi muistikuva että kuskinpuoli.

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2154 : 12.01.16 - klo:21:45 »
Tai sitten vika on releessä, ihan samoilla oireilla löytyi vikoja muiltakin ja releen vaihdolla korjaantui. Google ei nyt osannut sanoa varmuudella mistä se löytyy, ilmeisesti eroja on joko vuosimallin taikka euro/jdm/jenkki/aussi mukaan. Sen pitäisi löytyä joko ratti-akselin alta, tai sitten konehuoneesta.

ErkkiM

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 773
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2155 : 14.01.16 - klo:11:06 »
Tai sitten vika on releessä, ihan samoilla oireilla löytyi vikoja muiltakin ja releen vaihdolla korjaantui. Google ei nyt osannut sanoa varmuudella mistä se löytyy, ilmeisesti eroja on joko vuosimallin taikka euro/jdm/jenkki/aussi mukaan. Sen pitäisi löytyä joko ratti-akselin alta, tai sitten konehuoneesta.

Voisiko kyse olle oireilevasta releestä myös tapauksessa jossa valojen sammuttamisen jälkeen kuskin puolen luukku jää "looppiin" hetkeksi, eli 3-4 kertaa menee kiinni, aukeaa, menee kiinni jne.
Tätä tapahtuu ehkä joka kolmannella kerralla. Jos luuukut pitää kokoajan auki niin ne myös pysyvät auki ihan normisti.
-E
NA '90 1.6 Mariner Blue

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2156 : 18.01.16 - klo:15:29 »
Onko näistä kiinan kisakateista mihinkään eli puhdistaako nämä oikeesti mitään?

Klik!
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2157 : 18.01.16 - klo:15:39 »
Onko näistä kiinan kisakateista mihinkään eli puhdistaako nämä oikeesti mitään?

Klik!

Ainakin sen vertaa, että vm 2001 auto menee konttorilla päästöistä helposti. Ei kokemuksia mistään ajonaikasesta mittauksesta, eikä kyllä kestostakaan.
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2158 : 18.01.16 - klo:15:41 »
Onko näistä kiinan kisakateista mihinkään eli puhdistaako nämä oikeesti mitään?

Klik!

Ainakin sen vertaa, että vm 2001 auto menee konttorilla päästöistä helposti. Ei kokemuksia mistään ajonaikasesta mittauksesta, eikä kyllä kestostakaan.

Ok, ihan katsastukseen tämäkin tulisi. Pitää varmaan painaa osta-nappia siis.
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

leyak

  • Kerholainen
  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2159 : 18.01.16 - klo:17:58 »
Miten on: pitäisikö 107K ajetun 2003 NBFL venttiilit säätää, ei löydy huoltokirjasta mainintaa. Kuka tekee ja mitä mahtaa maksaa? Onko kellään kokemusta: kannattaisko keväthuolto öljyjen vaihtoineen + mahdollinen jarrulevyjen ym. uusiminen teettää Saksanreissulla, tai? Renkaatkin menee uusiksi.
-03 NBFL 1.8 Nevada