Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505601 kertaa)

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson



wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2178 : 25.02.16 - klo:10:04 »
http://revlimiter.net/blog/2011/02/nopro-washer-bottle/

Tuolla on Suzukin alkuperäisnumerokin sille, mitäköhän mahtaa maksaa suoraan marmoriltiskiltä ostettuna.

a sigfrids

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 62
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2179 : 25.02.16 - klo:10:48 »
http://revlimiter.net/blog/2011/02/nopro-washer-bottle/

Tuolla on Suzukin alkuperäisnumerokin sille, mitäköhän mahtaa maksaa suoraan marmoriltiskiltä ostettuna.

Marmorilla 80€ hintaa ja muistelisin että noin parin viikon toimitus tais olla. En ole tuosta varma kun jonkun aika siitä kun tilasin.
Mutta tuo hinta on tämän hetkinen...
Miata 1.6 turbo chargecooled -89 DU Mariner Blue
Octavia combi RS -14 Rally Green

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


VilleH

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 139
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2181 : 25.02.16 - klo:11:23 »
Laitoin jo tilauksen vetämään Japanista. Tämän hetken hinta rahteineen on 37e. Tuohon vielä tullit ja alvit päälle. Toimitusajasta ei muuta tietoa kuin odotellaan.

a sigfrids

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 62
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2182 : 25.02.16 - klo:13:28 »
huomasin tuossa että jonkunverran kinkkinen saada oikeaan kohtaan tuo säiliö, meinaa tulla korkeutta väkisin liikaa.
Pikkasen vinoon joutu jättää sen.
Miata 1.6 turbo chargecooled -89 DU Mariner Blue
Octavia combi RS -14 Rally Green

Avt0mat

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 297
  • MX-5 10AE
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2183 : 25.02.16 - klo:14:14 »
Mä tarttisin kanssa siromman pesurisäiliön. Saako jostai kotimaasta nettikaupasta tilattua? Ei ole osunut silmään oikein mistään.

Mike

  • Juniori
  • Viestejä: 46
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2184 : 03.03.16 - klo:18:21 »
Öljynpaluuta tässä suunnittelin, kannattaako vaan kylmästi viedä joku AN10 laippa hitsattavaksi tuohon vai kestääkö jollai kierretappi-kemiallinen metalli tyyppisellä ghettoratkaisulla? Ei taida vaan onnistua yhellä tutulla pajalla toi alumiinin hitsaus, mut eiköhän tattikselta joku lafka löydy aina.

Tähän kohtaan aattelin lykätä:

-92 NA 1.6 turbo

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2185 : 03.03.16 - klo:18:44 »
Itse vetelin melko etureunaan puolen tuuman kierteet ja kemiallisella metallilla kiinni:


Enemmän tunnen niitä, joilla on pettänyt alumiinihitsaus kuin niitä joilla on pettänyt tämä ghetompi vaihtoehto. ;)

Edit: Jos viet keskemmälle, niin pidä huoli, ettei kara osu veiveihin. Ne tulee yllättävän lähelle.
Don't charge. Super Turbocharge!

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2186 : 03.03.16 - klo:19:26 »
Itse vetelin melko etureunaan puolen tuuman kierteet ja kemiallisella metallilla kiinni:

Kuin myös. Kaksi ajokautta kestänyt ja eiköhän toi kestä jatkossakin. Kierteen jätin silleen "vajaaks", että karan kierre kiristy reikään silleen, että karan pää meni juuri ja juuri pannun sisäpinnasta yli. Haaveena tossa oli että kun jättää kierteen tiukaksi, niin liitos on mahollisimman tiivis jo ilman JB Weldiä. Haussa oli, että mekaaninen rasitus kohdistuu metalli-metalli pintaan, eikä JB Weldiin kuten ois käyny, jos kierre ois väljä ja kara ois pitäny lukita kemiallisella metallilla. JB Weldiä kierteeseen, karan kiristys paikalleen ja sit viä JB Weldiä karan juureen. Näköjään tuli ihan hyvä.

Voi sen noinkin tehdä: http://www.miataturbo.net/build-threads-57/geoff-builds-silly-car-few-weeks-before-m%40mrls-every-year-80885/page19/#post1312916
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


Mike

  • Juniori
  • Viestejä: 46
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2187 : 03.03.16 - klo:20:31 »
Itse vetelin melko etureunaan puolen tuuman kierteet ja kemiallisella metallilla kiinni:

Enemmän tunnen niitä, joilla on pettänyt alumiinihitsaus kuin niitä joilla on pettänyt tämä ghetompi vaihtoehto. ;)

Edit: Jos viet keskemmälle, niin pidä huoli, ettei kara osu veiveihin. Ne tulee yllättävän lähelle.

Vois olla joo parempi vetää tonne eteen se ja ehkä mää nyt sitte uskallan ite duunailla sen. Onkos sillä jotai seksuaalista merkitystä käyttääkö 1/2" vai jotai perus M12 kierrettä?
-92 NA 1.6 turbo

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2188 : 03.03.16 - klo:20:33 »
M12:lla ei välttämättä oo miataturbo.netin hyväksyntää  laughing-smiley-014

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2189 : 03.03.16 - klo:21:48 »
M12:lla ei välttämättä oo miataturbo.netin hyväksyntää  laughing-smiley-014
Tuumakoolla ja brittikierteellä oon itse hakenut mx5nutz-hyväksyntää... Sen tosin saa jo sillä, että on sijoittanut yli 100 puntaa auton virittämiseen. ;)
Don't charge. Super Turbocharge!