Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505577 kertaa)

Rusty

  • Juniori
  • Viestejä: 36
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2340 : 25.05.16 - klo:21:51 »
Epäilin itsekin ekana mankkaa ja ehdinkin sen jo tsekata. Ei näkynyt mitään avoimia piuhoja ja yritin laittaa uuden sulakkeen johtosarjan ollessa selvästi ulkona ja kärähti edelleen.

Edit: Ja se tuli huomattua että pääreleelle asti ei tule jännitettä. Rele toimii vain "manuaalisesti", eli itse sitä painamalla...

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2341 : 25.05.16 - klo:23:24 »
Edit: Ja se tuli huomattua että pääreleelle asti ei tule jännitettä. Rele toimii vain "manuaalisesti", eli itse sitä painamalla...

Engine fuse ok?  Tämä löytyy samasta sulakerasiasta kuin toi room-sulake. Pääreleen pitäs olla vetäneenä avaimen startti- ja run-asennoissa. Jos engine sulake palanut, niin ei toimi.

Ei ihme ettei toimi kun se ymmärtääkseni hoitaa ecun sähköt....

http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=275640

Korjaan eipä sittenkään hoida. Siellä on kaikkea muuta linjassa.

Josko sittenkin. Ton linkin postaus #3  Yes, the presence of the "Room fuse" is necessary. The output of that fuse goes to terminal 1A of the ECU connector #1, and is the primary power source for the ECU. (Also it is needed to preserve the ECU's fault code memory when ignition is off.)  Ja jos kaaviota oikein katsoin, niin room --> ecun pinni 1A

Arvauksia Room-sulakkeen oikkarin etsimiseen. Sisävalon polttimo pois. Tuskin oikkarissa, mutta eipä toi iso vaiva ole irroittaa. Samoin takakontista antennin liittin irti.
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


Rusty

  • Juniori
  • Viestejä: 36
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2342 : 26.05.16 - klo:06:11 »
Engine fuse ok, ROOM ainut palanut sulake. Tuli tosta antennista mullekin eilen mieleen, että olen asentanut sille erillisen napin jolla saan sen halutessa ylös/alas. Mutta eipä ollut sekään. Töiden jälkeen etsinnät taas jatkuu...

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2343 : 26.05.16 - klo:11:18 »
Mittaristo irti: http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=384971 + kolme mittariston takana olevaa liitintä, niin saa ainakin mittaritaulun poissuljettua.

ECU on kartturin jalkatilassa suojapellin alla. Kun tolta ROOM-sulakkeelta menee johto ECU:lle, niin hyvä vilkasta sinnekin.
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2344 : 28.05.16 - klo:17:16 »
Mistä sais laadukkaita liittimiä konehuoneeseen? Tänään meinas jäädä sbc:lle lähtemättä (ja takaisin lähdössäkin oli vähän ongelmia) kun tuo mun motonetin liitinviritys vähän meinaa pätkiä asennontunnistimessa....

Ja tähän liittyen: löytyykö jostain sellaista sähköteippiä, joka kestäisi vähän paremmin lämpöä kuin tuo motonetin 50-rullaa-eurolla-teippi?
Don't charge. Super Turbocharge!

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2345 : 28.05.16 - klo:17:23 »
Mistä sais laadukkaita liittimiä konehuoneeseen?

Vaikka Motonetista. Löytyy eri piuhamäärille ja vastaavia saa kyllä muualtakin. Toimii paremmin ku junan vessa.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/487412/Pikaliitin-6napanaaras-vesitiivis



Lainaus
Ja tähän liittyen: löytyykö jostain sellaista sähköteippiä, joka kestäisi vähän paremmin lämpöä kuin tuo motonetin 50-rullaa-eurolla-teippi?

Tää on ollu ihan ok.

http://tuotteet.etra.fi/fi/g19941585/3m-33-super-sahkoteippi
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2346 : 28.05.16 - klo:17:26 »
Motonetin Superseal-liittimet on joo ihan hyviä, joskin ite välillä kaipaa jotain kompaktimpaa, sillon voi käyttää esim Deutschin DTM-liittimiä.. Ite käyttäny teippinä motonestistä saatavaa lätkämaila-erkkaa tai sitte sitä vulkanoituvaa teippiä.

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2347 : 28.05.16 - klo:17:57 »
Silikoniteippi. Tilasin joskus rullan kokeeksi ja hyväksi havaitsin. Eikä maksa paljo ku tarpeeks kaukaa tilaa.

http://www.ebay.co.uk/itm/Useful-Waterproof-Silicone-Performance-Repair-Tape-Bonding-Rescue-Black-/301727585497?hash=item46405d94d9:g:urUAAOSwT6pV5Aq7

NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2348 : 28.05.16 - klo:19:32 »
Silikoniteippiä tilattu!
Tuo liitinhän näyttää oikein fiksulta. Täytyy hakea niitä muutama jemmaan...

Tänks!
Don't charge. Super Turbocharge!

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2349 : 28.05.16 - klo:19:41 »
Noiden puristamiseen kannattaa vaan hommata kunnon krimppaustyökalu mitä kyllä saa noin 20e alkaen.. mä voin lainata tarvittaessa myös.

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2350 : 28.05.16 - klo:20:20 »
Jos oikeesti haluutte hyviä liittimiä niin unohtakaa noi supersealit ja hommatkaa näitä:
http://www.tsp.fi/tuotteet/tuoteryhma/tiiviit-deutsch-liittimet/action/list/

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2351 : 28.05.16 - klo:20:42 »
Kyl noi supersealitkin on sopivan kokosilla johtotiivisteillä ihan ip67/68 kestäviä ja helppoja asennettavia. Millä tapaa ne muka on huonompia ku dtm:t? Saatavuus ainakin on hyvää luokkaa kun joka motonetistä löytyy.

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2352 : 28.05.16 - klo:20:56 »
Millä tapaa ne muka on huonompia ku dtm:t?

Ehkä ne ei kestä upotusta 90cm syvyyteen? giggle

Suomen olosuhteissa maan päällä olevassa autossa ne on kyllä kestäny, ekat omat asennukset on jo yli 15v vanhoja, eikä toistaiseksi ensimmäistäkään ongelmaa. :)
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2353 : 28.05.16 - klo:21:08 »
Töissä ollaan laitettu molempia ja kyllä noi supersealit on paljon herkempiä hapettumaan kun deutschin liittimet ja jostain kumman syystä muutoinkin ammattikäytössä toi deutschin liitin on suositumpi mut supesealilla on vissiin taas joku miataturbo aproved hyväksyntä parhaaksi liittimeksi  laughing-smiley-014

Ihan kun ottaa molemmat liittimet käteen ja vertailee niitä niin huomaa kyllä kumpi on laadukkaampi ja kestävämpi.

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2354 : 28.05.16 - klo:21:47 »
Okei. Hyvä jos jollain on huonompaakin käytännön kokemusta. Ite oon kylläkin nähny aiemmalla työuralla useita vuosia aurauskalustolla varustettujen pickupien ym kiinteistöhuoltoautojen alustarakenteisiin asennettuina olleita supersealeja jotka on ollu sisältä ihan uudenverosia ja kuivia vaikka ulkopuolella on ollu paksumpiki paskakerros. Niitä, niinkuin dtm:iäkin toki saa hyvillä ja huonommilla pinneillä joissa voi eroja olla hapettumisenkin kanssa. Joku rasva ja voiteluöljy luulis estävän hapettumisen huonompilaatuisillakin pinneillä jos oikeesti on haastava käyttökohde. Kuitenkin väittäisin että supersealinkaan sisään ei kyllä paska pääse jos johtotiivisteet on oikeeta kokoa. Deutschin dtm toki on siinä suhteessa vähän anteeksiantavampi kun tiiviste on siinä rungossa.