Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505551 kertaa)

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2535 : 09.10.16 - klo:21:57 »
Mutta miten toimii oikeasti matalana..

Eikö tää oo vähän joko tai? Alusta voi joko toimia, tai sitten se voi olla oikeasti matala. Toimimiseen tarvitaan joustoa ja jos ei mataluuden takia oo varaa joustaa, ni ei se voi toimiakaan, vaikka ylempänä olis miten hyvä. :scratch
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2536 : 09.10.16 - klo:22:05 »
oikean eturenkaan sisäreuna on kulunut

Camber v. -0,52 o. -1,04

Minusta tuo asteen camberi on kyllä katuajeluun aika reipas. Mulla oli aikanaan MR2:ssa etupäässä aste, mikä oli kohtuu kompromissi, kun tuli käytyä jatkuvasti radalla ja toisaalta kadullakin leikittyä vähän koko ajan. Sen ostanut kaveri otti sen ihan normaaliin katuajoon ja valitteli, että renkaat kulu sisäreunasta.

Luultavasti tilanne paranis, jos oikeankin säätäis tohon samaan ku vasen. Jos ei tuohon eroon oo jotain erityistä syytä? :scratch



Aurauksen kait pitäis vaikuttaa aikalailla samoin molemminpuolin, ei kait siitä tommosta kulumiseroa saa aikaseks?
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Cyna

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 183
  • "Pepper"
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2537 : 09.10.16 - klo:22:06 »
Mutta miten toimii oikeasti matalana..

Eikö tää oo vähän joko tai? Alusta voi joko toimia, tai sitten se voi olla oikeasti matala. Toimimiseen tarvitaan joustoa ja jos ei mataluuden takia oo varaa joustaa, ni ei se voi toimiakaan, vaikka ylempänä olis miten hyvä. :scratch

On mulla ollu alusta mallia matalana sellanen pomppukeppi ettei mitään rajaa, ilman minkäänlaista esijännitystä toki..

Väiski

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 446
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2538 : 09.10.16 - klo:22:43 »
oikean eturenkaan sisäreuna on kulunut

Camber v. -0,52 o. -1,04

Minusta tuo asteen camberi on kyllä katuajeluun aika reipas. Mulla oli aikanaan MR2:ssa etupäässä aste, mikä oli kohtuu kompromissi, kun tuli käytyä jatkuvasti radalla ja toisaalta kadullakin leikittyä vähän koko ajan. Sen ostanut kaveri otti sen ihan normaaliin katuajoon ja valitteli, että renkaat kulu sisäreunasta.

Luultavasti tilanne paranis, jos oikeankin säätäis tohon samaan ku vasen. Jos ei tuohon eroon oo jotain erityistä syytä? :scratch

Sanoisin, että noilla renkailla kadulla sopiva camber edessä voi lymytä lähellä -1. Numeroiden mukaan samanlaisella rengastuksella ajan itse tosin vakiokorkuisena (onko sama ET kuin Ikämiehellä - en tiedä). Mielestäni auto säädetään niin, että se on hyvä ajaa. Kahden eri rengassatsin välillä jo huomaan eron, mutta olen koittanut löytää kultaisen keskitien, ettei tarvitse säätää välin renkaita vaihtaessa. Talvirenkaiden suhteen en ole yhtä kranttu. Renkaiden kuluminen ja katsurin mielipide on triviaalimpia juttuja, ellei nimenomaan halua niin päin.  Joka tapauksessa kantsii säätää symmetrisesti. Jos kerran säädetään, niin eihän se voi olla oikea tapa, että katsotaan vain, että yksittäin kulmat ovat näennäisesti toleransseissa ja sillä hyvä eikä tehdä mitään.

cossy81

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 189
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2539 : 10.10.16 - klo:12:05 »
Moi! Mille kuuluu näyttää mx5 nb korimallin helma takarenkaan edestä alapuolen sauma? Kyselin yhdestä autosta ja siinä näyttää olevan hitsisaumaa joka tuskin tehtaan tekele.. onko jollai laittaa kuva millanen se kuuluisi olla ni selviäisi onko tuosta vaihdettu peltiä. jeap tyhmä kysymys
Oheinen kuva jonka myyjä laittoi minulle
Mx-5 1.8 nb
Gsx-r k7

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2540 : 10.10.16 - klo:14:57 »
Tuo on korjattu. On vakiopaikka ja noita helmoja on fiksattu just tosta kohtaa isosta osasta autoja.

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2541 : 10.10.16 - klo:16:00 »
Tuo on korjattu. On vakiopaikka ja noita helmoja on fiksattu just tosta kohtaa isosta osasta autoja.

Eikös tää oo lähinnä positiivinen juttu kun kuitenki vanhemmat enemmän ajetut on melkein aina mätiä tuosta?
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2542 : 10.10.16 - klo:16:03 »
Tolla työnjäljellä ei mun mielestä oo kyl mitenkään positiivinen juttu tuo korjaus. Siellä luultavasti on alla seuraava pelti vielä ruosteessa ja on vaan hitsattu pintaan uus pelti.

cossy81

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 189
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2543 : 22.10.16 - klo:16:42 »
Onko normaalia 1.8nb vm98. Et lämpimänä tyhjäkäynti 650-750 rpm?? Onko tyhjäkäynti säädettävissä vai kaikki anturoiden varassa lähinnä ku kierrokset matalalla ni meinaa välillä pikkasen täristä.. tulpilla alkaa olla jo kilsat täynnä et ne pitää vaihtaa tässä
Mx-5 1.8 nb
Gsx-r k7

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2544 : 22.10.16 - klo:17:04 »
tulpilla alkaa olla jo kilsat täynnä et ne pitää vaihtaa tässä

Ooksä ilmansuodattimen kattonu? Ku tulpat haet, niin ota ilmansuodatin kans. Tyhjäkäyntiventtiili saattaapi myös olla putsauksen tarpeessa. 850 RPM:n korvilla pitäs tyhjäkäynti olla.
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


cossy81

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 189
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2545 : 22.10.16 - klo:22:06 »
tulpilla alkaa olla jo kilsat täynnä et ne pitää vaihtaa tässä
Jep ilmasuodatin ois tarkotus uusia joka tapauksessa mut missä kohtaa sijaitsee tyhjäkäyntivena??

Ooksä ilmansuodattimen kattonu? Ku tulpat haet, niin ota ilmansuodatin kans. Tyhjäkäyntiventtiili saattaapi myös olla putsauksen tarpeessa. 850 RPM:n korvilla pitäs tyhjäkäynti olla.
Mx-5 1.8 nb
Gsx-r k7

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2546 : 22.10.16 - klo:22:19 »

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2547 : 22.10.16 - klo:23:42 »
Toi on tyhjäkäynnin säätöruuvi tossa edellisessä kuvassa. Säätöventtiili on läppärungon alapuolella oleva käikäle, joka näyttää tältä



Ecu ohjaa tota käikälettä. Mä en koskis mihinkään ennen ilmansuodattimen ja tulppien vaihtoa. Jos noiden vaihto ei korjaa tyhjäkäyntiä normaaliksi, niin sit työkaluilla tinkeröimään.
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


HiTec

  • Juniori
  • Viestejä: 40
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2548 : 27.10.16 - klo:21:15 »
Onko tällä foorumilla mitään asetusta siihen, että liitetiedostot eivät avautuisi niin tolkuttoman isona ja näkyvät vain murto-osana ilman palkkien vieritystä?
NA '91
Audi Q2

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2549 : 27.10.16 - klo:21:52 »
Ei muuten kuin siten, että linkkaa ne kuvat foorumille jo valmiiksi pienennettyinä.

Liitteenä upatut tiedostot näkyy postauksessa pienessä esikatseluruudussa.