Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505568 kertaa)

cossy81

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 189
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2565 : 08.11.16 - klo:22:09 »
2001 alkaen löytyy obd portti jalkatilasta.. sitä ennen mennään ledi-hyppylankavirityksellä.

Kerro toki myös oireet, foorumilla on enempi älliä kun sillä vanhalla diagoosisysteemillä.
98 vuosimalli eli ei obd2.. pitikö siihen ottaa 400omh vastus ja sit led ?? Oireena et kylmänä välillä tuntuu jonkun 3000rpm jälkeen lähtee vetämään paremmin ja lämpimänä toimii ihan normaalisti.. lambda taitaa olla alkuperäine 1.8 ajettu 160tk tulpat ilmanpuhdistin vaihdettu samalla parempi maajohto moottorin ja korin väliin
Mx-5 1.8 nb
Gsx-r k7

Atte.V

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 692
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2566 : 08.11.16 - klo:22:12 »
2001 alkaen löytyy obd portti jalkatilasta.. sitä ennen mennään ledi-hyppylankavirityksellä.

Kerro toki myös oireet, foorumilla on enempi älliä kun sillä vanhalla diagoosisysteemillä.
98 vuosimalli eli ei obd2.. pitikö siihen ottaa 400omh vastus ja sit led ?? Oireena et kylmänä välillä tuntuu jonkun 3000rpm jälkeen lähtee vetämään paremmin ja lämpimänä toimii ihan normaalisti.. lambda taitaa olla alkuperäine 1.8 ajettu 160tk tulpat ilmanpuhdistin vaihdettu samalla parempi maajohto moottorin ja korin väliin
Tuskin näkyy vika koodina. Veikkaan tulpan johtoja.
NA 1,8 turbo

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2567 : 09.11.16 - klo:11:34 »
Koita hidastaa vitosella tyhjäkäynnille asti ja paina kaasu pohjaan, jos alkaa nykiä, ni johdot vaihtoon.
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

sember

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 105
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2568 : 11.11.16 - klo:16:21 »
Pikanen kysymys, että saako tunerstudio kuinka helposti toimimaan gen1 mspnp kanssa vai onko parempi megatune ottaa suosiolla käyttöön? Jos tiedostoja pitää korvata/lisätä niin pikainen ohjeistus ei olisi pahitteeksi.

Edit: Nähtävästi nykyään taitaa toimia normaalisti kun tutkailin update logeja. Ennen tainnut olla ongelmaa jolloin joutunut siirtämään tiedostoja megatunesta tunerstudion tiedostoihin. Korjatkaa jos olen väärässä.
« Viimeksi muokattu: 11.11.16 - klo:17:44 kirjoittanut sember »

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2569 : 11.11.16 - klo:19:12 »
Hei nyt oikeesti, megatune roskiin.

sember

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 105
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2570 : 11.11.16 - klo:19:22 »
Hei nyt oikeesti, megatune roskiin.

En sitä aiokkaan käyttää, kysymys johtui vain siitä kun lueskelin jotain vanhempaa foorumia missä oli selostettu ettei suoraan olisi yhteensopiva ollut mega 1:n kanssa joka on siis joskus aikanaan voinut pitää paikkansa muttei enään. 2 ja 3 kanssa toiminut aina moitteetta mutta 1:n piti siirrellä megatunesta tiedostoja jotta näyttä oikeita arvoja. Luulin että tuon nyt ymmärsi viestistäni ilman siitä erikseen tarinoimatta :)

thepirnes

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 73
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2571 : 13.11.16 - klo:14:49 »
Moottorin nostoa valmistellessa pisti ihmetyttämään että mikä kuvissa näkyvän pellin palasen tarkoitus oikein on kun kyseistä osaa ei ohjeessakaan ollut paikallaan




wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2572 : 13.11.16 - klo:16:47 »
On tota näemmä maailmalla muutki ihmetelly. http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=471255   

Muistelen lukeneeni lämmön aiheuttamista CAS-ongelmista, joten oisko toi olevinaan jonkunlainen CAS:in lämpösuoja / CAS:in pultin vahingossa avaamisen estokäikäle kun siinä on toi pultin päälle menevä kynsi dunno 
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


sember

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 105
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2573 : 19.11.16 - klo:20:13 »
pnpgen1 mega laatikko vieläkin temppuilee, tai siis käyttäjä ei osaa  smoker

Purkissa sisällä MS1/Extra hr_10g Firmware , mitä eroa tuolla on käytännössä MS1/Extra 029y4a Firmware:en?
Jos tuo hi ress käytössä niin tarviiko ladata jotain tiedostoja erikseen ja laittaa tunerstudion kansioon.

Koitin startata autoa ja tunerstudio antaa heti: "Controller error" ja siihen stoppaa starttaaminen. Jos base mapiksi täytyy laittaa jokin muu kuin http://www.megasquirtpnp.com/gen1/mspnp_downloads.htm saatava basemap niin kertokaa mistä moisen saa, tosin en itse usko että siitä nyt olisi kyse.

Edit: Elikkäs juu, enpä hoksannut että high-res vaatii eri mapin ja siitä nuo probleemat luultavasti johtuvat. Onko jollain tietoa mistä saisi basemapin tuolle fw:lle ladattu vai aloitanko vanhemmalla fw:llä suosiolla ja myöhemmin päivitän takaisin uudempaan. Vähän turhaa jumppaahan tuo on mutta pääsisi ainakin helpommin alkuun kun on valmiiksi lähes toivat asetukset.
« Viimeksi muokattu: 19.11.16 - klo:23:49 kirjoittanut sember »

oetseli

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 61
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2574 : 21.11.16 - klo:14:29 »
Katsastaja löi sorkkaraudan läpi edestä oikean puoleisesta pitkittäiskotelosta. Ruosteen lisäksi ne kotelot on ottanut selvästi osumaa molemmilta puolilta, lienee liian matalan alustan syytä.

Tuli mieleen, että vaikka tuo ei itsessään liene iso korjausoperaatio teettää jossain kyläsepällä niin onkos tässä kohtaa paikkauksen lisäksi järkevintä sijoittaa niihin päälle asennettaviin vahvistuspaloihin (kuten: https://www.flyinmiata.com/fm-frame-rail-reinforcement-kit.html )? Kyseessä NA Miata.

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2575 : 21.11.16 - klo:15:06 »
Katsastaja löi sorkkaraudan läpi edestä oikean puoleisesta pitkittäiskotelosta. Ruosteen lisäksi ne kotelot on ottanut selvästi osumaa molemmilta puolilta, lienee liian matalan alustan syytä.

Tuli mieleen, että vaikka tuo ei itsessään liene iso korjausoperaatio teettää jossain kyläsepällä niin onkos tässä kohtaa paikkauksen lisäksi järkevintä sijoittaa niihin päälle asennettaviin vahvistuspaloihin (kuten: https://www.flyinmiata.com/fm-frame-rail-reinforcement-kit.html )? Kyseessä NA Miata.
Mulla on DIY-versiot noista ylimääräisenä ilman mitään reikiä mutta niiihin poraa reikäporalla  äkkiä vesireiät.
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2576 : 21.11.16 - klo:15:33 »
järkevintä sijoittaa niihin päälle asennettaviin vahvistuspaloihin

Ehdottomasti kyllä. Korin lisäjäykistäminen ei pahaa mäxässä tee ja frame railien vaikutuksen kyllä huomaa.
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


cossy81

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 189
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2577 : 21.11.16 - klo:18:19 »
Pitäskö nb korisessa liikkua öljypainemittari kierrosten mukaan?? Itellä käynnistyksen jälkeen nousee reilu puolen välin eikä sen jälkeen liikettä tapahdu vaikka antaa kaasua
Mx-5 1.8 nb
Gsx-r k7

oetseli

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 61
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2578 : 21.11.16 - klo:18:38 »
Pitäskö nb korisessa liikkua öljypainemittari kierrosten mukaan?? Itellä käynnistyksen jälkeen nousee reilu puolen välin eikä sen jälkeen liikettä tapahdu vaikka antaa kaasua

Se on lapsellinen kaksiasentoinen mittari. Jos sulla on "riittävästi" öljynpainetta ni se nousee reiluun puoleenväliin ja tippuu hitaasti nollaan, jos on kriittisen vähän öljynpainetta. Siis kuin tavallinen öljynpaineen varoitusvalo, mut tehty tolleen viisariksi ja on TOSI huono visuaalinen indikaattori vs. punainen öljyvalo.

Vain NA Miatassa oli vuoteen 94 (?) asti aito öljynpainemittari.

cossy81

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 189
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2579 : 21.11.16 - klo:19:24 »
Pitäskö nb korisessa liikkua öljypainemittari kierrosten mukaan?? Itellä käynnistyksen jälkeen nousee reilu puolen välin eikä sen jälkeen liikettä tapahdu vaikka antaa kaasua

Se on lapsellinen kaksiasentoinen mittari. Jos sulla on "riittävästi" öljynpainetta ni se nousee reiluun puoleenväliin ja tippuu hitaasti nollaan, jos on kriittisen vähän öljynpainetta. Siis kuin tavallinen öljynpaineen varoitusvalo, mut tehty tolleen viisariksi ja on TOSI huono visuaalinen indikaattori vs. punainen öljyvalo.

Vain NA Miatassa oli vuoteen 94 (?) asti aito öljynpainemittari.
Niin minä vähä arvelinki...
Mx-5 1.8 nb
Gsx-r k7