Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505546 kertaa)

cossy81

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 189
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2655 : 07.01.17 - klo:10:00 »
Olisko tämä?

No, vics/vtcs, tai vastaava se varmasti on ja liittyy niihin imusarjan läppiin. Riippuen siitä minkä vuotinen auto / mistä se on tuotu, niin joko ne läpät ei tee juuri mitään (vtcs) tai sitte ne vaikuttaa tehoon/keskialueen vääntöön (vics). Vtcs läpät voi ilmeisesti poistaa aika surutta ja sillä voi jopa saavuttaa jonkun hepan. Vics taas kannattaa ehdottomasti pitää käytössä ja kunnossa.

Luulis että noita löytyy varaosana, jos ei muuten niin käytettynä ebaystä ainakin saa.

Googlella löyty paljon juttua eri foorumeilta liittyen noihin läppiin ja niiden hyötyihin / haittoihin, kannattaa tutustua.
Kiitos tiedoista ja juuri toi on se vena.. pitää vähän tutkia tota solenoidia
Alipaineletkujen määrä yllätti tosiaan tuolla imusatsin ympäristössä
Mx-5 1.8 nb
Gsx-r k7

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2656 : 08.01.17 - klo:10:58 »
Onko Ruposen rengasliikkeestä Ryttylässä &1001Renkaat kokemuksia?  Tähän asti edullisin yhdistelmä.

Heh joo 1001renkaat ok kunhan viet ne heti laittoon että löytyy viat jos on.

Ruposelle en veisi...

Täytyy muuten korjata tämäkin epäkohta. Nykyisin ruposelle olen omani vienyt eikä ongelmia. Kone ainakin vaihtunut uuteen joten tasapainot onnistuu nykyisin.
Omassa on nyt syksyllä sieltä ostettu setti alla.

VesCu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 548
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2657 : 13.01.17 - klo:12:56 »
Mahtuuko Bimarco expert NA:han kuskinpuolelle?
Miata '90 1.6l Turbo
Mazda CX-60
Ex Legacy '08 "Boxer Diesel"
Ex Forester '03 XT AT
Ex Impreza '99 GT

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2658 : 13.01.17 - klo:12:59 »
Jos kuskin puoli on oikeella niin mahtuu, mutta tais olla jotain ongelmia jalkojen kulman kanssa, hrnt:llahan tais olla hetken kokeilussa toi kombo.

Vasemmalle en usko että menee ilman massiivista kardaanitunnelin hierontaa.

Lhd-autoon toi on apukuskille  täydellinen touring-penkki ja on mukava istua karttaa lukemassa päivätolkulla.

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2659 : 13.01.17 - klo:13:16 »
Mä sovitin Bimarco Futuran RHD kuskille NA:han ja penkistä joutu kyl sahaamaan ihan kunnon slaissit pois edestä alhaalta jotta penkki mahtu. Muutenki oli todella tarkka sovitus ja lopulta kaarien takia en saanu penkkiä hyvään kulmaan ja oikeelle etäisyydelle. Toisen mallisilla kaarilla olis voinu onnistuu hyvinki. Ilman kaaria olis ollu huomattavasti helpompaa, varsinkin jos ei välitä siitä onko penkki keskellä vai ei.

VesCu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 548
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2660 : 13.01.17 - klo:13:39 »
No perkule..ei sitte väkisi. Kuskihan istuu siis vasemmalla ja ittelleni tässä penkkiä haeskelen. Kartturista nyt niin väliä
Olis vaan saanut halavalla ja ollut laskettelureissun varrella..
Miata '90 1.6l Turbo
Mazda CX-60
Ex Legacy '08 "Boxer Diesel"
Ex Forester '03 XT AT
Ex Impreza '99 GT

vinha

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2661 : 15.01.17 - klo:16:12 »
Oliko kaikissa Euroopassa myydyissä NB:ssä airbag matkustajalle? Jos ei, niin silloin ilmeisesti saisi poistaa sen ihan katsastuskonttorin luvalla (turvaistuinta varten).

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2662 : 15.01.17 - klo:16:35 »
Tietääkseni ei saa pois nb korimallista. Sen saa kyllä jos maahantuoja tekee noiden avain kytkimien asennuksia.

Esim minissä ei ole poiskytkettävä vanhemmissa malleissa mutta taisi maksaa kolmisen sataa niin väliin asensivat kytkimen jossa oli valo ja toimii auton avaimella.
Kytkevät minillä kokonaan poiskin mutta sen jälkeen edessä saa istua vain lapsi turvaistuimessa.
Voisin olettaa että onnistuu inchapellakin rahalla.

thepirnes

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 73
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2663 : 17.01.17 - klo:19:40 »
Tänään sain vihdoinkin lypsettyä koneistamolta tiedon että laakerivikaisen 1.8 NA.n koneen kampiakseli olikin kiero joten seuraavaks olis ilmeisesti briteistä uuden koneen tilaaminen edessä  vash

Ilmeisesti briteistä saa useammaltakin taholta ilman imusarjaa halvalla toimintakuntoisia VVT-koneita, sopiiko vanhemman koneen imusarja tähän suoraan tai onko muuta huomioitavaa jos tälläisen pistää tulemaan vai onko helpompaa löytää jostain 1.8 NA.n kone?

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2664 : 17.01.17 - klo:21:28 »
NA imusarja ei sovi NB (bp4w tai bpz3) kanteen. Osta siis suosiolla kone imusarjoineen. Koska rahti, työ, tiivisteet jne. maksaa käytännössä yhtä paljon oli se kone mikä hyvänsä, niin osta vaan se vvt mylly imusarjoineen. Ite koneen hinta on kuitenki varsin pieni osa koko projektin kuluista. VVT koneella saat paremman spoolauksen ja enemmän tehoa samalla paineella (tai saman tehon pienemmillä paineilla) mitä vanhemmista koneista.

Edit:

Onhan noita koneita näköjään nytki imusarjoineen myynnissä. Tässä esimerkit molemmista:
http://www.ebay.co.uk/itm/2002-MAZDA-MX5-1-8-Petrol-Engine-BP-Code-fully-tested-to-temp/351950242724
http://www.ebay.co.uk/itm/2000-MAZDA-MX5-1-8-NB-MK2-ENGINE-82K-WITH-ANCILLARIES-/152367025276?

Ja sitte vaan kyselemään josko lähettävät suomeen ja löytyiskö samalle lavalle jotain muuta kivaa, kuten toisia koneita, vaihteistoja, lukkoperiä, sportin jarruja yms. tarpeellista / helposti myytävää.

Edit2: Jos ostat vvt koneen niin osta koneen johtosarja mukaan. Tarviit siitä vähintäänki liittimet, koska oikeestaan mitkään NA liittimet ei sovi mihinkään VVT koneessa.
« Viimeksi muokattu: 17.01.17 - klo:21:52 kirjoittanut hrnt »

thepirnes

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 73
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2665 : 17.01.17 - klo:22:15 »
NA imusarja ei sovi NB (bp4w tai bpz3) kanteen. Osta siis suosiolla kone imusarjoineen. Koska rahti, työ, tiivisteet jne. maksaa käytännössä yhtä paljon oli se kone mikä hyvänsä, niin osta vaan se vvt mylly imusarjoineen. Ite koneen hinta on kuitenki varsin pieni osa koko projektin kuluista. VVT koneella saat paremman spoolauksen ja enemmän tehoa samalla paineella (tai saman tehon pienemmillä paineilla) mitä vanhemmista koneista.

Eniten tässä harmittaa se että joutuu taas tekemään enemmän hommia sekä mahdollisesti projektin valmistuminen viivästyy kun joutuu taas odottelemaan osien saapumisia lisää eikä niinkään että rahaa menee lisää x-määrä. Samalla mietin vain että olisko vanhassa motissa ollut muuta käyttistä kuin tulla sohvapöydäksi tallille  whistle

Eli helpoin/toimivin ratkaisu olisi briteistä kokonainen VVT-kone siihen ilmotorsportilta jotain tiivisteitä,aiemmin hommatut kiinaveivit ja loput turbotuksen hilppeet kiinni ja ajoa?

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2666 : 17.01.17 - klo:22:47 »
Fiksuin ratkasu se ainakin mun mielestä olis. Kun kerta kone ostoksilla on, niin ostaa sen parhaan BP aihion mitä on tarjolla. Helpointahan tietenki on hommata jostain NA kone / alakerta, tällön ei tartte ihmetellä mitään ylimäärästä. Se on varmasti myös halvin ratkasu. Hyvällä tuurilla löydät suomestaki 1.8 koneen sopuhintaan ja saat sen käsiis parissa päivässä.

thepirnes

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 73
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2667 : 18.01.17 - klo:19:44 »

Edit:

Onhan noita koneita näköjään nytki imusarjoineen myynnissä. Tässä esimerkit molemmista:
http://www.ebay.co.uk/itm/2002-MAZDA-MX5-1-8-Petrol-Engine-BP-Code-fully-tested-to-temp/351950242724
http://www.ebay.co.uk/itm/2000-MAZDA-MX5-1-8-NB-MK2-ENGINE-82K-WITH-ANCILLARIES-/152367025276?

Ja sitte vaan kyselemään josko lähettävät suomeen ja löytyiskö samalle lavalle jotain muuta kivaa, kuten toisia koneita, vaihteistoja, lukkoperiä, sportin jarruja yms. tarpeellista / helposti myytävää.

Edit2: Jos ostat vvt koneen niin osta koneen johtosarja mukaan. Tarviit siitä vähintäänki liittimet, koska oikeestaan mitkään NA liittimet ei sovi mihinkään VVT koneessa.

Meni noi sun editit näköjään eilen kokonaan ohi multa ja tänään brittien tarjontaa kuumeisesti tutkiessa totesin että toi jälkimmäinen olis paras vaihtoehto  bowrofl

Myyjä sanoi että 250£ olis lavan toimitus turkuun, onko toi perus rahtihinta yhdelle lavalle briteistä?

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2668 : 18.01.17 - klo:20:48 »
Myyjä sanoi että 250£ olis lavan toimitus turkuun, onko toi perus rahtihinta yhdelle lavalle briteistä?

Ei toi ainakaan kuulosta pahalta hinnalta, mulle tuli Minin kone ja vaihdelaatikko paketti beweshipin kautta lavalla ja oli muistaakseni n.350€ töihin toimitettuna.

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2669 : 18.01.17 - klo:22:15 »
Ihan linjassa toi on, saman maksoin just lavan rahdista suomeen.