Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505597 kertaa)

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2685 : 04.03.17 - klo:13:59 »
Ainakin alkutalvesta töissä ku kattelin eri toimittajia ni ei löytyny mistään.  Joidenkin valikoima tunnisti kyllä, mutta tehdastilauksia ja ois menny ikuisuus..

Silloin ku oisit tilannu, niin se ikuisuus ois jo menny  ;D  MX5Parts tai IL Motorsport, niin ei ihan ikuisuutta mene. Kulutustarviketta (ö-suodatinta jne.) samaan pakettiin niin postimaksu ei tunnu niin pahalta.
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


Cyna

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 183
  • "Pepper"
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2686 : 04.03.17 - klo:19:59 »
Ainakin alkutalvesta töissä ku kattelin eri toimittajia ni ei löytyny mistään.  Joidenkin valikoima tunnisti kyllä, mutta tehdastilauksia ja ois menny ikuisuus..

Silloin ku oisit tilannu, niin se ikuisuus ois jo menny  ;D  MX5Parts tai IL Motorsport, niin ei ihan ikuisuutta mene. Kulutustarviketta (ö-suodatinta jne.) samaan pakettiin niin postimaksu ei tunnu niin pahalta.
Jep tämä oli tarkotuskin, kai tuolta mx5 partsilta pitää sit joku läjä tarpeellista ja tarpeetonta pistää tulemaan.

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2687 : 07.03.17 - klo:08:59 »
Onnistuuko NA/NB 1.8 perän vaihto niin että jättää sen alumiinikuoren paikalleen, irrottaa PPF:n, kardaanin, pelkät ylätukivarsien pultit olka-akselista, vetää vetareita ulos sen mitä tulee ja irrottaa pelkän murkulan? Vai tuleeko vetarit siltikään tarpeeks ulos että murkula vapautuu? Ei jaksais irrottaa ja vaihtaa sitä alumiinikuorta jos ei oo ihan pakko, öljyt menee vaihtoon jokatapauksessa..

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2688 : 07.03.17 - klo:10:34 »
Mä oon tehny silleen, että jarrut + niin ylä- kuin alatukivarsikin irti olka-akselista niin vetarit saa nostaa kokonaan pois paikaltaan. Perän pudotus helppoa ku heinänteko ku ei tarvii vekslailla ja kikkailla vetareiden päiden kans.
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2689 : 07.03.17 - klo:10:43 »
Tiedetään, noin määki oon aiemmin tehny mutta ei huvittais enää irrotella olka-akseleita jos ei oo pakko. Eli nyt vastaus onnistuuko noin kun edellä esitin vai ei?

wipe

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 293
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2690 : 07.03.17 - klo:11:48 »
Kesällä tiputettiin perä avaamalla vain ylätukivarsien pultit molemmilta puolilta, mutta perää piti siirtää sivulle niin paljon kuin pystyi että toisen vetarin sai juuri ja juuri muljautettua pois. Aika syvällä oli vetarit sillon kun perä oli vielä keskellä, epäilen vahvasti ettei murikkakaan mahdu ulos silloin.

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2691 : 07.03.17 - klo:13:42 »
Kesällä tiputettiin perä avaamalla vain ylätukivarsien pultit molemmilta puolilta, mutta perää piti siirtää sivulle niin paljon kuin pystyi että toisen vetarin sai juuri ja juuri muljautettua pois. Aika syvällä oli vetarit sillon kun perä oli vielä keskellä, epäilen vahvasti ettei murikkakaan mahdu ulos silloin.

Juuri noin eka perän vaihdoin ja never again. Voimasanakerroin oli tuolla systeemillä huomattavan paljon isompi verrattuna siihen tapaan, jonka yllä kerroin. Aikaakaan ei säästy irroittamalla vain ylätukivarren pultit, päinvastoin, aikaa ja hermoa palaa enemmän.
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


VilleH

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 139
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2692 : 07.03.17 - klo:14:08 »
Itse olen irrottanut takaa alatukivarren ja olka-akselin välisen pitkän pultin ja vain löysyttänyt ylätukivarren pulttia. Kaveri kun nostaa olka-akselista yläviistoon niin vetarit tulee siististi ulos murikasta. Toki jäävät hiukan tielle perän tiputuksen ja noston ajaksi, mutta ne osuudet meni silti yksinään tunkin kanssa touhuten.

Hyvänä puolena ettei jarruletkuihin, ABS-antureihin tai käsijarruvaijereihin tarvitse koskea.

vinha

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2693 : 10.03.17 - klo:14:59 »
Olen yrittänyt korkeussäätää NB:n toista etuvaloa pyörittelemällä umpion takana sitä pyöreää osaa, jossa on 8 millinen pultin kanta jonkinlaisen rinkulan keskellä. Ei tunnu vaikuttavan mitään, ja Googlatessa kaikki kuvia sisältävät vihjeet vanhentuneita. Vinkkejä?

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2694 : 10.03.17 - klo:15:08 »
Kumpaa ruuvia oot kääntäny? Säätömoottorin yhteydessä olevaa vai sitä toista joka on sivusuuntainen säätö. Toimiiko sähköinen korkeudensäätö kuitenkin?

Liitteenä olevasta kuvasta pitäis selvitä.

Jos ei kumpikaan toimi niin umpion joutuu valitettavasti melkeenpä vaihtamaan että saa toimimaan, ellei sit löydy taitoja purkaa koko umpio ja korjata mekanismi.

vinha

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2695 : 10.03.17 - klo:16:27 »
Kumpaa ruuvia oot kääntäny? Säätömoottorin yhteydessä olevaa vai sitä toista joka on sivusuuntainen säätö. Toimiiko sähköinen korkeudensäätö kuitenkin?

Liitteenä olevasta kuvasta pitäis selvitä.

Jos ei kumpikaan toimi niin umpion joutuu valitettavasti melkeenpä vaihtamaan että saa toimimaan, ellei sit löydy taitoja purkaa koko umpio ja korjata mekanismi.
Sähkösäätö toimii kyllä. Vääntelin tuota kuvassa pikkukuvaan zoomattua inward-outward -kiekkoa, onko se siis väärä?

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2696 : 10.03.17 - klo:17:10 »
Olet säätänyt keskemmälle tietä/ojaa kohti. Toisesta säädät korkeuden.

Tsiäni

  • Juniori
  • Viestejä: 17
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2697 : 15.03.17 - klo:10:26 »
Moro, onko tämä osa kuinka oleellinen tuolla peräntuennassa? ja esim voiko korvata jollain muulla?

 http://www.mx5parts.co.uk/differential-mounting-stop-washer-mk1-25-p-3461.html

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2698 : 15.03.17 - klo:11:00 »
Moro, onko tämä osa kuinka oleellinen tuolla peräntuennassa? ja esim voiko korvata jollain muulla?

 http://www.mx5parts.co.uk/differential-mounting-stop-washer-mk1-25-p-3461.html

Sehän pitää puslan paikallaan, voi varmaan väsäillä vastaavan pellin siihen tilalle ja ajaa saman asian.


Hopeanväriset lätkät
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

Tsiäni

  • Juniori
  • Viestejä: 17
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2699 : 15.03.17 - klo:11:11 »
Moro, onko tämä osa kuinka oleellinen tuolla peräntuennassa? ja esim voiko korvata jollain muulla?

 http://www.mx5parts.co.uk/differential-mounting-stop-washer-mk1-25-p-3461.html

Sehän pitää puslan paikallaan, voi varmaan väsäillä vastaavan pellin siihen tilalle ja ajaa saman asian.


Hopeanväriset lätkät


Näinhän se onkin juu, nyt kun vähän järkeä käyttäen ajattelee eli ei niitä kyl poiskaan voi jättää, ne kumit noista stopwashereista on lähteny kävelemään...


Sent from my iPhone using Tapatalk