Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505542 kertaa)

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2745 : 28.04.17 - klo:10:00 »
Mutta nythän kysyttiin sopiiko koneeseen ei autoon.....

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2746 : 28.04.17 - klo:10:22 »
Ja jos on kyse viripakiksesta, niin sopii jos askartelee loppuputken sopimaan, ja joko poistaa egr:n, tai sovittaa senkin pakosarjaan.
Ei siis oo mikään bolt-on homma, mutta jos osaa leikkaa ja liimaa pakoputkea, niin ei varmasti mikään paha rasti. Huomattavasti helpompi ainakin ku uuden pakosarjan vääntäminen...

Lathe

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 132
  • 10AE ITB
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2747 : 28.04.17 - klo:10:36 »
Ei mennyt päästöistä läpi leimalla, liikaa happea. Vapari kone etanolilla. Onko ehdotuksia?

Selvisi tämäkin. Oli unohtunut säätää megasta Volkkarinkin käyttämä testi alue. Putkessa ei vuotoja.
Se on sitä motorsporttia!

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2748 : 28.04.17 - klo:12:23 »
Ei mennyt päästöistä läpi leimalla, liikaa happea. Vapari kone etanolilla. Onko ehdotuksia?

Selvisi tämäkin. Oli unohtunut säätää megasta Volkkarinkin käyttämä testi alue. Putkessa ei vuotoja.

Nää viritetyt vehkeet kannattaakin aina käyttää päästömittauksessa ENNEN leimaa, että saa mennä rennosti kuitin kanssa leimalle.
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2749 : 28.04.17 - klo:12:31 »
Ei mennyt päästöistä läpi leimalla, liikaa happea. Vapari kone etanolilla. Onko ehdotuksia?

Selvisi tämäkin. Oli unohtunut säätää megasta Volkkarinkin käyttämä testi alue. Putkessa ei vuotoja.

Nää viritetyt vehkeet kannattaakin aina käyttää päästömittauksessa ENNEN leimaa, että saa mennä rennosti kuitin kanssa leimalle.

Pakko tehdä näin joka vuosi vaikka meneekin läpi konttorilla, ne vaan haluaa kertapolkasulla sen arvon ja se nyt vaan ei tule niin vaan hiukan houkuttelemalla.

kotilo

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 55
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2750 : 28.04.17 - klo:22:46 »
Vauhtipyörä näyttää vähän lasittuneelta. Ei naarmuja, kuoppia tai uria. 220tkm ajettu ja todennäköisesti eka kytkinremppa menossa. Kytkin oli "valmis": 2/3 uuden paksuudesta, ei uria ja niitit melkein pinnassa.
Pitääkö olla huolissaan? Laitanko vaan kasaan, koneistamolle, hion vähän vai mitä?
NA 1.6 BRG -96 TD04L

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2751 : 28.04.17 - klo:23:12 »
Vauhtipyörä näyttää vähän lasittuneelta. Ei naarmuja, kuoppia tai uria. 220tkm ajettu ja todennäköisesti eka kytkinremppa menossa. Kytkin oli "valmis": 2/3 uuden paksuudesta, ei uria ja niitit melkein pinnassa.
Pitääkö olla huolissaan? Laitanko vaan kasaan, koneistamolle, hion vähän vai mitä?

Epäkeskolla hiot jollain 180: llä paprulla, toiminu joka kerta. Kyllä se uus levy hakeec paikkansa sen jälkee
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

pvaulo

  • Kerholainen
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 490
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2752 : 03.05.17 - klo:09:14 »
Eikös jarruliitin ole korin puolella M10x1 ja satulassa M10 banjo?

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2753 : 03.05.17 - klo:10:05 »
Eikös jarruliitin ole korin puolella M10x1 ja satulassa M10 banjo?

On
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

kotilo

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 55
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2754 : 03.05.17 - klo:21:13 »
Tyhjäkäynti kylmänä reiluusti yli 2000rpm ja lämpimänä 1800. Vähän turhan korkeat kun vertaa mitä oli ennen Megan asennusta. VUE:ta on jo säädetty useaan otteeseen Tunerstudion autotunella, mutta se ei auta.  Idle asetukset on oletuksella / open loop. Mitäs seuraavaksi pitäs kokeilla?
NA 1.6 BRG -96 TD04L

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2755 : 03.05.17 - klo:21:16 »
Tyhjäkäyntiventtiiliähän se mega tuntuu ajavan auki enemmän kuin tarpeeksi nyt mikä ei open loopilla oo mikään ihme.. laitas privaviestiä tänne niin annan mailin mihin voit lähettää sen tunen niin voin vilasta..

Eaton 62

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 177
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2756 : 04.05.17 - klo:22:38 »
Etanoli letkuja ja pumppua vaihellessa tuli mieleen et vissiin toinen luukku tankin päällä kaasujen kierrätys sydeemi, voinee purkaa pois ja tulpata?!
SUPERCHARGED

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2757 : 05.05.17 - klo:02:36 »
Se on ns. Roll-over valve / korvausilmaventtiili. Äläpä muokkaa.

teansa

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 8
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2758 : 06.05.17 - klo:16:53 »
Nonni, Mäksä kaivettu esille talvipeitteistä. Lähti komiasti käyntiin ekasta, mutta sitten alkoi niin julmettu vinkuna konehuoneesta. Alle 10 sekunnissa alkoikin jo nousta vienot savut pellin alta. Äkkiä kone hengettömäksi, ja savut onneksi loppuivat. Pieni tuuletus konehuoneeseen kuikuilun aikana, mutta ei sinne mitän nähnyt. Konepeltiä kun ei talvipesässä mahdu avaamaan kuin 5 senttiä.
Rohkeesti uusiksi käyntii, että sai siirrettyä pari metriä. Ja äkkiä hengettömäksi, vaikka savua ei enää tullutkaan. Sitten löytyi syyllinen. Laturin hihnaa ei enää ole. Tai on siitä jäljellä karrelle palanut möykky. Sitten itse kysymykset:
1) Voiko laturi jumittua itsestään? Siis silleen, ettei pyöri ollenkaan. Ja jos, nin miksi ihmeessä?
2) Mitäs kaikkea pitää repiä irti, että 1.8 NB laturin saa vaihdettua?
3) Onko jotain käteviä jippoja, joilla homma helpottuu?

Terveisin,
Mies joka ei ajelekkaan Mäksällä kauniista kelistä huolimatta

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2759 : 06.05.17 - klo:18:09 »
1) Voiko laturi jumittua itsestään? Siis silleen, ettei pyöri ollenkaan. Ja jos, nin miksi ihmeessä?

1) Voi. Oon onnistunu ruostuttamaan useamman jumiin eri autoissa. Saa ne ajan kanssa tunattua taas pyörimään, mut helpompaa ja nopeampaa ostaa joltain toimiva.
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa