Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505591 kertaa)

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2775 : 10.05.17 - klo:02:30 »
Mistä löytyy moottorin sarjanumero? Kyseessä siis NA -96 1.6 66kW kone.

Lohkossa suorassa osassa yläpuolelta nähtävissä kannen sivussa. Tuossa esimerkki:

https://jdmracingmotors.com/images/EnginePics/Full/1056_4_DSC_0099.jpg

Edit siis ykkösen luona heti imusarjan alla. Osassa ei jostain syystä ole lyöty kuten allekirjoittaneella tai joku on sen hionut pois  whistle

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2776 : 10.05.17 - klo:04:56 »
vauhtipyörän puoleisessa päässä lohkoa. Bp:ssä vasemmalla puolella pakosarjan takana ja B6:ssa imusarjan alla.

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2777 : 10.05.17 - klo:05:33 »
Osassa ei jostain syystä ole lyöty kuten allekirjoittaneella tai joku on sen hionut pois  whistle

Japsit taitaa lyödä numeron vaan koneisiin, jotka lähtee linjalta autossa. Itellä esmes Tojossa takuuna vaihdettu kone, niin siinä ei oo mitään numeroa. Irtolohkotkin tulee ilman numeroa, jos semmosen ostaa.
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Ikämies

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 146
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2778 : 10.05.17 - klo:20:33 »
Huomasin juuri kun laitoin auton talviseisontaan, että oikean eturenkaan sisäreuna (apparin puoli) on kulunut sakoille. Tänä kesänä mennyt ja mietin onko syynä alustan vaihto (vakiosta BC Racingiin) vai Ahveniston ratapäivät. Kulmat säädettiin keväällä alustan vaihdon jälkeen katsuria varten Mazdan verrokkiarvojen mukaisesti. Auraus +1.40. Camber v. -0,52 o. -1,04. Caster v. +6,20 o. +6,14. Tarkoitus olisi yrittää noilla renkailla vielä kevään katsastuksesta, ajaa ne loppuun ensi kesänä ja syksyllä uudet alle. Ja nythän kulmat voisi säädättää vaikka FM.n suosituksiin kun on jo muutoskatsastettu. Renkaina 205x16x45. Auton käyttö katukäyttö, mutta Ahvenistollakin käyn. Kolme edellistä kesää renkaat ovat kuluneet tasaisesti, ratapäiville osallistumisia oli vähemmän, ja aiemmin vakioalusta.

Kysymys. Onko kuinka tyypillistä että juuri oikea/etu/sisäreuna kuluu ?
Vaikuttaisiko asiaan jos säädättäisi kulmat vaikkapa FM.n suosituksiin ?

Lainaan itseäni. Auto meni katsastuksesta läpi noilla renkailla. Hankin talvella uudet säätöpultit ja ne vaihdettiin tänään pajalla ja kulmat säädettiin Flying Miatan arvoihin. Hyvin saivat noihin arvoihin, vaikka jonkun verran joutui hakemaan kun yksi vaikuttaa toiseen. Nyt edessä auraus 1.6 mm (summa), camber molemmat 1,04 , caster molemmat 5,02. Eli Caster pieneni reilu asteen verran.
Takana auraus 1.6 mm (summa) ja camberit 1,48 ja 1,50. Takana edelliset arvot oli 2.3 mm ja 2,16/2,26, eli niissä tuli muutosta enemmän.
En tiedä huomaanko eroa entiseen (radalla), mutta nyt sai mielenrauhaa kun syksyllä hankkii uudet renkaat.
Työt maksoi yhteensä 153 €, jota pidän kohtuullisena kun sai säädötkin juuri siihen mihin halusi ja palvelu oli kohdallaan.

Anssitee

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 193
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2779 : 11.05.17 - klo:20:52 »
Saako suomesta painelaakeria?

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


Anssitee

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 193
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2781 : 11.05.17 - klo:22:10 »
Saako suomesta painelaakeria?

https://www.race.fi/fi/product/31818a/clutch-release-bearings-oem

Helkkarin helkkari kun race on nii kaukana, ois saanu naittaa laatikon ja mosan kun sais laakerin😑
Unohin perskales tilata kun muuta roipetta tuli briteistä

Lathe

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 132
  • 10AE ITB
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2782 : 12.05.17 - klo:16:12 »
Huomasin auton alla lätäkön kun ajoin duunin pihaan, konepelti auki ja näyttäisi tiputtavan jäähyä koneen etuosasta. Ilmeisesti vesipumppu antautunut? En pysty nyt duunin pihassa purkamaan, uskaltaako ajaa 15km kotiin? Ja tärkein kysymys mistä vesipumppu ja jakopää kamat ennen ens viikon ratapäivää?
Se on sitä motorsporttia!

[Ode]

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2783 : 12.05.17 - klo:23:48 »
No ei kai siinä mitään ongelmaa kunhan huolehdit että vettä piisaa ettei keitä..

tero84

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 209
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2784 : 13.05.17 - klo:13:50 »
tavannu myös semmosen vuotavan vesipumpun joka oli jo väljä eli hihnapyörä eli muutaman millin suuntaansa ja hihna jo löysällä.
NA 1.6 GT28RS #7

JokerC4

  • Juniori
  • Viestejä: 11
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2785 : 15.05.17 - klo:14:37 »
Hei hei
Avasin viime vuonna vahingossa ne 2 kuuluisaa ruuvia Ilma mittarista, tietenkin korjasin asiat ja ajoin koko kesän iloisesti. Mutta nyt se on alkanut ilmeisesti vittuilemaan ja näyttää ajossa erittäin satuinnaisti moottorin valoa, koodit Airflow meter open or short circuit ja Oxygen sensor <0.55 V 180 sec after 1500 rpm. Välillä näyttää käynistyksen jälkeen ja loppuu parin sadan metrin jälkeen, mutta välillä syttyy kesken ja kestää about 10-20 km jonka jälkeen taas sammuu. Tämä aiheuttaa teho kadon ja pienen pätkimisen. Mitäs tässä pitäis tehdä?

kotilo

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 55
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2786 : 15.05.17 - klo:20:59 »
vauhtipyörän puoleisessa päässä lohkoa. Bp:ssä vasemmalla puolella pakosarjan takana ja B6:ssa imusarjan alla.
Pitääkö imusarja irroittaa että näkee? Ei meinaa löytyä B6 1996 koneesta
NA 1.6 BRG -96 TD04L

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2787 : 15.05.17 - klo:21:02 »
Ennenki johonkin tänne nää postannu mutta tuosta. Kuvat on google kuvahaulla poimittu.

HiTec

  • Juniori
  • Viestejä: 40
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2788 : 17.05.17 - klo:19:14 »
Voiko NA takokontin jousiin lisätä kierroksia että kontti pysyisi auki, vai onko kohta taas sama homma että jousi väsyy tai menee seuraavaksi poikki
NA '91
Audi Q2

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2789 : 17.05.17 - klo:19:37 »
Mä vedin toiseen itse kierroksen lisää, kahdeksan vuotta pelannu jo.