Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505572 kertaa)

pvaulo

  • Kerholainen
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 490
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3030 : 27.04.18 - klo:10:08 »
Vein vauhtipyörän tänään tasapainotettavaks ja ryhmä meni sit samalla koneistamolle. Minkälaisia välyksiä porukka on käyttänyt Wisecojen kanssa? 0,09?

Pesukarhu

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 15
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3031 : 29.04.18 - klo:21:24 »


Noniin, nyt on kuvaakin arvon raadille. Ohjekirja ei kerro mitään mitä näytön täytyisi kertoa. Kai jollakin jäsenellä samanlainen löytyy?

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3032 : 29.04.18 - klo:21:26 »


Noniin, nyt on kuvaakin arvon raadille. Ohjekirja ei kerro mitään mitä näytön täytyisi kertoa. Kai jollakin jäsenellä samanlainen löytyy?

Ei ole mikään alkuperäinen varuste kyllä tuo. Oisko joku jännite- tai lämpömittarin näyttö?

Pesukarhu

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 15
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3033 : 29.04.18 - klo:21:29 »
Lainaus
Ei ole mikään alkuperäinen varuste kyllä tuo. Oisko joku jännite- tai lämpömittarin näyttö?

Aivan  blink Täytyy huomenna koittaa keretä töissä irroittamaan ja kattomaan meneekö näytölle jotain älyä.

polkky

  • Juniori
  • Viestejä: 10
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3034 : 01.05.18 - klo:10:46 »
Talven aikana vaihdettiin vakioon 1.6 NA:han kytkinpaketti (https://www.mx5parts.co.uk/clutch-exedy-standard-three-piece-mazda-mk1-25-p-531.html) ja vauhtipyörästä sorvautin n. kilon pois.

Nyt ajon aikana kuuluu sirinää, ikään kuin heinäsirkkapellolla ajaisi, ja se häviää kun kytkinpolkimen painaa alas. Tyhjäkäynnillä vapaallakin sirinä kuuluu juuri ja juuri. Uusi silmälaakeri meni mielestäni ihan oikein paikalleen, mikähän tuota ääntä voisi aiheuttaa?

Edit: Ja siis tosiaan, silmälaakeri uusittiin.

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3035 : 01.05.18 - klo:12:21 »
Laitoit varmaan rasvaa noihin kuvien osoittamiin kohtiin.



NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


polkky

  • Juniori
  • Viestejä: 10
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3036 : 01.05.18 - klo:13:35 »
Laitoit varmaan rasvaa noihin kuvien osoittamiin kohtiin.

Boorit ja haarukan tappi rasvattiin, mutta työsylinterin ja haarukan liitokseen ei tainnut rasvaa päätyä.

Buhis

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 519
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3037 : 01.05.18 - klo:19:05 »
Mitäköhän moottoriöljyä tohon MazdaSpeediin kantsis laittaa? Manuaali kertoo että 5w20 mut eikös toi oo jo aika litkua..
MazdaSpeed Miata '05 1.8 Turbo  |  ex. Eunos Roadster '93 1.8   |   ex. MX-5 mk1 '90

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3038 : 01.05.18 - klo:19:11 »
Mitäköhän moottoriöljyä tohon MazdaSpeediin kantsis laittaa? Manuaali kertoo että 5w20 mut eikös toi oo jo aika litkua..

Kyl mä menisin melkeen perus-mäxän manuskan suositusten mukaan, eihän se peruskone siitä eroa. Turbon takia vaatii korkeintaan paksumpaa öljyä ku vakio eli kyllä vähintään 5w30:llä ajaisin. Vai onko tossa joku naurettava vaihtoväli sitten?

Vaikee uskoa että siihen tuota suositeltais, mistä manuaalista tuo löyty?

5w20 on NC:n suositus ja ND:ssä näyttäs olevan 0w20, eli noi polttoaineenkulutuksen minimointiin optimoidut öljyt tuli myöhemmin vasta.

Buhis

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 519
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3039 : 01.05.18 - klo:20:09 »
Mitäköhän moottoriöljyä tohon MazdaSpeediin kantsis laittaa? Manuaali kertoo että 5w20 mut eikös toi oo jo aika litkua..

Kyl mä menisin melkeen perus-mäxän manuskan suositusten mukaan, eihän se peruskone siitä eroa. Turbon takia vaatii korkeintaan paksumpaa öljyä ku vakio eli kyllä vähintään 5w30:llä ajaisin. Vai onko tossa joku naurettava vaihtoväli sitten?

Vaikee uskoa että siihen tuota suositeltais, mistä manuaalista tuo löyty?

5w20 on NC:n suositus ja ND:ssä näyttäs olevan 0w20, eli noi polttoaineenkulutuksen minimointiin optimoidut öljyt tuli myöhemmin vasta.

Toi löyty ihan tosta "2005 Mazda MX-5 Miata" Owner's manualista mikä on ilmeisesti ton auton mukana aikonaan tullu. Ja näköjään aika lyhyttä vaihtoväliäkin ovat suositellu, normaaliolosuhteissa 8tkm/5kk ja haastavissa olosuhteissa 5km/3kk..

Mut joo kaippa joku 5w-30 tai 5w-40 luulis olevan ihan hyvä.
MazdaSpeed Miata '05 1.8 Turbo  |  ex. Eunos Roadster '93 1.8   |   ex. MX-5 mk1 '90

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3040 : 07.05.18 - klo:20:30 »
Käyttis alkanu herjaamaan OBD:ssä P0171:stä eli järjestelmä liian laiha -vikakoodia muutaman sadan kilsan välein ja sytyttää moottorin vikavalon samalla. Ajettavuus ja kaikki muu täysin normaalit, ajossa lambdojen signaalit elää normaalisti ja pitkäaikainen seoskorjaus on pääsääntöisesti max +10 %, mutta tyhjäkäynnille kun laskee niin pomppaa 20,3%:iin ja jossain noilla nurkilla se maksimi ilmeisesti on koska sytyttää vikavalon yleensä vasta kun päästää lämpimänä tyhjäkäynnille jokusen kerran. Silti tuolloinkin lambdojen signaalit vaihtelee normaalisti 0 ja 0,9 voltin välillä eli ei ole ainakaan pysyvästi laihalla.

Pakoputken tiiän että vuotaa takapöntön edestä laipasta vähän, mutta muuten sen pitäis olla vielä tiivis, joskin kohta se täytyis uusia, ei se varmaankaan voi tähän vaikuttaa?
EVAP-pöntön magneettiventtiilin uusin tuossa talvella kun vanhasta katkes letkulähtö lisävaloa asennellessa, mutta teki tätä ekan kerran jo sillä vanhallakin venttiilillä vielä kun se oli ehjä. Ilmavuotoja ei imujärjestelmässä pitäis olla, ellei sitte imusarjan puoliskojen välinen tiiviste vuoda, käytin sen kertaalleen irti viime kesänä yks suutin jumittu auki ja joutu vaihtamaan sen. En kyl usko siihen koska sen jälkeen toimi vielä monta kuukautta ongelmitta.
Autossa on myös eFlexfuelin etanoliboksi joka tuntuis toimivan normaalisti, näyttää viinaseoksen oikein ja lähtee pakkasillakin käyntiin pelkällä viinalla vaikka ilman lohkariakin. Ongelmaan ei tunnu olevan vaikutusta onko tankissa viinaa vai pelkkää bensaa.

Mistähän tuota lähtis etsimään? Joku suutin vois tietysti olla osittain tukossa tai suihkuttaa huonosti tai jotain? Oisko jollain setti VVT-koneen toimivaks testattuja violetteja suuttimia jos vaihtais kokeeks ne ja käyttäis nuo nykyset suutinhuollossa.

Vika korjattu, evapin letkut oli asennettu ristiin  giggle

sember

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 105
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3041 : 08.05.18 - klo:13:13 »
Oisko täällä ketään innokasta vaihtamaan mahdollisesti tuon oman ylimääräisen T28RS turbon pienempään 2554r tai 2560? Täytyy napata kuvat tyyppikilvestä ja selvittää tarkka malli mutta eiköhän tuo 2860RS ole. Tarkoista kilometreistä ei tietoa mutta edellisen omistajan sanojen mukaan 5000-7000km ja päällepäin ainakin hyvässä kunnossa.

tero84

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 209
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3042 : 08.05.18 - klo:14:08 »
Oisko täällä ketään innokasta vaihtamaan mahdollisesti tuon oman ylimääräisen T28RS turbon pienempään 2554r tai 2560? Täytyy napata kuvat tyyppikilvestä ja selvittää tarkka malli mutta eiköhän tuo 2860RS ole. Tarkoista kilometreistä ei tietoa mutta edellisen omistajan sanojen mukaan 5000-7000km ja päällepäin ainakin hyvässä kunnossa.

2560r ja 2860rs ero melko pieni,heräävät kutakuinki samalla tavalla,mutta 2860rs antaa hieman enemmän huippu tehoa.
2554r taas herää selvästi  aikasemmin
itellä on 1.6 tuolla 2560r
NA 1.6 GT28RS #7

sember

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 105
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3043 : 08.05.18 - klo:14:34 »
Oisko täällä ketään innokasta vaihtamaan mahdollisesti tuon oman ylimääräisen T28RS turbon pienempään 2554r tai 2560? Täytyy napata kuvat tyyppikilvestä ja selvittää tarkka malli mutta eiköhän tuo 2860RS ole. Tarkoista kilometreistä ei tietoa mutta edellisen omistajan sanojen mukaan 5000-7000km ja päällepäin ainakin hyvässä kunnossa.

2560r ja 2860rs ero melko pieni,heräävät kutakuinki samalla tavalla,mutta 2860rs antaa hieman enemmän huippu tehoa.
2554r taas herää selvästi  aikasemmin
itellä on 1.6 tuolla 2560r

Juu 2554 se enemmän kiinnostaisi kun nyt on liukulaakeri versio siitä paikallaan. Millaisilla paineilla ja tehoilla ajat ja missä vaiheessa on tavoite paineet saavutettuna? Ja olikos Sulla tako kamppeet jo koneen sisuksissa?

Mike

  • Juniori
  • Viestejä: 46
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #3044 : 09.05.18 - klo:20:53 »
Vaihdoin talven aikana kytkimen ja alkaa olla aikalailla vehkeet taas nipussa, nyt vaan mietityttää että kuinkahan paljon/kauan tuota uutta kytkintä tarvitsee sääliä? En nyt enää muista varmuudella levyn valmistajaa, mutta yleisesti katsoin vähän vastaavien sisäänajo ohjeita valmistajien sivuilta ja suositeltiin jotain väliltä 700-1200km, mikä on mahdottoman paljon ajettavaksi leimaamattomalla autolla. Auto on tosiaan turbotettu ja pitäisi käydä dynossa kohta puoliin, ajattelin kuitenkin käydä ulkoiluttamassa sitä nyt puuhakilvillä jos saisi tuota levyä ajettua sisään ja muutenkin testaamassa.

Kytkimeksi valikoitui tämä: https://supermiata.com/SuperMiata-Sport-Clutch-Miata-BP.aspx ja levyvalintana "puck sprung" eli kaiketi tuo nyt on "4-lapainen jousitettu sintteri" näin suomitermein.
-92 NA 1.6 turbo