Äänestys

Aiotko osallistua ratapäivään 22.8.2009

tulen ajamaan ja olen kerhon jäsen
tulen ajamaan ja olen ei-jäsen
ehkä ja olen kerhon jäsen
ehkä ja olen ei-jäsen
en osallistu

Kirjoittaja Aihe: Aiotko osallistua Ratapäivään 22.8.2009  (Luettu 12714 kertaa)

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4101
Vs: Aiotko osallistua Ratapäivään 22.8.2009
« Vastaus #60 : 23.08.09 - klo:10:48 »
1,40.4 RaceChronolla ja melkein 2mm lähti renkaista pintaa :) Kulutus n.20l/sadalla. Greenstuffjarrupalat toimi oikein hyvin mutta iskarit perseestä. Ensi vuoteen uudet iskarit. Maanantaina uudestaan Alastaron radalle ;)

Vois sekin rata alkaa kiinnostaa enemmän jos se olis hiukka lähempänä :)

Hyvä että joku pääsee sinne useamminkin.

Oliks sulla orkkislevyt noiden palojen kanssa?
 

Atte.V

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 692
Vs: Aiotko osallistua Ratapäivään 22.8.2009
« Vastaus #61 : 23.08.09 - klo:11:41 »
1.40,3 melkein täysin vakiolla NA:lla. Pari mutkaa ajoin vielä ihan turhan sisältä ja tajusin hyvän ajolinjan vasta ihan lopussa ja en enää ehtinyt kunnon kierrosta vetää. Racechronolla kellottelin ja aika tasaseen lähti puol sekkaa per kierros sitä mukaan kun oppi miten mikäkin mutka pitää ajaa. Alle 1.40 kyllä pääsis jos ehtis enemmän treenata. Noi ihan vakio jarrutkaan ei kyllä toiminut kunnolla. :-\
NA 1,8 turbo

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3976
Vs: Aiotko osallistua Ratapäivään 22.8.2009
« Vastaus #62 : 23.08.09 - klo:12:43 »
Sanoppas Marko mitä se kello näytti mulle? Olik se jotain 1.36 ja risat?(siis subaru alla) Ja piti vielä renkaan mitta kävästä hiekalla tolla kiekalla :) Plus ajolinjat nyt oli mitä oli. Yhdellä kiekalla olin joka ikisen kurvin niistä aitauksen lähimmistä shikaaneista myöhässä, joista kuvat yleensä otetaan..  ;D Tais niitä tulla useemmallakin kiekalle..

Erehtymättömän tarkalla käsiajanotolla tuli seuraavat ajat:

1,36,7
1,38,7
1,38,5

Hyvin se ajo ainakin mun mielestä sujui, kun istuin vieressä. Ja näyttäähän tuo kellokin aika hyviä lukemia. Varsinkin, kun olet vain 2 kertaa ajanut radalla.

Timo

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 194
Vs: Aiotko osallistua Ratapäivään 22.8.2009
« Vastaus #63 : 23.08.09 - klo:13:49 »
Atte, toi on kova suoritus vakiopelillä. Kerhon (luultavasti) kokeinen ratakettu, eli Marok, ylisti tuota sun nopeutta ja ajolinjoja. Ilmiselvää rattimiehen vikaa siis:)

Timo

1.40,3 melkein täysin vakiolla NA:lla. Pari mutkaa ajoin vielä ihan turhan sisältä ja tajusin hyvän ajolinjan vasta ihan lopussa ja en enää ehtinyt kunnon kierrosta vetää. Racechronolla kellottelin ja aika tasaseen lähti puol sekkaa per kierros sitä mukaan kun oppi miten mikäkin mutka pitää ajaa. Alle 1.40 kyllä pääsis jos ehtis enemmän treenata. Noi ihan vakio jarrutkaan ei kyllä toiminut kunnolla. :-\
1.6 SC '92

artova

  • Juniori
  • Viestejä: 21
Vs: Aiotko osallistua Ratapäivään 22.8.2009
« Vastaus #64 : 23.08.09 - klo:14:49 »
Jep, mukana tuli oltua. Kiitokset järjestäjälle, oli mukavan rento tapahtuma ja ilmatkin kohdallaan. Ajat oli siinä 1.40 pinnassa kartturin kans (1.38 puolelle menee yksin), nyt en valitettavasti jaksanut incar kameraa tuohon askarrella. Tuossa jonkinmoinen pätkä samalta radalta keväällä: . Autona mulla oli siis tuo "Tavallinen Mazda" eli kutonen ;D
« Viimeksi muokattu: 23.08.09 - klo:15:36 kirjoittanut artova »

Johan

  • Juniori
  • Viestejä: 24
Vs: Aiotko osallistua Ratapäivään 22.8.2009
« Vastaus #65 : 23.08.09 - klo:21:56 »

Oliks sulla orkkislevyt noiden palojen kanssa?
 

On. Sporttiversio eli isommat levyt jo vakiona.

Timo

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 194
Vs: Aiotko osallistua Ratapäivään 22.8.2009
« Vastaus #66 : 23.08.09 - klo:23:29 »
Tahtoo lisää kuvia Alastaron keikalta! Moregoren järkkäri-matskua odotellaan...
1.6 SC '92

Happy

  • Juniori
  • Viestejä: 7
Vs: Aiotko osallistua Ratapäivään 22.8.2009
« Vastaus #67 : 24.08.09 - klo:11:37 »
Kiitokset miata-clubille mukavasta ratapäivästä!
Ekaa kertaa tuli oltua radalla ja loppupuolella alko auto kulkemaan edes jotenkin ajolinjojen mukaan - ainekin omasta mielestä :)
Muutaman kuvan nappasin pokkarilla ja lisäilen sitten ne tänne kuhan saan kuvat purettua.

moregore

  • Ghost Rider
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 460
  • SisäVessa650S
Vs: Aiotko osallistua Ratapäivään 22.8.2009
« Vastaus #68 : 24.08.09 - klo:11:46 »
Tahtoo lisää kuvia Alastaron keikalta! Moregoren järkkäri-matskua odotellaan...

Laittelen ne jossakin vaiheessa esille. Suurin osa epäonnistu, kun yritin testailla valotus- ja aukkoaikoja, mutta joitakin kohtuullisiakin tuli. Seuraavan kerran pitää ottaa ihan asiaks etsiä hyviä paikkoja ja kuvata paljon :)

Marok

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 789
    • MX-5 päiväkirja
Vs: Aiotko osallistua Ratapäivään 22.8.2009
« Vastaus #69 : 24.08.09 - klo:13:25 »
Hyviä kuvia näytillä! Ja kiitokset minunkin puolesta kaikille osallistuneille, hyvä että oli mukavaa  ;D

Sukkelaa menoa oli monilla ja vaikka Alastaro ei olisikaan ollut monelle tuttu rata niin, on sitä vissiin ennenkin ajettu ;)
Kukahan ajeli harmaalla NB:llä (jollakin niistä), joka veti tosi nätisti "katsomomuurin" edessä olleet viimeiset mutkat? Suoran jälkeen tultiin monesti hienosti kevyellä sladilla tiukkaan vasempaan. Vescu painoi kyllä Subilla aika lujaa, samoin moni muukin. Täysin virheettömällä rannekronolla tuli otettua muutamalle satunnaisia kierrosaikoja ja Atte.V sekä se sininen Mazda6:n ajoivat nätisti, kun ottaa huomioon mitä auto painaa ja/tai mitä on pellin alla.

Ja kiitos vielä Walesille possun tyypeistä, Mazda tuntuikin aika helpolta ajaa sen jälkeen!

Kassu

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 135
    • Kotisivu
Vs: Aiotko osallistua Ratapäivään 22.8.2009
« Vastaus #70 : 25.08.09 - klo:12:12 »
Mikäli siinä harmaassa NB:ssä ei ollut etukilpeä, se olin minä. Ainakin se kurvi tuli monesti luistossa mentyä, siitä hienosta ei sinne ratin ja penkin väliin oikein tiedä... Kivaa kuitenkin oli 8)

Kiitokset kuvaajille kuvista, näkeepähän että 160tkm vakioalustalla ajettu auto (kuva by diskis) kallistelee aikapaljon. Ja tuntui niiavan aika paljon tiukoissa jarrutuksissa. Pitänee katella viimeistään ennen seuraavaa ratapäivää alustan päivitystä.

Lykkään kuvia kans kunhan ehtii, kaveri niitä näppäili jonkin verran.
-01 MX-5 1.8s

Marok

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 789
    • MX-5 päiväkirja
Vs: Aiotko osallistua Ratapäivään 22.8.2009
« Vastaus #71 : 25.08.09 - klo:13:36 »
Mikäli siinä harmaassa NB:ssä ei ollut etukilpeä, se olin minä. Ainakin se kurvi tuli monesti luistossa mentyä, siitä hienosta ei sinne ratin ja penkin väliin oikein tiedä... Kivaa kuitenkin oli 8)

Kiitokset kuvaajille kuvista, näkeepähän että 160tkm vakioalustalla ajettu auto (kuva by diskis) kallistelee aikapaljon. Ja tuntui niiavan aika paljon tiukoissa jarrutuksissa. Pitänee katella viimeistään ennen seuraavaa ratapäivää alustan päivitystä.

Lykkään kuvia kans kunhan ehtii, kaveri niitä näppäili jonkin verran.
No näin vähän ajattelin, että susta oli kyse. Kuvia vaan kehiin!

Jos ajoit noilla Hankookeilla ja viitsit kirjoitella, niin laita kommentteja kumeista vaikka tuonne http://www.miata.fi/forum/index.php?topic=46.0

Timi

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1685
  • NA6CET
Vs: Aiotko osallistua Ratapäivään 22.8.2009
« Vastaus #72 : 25.08.09 - klo:13:55 »
Kumeista juttua myös täällä: http://www.miata.fi/forum/index.php?topic=17.0
NA '93 1.6 Turbo Ecoboost

smartGuy

  • Juniori
  • Viestejä: 18
Vs: Aiotko osallistua Ratapäivään 22.8.2009
« Vastaus #73 : 25.08.09 - klo:16:07 »
Kiitokset jälleen kerran Miataklubille hyvin organisoidusta ratapäivästä.

Smartilla vauhti kiihtyi lupaavasti loppua kohden ja paras kierrosaika 1.44,5 syntyi viimeisellä kierroksella. Alastaron pitkillä suorilla tuli kyllä välillä äitiä ja lisätehoa ikävä kun sai seistä kaasupolkimella parhaimmillaan yhtäjaksoisesti parikymmentä sekuntia. Huippunopeudeksi Racechrono juorusi 133km/h ennen neulansilmän jarrutusta, missä vauhti putosi alle 60km/h. Ei siis ihme jos muutaman kierroksen jälkeen etujarrulevyjen lämpötilan mittaamiseen ei Bilteman halvan infrapunalämpömittarin mittausalue (max. 270 C) enää riittänyt vaan piti odotella pari minuuttia pysähdyksissä ennen kuin levyjen  lämpötila laski mittausalueelle.

Racechronosta puheen ollen, onko muilla käytössä OBD2 palikkaa, jonka kautta Racechronon saa tallentamaan dataa auton moottorinohjausjärjestelmästä? OBD2 datan perusteella smartissa olisi tarvetta ainakin tehokkaammalle välijäähdyttimelle, sillä alussa enemmän normaalia maantieajoa muistuttavan parin tutustumiskierroksen aikana imuilman lämpötila pysytteli reilussa 40 asteessa kun taas lopussa se lähenteli 70 astetta eli vähistäkin tehoista osa hävisi ilmeisesti lämpöjen noustessa taivaalle.

Marok

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 789
    • MX-5 päiväkirja
Vs: Aiotko osallistua Ratapäivään 22.8.2009
« Vastaus #74 : 13.01.10 - klo:21:08 »
Vähän kesti, mutta tässä on yksi pätkä viime elokuun kerhon päiviltä. Kameralle ei tallentunut liikaa muita MX-5:ia, mutta pari kutsutta vierasta pääsi kuviin.