Mä hommasin viime kesänä uudet gummit ja kun ne alle laitettiin, niin sellanen shimmy oli ettei puhettakaan, että niillä vibraatoilla olis viittiny ajaa. Takas rengasliikkeeseen, pyöräyttivät kumeja vanteella mukamas paremmaks, mutta eipä ollu juuri apua. Kokeilin vaihtaa renkaita puolelta toiselle ja akselilta toiselle ja sillä sainkin shimmyä hiukan vähenemään, mutta vain vähän. Vammalassa on yksi Hunter ja kävin siellä. Rengasmies pyöräytti renkaita koneessa ja sanoi, että nää on nii hyvät ku olla voi. Yritin selittää, että normitoleranssit ei riitä ja road force pitää saada niin alas kuin mahdollista ja että josko yritettäs. Ei edes yrittänyt vaan sano, ettei noita paremmaks saa. En uskonut...
Tuli sitten käyntiä kehä kolmosen sisälle, heitin rinkulat käyttiksen peräkonttiin ja kävin samalla reissulla Nummelan rengasmyynnissä. Siellä tuo ongelma oli tuttu ja muiden merkkien kokemuksista tiedossa, kuinka herkkä auto voi olla rengastuksen suhteen. Rengasasentaja oli selkeästi paremmin perillä, mitä tolla Hunterilla voi tehdä ja kyllä niiden renkaiden road force-arvoja saatiin aika reippaastikin alemmas. Kotona kiiruusti rinkulat Mazdan alle ja baanalle. Selkeästi paremmat! Shimmyä niin vähän, että sen kanssa olis voinu elää, mutta aattelin kuitenkin kokeilla rengasrulettia ja kyä kannatti. Tilanne parani sellaiseksi, että alkuun ajellessa arvuutteli itselleen, että onkohan toi shimmyä vai ei. Aika pian asiaa ei edes ajatellut.
Laakkosella toi Hunter on Audi-centerin puolella, eikä ne taida sinne muita hommia ottaa kuin audihommia. Ja hintava lienee tosiaan. Ammattikorkeakoulu on varmaan ihan hyvä paikka. Ei luulis olevan hinnankiroissa ja kun oppilastöinä tekevät, niin ei luulis olevan ajankäytöstä kiinni, että hyvä tulee. Itte oisin kysyny tuolta ammattikorkeakoulusta, mutta olivat jo kesälaitumilla, kun hommasin noi uudet kumit.
Tärinää oli siis siinä 55 - 60 ja 105 - 110 nopeuksissa. Rattia ei ravistanut yhtään. Tutinan tunsi persuksissaan.