Miata.fi

Yleinen => Osto, tuonti ja verotus. => Aiheen aloitti: markos - 25.03.09 - klo:09:49

Otsikko: Autokuumetta pukkaa
Kirjoitti: markos - 25.03.09 - klo:09:49
Auringon paistaessa yhä enemmän alkaa jokakeväinen autokuume taas puskea päälle. Vaimolle tuli luvattua että tänä vuonna en käyttöautoa vaihda mutta kolmannen auton hankkkimisesta ei tullut mainittua mitään :) Jostain vuodesta 91 asti on haaveissa siintänyt mx-5 ja nyt alkaa talous ja autojen hinnat pikkuhiljaa kohdata, ehkä pitkähkö odottaminen kohta palkitaan. Eilen vielä näin kaupungilla (Lpr) punaisen kovakattoisen NA:n ja vau, on se hieno.
Mitäs nykypäivänä kannattaa oikein hankkia, budjetti on 6k€ luokkaa, pikkasen voi toki aina tuosta heittää? Suomesta -91 NA on noissa hinnoissa mutta Saksasta näyttäisi löytyvän NB jo 4k€ huitteilla ja siihen verot 2k€ + haku niin ei tulisi paljonkaan kalliimmaksi. NB miellyttää silmää vieläkin enemmän kuin NA vaikken NB:tä ole livenä tainnut koskaan edes nähdä.
Toki jos jollain on hyvä auto myynnissä hyvään hintaan niin ilmoitelkaa vaikka yksityisviestillä.
Otsikko: Vs: Autokuumetta pukkaa
Kirjoitti: VesCu - 25.03.09 - klo:10:28
Moro, bongasit meikäläisen  ;D
Jos haluat autokuumetta nostaa vielä enemmän, niin voit toki vaikka koeajaa meikäläisen kärryä täällä Lpr:ssa. :D
Itse olen omani saksasta tuonut ja voin jotain vaikka yv:llä kertoa asiasta tai tälläkin palstalla juttua löytyy kun jaksaa hiukan noita otsikoita pläräillä, muistaakseni.
Tai helpoinhan on tietty kasvotusten höpöttää.

Nettiauton hinnat on vähän aina mitä on. Jokainen haluaa omansa tietysti takasin.. Kyllä luulen että hinnasta pystyy Suomessakin jo tinkimään aika paljon pois jos myyjä oikeasti haluaa päästä autosta eroon. Tosiasia on, että mx-5:a on tuotu viime vuosina runsaasti suomeen ja tarjontaa alkaa olla aika hyvin. Ehkä se alkaa pikkuhiljaa näkymään pyynneissäkin.

Sanoisin, että NA:n saat jo suomestakin (89-97) tinkimällä ja sit NB(98-00) kannattaa hakee Saksasta. NB:stä ei ole niin laajaa tarjontaa. NB facelift (01-04) menee sit jo reilusti toiseen hintaluokkaan erilaisen verotuksen takia. 6 k€ saat jo hyvän tuoreemman luukkulamppusen. Ja okei, jos tinkimällä ei onnistu, niin suunta Saksaan vaan.

Vaikka mx-5 on kestävä, niin yleensä Saksan halvimmissa on jotain laittoa edessä.
Otsikko: Vs: Autokuumetta pukkaa
Kirjoitti: Make - 25.03.09 - klo:19:44
No ite totesin että en hae kun sain ton omani muutaman satkun alle viidellä tonnilla täältä(californian tuonti).

Vikojakaan ei ole kuin muutama hassu jotka pudotti hintaa.
Luulis nyt lomautusten myllertäessä saavan niitä halvalla suomestakin jo.
Otsikko: Vs: Autokuumetta pukkaa
Kirjoitti: Opus5 - 25.03.09 - klo:21:52
... alkaa jokakeväinen autokuume taas puskea päälle....

Onneksi nyt on aivan oikea bakteerikanta aiheuttanut tartunnan.  :D

Pari vuotta sitten oli itellä aivan sama tauti ja vuosi sitten oli pakko hankkia lääkekuuri.
Itse päädyin -99 NBhen enkä ole päivääkään katunut. Se on kuitenkin 6-8 vuotta nuorempi kuin alkupään NAt ja 94-98 NAt 1,6 koneella on vain 90 heppasia ja se on Hämeessä syntyneelle vanhalle miehellekkin aika vähän. Luukkulamppujen kauneus on hyvin katsojakohtainen asia ja vaikka ne luotettavia ovatkin niin jonain päivänä kuitenkin toinen lakkaa toimimasta. Lämmitettävä takaLASI on kova sana viileinä kevät/syysiltoina. Ajelin 5 viikkoa tammi-helmikuussa ihan käyttöajoa vinyylikatolla kun oli kunnon lasi takana. Jos on tallipaikka niin kovaa kattoa ei välttämättä tarvitse edes talvella.

NB tarjonta Suomessa on aika ohutta, se kannattaa hankkia Saksasta. Halvimmissa malleissa on yleensä jotain pikku puutteita mutta noin 6000 egellä saa hyvän perus-NBn Pohjois-Saksasta ja siihen verot noin 1500. Ja sitten voi vielä käydä niin että ruokahalu kasvaa syödessä . . .  NBstä on myös "10 years Anniversary Edition" 1,8 koneella ja muutamilla hyvillä lisäpalikoilla eikä ne paljoa enempää maksa . . .

Otsikko: Vs: Autokuumetta pukkaa
Kirjoitti: Marko - 25.03.09 - klo:21:59

Mitäs nykypäivänä kannattaa oikein hankkia, budjetti on 6k€ luokkaa, pikkasen voi toki aina tuosta heittää? Suomesta -91 NA on noissa hinnoissa mutta Saksasta näyttäisi löytyvän NB jo 4k€ huitteilla ja siihen verot 2k€ + haku niin ei tulisi paljonkaan kalliimmaksi. NB miellyttää silmää vieläkin enemmän kuin NA vaikken NB:tä ole livenä tainnut koskaan edes nähdä.
Toki jos jollain on hyvä auto myynnissä hyvään hintaan niin ilmoitelkaa vaikka yksityisviestillä.

Jos olet kiinnostunut lisätehoista, niin kannattaa valita NA 1989-93 tai NA 1,8 vm 1994-1997. Tällöin on yleensä mahdollistaa katsastaa auto ahtimelle (turbo/remmiahdin). NB:n kanssa menee yleensä erittäin vaikeaksi/erittäin kalliiksi ellei kyseessä ole jenkkituontiauto. Jos on kiinnostusta, niin laitapa yksityisviestiä
Otsikko: Vs: Autokuumetta pukkaa
Kirjoitti: markos - 26.03.09 - klo:12:50
Aina on kaukainen haave avoautosta ollut eikä ikinä mistään muusta kuin MX-5:sta. Jos nyt tänä kesänä sopiva auto löytyy niin kyllä se varmaan on NA, ei taida ihan raha piistata uudempaan korimalliin.
Mazdalla tässä on tullut ajeltua iät ja ajat, tällä hetkellä vaimolla on Forte ja itselläni Citikka ;). Taisin olla Mazdagoa perustettaessa jäsen numero 4 tjsp, en tosin enää kuulu siihen kerhoon. Turbottaminen ei tullut mieleenkään, ennen kuin nyt! Onnistuisiko se mitenkin helposti noihin manittuihin NA-koppasiin? Harrasteautohan tästä tulee eikä siksi haittaa jos siinä pientä laittamista on, jotainhan sille pitää kuitenkin keksiä koko ajan.
Otsikko: Vs: Autokuumetta pukkaa
Kirjoitti: Urban - 26.03.09 - klo:18:06
Aina on kaukainen haave avoautosta ollut eikä ikinä mistään muusta kuin MX-5:sta. Jos nyt tänä kesänä sopiva auto löytyy niin kyllä se varmaan on NA, ei taida ihan raha piistata uudempaan korimalliin.
Mazdalla tässä on tullut ajeltua iät ja ajat, tällä hetkellä vaimolla on Forte ja itselläni Citikka ;). Taisin olla Mazdagoa perustettaessa jäsen numero 4 tjsp, en tosin enää kuulu siihen kerhoon. Turbottaminen ei tullut mieleenkään, ennen kuin nyt! Onnistuisiko se mitenkin helposti noihin manittuihin NA-koppasiin? Harrasteautohan tästä tulee eikä siksi haittaa jos siinä pientä laittamista on, jotainhan sille pitää kuitenkin keksiä koko ajan.

Kuin myös avoauto ollut haaveena ja jostain syystä olin ohittanut aina MX-5:n. Sitten kun vihdoin tajusin siihen silmäni iskeä niin ei voinut enää mitään. Autoa katsomaan ja koeajolle (varoituksen sana) niin se oli sitä myöten selvä. En edes konepeltiä avannut, päätös oli jo tehty. Pankista sai sitten vakuudetonta lainaa heti maanantaina, kun auto oli kavereiden lainarahalla ensin kiireesti ostettu ;)

Kannattaa aloittaa se elämästä nauttiminen jo tänään! (ps. laina on jo maksettu pois) ;)
Otsikko: Vs: Autokuumetta pukkaa
Kirjoitti: walesi - 07.04.09 - klo:10:29
Sairastuin vuonna -88, ostin lääkkeen -92. Eikä ole parantunut vieläkään :)
Otsikko: Vs: Autokuumetta pukkaa
Kirjoitti: dracid - 09.04.09 - klo:23:11
Sen verran pukkas itselläkin että piti mäxä hankkia. Nyt on sit 10th anniversary malli alla. Saksasta sen sai halvalla, myyjä oli vielä sopivasti Rostockista niin ajo sen suoraan laivaan. Mitäs nyt kannattas seuraavaksi tehdä? Katsastukseen vai tulliin eka? Mittarissa 144000 ja maalipinta lähes virheetön. Pakoputki on aika huonossa kunnossa ja samoin rättikatto. Pakoputken uusiminen ei varmaan paljoa maksa, mutta toi katto voikin olla kalliimpi homma.

Otsikko: Vs: Autokuumetta pukkaa
Kirjoitti: moregore - 10.04.09 - klo:12:16
Eikös se pidä 7 päivän kuluessa auton suomeen tuonnista käydä tullaamassa. Sitten ajat katsurille :) Mistäs kohtaa pakoputki on huonossa kunnossa, nimittäin en usko, että koko putki on huonona.

Katto on 250€-700€ esim. mx5partsista ja itse asennettuna. Hinta riippuu materiaalista, ottaako vinyyliä, kangasta vai mohairia...

Onneksi olkoon hyvästä ostoksesta! :)
Otsikko: Vs: Autokuumetta pukkaa
Kirjoitti: dracid - 10.04.09 - klo:22:59
Aattelin vaan että jos kävis eka katsastuksessa ja jos siellä löytyy pahoja vikoja, niin eikös ne saata alentaa sitten veroa??

Otsikko: Vs: Autokuumetta pukkaa
Kirjoitti: Urban - 11.04.09 - klo:09:56
Vajaan viikon on vielä tarjous mx5partsissa rosterisesta peräpöntöstä 155eur.

http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php?currency=EUR&products_id=1115

Itsellä tämä (http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/1114) katista taaksepäin samaan hintaan NA:ssa ja erittäin tyytyväinen olen ollut (maksoin tosin tuon täyden hinnan kun ei ollut tarjousta, mut minkäs teet, edullista silti) ;)
Otsikko: Vs: Autokuumetta pukkaa
Kirjoitti: hemikasi - 11.04.09 - klo:14:06
Aattelin vaan että jos kävis eka katsastuksessa ja jos siellä löytyy pahoja vikoja, niin eikös ne saata alentaa sitten veroa??

Ei alenna. Verotettavan auton pitää olla liikennekelpoinen eli katsurin antama hylky ei alenna verotusarvoa.

Jos verotusarvosta haluaa alennusta, niin on rutistava huonosta maalipinnasta, rotan syömästä sisustuksesta tms. Silloinkin maksimi alennus veroissa on kymppejä maksimissa satasen luokkaa..
Otsikko: Vs: Autokuumetta pukkaa
Kirjoitti: Kari - 14.04.11 - klo:11:32
Hemmetti tästä mun autonhankinnasta (NA 1.8 ) ei tunnu tulevan mitään. Suomen tarjonta on ollut tasaisen onnetonta koko kevättalven. Pari viikkoa sitten aloin välittäjän avustuksella haeskelemaan helmeä Saksasta. Yhteensä noin tusinasta autosta on tehty tiedusteluja. Yksi yöunet vienyt hyvännäköinen katosi jo ennenkuin välittäjä ennätti ensimmäistä replyä kirjoittamaan. Nyt maanantaina oli tarkoitus mennä katsomaan yhtä mieleistä vaihtoehtoa, mutta myyjä ilmoittikin ettei auto ole myynnissä. Nyt olisi taas (tai jälleen, hylkäsin tämän yksilön välillä tiettyjen varustepuuteiden vuoksi) yksi myyjän puheiden mukaan varsin kelvollinen NA kiikarissa, mutta välittäjä ei enää vastaa viesteihini, ja on muutenkin jäämässä ensi viikoksi lomalle.

Ainakaan vappuajelusta ei enää kannata toiveita elätellä. Surkeuksien surkeus  :(
Otsikko: Vs: Autokuumetta pukkaa
Kirjoitti: madu - 14.04.11 - klo:11:42
No johan on. Näköjään oli itsellä varsin hyvä veto ostaa tuo auto jos syksyllä kun sattui loistava yksilö vastaan vaikka tuosta talven yli varastoinnista joutuikin jonkun verran maksamaan. Nettiauton tarjontaa kyllä paikoittain aina katsellut ja aika surkealta on näyttänyt.
Otsikko: Vs: Autokuumetta pukkaa
Kirjoitti: Simppa - 14.04.11 - klo:12:02
Välikommenttina tähän, että uusien MX-5:ten kohdalla tilanne on vielä surkeampi: autoja löytyy maahantuojalta tasan 2: yksi automaatti ja yksi normi 1.8. Värivaihtoehdot: punainen ja hopea. Jos jotain muuta haluaa, niin täksi kesäksi ei ehdi...

Saattoi tulla piruuttaan maksaliikkeessä käytyä "näyteikkunaostoksilla" ja myyjä sattui olemaan melkoinen mx5-fani. Ikinä autoliikkeessä ei (mua olla tultu yleensäkään palvelemaan eikä) multa olla yritetty ostaa omaa autoa pois enemmän ku tykryttää jotain tilalle. Halus heti tulla kattomaan ja kun puhuin jotain tulevista päivityksistä, niin se totes vaan että "et sä tuohon enää mitään laita, myyt sen nyt mulle". ;)
Otsikko: Vs: Autokuumetta pukkaa
Kirjoitti: diskis - 14.04.11 - klo:13:11
Ainakaan vappuajelusta ei enää kannata toiveita elätellä. Surkeuksien surkeus  :(

Nyt avaat mobile.de tai autotrader.co.uk ja etsit mieleisesi auton. Sitten tampereelle, ja Ryanairin kyydissä eurooppaan. Teet kaupat ja ajat kotiin. Noin 600 kuluja kun saksasta tuo, ja 900 briteistä.
Päätin tässä vähän aikaa sitten ostaa Imprezan, alkuviikolla kaivelin esille sopivan, soitin myyjälle ja varasin auton. Torstaina lensin Lontoonseen, ja maanantaina olin Suomessa Impun kanssa. Kuluja tuli juuri sen 900 + 1000 ylimääräistä euroa kun belgiassa yöllä ajoin kuoppaan ja rikoin kaksi rengasta. Sitten paikallisessa rengasliikkessä ei ollut tarkalleen oikean kokoisia renkaita, niin nelivetoautolle piti ostaa koko kierros 18" matalaprofiilipaskoja. Tästä viisastuneena kannattaa soittaa heti vakuutusyhtiöön runkonumeron kanssa ja ottaa se kasko. Siirtokilvissä ei ollut kun liikennevakuutus.

Nähtävästi siirtokilpiä ei edes tarvitse enää? Kun tein käyttöönottoilmoitusta, niin tulli-neiti kyseli että onko katsastus ja verot OK briteissä, ja olihan ne. Sain sitten pari viikkoa ajella brittikilvillä, ennen kun ne edes suostui antamaan tarrakilvet...

Autotraderissa on muuten listattu nyt 2333 MX-5:a, mobilessa 2504 kpl. Nettiautossa 30. Aivan takuulla saat jotain vapuksi sieltä.
Otsikko: Vs: Autokuumetta pukkaa
Kirjoitti: aloppo - 15.04.11 - klo:07:02
Tsekkaa myös www.pistonheads.com/sales ;)
Otsikko: Vs: Autokuumetta pukkaa
Kirjoitti: Kari - 15.04.11 - klo:09:01
Tsekkaa myös www.pistonheads.com/sales ;)

Tämähän helpottikin autokuumetta, "kiitos"  ;D
(piru kun nuo on nättejä ja edullisia..)
Otsikko: Vs: Autokuumetta pukkaa
Kirjoitti: Tem - 15.04.11 - klo:12:18
Tsekkaa myös www.pistonheads.com/sales ;)

Tämähän helpottikin autokuumetta, "kiitos"  ;D
(piru kun nuo on nättejä ja edullisia..)

Osta pois vaan. 8)
Otsikko: Vs: Autokuumetta pukkaa
Kirjoitti: Kari - 15.04.11 - klo:14:15
Nyt avaat mobile.de tai autotrader.co.uk ja etsit mieleisesi auton. Sitten tampereelle, ja Ryanairin kyydissä eurooppaan. Teet kaupat ja ajat kotiin. Noin 600 kuluja kun saksasta tuo, ja 900 briteistä.

Mobilea ja Autoscouttia tässä onkin plärätty jo kauan, mutta jotenkin olen nuo brittiautot unohtanut, muistaakseni autotraderin sivuston sekavuuden takia  :-[ Pitänee nyt paneutua tarjontaan, ja sitten ottaa yhteyttä johonkin saarelta toimittavaan välittäjään. Itselläni ei ole aikaa lähteä hakureissulle, joten ihan mielelläni maksan toimivasta hakupalvelusta. Esim. Performance Importsin hintahaitari näyttää olevan 1500-1900e etäisyydestä riippuen.
Otsikko: Vs: Autokuumetta pukkaa
Kirjoitti: aloppo - 18.04.11 - klo:10:30
Mäkin voisin hakea sen jos tois itelle kovan katon samalla reissulla  ;D
Otsikko: Vs: Autokuumetta pukkaa
Kirjoitti: Marko - 18.04.11 - klo:12:51
nuo brittiautot unohtanut, muistaakseni autotraderin sivuston sekavuuden takia 

Brittiautojen kohdalla kannattaa muutenkin olla tarkkana, koska niiden kunto on usein huono. Meri-ilmasto tms. taitaa ruostuttaa autoa vielä pahemmin kuin Suomen talvi +suolaus. Lisäksi oikeanpuoleinen ohjaus ei ole plussaa ainakaan autoa edelleen myytäessä.
Otsikko: Vs: Autokuumetta pukkaa
Kirjoitti: aloppo - 18.04.11 - klo:14:28
nuo brittiautot unohtanut, muistaakseni autotraderin sivuston sekavuuden takia 

Brittiautojen kohdalla kannattaa muutenkin olla tarkkana, koska niiden kunto on usein huono. Meri-ilmasto tms. taitaa ruostuttaa autoa vielä pahemmin kuin Suomen talvi +suolaus. Lisäksi oikeanpuoleinen ohjaus ei ole plussaa ainakaan autoa edelleen myytäessä.

Taitavat brititkin osata heittää melko reippaalla kädellä suolaa teilleen + ajavat vehkeillään talven ympäri useimmiten
Otsikko: Vs: Autokuumetta pukkaa
Kirjoitti: Kari - 10.05.11 - klo:04:07
Ainakaan vappuajelusta ei enää kannata toiveita elätellä. Surkeuksien surkeus  :(

Viikko meni yliajalle. Eilen koko kevään kestänyt odotus täyttyi, kun ajoin toivotunlaisen 1.8 NA:n kotipihaan. Vuoden 1997 Miatalla on ajettu 98t mailia. Täysin räpeltämätön, aivan vakio! Ainoa muutos on NB:n lasi-ikkunallinen rättikatto. Varusteena on 2x airbag ja kääntyvät eturenkaat... Matkatuomisina matkalta tarttui  myös kovakatto ja torsen-perä.

Myyntikuvissa auto oli pölyinen, ja kaikki epäkohdat korostuivat todella karusti, joten niihin nähden auton näkeminen luonnossa oli varsin iloinen yllätys. Esim. ratti, penkki ja takapuskuri näyttivät salamalla otetuissa kuvissa kelvottomilta, mutta oikeasti ne ovatkin ihan hyvät.

Alla yksi myyjän toimittama kuva.
(http://i969.photobucket.com/albums/ae178/saucebottle/DSCF0937.jpg)
Otsikko: Vs: Autokuumetta pukkaa
Kirjoitti: Simppa - 10.05.11 - klo:08:28
Noniin! Löytyihän se auto! Ja kelitkin näyttää melko sopiville uuteen autoon tutustumiseen... :) Onnea siis uudelle kulkupelille!
Otsikko: Vs: Autokuumetta pukkaa
Kirjoitti: wagner - 10.05.11 - klo:08:29
 8)

Hienoa kun viimein löytyi. Onnittelut uuden auton johdosta.

Tartee sopia miitti vaikka Pyynikille, niin päästään potkimaan renkaat :D
Otsikko: Vs: Autokuumetta pukkaa
Kirjoitti: Tem - 10.05.11 - klo:09:15
Matkatuomisina matkalta tarttui  myös kovakatto ja torsen-perä.

Perskele, oon noista molemmista kade. Toi avoin perä on jokseenkin hirveä, enpä muistanukkaan millasia ne on. Ja kova kattokin ois kiva löytää ennen talvea..
Otsikko: Vs: Autokuumetta pukkaa
Kirjoitti: ez-1 - 11.05.11 - klo:17:30
Onneksi olkoon. Nätti peli.
Otsikko: Vs: Autokuumetta pukkaa
Kirjoitti: Kari - 13.05.11 - klo:10:53
Nähtävästi siirtokilpiä ei edes tarvitse enää? Kun tein käyttöönottoilmoitusta, niin tulli-neiti kyseli että onko katsastus ja verot OK briteissä, ja olihan ne. Sain sitten pari viikkoa ajella brittikilvillä, ennen kun ne edes suostui antamaan tarrakilvet...

Miksi muuten ylipäätään sait / jouduit ottamaan tarrakilvet? Itse olen nyt ajellut viikon brittikilvillä, ja pohdin että pitäisikö tarroja tavoitella aktiivisesti vai saako noilla kylteillä ajella rekisteröintiin saakka.
Otsikko: Vs: Autokuumetta pukkaa
Kirjoitti: diskis - 13.05.11 - klo:11:21
Nähtävästi siirtokilpiä ei edes tarvitse enää? Kun tein käyttöönottoilmoitusta, niin tulli-neiti kyseli että onko katsastus ja verot OK briteissä, ja olihan ne. Sain sitten pari viikkoa ajella brittikilvillä, ennen kun ne edes suostui antamaan tarrakilvet...

Miksi muuten ylipäätään sait / jouduit ottamaan tarrakilvet? Itse olen nyt ajellut viikon brittikilvillä, ja pohdin että pitäisikö tarroja tavoitella aktiivisesti vai saako noilla kylteillä ajella rekisteröintiin saakka.

Vamaan niillä voi ajaa kunhan on käyttöönottoilmoitus autossa mukana. Mulla menee brittikilvet menee umpeen tässä maahantuontivaiheen aikana, niin parempi olla voimassaolevat kilvet. Muutenkin hain ne heti, kun täällä Suomessa kun ei virkamiehiin voi pätkän verran luottaa. Esimerkkina halusivat auton painon verojen laskua varten, sanoivat että viekää vaikka katsurille punnitukseen. Sitten kun toimitin heille paperin, niin älähtivät että paperissahan lukee omamassa, kun tarvitaan kokonaismassa. Sama tullin virkailija otti yhteyttä kummallakin kerralla.