Missä Helsingin seudulla korjauttaisi takalasin ympärillä olevan vetoketjun? Lasi on siis oikea lasi jossa lämpöelementit. Asialla kiire kun nyt autoon pääsee sisälle kuka vain. Katto itsessään on täysin kunnossa joten vaihdolle ei ole tarvetta
Ei taida korjata mikään pulju samaan rahaan kuin uusi katto on. Viimeksi kun kyselin niin pelkkä ketju jo satasen ja työt päälle. Tuossa joutuu koko katon purkamaan pois siltä rungolta. Tossa sulla riskinä vielä että menee ne lasin piuhat rikki kun sitä irrallaan pyöritellään.
Missään pajassa sitä et fiksaa alle kolmen päivän seisomisen. Pelkän katon vaihtaa 4 tunnissa jos uusi on vieressä mutta jos se pitää korjata niin se menee ompelimoon siitä jne niin aika venyy.
Ootko varma ettei vetoketjun sulkija oo vaan "venähtäny" liian auki eli ne hahlot auenneet? Mulla on oireillu ja pihdeillä sain puristettua sen kasaan ja toimivaks.
Sillon sulla ei ole itse vetoketju rikki vaan se vedin levinnyt kuten samuli sanoi.
Tutkippa sitä ja pistä paikalleen jonka jälkeen puristat hiukan takaisin muotoonsa sitä vedintä. Siellä ei tarvitse olla kuin lanka tai havunneulanen välissä niin se leviää ja tulee läpi jossain vaiheessa.
lohdullista kuulla. ahtaassa tilassa äheltäminen oli tosi hankalaa. täytyy ensin irrottaa windblocker ja rollbarit jotta pääsee tiimarin laseilla näkemään miten sen saa paikoilleen. vedin oli todella tiukassa ja hampaat auki molemmin puolin eikä liikkunut mihinkään suuntaan ennenkuin se irtosi kokonaan.
Kirjataan tämäkin jälkipolville tiedoksi. Vetoketju oli kunnossa kuten arveltiinkin. Sulkijan paikalleen laittaminen oli harvinaisen ..ttumainen homma, jonka yksi minua näppäräsormisempi teki. Hän ihmetteli vielä ääneen sadististen japanilaisinsinöörien keksintöä, että lasi on aina pakko avata ennenkuin katon laskee alas. Neuvoi myös, etten laske sitä sulkijaa aivan alas, niin se kestää paremmin käytössä.
Nimenomaan sen ohjeessakin mainitaan ettei sitä saa laskea ihan loppuun. Itseasiassa kaikissa rättikattoisissa on maininta asiasta ohjekirjassa jos se on vetoketjullinen malli.
Se riittää kun näkyvältä osalta sen avaat.
Itselleni käynyt kerran edellisen katon kanssa sama juttu.
Kyseessä oli tietääkseni lasi ikkunallinen kuten mullakin ja se ei laskeudu ilman että ketjun avaa. Törmää katto siihen lasiin niin kovaa ettei se aukea.
Onko niin että lasi pitää avata vetoketjusta? Oon ajatellu päivittää joskus lasiin mutta toi kuulostaa ikävältä. Mulla on niin letkua toi muovi ettei vetoketjuun tarvi koskea ikinä.
Ei ainakaan NB:n lasi-ikkunallisessa tarvii koskea mihinkään vetoketjuihin kun sellaista ei ole ja hyvin toimii, eli korjaus päivitä katto modernimpaan lasi-ikkunalliseen malliin ;)
Mulla NAssa lasinen eikä tarvii availla mitään ketjuja. Taisin jollekin mainitakin asiasta,eli itselläni on katto sen verran pinkeänä, että yksi poikkituista ei avattaessa kunnolla liiku viereiseen poikkirautaan kiinni. Tällöin oireena on katon avautuminen ainoastaan osittain.pienellä avulla toimii kuten pitääkin.
jaa-a, onko minulla siis jokin erikoisempi viritys? Auto on NA vm 90 ja vanhojen edellisen omistajan kuittien mukaan katto on vaihdettu Saksassa 1999. Kannattaako näitä lämpövastuksia hyödyntää kun ne kerran ovat olemassa? Edellyttäen ettei tarvitse puolta autosta purkaa. Autosta näkee huonosti taakse katto päällä kun tuulisuojakin on esteenä ja se ei mahdu taittumaan. Kunnon matalapaineella kesällä ikkuna on huurussa ja taakse näkymät ovat vain peilien varassa.
Omasta viitseliäisyydestä se varmaan on kiinni. Joissakin NA:ssa on lämppärin johdotukset valmiina, mutta siitä vielä puuttuvista osista kasattu kitti mx5partsilla/IL:llä maksaa silti lähes satasen. Biltema/tms. tarvikkeesta kasaamalla pääsee tietenkin halvemmalla.
Itse en ole viitsinyt kytkeä toimimaan, vaikka syysaamuina lasi onkin huurussa. Keskisuuttimet taakse suuntaamalla lasin saa kuitenkin auki.