Kirjoittaja Aihe: Kamalimmat Miatat...  (Luettu 24721 kertaa)

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: Kamalimmat Miatat...
« Vastaus #30 : 15.12.12 - klo:23:31 »

 bowrofl

Niinpä, 30 astetta ja katto kiinni  bowrofl bowrofl
1.64 NA

ErkkiM

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 773
Vs: Kamalimmat Miatat...
« Vastaus #31 : 16.12.12 - klo:01:19 »
Sorry jos tämä on jo vanha tapaus...
http://www.nettiauto.com/mazda/mx-5/4082105

Ei ainoastaan "minun silmään" vaan koko ajatusmaailmaan tällainen tuunaus on jo lähellä häväistystä.
Ymmärrän paremmin ne hirvitykset, jotka on sitten reilusti pantu överiksi - mutta tässä on nyt jotenkin jääty puolitiehen... tavoiteltu ehkä oikeasti jotain modernimpaan MX-5:sta... mutta ei kyllä ole tiedettu auton historiasta ja alkuperäisestä suunnittelun ideologiasta yhtään mitään.

Onko tämä Suomessa tärvätty? Mitä ihmettä tässä on haettu / tavoiteltu? Onko noi typertä levikkeet, keulapellitykset ja spoilerit yms. itse muotitettuja vai jotain aftermarket kuitusarjaa tms?

Anteeksi jos loukkaan mielipiteelläni jota kuta.... enkä halua estää myyntiä - varmaankin ihan yhtä kiva ajaa kuin raiskaamatonkin - niin toivon - mutta mutta...
-E
NA '90 1.6 Mariner Blue

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Kamalimmat Miatat...
« Vastaus #32 : 16.12.12 - klo:01:52 »
Tuosta on ennenkin keskusteltu, ja pitkään on ollut myynnissä. Alkujaan auto oli turbolla varustettuna, taxfreenä vajaan kymppitonnin hintaan. Taisi olla vuoden / pari tuollaisenaan myynnissä, ja kun ei mennyt kaupaksi, niin turbo lähti ja auto sai kilvet. Ja hinta onkin sitten pudonnut aika tasaista tahtia.

Kyllähän tollanen pirssi olis ollu todella makee reilu 10v takaperin, sillon noi veilsiden korisarjat oli siisteintä mitä autoon saatto kuvitella. Ja olis auto tuolloin päässy varmasti suoraan GTI:n kanteen. Nykyään ei taas moinen kovinkaan monelle kelpaa. Kammottavinta tossa on ehkä se että todennäkösesti tohonkin lopputulokseen on käytetty julmettu määrä aikaa ja rahaa, ja voisi hyvinkin olla että työt on lisäks tehty huolella (ainakin toi korisarja on asennettu saumattomasti)

IMO pahinta mitä autolle voi tehdä, on yrittää saada se näyttämään joltain toiselta autolta. Ei vain mene mun jakeluun miksi mx:n pitäis näyttää ferrarilta tai mustangilta, kun ei se sellainen kuitenkaan ole. Parhaimmillaan nuo muutokset ovat kyllä upeasti toteutettuja, mutta ei niissä siltikään ole mitään järkeä. Täältä muuten löytyy melkoisen hyvä katsaus näihin kammottavuuksiin mitä tässäkin topicissa on paljolti esitelty:
http://www.paul-davis.com/miata.html#anchor_morphed

Vaikka ei sitä kai pitäis dissata muiden virityksiä, nää meidän kipot on senverta monipuolisesti harrastettavissa että suurehko osa harrastajista ei tykkää, teit sille autolles mitä hyvänsä. Yks haluu pitää auton alkuperäsessä kunnossa ja museoida sen, toinen taas pitää sitä urheiluautona ja panostaa kaiken suorituskykyyn, ja kolmas sitten muokkaa ulkonäköä mieleisekseen. Kahdessa viimesessä tapauksessa toteutustapoja on niin monia, että jo siitäkin saadaan melkosta vääntöä aikaseks mikä on oikein ja mikä väärin. Ja tietysti niitäkin jotka ei tajuu mitään moisista hössötyksistä, ja ajelee kaikessa rauhassa sillä halvalla ja hauskalla autolla välittämättä kolhuista, suorituskyvyn puutteesta, taikka auton ulkonäöstä  ::)

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: Kamalimmat Miatat...
« Vastaus #33 : 16.12.12 - klo:10:47 »
Kyllähän se näin on, että kauneus on katsojan silmissä, mutta rumuudesta voidaan olla yhtä mieltä....
Don't charge. Super Turbocharge!

jusssi

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 167
Vs: Kamalimmat Miatat...
« Vastaus #34 : 16.12.12 - klo:15:05 »
Tuolta hrnt:n linkistä oli pakko kaivaa esiin tää:



 ;D

tosin onhan tollanen 944 possustaki tehty...
http://www.pestalozzi.net/sb/porsche_cargo944/944_420.jpeg
http://farm5.static.flickr.com/4119/4887343227_ee77b48a23_o.jpg

pientä offtopiccia, mut:
Täytyy ihmetellä omaa makua 15-20 vuotta sitten, minkä ihmeen takia MAX POWER:issa jne esitellyt lasikuitumuovihirviöt näytti hyvältä. Mut toisaalta hyvänä puolena nuoriso käyttää vapaa aikansa nykytaiteen tekemiseen huonoilla teillä riekkumisen sijaan.

Itellä oli kans aikanaan sama homma ja vanhoja max power ja redline lehtiä taitaa olla jossain säilössäkin edelleen ja piti oikein tarkistaa niin oma suosikki vuosien takaa näyttää kyl edellee iha hyvältä:
http://www.carbonfiberhoods.com/blog/wp-content/uploads/2011/10/ms-factory-skyline-r32-wide-body-kit-00.jpeg
widebody skylle ja esitelty vuonna 2000 eli pahimpaan lasikuitubuumin aikaan, 2001 tuli ensimmäinen hurjapäät ja joka corollan ja ladan kontin päällä oli sen jälkeen alusiipi ja parin kanootin verran lasikuitua leivottu ympäri autoa. ;D
« Viimeksi muokattu: 17.12.12 - klo:02:07 kirjoittanut jusssi »
"much more fun to drive a slow car fast, than a fast car slow"

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: Kamalimmat Miatat...
« Vastaus #35 : 11.01.13 - klo:06:43 »
Toisaaltahan tää on teknisesti ihan pirun hyvin tehty. Mut replicana tää feilaa niin täysillä, varsinkin ku kohde on tollanen legenda. :-\

Jos pystyy tekemään tollasta jälkeä, ni miks ei vois suunnitella jotain uutta? :)

http://carscoop.blogspot.com/2007/09/hiroshi-toyota-2000gt-007-replica-based.html
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

E38

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 540
Vs: Kamalimmat Miatat...
« Vastaus #36 : 11.01.13 - klo:13:34 »
Onko nämä V8 koneiset Monster Miatat kamalia vai ei? Onko liian härskiä, että tälläsessä riisissä on 5.0L V8:n soundit?  :D

http://monstermiata.webs.com/

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: Kamalimmat Miatat...
« Vastaus #37 : 11.01.13 - klo:13:49 »
Onko nämä V8 koneiset Monster Miatat kamalia vai ei? Onko liian härskiä, että tälläsessä riisissä on 5.0L V8:n soundit?  :D

Ei oo x2. 638
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Kamalimmat Miatat...
« Vastaus #38 : 11.01.13 - klo:13:56 »
Onko nämä V8 koneiset Monster Miatat kamalia vai ei? Onko liian härskiä, että tälläsessä riisissä on 5.0L V8:n soundit?  :D

Ei oo x2. 638

Ei todellakaan ole!

Kevyt alumiini V8 kone on se ainoa oikea mylly näihin
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

E38

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 540
Vs: Kamalimmat Miatat...
« Vastaus #39 : 11.01.13 - klo:14:13 »
Onko nämä V8 koneiset Monster Miatat kamalia vai ei? Onko liian härskiä, että tälläsessä riisissä on 5.0L V8:n soundit?  :D

Ei oo x2. 638

Ei todellakaan ole!

Kevyt alumiini V8 kone on se ainoa oikea mylly näihin

Joo taisin olla taas vähän raflaava tolla kysymyksellä.  :D Tollanen on aika porno ja jotenkin outoa kun 360 Fefejen kanssa otetuista ratakuvista ei tule yhtään myötähäpeää. Tosta on vielä sitten erikseen MegaMonster jossa 400 kaakkia.  :david

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Kamalimmat Miatat...
« Vastaus #40 : 11.01.13 - klo:14:30 »
Onko nämä V8 koneiset Monster Miatat kamalia vai ei? Onko liian härskiä, että tälläsessä riisissä on 5.0L V8:n soundit?  :D

Ei oo x2. 638

Ei todellakaan ole!

Kevyt alumiini V8 kone on se ainoa oikea mylly näihin

Joo taisin olla taas vähän raflaava tolla kysymyksellä.  :D Tollanen on aika porno ja jotenkin outoa kun 360 Fefejen kanssa otetuista ratakuvista ei tule yhtään myötähäpeää. Tosta on vielä sitten erikseen MegaMonster jossa 400 kaakkia.  :david

Mun kirjois tuommonen LSx V8 Miata on se ainoa heteroversio näistä autoista. Toki kuten joka koneen kohdalla myös LSx tarvii turbottaa. Yks esimerkki siitä: http://ls1tech.com/forums/forced-induction/1502851-my-76mm-turbo-ls1-miata-lots-pictures-3.html ja briteissä on nyt yks projekti missä Miataan ollaan tunkemassa LSx myllyä kahdella turbolla...vaan koska se on mahdollista....
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

M.U. Stone

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 264

Opus5

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 171
Vs: Kamalimmat Miatat...
« Vastaus #42 : 07.03.13 - klo:10:48 »
Jokos tämä on esiintynyt foorumilla?

OMG

kaksinkertainen häväistys - tai ainakin yksinkertainen

hck

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 670
  • Mäxä 10AE
Vs: Kamalimmat Miatat...
« Vastaus #43 : 07.03.13 - klo:11:02 »
Jokos tämä on esiintynyt foorumilla?

http://www.autoguide.com/auto-news/2011/07/mazda-miata-with-bmw-z3-front-end-conversion-spotted-on-ebay.html


Täl kaverilla ei rahat riittäny bemariin ja piti mennä miatakin häpäisemään anteeks antamattomalla tavalla. jos tekemisen puute ni olis voinu sen innostuksen muuhun käyttää kun bemari keulan tekoon. angry-smiley-005

At quick glance, this 1995 Mazda Miata plays the part well, and it wouldn’t surprise us one bit of the common non-automotive enthusiast would think it’s an actual BMW, rather than a cheesy replica. But really anyone that has a clue is probably laughing on the inside. The eBay auction is starting at $4,200 and currently has no bids (surprise, surprise).
 
We’re just hoping it’s the only Miata out there like this!

Korjaan se yrittää täl taval saada niit bemari rahoi kokoon. bowrofl

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: Kamalimmat Miatat...
« Vastaus #44 : 07.03.13 - klo:11:13 »
The eBay auction is starting at $4,200 and currently has no bids (surprise, surprise).

Joku rahakas hyväntekijä vois tehdä kultturiteon ja ostaa ton pois, vetää kokopeiton päälle, nostaa lavetille ja eiku suoraan paaliin.
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson