Kirjoittaja Aihe: Miata-kalenteria?  (Luettu 13482 kertaa)

aloppo

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 271
  • Because rice car
Vs: Miata-kalenteria?
« Vastaus #30 : 18.12.12 - klo:11:36 »
Periaatteessa kai tuolla ei ole kauheasti väliä, kun kalentereihin jää kait jokatapauksessa valkoiset reunat. Toisissa kuvissa sitä jää ylös/alas enemmän kuin toisissa...

Taitavat nykyään useimmissa paikoissa pakottaa väkisin siihen määrättyyn kuvasuhteeseen, jolloin ei jää valkoisia reunoja...

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: Miata-kalenteria?
« Vastaus #31 : 18.12.12 - klo:11:45 »
Periaatteessa kai tuolla ei ole kauheasti väliä, kun kalentereihin jää kait jokatapauksessa valkoiset reunat. Toisissa kuvissa sitä jää ylös/alas enemmän kuin toisissa...

Taitavat nykyään useimmissa paikoissa pakottaa väkisin siihen määrättyyn kuvasuhteeseen, jolloin ei jää valkoisia reunoja...

Tuossa jokin aika sitten kasailin iFolorin kuvakirjaa ja siinä noi sai ainakin itse laittaa juuri niin kuin halusi. Eli joko valkoisella reunalla tai sitten kuvaa hieman rajaamalla niin, että koko sivu täyttyi.

Ja tuossa, tuma, juuri huomasin, että kaikki SX200 Canonilla otetut kuvat oli eri kuvasuhteella kuin EOS:silla. En tiedä onko jokin asetus vai liittyykö kennon kokoon ja ominaisuuksiin.

Mutta väittäisin, että tässä kalenterihommassa tärkeintä olisi, että kaikki halukkaat nyt vaan lähettäisivät niitä kuvia. Varmaan tästä ensimmäisestä kerrasta opitaan sitten jotain, joka voidaan ohjeistaa seuraavan vuoden kalenteria kasatessa.
Don't charge. Super Turbocharge!

madu

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 501
Vs: Miata-kalenteria?
« Vastaus #32 : 18.12.12 - klo:12:18 »
3:2 -suhteella oon ainakin ite aina järkkärikuvannut, tosin kyllä se näyttäs ainakin tässä 5D:ssä olevan säädettävissä, wanha Nikoni taas näyttää olevan pakotettu tuohon 3:2 -kuvasuhteeseen.
ロードスターNA8C

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Miata-kalenteria?
« Vastaus #33 : 18.12.12 - klo:12:33 »
liittyykö kennon kokoon ja ominaisuuksiin.

Siihen. Se kenno nyt vain on fyysisesti jonkun määrätyn muotoinen, ja jos eri kuvasuhdetta halutaan, niin sitten rajataan pienemmäksi. Joko kamerassa, omalla tietsikalla tai viimeistään kalenterinteko-ohjelmassa.

Kuva-albumin kasaamisessa kuvat harvoin täyttävät koko sivua, joten ne voivat olla minkä vain mallisia ja sijaitakin aivan sikinsokin. Sensijaan kalenterissa yleensä kuva on sivun kokoinen, jolloin sivu määrää kuvan muodon.

Mutta joo, kuvia keräämään kaikki kynnelle kykenevät. Minä en välttämättä enää tämän vuoden puolella ennätä :(

Tarjoavatko kuvaprinttausfirmat sellaista palvelua, että jokainen tilattu kalenteri valmistettaisiin yksittäistavarana? Ts. vaikka jossakin ifolorilla olisi Simpan esikasaama Miata-kalenteri jonka jokainen halukas (vaikka sitten salasanan takaa tms.) voi klikata omaan ostoskoriinsa, ja tilaus toimitetaan suoraan asiakkaalle? Tällöin ei tarvitsisi kenenkään laittaa rahaa riskillä kiinni nippuun vuoden -13 kalentereita.
ex-NA8C

ErkkiM

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 773
Vs: Miata-kalenteria?
« Vastaus #34 : 18.12.12 - klo:15:44 »
Ifolorilta kun jotain tilaa sama materiaali on käytettävissä kuukauden ajan.
Tilauksen voi tehdä siten, että tilaaja ja toimitusosoite on eri. Samoin sieltä saa laskulla. Eli-
täysin mahdollista että "joku" tilaa lisäkappaleita, osoittaa toimituksen suoraan tilaajalle, joka saa kalenterin mukana laskun. Toimituskulu kalenterille taisi olla 6,90€
-E
NA '90 1.6 Mariner Blue

tuma

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 828
Vs: Miata-kalenteria?
« Vastaus #35 : 19.12.12 - klo:00:44 »
3:2 -suhteella oon ainakin ite aina järkkärikuvannut, tosin kyllä se näyttäs ainakin tässä 5D:ssä olevan säädettävissä, wanha Nikoni taas näyttää olevan pakotettu tuohon 3:2 -kuvasuhteeseen.
Mulla ei digijärkkäriä ole ollut, filmillisiä useampiakin. Olen käyttänyt vanhaa viisautta että paras kamera on se joka on mukana ja tiedän nykyään olevani niin laiska etten järkkäriä juurikaan raahaisi mukana.

En tuota kuvasuhde asiaa ole aiemmin tuumannutkaan ja nuo omilla Ixus40 ja Ixus950 kameroilla otetut näyttävät olevan suhteessa 4:3.

Aiemmin tosiaan negat oli samankokoisia. Digijärkkäreissäkin on full kennoja ja cropped kennoja. En ole tarkemmin perehtynyt, kun en ole itselle hommaamassa, mutta nuohan vaikuttaa lasien polttovälin vertautumiseen kinokameraan...

Mutta sitten takas asiaan... Toivottavasti löytyy luvallisia hyviä kuvia, mulla ei niitä ole, kun ei ole kovin hienoa autoakaan vaan melko vakio...
NA 1,6l ´91 Classic Red

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: Miata-kalenteria?
« Vastaus #36 : 19.12.12 - klo:07:30 »
Toivottavasti löytyy luvallisia hyviä kuvia

Kuvia on tällä hetkellä lähettänyt yksi henkilö: minä :D

Rohkeasti vaan!

EDIT: Nyt ku selaili vähän läpi tuota Parhaat kuvat omasta mäksästä -ketjua, niin onhan siinä ihan helvetisti hyviä kuvia! Pelkästään Urbanin ja lahtiainin kuvista saisi jo yhden ihan sairaan siistin kalenterin. Ja ehdottomasti täytyy joku noista Samsan savuisista drifti-kuvista saada.  clap Tosi hyviä kuvia oli paljon muitakin.
« Viimeksi muokattu: 19.12.12 - klo:07:42 kirjoittanut Simppa »
Don't charge. Super Turbocharge!

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Miata-kalenteria?
« Vastaus #37 : 19.12.12 - klo:09:01 »
Mä odotan edellämainittujen lisäks näkeväni kalenterissa ainakin alopon sunset driven, sekä sasulta parikin kuvaa...

aloppo

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 271
  • Because rice car
Vs: Miata-kalenteria?
« Vastaus #38 : 19.12.12 - klo:09:41 »
Mä odotan edellämainittujen lisäks näkeväni kalenterissa ainakin alopon sunset driven, sekä sasulta parikin kuvaa...

Lähettelen sen tyrkylle kun kerkiäis  smoker

Morden

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 899
Vs: Miata-kalenteria?
« Vastaus #39 : 19.12.12 - klo:20:17 »
Laittelin kalenteripostiin paketin. :)
'99 MB C220cdi

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: Miata-kalenteria?
« Vastaus #40 : 19.12.12 - klo:20:34 »
Laittelin kalenteripostiin paketin. :)
Koppi! Kivoja talvifotoja.
Don't charge. Super Turbocharge!

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: Miata-kalenteria?
« Vastaus #41 : 20.12.12 - klo:17:38 »
Viisi henkilöä on tähän mennessä lähettänyt kuvia. Tuning- ja racing-henkiset kuvat puuttuu vielä kokonaan. Lisäksi NB-ehdokkaat puuttuu vielä myös täysin...

Kuvia valitsemaan haluavat voivat ilmoittautua minulle, niin lähetän linkin Picasa-albumiin.
Don't charge. Super Turbocharge!

_paffa

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 259
Vs: Miata-kalenteria?
« Vastaus #42 : 25.12.12 - klo:01:22 »
Huuh, enpä ole sitten aikoihin tänne postannut, koska miata myyty reilu vuosi sitten.

Mutta kuvia halusitte, niin näitä saa vapaasti käyttää. Toki lähetän haluamastanne kuvasta vaikka RAW:n tai ison muokatun kuvan haluamassa muodossa.

http://paffa.1g.fi/kuvat/Cars/Miata/

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: Miata-kalenteria?
« Vastaus #43 : 29.12.12 - klo:12:12 »
Vielä pari päivää aikaa... ;)

PS. NB-kuvia on tullut vasta tasan yksi.

EDIT
Tuossa vähän noita kuvia katselin ja mielestäni olen saanut 8 hyvää kuvaa, jotka voisi kalenteriin käyttää. Seuraavia kuvatyyppejä olisi hyvä vielä saada:
- Miittikuva tai vastaava tammikuun sivulle tai kalenterin kanteen (ei varsinainen kk-kuva)
- NB-kuvia!! (Nyt valkkaamissani kuvissa on 2 kpl NC:tä, loput NA:ta! Ainoa saamani NB-kuva on sen verran epätarkka, että ei välttämättä toimi oikein isoksi tulostettuna)
- Rata- tai drift -kuvia
- Modattuja Miatoja!
- Liikkuvia kuvia
- Jos jollain on selkeästi erilainen Miata, kuin muilla (erikoinen maalaus, tarroja, kolhittu, jotain muuta?!?), niin kuva tänne! (Esim. hrnt:n tai Maken katu-uskottavat autot olisi mukava saada kalenteriin)
« Viimeksi muokattu: 29.12.12 - klo:14:04 kirjoittanut Simppa »
Don't charge. Super Turbocharge!

Kaminari

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 217
Vs: Miata-kalenteria?
« Vastaus #44 : 29.12.12 - klo:14:47 »
- Miittikuva tai vastaava tammikuun sivulle tai kalenterin kanteen (ei varsinainen kk-kuva)

Nämä Kaanaan kuvat ovat tarvittaessa käytettävissä.
http://imageshack.us/g/827/img4716k.jpg/
Hannu
ex. MZRKaminari, muutin tunnukseni vähän vähemmän hassuun muotoon
ex. NC 1,8