Kirjoittaja Aihe: Konepellin säätö yms?  (Luettu 5817 kertaa)

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Konepellin säätö yms?
« : 24.01.09 - klo:18:14 »
No niin eli tänään sain oman pelin haettua ja heti tuli usempia kyssäreitä.

Konepelti pomppii koko ajan eli se lukko ei vedä tarpeeksi peltiä alas jotta se tulisi kumeja vasten=tuuli nostelee sitä 3-5 milliä jopa eli kolisee.
Lukkopesä ei mene alaspäin yhtään onko muita neuvoja millä modata?

Sisävalot....onko tossa sellasia edes? :) Kytkimet on mutta taitavat kuulua viperin hälläriin pelkästään.


Saako sinne hattuhyllylle järkevästi mitään ämyreitä?
En halua peltiä louhoa mutta onko siellä jotkut tehtaan reijät pellissä? Vai pitääkö laittaa pieniin koteloihin?

Sitten tossa kai kuuluisi olla turvatyyny kuskilla mutta mistäs se ilmenee, ratin ulkonäöstäkö? Missään ei lue siitä eikä kojelaudassa oleva valo syty edes virtoja laittaessa.

Hyvä ajaa mutta aika kuollut kone alta kolmen tonnin...taitaa kuulua asiaan ;)

Paljon asiaa....

Edit: ai joo ja takavalot on kirkkaat joissa vilkku jenkkityylinen punainen. Täytyykö vaihtaa leimalle alkuperäiset vai mitä?
« Viimeksi muokattu: 24.01.09 - klo:18:24 kirjoittanut next »

moregore

  • Ghost Rider
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 460
  • SisäVessa650S
Vs: Konepellin säätö yms?
« Vastaus #1 : 24.01.09 - klo:18:34 »
Sisävaloja löytys kaksin kappalein pelkääjän puolen jalkatilasta, hansikaslokeron vierestä, sekä ainakin jdm:mässä kuskin puolen oikeen jalan kohalta virtalukon läheisyydestä, lhd:ssä varmaan vasemman jalan puolelta. Taitaa olla lamput palanu tai kontaktihäiriöö. http://www.miata.net/hakuna/visor.html siitä uudet tekoon :)

Ja lukkopesä ei mene alaspäin vai... meneepäs, käytä dremeliä tms. Joku viisaampi vastatkoon, jos on ollu samanlaisia ongelmia. Miata.netissä tais olla jollain samanmoisia...

Jos haluat hattuhyllylle ämyrit, niin laita ihmeessä pieniin koteloihin, muuten menee peltitöiks. Tosin, osta hyvät 6,5" kaiuttimet sinne orkkispaikoille ja laita jvc:t http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/388 sinne penkin niskatukiin, siellä on sentään valmiit kolot noille :)

Jos ratissa 4 puolaa = bägillinen, jos 3 = ei bägillinen. Jenkkivehkeissä on aika paljon kyl ollut noita bägejä...

Juu, kone on kuollut alta kolmen tonnin ja vireillä alta neljän tonnin :) Mut siellä yläkierroksilla on muutenkin mukavampaa :) Pienimmät ahtimet herää sitten 2,5k paikkeilla hyvällä putkistolla.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Konepellin säätö yms?
« Vastaus #2 : 25.01.09 - klo:00:00 »
Joo siis toi pelaa joka on hansikaslokeron vieressä mutta muuten on kaikki muut kuolleet.
Täytyy tutkia jos siellä niitä kerrran kuuluu olla.

Tota en tiennytkään että niskatuissa on ämyrit? Kai mä ymmärsin oikein että siellä on jo nyt kaiuttimet....
Jos on niin mitään ei niistä kuulu..

Takaluukku oli kanssa hiukan outo kun se täytyy avata avaimella ulkoa. Täytyy huomenna modata tollanen keskuslukko moottori sinne ja laittaa ohjaus kakeen auxiin.

Kävin tallilla lisää ihmettelemässä ja tuntuu aika oudoilta noi takaluukun "avausjouset"
Näyttäs olevan samanlaiset kuin vanhassa bimmerissä mutta luukkua ne ei kyllä avaa.
Joku jäykistää/jostain syystä ne ei väännä auki sitä.

Konepellin sainkin jo modattua.

Vanhassa autossa kaikkea pientä näprättävää löytyy....molemmat sähkölasit on hitaat/jumii mutta vaijereista ei johdu koska ne kyllä liukuu.
Näyttäs niinkuin itse moottorit olis ilman rasvaa.

Marok

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 789
    • MX-5 päiväkirja
Vs: Konepellin säätö yms?
« Vastaus #3 : 25.01.09 - klo:11:29 »
Vanhassa autossa kaikkea pientä näprättävää löytyy....molemmat sähkölasit on hitaat/jumii mutta vaijereista ei johdu koska ne kyllä liukuu.
Näyttäs niinkuin itse moottorit olis ilman rasvaa.
Tuo on aika klassikko ongelma. Rasvaa (kunnon vaseliinia tai vast) metallikiskot, joissa ikkuna liukuu, niin saattaa helpottaa. Oon ite avannu kuskin puolen moottorin kerran, eikä se ollut yhtään jumissa.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Konepellin säätö yms?
« Vastaus #4 : 25.01.09 - klo:12:54 »
Tulikin mieleen että en kokeillut itse ikkunaa liukuuko se. Molemmat ikkunat vielä nousevat iloisesti ylös mutta alas ei meinaa mennä.

Ratti oli bägillinen versio ja nyt aamusta kun räpläilin lisää niin huomasin että nyt pelaa se bägin valokin. Jess pääsee tiistaina katsastamaan sen kun se nyt hetken aikaa on ajossa.

akir0

  • Kerhon rahastonhoitaja
  • Yleisvalvoja
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1083
Vs: Konepellin säätö yms?
« Vastaus #5 : 26.01.09 - klo:11:26 »
Tota en tiennytkään että niskatuissa on ämyrit? Kai mä ymmärsin oikein että siellä on jo nyt kaiuttimet....
Jos on niin mitään ei niistä kuulu..

Todennäköisesti sulla ei oo siellä kaiuttimia, mutta paikat on niskatuissa valmiina. Penkissä pitäs olla näppärät vetoketjutkin, jolla pääset homman tarkistamaan (ja kaiuttimet asentamaan).

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Konepellin säätö yms?
« Vastaus #6 : 26.01.09 - klo:16:50 »
Täytyy tutkia jos kerran näin on.

Sitten taas kivaa....kävin leimaamassa tänään. Eipä tullut leimaa.
Molemmat alapallot niin väljät että hädintuskin pysyy fillarit enää kiinni. Ei sentään antanu ajokieltoa.

*aakeli, *elve*ti ja sanonko mitä......pelkät pallot 103 ekua KAPPALE ja suomessa oli kaks kappaletta.
Mulla on sitte viimeiset kappaleet na:han sopivia. Ei kuulemma tilata edes hyllyyn kun niin harvoin tarvitaan.

Timi

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1685
  • NA6CET
NA '93 1.6 Turbo Ecoboost

moregore

  • Ghost Rider
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 460
  • SisäVessa650S
Vs: Konepellin säätö yms?
« Vastaus #8 : 26.01.09 - klo:17:31 »
Ja tottakai on hyvä kaikki puslat, nivelet yms. uusia, jämäköittää ohjausta ja taas on auto paljon nautinnollisempi. Joten mitäs noista...  ;)

edit. oletan kuiteskin, että et halua ajaa vetelevää ja kolisevaa autoa....

edit. unohda se marmoritiski jo hyvissä ajoin...
« Viimeksi muokattu: 26.01.09 - klo:17:42 kirjoittanut moregore »

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Konepellin säätö yms?
« Vastaus #9 : 26.01.09 - klo:18:04 »
No perkules. En edes huomannu vaikka tuolta katoin....puusilmä vissiin.
Se kyllä mainitsi että voi olla ettei käy kun on euro versioon...tiedä siitä sitten...

Puslat on kuin uudet. Ne on kai uusittu samalla kun laitettu alusta joka myös kuin uusi.

Täytyy peruuttaa tilaus deltan miehiltä....

Sisempi ohjausvarsi oli myös ihan hintsusti väljä. En tiedä onko siinä samanlainen kiristys kuin bemarin ohjausvaihteessa? Sellanen liukuholkki jota säädetään siis jos kukaan on omaansa huoltanut?

Edit: Tilasin kaikkea muutakin kamaa samalla tuolta mx5partsilta. Samalla rahalla kun olis saanu täältä niin lähti kaikkea tarpeellista vielä päälle.
Ps. moregore....ei ollu enää kuin kaks greddyä jäljellä...
Ai juu ja en vielä löytänyt mutta mistä saa sähkökuvat tohon vessaan? Lähinnä boksin pinnit ja mitä niihin kuuluu ;)
« Viimeksi muokattu: 26.01.09 - klo:19:04 kirjoittanut next »

Urban

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 327
  • ex Miata 1991
    • ex Miata 1991
Vs: Konepellin säätö yms?
« Vastaus #10 : 26.01.09 - klo:19:22 »
Todennäköisesti sulla ei oo siellä kaiuttimia, mutta paikat on niskatuissa valmiina. Penkissä pitäs olla näppärät vetoketjutkin, jolla pääset homman tarkistamaan (ja kaiuttimet asentamaan).

Oon kyllä tienny että niskatukikaiuttimia on, mutta jotenkin olen ohittanut aina aiheen miettimättä sen enempää. Oon vaan ajatellu että ei mulla siellä mitään ole. Nyt heräs sen verran mielenkiinto, että käväsin tallilla ja vetoketju löyty ja kajarit paikallaan. Nyt ei sitten tarvii enää ihmetellä miksi stereon takana oli monen monta piuhaa jotka ei ollu missään kiinni ;)

Heitin jo aikaisemman omistajan laittamat irtokaiuttimet mäkeen sieltä hattuhyllyltä kolisemasta. Onko kellään noita mx5partsin niskatukikaiuttimia ja onko mistään kotoisin (siedettävät)? Kovasti tuntuvat kehuvan ainakin. Ajattelin että ne vois olla kiva lisä kunnon etukaiuttimien kaveriks. Mites kun noi on 4ohmia ja ne kytketään rinnan (vasemmat ja oikeat)? Alkuperäiset on kait 8 ohmia. Mitään en juuri näistä hommista tiedä, mut jos joku osaa selventää niin ei haittaa ;)

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Konepellin säätö yms?
« Vastaus #11 : 26.01.09 - klo:20:03 »
Tilasin just itelle noi mx5partsista löytyvät.

Miten niin kytketään rinnan?

Edit: ja kuka kertoo mulle mikä mittaa vedenlämpötilaa? Ei siis se joka menee mittaristoon eikä se joka käynnistää flektin vaan se jolla boksi haistelee ryyppyohjelman.
Jotain bukia tai rikki kokonaan kun alle 5 asteen ei meinaa käydä kylmänä tyhjäkäyntiä. Minuutin kun tänään kävi tossa niin parani käynti.
Tekee aina kun seisoo yön yli alle viidessä plus asteessa.

« Viimeksi muokattu: 26.01.09 - klo:20:07 kirjoittanut next »

Urban

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 327
  • ex Miata 1991
    • ex Miata 1991
Vs: Konepellin säätö yms?
« Vastaus #12 : 26.01.09 - klo:21:51 »
Tilasin just itelle noi mx5partsista löytyvät.

Miten niin kytketään rinnan?

No kun on 4 takakaiutinta ja stereossa kahdelle takakaiuttimelle tulot. Molemman penkin vasen rinnan ja samoin oikeat keskenään. Laitan kans tilaukseen kun lueskelin noita arvosteluja.

Osta korjausopas, sieltä löytyy sähkökuvat ja muut tarpeelliset. En oo netissä nähny.

Marok

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 789
    • MX-5 päiväkirja
Vs: Konepellin säätö yms?
« Vastaus #13 : 26.01.09 - klo:22:02 »
Edit: ja kuka kertoo mulle mikä mittaa vedenlämpötilaa? Ei siis se joka menee mittaristoon eikä se joka käynnistää flektin vaan se jolla boksi haistelee ryyppyohjelman.
Jotain bukia tai rikki kokonaan kun alle 5 asteen ei meinaa käydä kylmänä tyhjäkäyntiä. Minuutin kun tänään kävi tossa niin parani käynti.
Tekee aina kun seisoo yön yli alle viidessä plus asteessa.

Sylinterin kannen takana keskellä kantta, vesiletkun liittimen rungossa joka menee lämppärille, on vihreäkantainen vesilämpöanturi. Tämä menee eculle. Sen vieressä imusarjan puolella sivussa on mittariston anturi, johon ei pidä sekoittaa. Näin ainakin 1.6:ssa.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Konepellin säätö yms?
« Vastaus #14 : 26.01.09 - klo:22:08 »
Kiitoksia. Täytyy käydä tarvikeliikkeestä hakemassa uusi ja vaihtaa suosiolla se heti.

Täytyy kattoa jos motonetissä esim olis toi kirja. Muuten joutuu ulkomailta tilaamaan.
Toisaalta en ehkä viitsisi tilata sitä kun en tarvi kuin pinnitiedot.