Kirjoittaja Aihe: Konepellin säätö yms?  (Luettu 5818 kertaa)

akir0

  • Kerhon rahastonhoitaja
  • Yleisvalvoja
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1083
Vs: Konepellin säätö yms?
« Vastaus #15 : 27.01.09 - klo:10:09 »
Onko kellään noita mx5partsin niskatukikaiuttimia ja onko mistään kotoisin (siedettävät)? Kovasti tuntuvat kehuvan ainakin. Ajattelin että ne vois olla kiva lisä kunnon etukaiuttimien kaveriks.

Mulla oli about vastaavat kuin noi mx5partsin niskatukikaiuttimet ja kyllä ne oli loistava keksintö etenkin kun vauhti nousee yli 80km/h ja moottoritiellä sitäkin tarpeellisemmat.

Itselläni ne oli kytketty Sonyn viritinvahvistimeen siten, että etu- ja takakaiuttimille(niskatuet) sai säädettyä tehot erikseen.

[edit] ja kimpassa etukaiuttimien kanssa oli vielä kojelaudassa diskantit.

angus

  • Juniori
  • Viestejä: 6
Vs: Konepellin säätö yms?
« Vastaus #16 : 30.01.09 - klo:15:49 »
Kiitoksia. Täytyy käydä tarvikeliikkeestä hakemassa uusi ja vaihtaa suosiolla se heti.

Täytyy kattoa jos motonetissä esim olis toi kirja. Muuten joutuu ulkomailta tilaamaan.
Toisaalta en ehkä viitsisi tilata sitä kun en tarvi kuin pinnitiedot.

itse ostin helsingistä kyseisen opuksen www.alfamer.fi
tais olla alle 30€

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Konepellin säätö yms?
« Vastaus #17 : 30.01.09 - klo:18:31 »
Juu tilasin sen netin kautta jo sieltä kun en muuten löytänyt kaavioita. 36 erkkiä oli.

Hiukan sitä käyntivikaa ollut kylmänä ja kiihdyttäessä heijaa ees taas(kumilanka ilmiö). Sillekkin löytyi jo syy kun pulttasin laajakaista lambdan kiinni.

Alkuperäinen lambda tavallaan rikki. Ei kokonaan niin että vikavalo syttyisi mutta ilmenee siis siinä ettei haistele hitaassa kiihdytyksessä satsia vaan se käskee ecua antamaan lisää mokkoa ja sitten lambda herää jne ja tästä tulee se humppa liike kun kiihdyttää.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Konepellin säätö yms?
« Vastaus #18 : 01.02.09 - klo:14:32 »
Lisää kysymyksiä. Eikös tota Na:ta ole ilman bägiä? Eikös tuon saa muutoskatsastettua silloin ilmankin ymmärtääkseni?

Ratti heikossa hapessa ja voisi vaihtaa paremman tilalle.

Marok

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 789
    • MX-5 päiväkirja
Vs: Konepellin säätö yms?
« Vastaus #19 : 01.02.09 - klo:14:35 »
Juu näin on, vanhoissa NA:issa ei ole ilmatyynyjä.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Konepellin säätö yms?
« Vastaus #20 : 01.02.09 - klo:16:06 »
Vaatiiko toi jotain erikoisuuksia konttorilla esim papruja vai miten menetellä? Täytyykö uusi ratti olla jo messissä vai miten?

Onko joku omaansa muuttanut?

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Konepellin säätö yms?
« Vastaus #21 : 24.05.12 - klo:22:44 »
Konepelti pomppii koko ajan eli se lukko ei vedä tarpeeksi peltiä alas jotta se tulisi kumeja vasten=tuuli nostelee sitä 3-5 milliä jopa eli kolisee.
Lukkopesä ei mene alaspäin yhtään onko muita neuvoja millä modata?

Oliko tuon säätämiseen jotakin selkeää oikeaa konstia, vai pitääkö vain katsoa ja olla luova?

Onkohan kukaan tällä foorumilla nostanut vielä näin vanhaa aihetta; reipas kolme vuotta edellisestä postauksesta..
ex-NA8C

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Konepellin säätö yms?
« Vastaus #22 : 24.05.12 - klo:23:01 »
Mulla oli siihen konepellissä olevaan tankoon kulunut kolo kun se oli pompotellu vaikka kuinka kauan jo edelliselläkin. Ei riittänyt se pesän säätö alaspäin.

Mikään muu ei auttanu kuin lyödä sitä konepellin rautaa lisää mutkalle mutta ylöspäin, se oli periaatteessa U ennen ja nyt W. Toinen olis ollu täyttää metalliliimalla(mig,tig jne) se kolo mutta en jaksanu lähteä siihen. Ei kolise nykyään vieläkään..

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Konepellin säätö yms?
« Vastaus #23 : 24.05.12 - klo:23:30 »
Kiitoksia. Luova ratkaisu, katsonpa onko samasta kyse omassanikin.
ex-NA8C

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Konepellin säätö yms?
« Vastaus #24 : 26.05.12 - klo:17:42 »
Sama juttu, konepellin lenkkiin oli kulunut ura lukon kohdalle. Lukossa olisi riittänyt säätövaraa alaspäin, mutta sitten pelti olisi ollut jo liian syvällä lokasuojiin ja nokkapalaan nähden. Laitoin lukon alle pari milliä prikkoja jolloin lukko kielineen siirtyy eteenpäin lenkin kulumattomalle alueelle. Auton suurin yksittäinen rämisijä vaikeni :)
ex-NA8C

ez-1

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 152
Vs: Konepellin säätö yms?
« Vastaus #25 : 27.05.12 - klo:22:49 »
konehuoneessa on siinä lamppujen takana sellaiset kumiset tötteröt joita voi ruuvata auki tai kiinni tarpeen mukaan. Noilla saa hienosäädettyä tuon pellin nousemisen ja räminän kuosiin. Jos ei riitä jengat tuossa, niin laitappa sellaiset huonekalujen alle laitettavat huopatossut samoille paikoille konepeltiin niin saat lisää säätövaraa.

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Konepellin säätö yms?
« Vastaus #26 : 29.05.12 - klo:19:33 »
Mulla ne kumitötteröt pyörivät tyhjää. Pitäisikö pohjaosaa pitää jollakin paikallaan jotta kierre toimisi? Laitoin kokeeksi pellin vastinpintoihin paksua teippiä, pelti kun räminän loputtua alkoi kitisemään.

ex-NA8C