Minusta tuli nyt 90hv:n 1995:n omistaja, ja vaikka se on erittäin hauska peli, on siinä muutama seikka jotka ei oikein miellytä. Jousitus on saksan paperien mukaan madallettu 40mm H&R: jousilla, ja etenkin etupään joustovara on nyt mielestäni liian vähän. Se paukahtaa liian herkästi pohjaan täällä pohjanmaan usein huonokuntoisella asfaltilla, ja pohjakosketuksiakin on sattunut kun menen mökkiteille tms. Onko kellään samanlainen auto vakiojousilla, millainen se on ajaa? Eikö se on jo nillä tukevampi kuin perheautot yleensä? Kuvittelen että vakiojouset plus säädettävät sport-iskarit olisi hyvä ratkaisu, luulen että nyt on vakioiskarit(mustat) madallusjousien kanssa. Mitä mieltä olette? Jos joku haluaisi madaltaa autonsa, voitais vaikka harkita jousien vaihtokaupat!
Toinen asia on huomiovalot, jotka haluaisin autooni, ettei tarttis pitää luukkulamput auki päiväsaikaan. Mutta en ole saanut selvää säännöistä mitkä ovat laillisia, ja miten ne tulee asentaa. Olen nähnyt teidän kuvissa aettä useilla on pieniä pyöreitä lamppuja jäähdyttäjän aukossa, mitkä ne ovat? Kysyin katsastusmieheltä, sain häneltä paperin joka piti kertoamulle kaiken, mutta tarkemmin luettuna puhuttiin vain sumuvaloista. Kysyin kahdelta varaosaliikkeeltä, eikä vaikuttaneet oikein asiantuntevilta tässä asiassa. Toisessa sanottiin että ainoat hyväksytyt ovat Talmun perinteiset keltaiset, toisessa tarjottiin niitä myös valkiosina. Kysyin E- merkinnän perästä , mutta eivät osanneet sanoa siitä mitään. Olen myösnähnyt netissä jotain Hellan uudentyyppisiä huomiovaloja,mutta tämän liikkeen mukaan neovatsuomessa laittomia. Entäs kytkentä, saako ne olla niin että syttvät aina virta-avaimesta? Tuntuu niin sekavalta ettei olisi varman päällä vaikka yksi katsastusmies olisi siunannut.
Ja sitten vielä käynnistyksenesto, onko teillä semmoista? Mun näyttää jälki- asennetulta, on erillinen vilkkudiodi ja magneettitunnistin kojelaudalla virtalukon vierellä, johon pitää osoittaa erillisellä muovipalalla. Se aktivoituu aina kun aukaisee jommankumman ovista, ja silloin pitää vetää avaimen lukosta että ulottuu taas magneetilla tunnistimen kosketukseen. Virtalukosta on n. 10cm,ja se on näköjään liian kaukana. Onko tämä normaalia, vai onko magneetti ja tunnistin jotenkin menettänyt herkkyytensä?
Olen kiitollinen kaikista neuvoista, ja pliis ottakaa yhteyttä jos löytyisi lähiseudulta muita samanlaisella autolla(Vaasa).
Heippa.