Kirjoittaja Aihe: jo on vaikeeta  (Luettu 8012 kertaa)

pantse

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 54
jo on vaikeeta
« : 30.04.08 - klo:16:03 »
voisin sanoa että on ollu enemmän kuin vaikeeta saada miataan iskunvaimentimia täältä,joka liikkeessä luvataan kyllä meiltä löytyy sitten ei yllättäin löydykään :P mutta onneksi on mx-5 parts englannissa äsken lähti tilaus eteen/taakse
agx kybit ;D
Mazda MX5 -93 1.6

Fiat Bravo T-jet Sport -07

hemikasi

  • Juniori
  • Viestejä: 34
Vs: jo on vaikeeta
« Vastaus #1 : 30.04.08 - klo:21:29 »
Eiköhän tuo ole käynyt jo selväksi, ettei kannata muualta juurikaan kysellä.

pantse

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 54
Vs: jo on vaikeeta
« Vastaus #2 : 01.05.08 - klo:09:48 »
Eiköhän tuo ole käynyt jo selväksi, ettei kannata muualta juurikaan kysellä.
joo sitä koittaa ajatella jos kuitenkin omalle paikkakunnalta jotain sais.mutta ei tapahu mitään muuta että hommat vaan kusee >:( enkuista on tullu tilattua ennenkin ja myös tästä eteenpäinkin ;)
Mazda MX5 -93 1.6

Fiat Bravo T-jet Sport -07

E38

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 540
Vs: jo on vaikeeta
« Vastaus #3 : 02.05.08 - klo:09:09 »
Ostin  3 vuotta sitten omat Kyb AGX:t Dr. Wheel Goodsilta ( http://www.drwheelgoods.fi ) ja iskarit tuli muutamassa päivässä. Huomasin kyllä jo silloin, että tähän keksintöön ei saa osia kovin helposti. Ei näytä tilanne näköjään muuttuneen... MX-5 partsista kannattaa tilata niin homma pelaa varmasti.

AGX on helmi iskari mutta ne suhisevat! Huomaat kyllä kun ovat alla niin sihisevä ääni ilmoittaa aina kovemmat töyssyt.  :)

VesCu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 548
Vs: jo on vaikeeta
« Vastaus #4 : 14.06.08 - klo:20:21 »
Vaikeeta..

Vaikka olen pitänyt turvaväliä edellä ajavaan niin ei auttanut.. Mikkeli - lpr välillä nappas vastaantulijan renkaasta kiven suoraan uusien läppävalojen oikeenpuolen lyhkäsen lasin säpäleiks... itku meinas tulla kun tuon näki..   :-\

Noh, tilaukseen laitoin uuden. Reilun satasen joutuu taskun kuvetta aukasee ja tiistaina jo täällä. Ei onnistu pelkän lasin vaihdolla..

Lisäks kun pitäs taas katsastaa nii onneks huomasin ton jo tässä vaiheessa, niin kerkee vielä vaihtaa uuden tilalle. tää on vissiin ainoo positiivinen asia tässä asiassa  ;)

Pitäsköhän muuten hommata tuo tuulilasivakuutus...
Miata '90 1.6l Turbo
Mazda CX-60
Ex Legacy '08 "Boxer Diesel"
Ex Forester '03 XT AT
Ex Impreza '99 GT

E38

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 540
Vs: jo on vaikeeta
« Vastaus #5 : 18.06.08 - klo:22:19 »
Pitäsköhän muuten hommata tuo tuulilasivakuutus...

Tuulilasivakuutus ja siihen vielä kaveriksi keskeytysvakuutus. Meillä on ne kaikissa autoissa ja ei pahemmin veetä kun jotain tapahtuu.

VesCu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 548
Vs: jo on vaikeeta
« Vastaus #6 : 05.08.08 - klo:20:54 »
..kele, poltin sit parit sulakkeet kytkentöjä tehdessä.. Ja joutus vissiin tekemään taas reletaidetta, että sais kaukosäädöllä aukeemaan kontin. Ois tarvinnu kauko-ohjausyksiköltä pelkästään maan, mut antaa vaan jotain negatiivisia jännitteitä.. En ois muuta tarvinnu kuin sen ohjatun maan.. itku. Ja sit ei löydy oikeet piuhat kirveelläkään.

No onneks sentään ovet aukee ja sulkeutuu kakella sentää..
Miata '90 1.6l Turbo
Mazda CX-60
Ex Legacy '08 "Boxer Diesel"
Ex Forester '03 XT AT
Ex Impreza '99 GT

hemikasi

  • Juniori
  • Viestejä: 34
Vs: jo on vaikeeta
« Vastaus #7 : 05.08.08 - klo:21:36 »
Pitäsköhän muuten hommata tuo tuulilasivakuutus...

Tuulilasivakuutus ja siihen vielä kaveriksi keskeytysvakuutus. Meillä on ne kaikissa autoissa ja ei pahemmin veetä kun jotain tapahtuu.

Maksaako vaivaa?

Silloin ainakin rahanmeno on varmaa, mutta ilman vakuutusta on mahdollisuus selvitä ilman kuluja.

En tiedä onko pelkkää tuuria, mutta itsellä autoilua takana kohta 15 vuotta, eikä ensimmäistäkään tuulilasia ole mennyt. Yhteen tuli pieni häränsilmä, mutta eipä siitä haittaa ollut. Täytyy toki tunnustaa, etten harrasta perässä roikkumista vaan menen reilusti ohi, jos siltä tuntuu.

VesCu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 548
Vs: jo on vaikeeta
« Vastaus #8 : 05.08.08 - klo:23:04 »
Ihan pelkkä lämpötilaerokin voi joskus rikkoa lasin. Mm entisestä autosta halkesi lasi vain ja ainoastaan sen takia talvella.
Muistaakseni hemikasin tuttavapiirissäkin tais tämmönen tapaus käydä eräälle Nissan Gti kuskille..   :-X
Ja itelläni siis jo toiseen autoon tuli halkeama kolmesta. Ja tästä kolmannesta meni lamppu.. Joillekin sattuu.

Ainahan nuo on laskutoimitusten summia, että kannattaako ottaa vakuutus vai ei.
Mulla kun on orggistummennus ikkunalasissa, niin semmosen uuden laittaminen taas on kalliimpaa kuin normilasin. Ja joskus ollut mielessä ajella tolla talvellakin.
Miata '90 1.6l Turbo
Mazda CX-60
Ex Legacy '08 "Boxer Diesel"
Ex Forester '03 XT AT
Ex Impreza '99 GT

hemikasi

  • Juniori
  • Viestejä: 34
Vs: jo on vaikeeta
« Vastaus #9 : 06.08.08 - klo:09:02 »
Ihan pelkkä lämpötilaerokin voi joskus rikkoa lasin. Mm entisestä autosta halkesi lasi vain ja ainoastaan sen takia talvella.
Muistaakseni hemikasin tuttavapiirissäkin tais tämmönen tapaus käydä eräälle Nissan Gti kuskille..   :-X

Joo, GTi kuski hylkäsi riisikipon ja hommasi sen noutajan ja farkku Mondeon. Olen kyllä suositellut Miataa, vaikka kakkosautoksi, mutta kun ei kuulemma koiran kuljetus onnistu. Tekosyy, sanon minä.  ;)

Moni on hajottanut tuulilasin sillä, että auto on ensin hehkunut pari tuntia lohkolämmittimessä ja sitten räpätään suoraan puhallus lasille.


Ainahan nuo on laskutoimitusten summia, että kannattaako ottaa vakuutus vai ei.
Mulla kun on orggistummennus ikkunalasissa, niin semmosen uuden laittaminen taas on kalliimpaa kuin normilasin.

Tuo on totta, mutta ensin kannattaa lukea vakuutusehtojen pienellä painetut tekstit. Ainakin omassa Ifin vakuutuksessa oli aikoinaan hyvin tarkasti määrätty, että vakuutus kattaa vain ja ainoastaan vakiomallisen auton korvaamisen. Kaikki modaukset olisi pitänyt arvioittaa ennakkoon ja niistä olisi kaiketi kynitty lisähintaa.

Meinaan vaan, että vakuutus ei välttämättä korvaa niitä orkkisvaloista poikkeavia umpioita. Tietysti palveleva vakuutusyhtiö korvaa ainakin alkuperäisen umpion hinnan, mutta jos ikäväksi heittäytyvät, niin..

Paljonkohan NA-Miatan umpio maksaa? Onko se täysin standardi kokoa? Meinaan jos on, niin ei maksa kuin pari kymppiä! Joskus uusittiin Range Ryöväriin umpiot ja siinä olleet pyöreät umpiot olivat standardikokoa, joten hintaa tuli vain parisataa markkaa!

VesCu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 548
Vs: jo on vaikeeta
« Vastaus #10 : 06.08.08 - klo:09:23 »
Siis en minä noita umpioita varten sitä vakuutusta.. Vaan ihan puhuin tuulilasivakuutuksesta ja tuulilasissa se tummennus. Tuulilasin laitto on kuitenkin monta kertaa kalliimpaa kuin umpioiden vaihto. Umpiot tulee mulla menemään aina 'omasta pussista'. Ja eikä noille mun low profile lampuille mitään vakuutuksia saiskaa, ainakaa halavalla.
« Viimeksi muokattu: 06.08.08 - klo:09:26 kirjoittanut VesCu »
Miata '90 1.6l Turbo
Mazda CX-60
Ex Legacy '08 "Boxer Diesel"
Ex Forester '03 XT AT
Ex Impreza '99 GT

hemikasi

  • Juniori
  • Viestejä: 34
Vs: jo on vaikeeta
« Vastaus #11 : 06.08.08 - klo:09:38 »
Siis en minä noita umpioita varten sitä vakuutusta.. Vaan ihan puhuin tuulilasivakuutuksesta ja tuulilasissa se tummennus. Tuulilasin laitto on kuitenkin monta kertaa kalliimpaa kuin umpioiden vaihto. Umpiot tulee mulla menemään aina 'omasta pussista'. Ja eikä noille mun low profile lampuille mitään vakuutuksia saiskaa, ainakaa halavalla.

No niin, olin vaihteeksi kuutamolla.  :P


E38

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 540
Vs: jo on vaikeeta
« Vastaus #12 : 06.08.08 - klo:14:45 »
Maksaako vaivaa?

Silloin ainakin rahanmeno on varmaa, mutta ilman vakuutusta on mahdollisuus selvitä ilman kuluja.

En tiedä onko pelkkää tuuria, mutta itsellä autoilua takana kohta 15 vuotta, eikä ensimmäistäkään tuulilasia ole mennyt. Yhteen tuli pieni häränsilmä, mutta eipä siitä haittaa ollut. Täytyy toki tunnustaa, etten harrasta perässä roikkumista vaan menen reilusti ohi, jos siltä tuntuu.

No viime vuonna meni vakuutuksen piikkiin vanhaan seiskaan, uusi tuulilasi joka olisi ollut Laakkosella 900€. Kyllä, BMW:n lasit ovat halpoja. Uudemmassa mallissa jossa on sadetunnistajat ja lämmitys on t-lasin hinta töineen varmasti 1.5-2k€= vakuutus alkaa kiinnostamaan. ;D  Muualla sitä ei olisi kannattanut asentaa kun osaamista ei löydy ja lasi alkaa mm. suhisemaan. Tämä oli 3 lasi mitä autoihini on laitettu ja sama tuuri varmasti jatkuu...

Jos puhutaan muuten vakuutuksista ja tapahtumista: Parhaillaan uudempi seiska on ollut maalattava ja oijottavana 10 päivää kun se kärsi ilkivallasta. Keskaria tulee jokaiselta päivältä 90€ joka on ihan siedettävä korvaus siitä, että "matkustan bussilla". Kun nyt pikaseltaan muistelen niin vähintää joka toinen vuosi joku kävelee autoni yli, hakaa kattoon tai konepeltiin lommoja, ajaa perseeseen, kiilaa kaistan vaihdossa ojaan / kanttariin jne... joo kaikki mahdolliset vakuutukset tänne kiitos. 8)

VesCu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 548
Vs: jo on vaikeeta
« Vastaus #13 : 06.08.08 - klo:14:57 »
Ei saakeli, sulle on sattunu.. Liikaa yhdelle miehelle.  :-\
Mulla ittelläni on ollu aina semmonen tuuri, että mun edelliset autot on imeny magneetin lailla muita autoja kylkiin / puskureihin / kaariin, kun mun oma auto on ollut LIIKKUMATTA senttiäkään. Mm parkkihallissa/risteyksessä. Aina ollu muiden vika.

Joo, keskytyksestä tuli ihan mukavasti rahaa kun mun Astra Bertonen kylki oli oiottavana 17 vrk muutama vuosi sitten.. Veti kuorma-auto puskurit ja vasemman kyljen auki kun halusi vähän turhan läheltä ajaa risteyksessä.. Mutta ei se silti korvannu sitä joukkoliikenteen aiheuttamaa tuskaa..
Miata '90 1.6l Turbo
Mazda CX-60
Ex Legacy '08 "Boxer Diesel"
Ex Forester '03 XT AT
Ex Impreza '99 GT

Timi

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1685
  • NA6CET
Vs: jo on vaikeeta
« Vastaus #14 : 06.08.08 - klo:15:20 »
Prkele www.mx5parts.co.uk sivut ollut alhaalla koko päivän. Pitäisi tilailla hieman roinaa...
NA '93 1.6 Turbo Ecoboost