kukaan törmänny moiseen et ennen alustanvaihtoa mitään ylimääräistä ääntä ei alusta pitänyt mut kun vaihdoin vmaxx korkeus säädettävän alustan tilalle ni heti pikku terävissä montuissa kolajaa joka kulma.. iskarit mielestäni kasattu oikein ja koiraluista ei tuntunu kuuluvan ääntä. Onko vmaxxeissa ominaista tuommonen kolahtelu? Ei oo kova madallus edes ruuvattu
Juu kyllä. Yläpäät löysällä siitä mutterista, teki itsellenikin kahdesti ja joutu ampumaan pyssyllä kiinni.
Toinen tapaus on eri sarja mutta halpis sekin mutta niissä oli männät irti varsista etutolpissa.
tarkotat varmaan iskarin mutteria eikä yläpään kuppia joka menee koriin kiinni.. juuri tuo mutteri tuli vedettyä sillai kiinni et iskarin mäntä alko pyöriä mukana ja sit jännä juttu et todella kaikki nurkat pitää ääntä ei pitäs ostaa ollenkaan näitä halppis alustoja
Muistikuva VMaxxeista oli, että kolinan määrä riippui madalluksesta. Niin se on näissä TEINeissäkin, nostin katsastukseen sentillä, niin johan rupes kuulumaan kaikkea kivaa. Koiranluut vaihdoin just syksyllä...
Madallus on tällähetkellä maltillinen et pääsee pihasta pois ajamaan.. alas ei viiti hirveesti säätää ku ei pääse sit mihinkään Kai se on sit elettävä pienen kolinan kera :jawdrop
Mulla oli sama murhe (Racelandin kanssa) ja ehdin jo tottua ajatukseen, että kai nää sitten vaan on tämmösiä. Mut kiristelin kuitenkin kaikkia uusiks ja eestaas aukikiinni, ni hiljasta tuli. Nyt kyllä kolajaa taas toinen takanurkka, ennoo ehtiny hakea onko joku löystyny, koiranluut vaihtokunnossa, vai oisko iskareilla tunnit täynnä kuuden vuoden jälkeen.
Kyllä sullakin varmaan kolinoille löytyy joku syy, ei nää nyt oikeesti niin väljiä voi olla, että ittekseen kolisee. Kokeile nyt vielä jotain.. food-smiley-004
Koiranluut vaihdoin, kun ensin kokeilin tuliko viime syksyinen ääni niistä. Otin siis irti korin päästä ja sidoin vakaajan nippusiteellä roikkumaan löysästi. Kolinat hävis sillä, joten luut meni vaihtoon. Nyt viikko sitten kolina tuli takaisin selkeästi noston yhteydessä. En tiedä, jäiköhän jousi sitten "kanittamaan" pesäänsä, kun säätömuttereita rajusti pyörittelee. Se kolina kyllä asettui jonkun verran viikon ajelulla. Tulee edelleen esim. valoista lähtiessä, peruuttaessa (alussa, ennenkuin kori asettuu) tai hitaassa vauhdissa kuopissa yms.
Mulla tuli ta tecnixien kanssa kolinaa, kun jousi ei keskittynyt yläpäästään keskelle, vaan pääsi iskarin runko lyömään montuissa siihen aluholkkiin joka on pääjousen ja sen pikkujousen välissä, Tai ei se oikeestaa kolinaa ollu vaa hitonmoinen jysäys aina terävään monttuun ajaessa....
Mulla tuli ta tecnixien kanssa kolinaa, kun jousi ei keskittynyt yläpäästään keskelle, vaan pääsi iskarin runko lyömään montuissa siihen aluholkkiin joka on pääjousen ja sen pikkujousen välissä, Tai ei se oikeestaa kolinaa ollu vaa hitonmoinen jysäys aina terävään monttuun ajaessa....
Saitko ongelman ratkottua vai vaihdoitko toisen merkkisen alustan
Mulla tuli ta tecnixien kanssa kolinaa, kun jousi ei keskittynyt yläpäästään keskelle, vaan pääsi iskarin runko lyömään montuissa siihen aluholkkiin joka on pääjousen ja sen pikkujousen välissä, Tai ei se oikeestaa kolinaa ollu vaa hitonmoinen jysäys aina terävään monttuun ajaessa....
Saitko ongelman ratkottua vai vaihdoitko toisen merkkisen alustan
Vaihdoin jouset toisinpäin, eli isompi jousi ylös.. Silloin iskarin runko ei voi osua siihen holkkiin. Lisäksi vaihdoin taakse itse tekemät yläpäät, jolloin joustovara lisääntyi ja alusta muuttui pumppuisesta loistavaksi! Mun mielestä tollaset yläpäät noissa halpiscoilsreissa on ihan pakolliset, jos meinaa tontittaa autoa yhtään reilummin. Tarkoitan siis yläpäitä joissa iskari tai bumpstoppi menee yläpään sisään.
Tähän vielä update, että tosiaan vaati reilu viikon ajot, niin narinat ja kolinat katosivat ainakin mulla. Kait se jousi joutuu jonkinmoiseen jännitetilaan, kun yhteen suuntaa väännetään korkeutta säätäessä. Neljäsosakierros takaisinpäin lopussa varmaan jelppaa....
juu täs on tullu ajettua parisen viikkoo ja kolinat ei ole hävinny mihinkään ja kiritty on kaikki paikat läpi.. ilman koiranluitakin tullu ajettua eikä ääni muutu yritän saada palautukseen tuon vmaxx:in (taitaa tulla tuostakin taistelu et saa rahat pois) vash Tilasin tein:in ja sithän se nähdään häviääkö kolinat kuhan saapuu perille Sit alkaa kaarien mankeloinnit et sais kesätassut alle
Pientä lisäystä jos jollai samallaista vikaa eli tänää vaidoin tuon vmaxxin alta pois ja tein tuli tilalle samalla kolinat hävisivät.. vmaxxeja tutkiessani huomasin et apujousen ja varsinaisen jousen välissä oleva yhdysholkin kohdalla oli jäljet iskarin kierteiden yläpäässä Siitä todennäköisesti kuului tuo kyseinen kolahtelu kun jousi pääsi hakkaamaan iskarin kierteeseen.. jos apujouset ois laittanu yläpuolelle voi olla ettei tuota ongelmaa olisi
Riippuu sarjoista mutta aikoinaan nimenomaan noi halpis sarjojen ohjeet oli että apujouset ylös.
Mitä enemmän noilla esikiristyksellä korkeutta säädettävillä tiputtaa sitä enemmän ne kolisee kun se apujousen holkki laskee liian lähelle sitä iskarin runkoa jolloin se alkaakin kolkottaa.
En ole näitä uusia kasannut mutta ymmärtääkseni xidat, d2 jne missä apujousi löytyy kasataan myös apujousi ylös kun puhutaan vanhoista. Tietysti ohjeen mukaan ja uudet iskarit voi olla nykyisin eri lailla suunniteltu.
Huom ja siis tämä ongelma tulee kun tiputtaa enemmän kuin sen jonkun 30-35mm noilla missä tolpan pituutta ei säädetä.
tähän viel pien päivitys eli tuli tuossa vaihdettua alusta tohon tein basis z ja kaikki kolinat hävisivät.. entinen alusta lähti tehtaalle takaisin tutkittavaksi (tais olla maanantaikappale) ja palauttaavat rahat tai laittaavat uuden alustan tulemaan Siinätapauksessa se on mulle täysin ylimääräinen jonka myyn sit pilkkahintaan