Oli kyllä mukava iltapäivä ja hyvä meininki, kiitokset minunkin puolesta kaikille paikalle ilmestyneille! Radalla kävi ajamassa yhteensä 12 autoa, mikä oli todella hyvin.
...
Käytiin ennen rata-ajoa pienellä porukalla tutustumassa Sarlin Race Teamiin Marokin johdolla. Marok voisi vaikka kertoa sieltä tarkemmin. Täältä voi käydä katsomassa ko. firman sivuja http://www.sarlinraceteam.fi/
...
SRT:n reissusta lyhyt matkaraportti seuraavassa.
Paikan johtaja, Kalle, esitteli myymälää, kilpuria ja pajaa. Välissä saatiin pullakahvit!
MX-5 -kuskien näkökulmasta myymälän puolella on tarjolla hyvinkin kattava valikoima suoraan pultattavaa tavaraa ja sitten ihan yleistä kaikkiin autoihin sopivaa tarpeistoa. Alustaan ja jarruihin löytyy jousia, vakaajia ja jarrupaloja. Esim. teräspunosletkujen tekoon on kaikki tarvikkeet hyllyssä. Lisäksi tarjolla on myös custom made jarruja kaikissa kokoluokissa, jos tarve vaatii. Tavaraa on aika hillitön määrä ja tilaamalla saa lisää... (jäähyt, letkut, filsut, nesteet, mittarit, pumput, säätimet...) Tuotemerkkeistä A'PEXi, OS Giken, HKS, Toda Racing, Ferodo, H&R, Eibach jne. löytyy paljonkin bolton -kamaa kaikenikäisiin MX-5:iin.
http://www.miata.fi/e107_plugins/autogallery/autogallery.php?show=Tapahtumat%20ja%20miitit%2F2009%20Ahvenisto%2FSRT3.JPGAlunperin Super Saloon -luokkaan rakennetussa "Ford Escort Cosworthissa" löytyi ihmeteltävää kerrakseen. Ei ollut Esko ihan alkuperäistä vastaavassa kunnossa. 100%:ssa kilpurissa oli mm. komposiittikennolevystä valmistettu monokokki, Indycar formulan taka-akselisto ja vaihdelaatikko ja aika paljon muutakin jännää. Ja tietenkin hillittömän kokoinen välijäähdytin!
http://www.miata.fi/e107_plugins/autogallery/autogallery.php?show=Tapahtumat%20ja%20miitit%2F2009%20Ahvenisto%2FSRT6.JPG"Pajasta" löytyi kaikenlaisia koneita metallin jatkojalostamiseksi. Perinteisten manuaalilaitteiden lisäksi halliin oli vastikään ilmestynyt "monitoimityöasema", eli sellaisen normaalin Cinderella -risteilijän economyhytin kokoinen CNC-jyrsin. Kykyä valmistaa vähän monimutkaisempiakin metallijalosteita pitäisi siis löytyä.
http://www.miata.fi/e107_plugins/autogallery/autogallery.php?show=Tapahtumat%20ja%20miitit%2F2009%20Ahvenisto%2FSRT1.JPG