Kirjoittaja Aihe: Kevään avaus  (Luettu 6980 kertaa)

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3973
Kevään avaus
« : 18.02.08 - klo:16:05 »
Milloin olette ajatelleet ottaa MX-5:n ajoon ja milloin pidettäisiin kevään ensimmäinen miitti?

akir0

  • Kerhon rahastonhoitaja
  • Yleisvalvoja
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1083
Vs: Kevään avaus
« Vastaus #1 : 18.02.08 - klo:17:29 »
Ajossahan se on aina :) Mutta tuskin ennen toukokuuta järkeviä ajelukelejä oikein on tarjolla?

Salaa toki toivon, että jo ens kuussa pääsis ensimmäisen kerran ajamaan ilman kattoa.

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3973
Vs: Kevään avaus
« Vastaus #2 : 18.02.08 - klo:21:44 »
Ajossahan se on aina :) Mutta tuskin ennen toukokuuta järkeviä ajelukelejä oikein on tarjolla?

Salaa toki toivon, että jo ens kuussa pääsis ensimmäisen kerran ajamaan ilman kattoa.

Kovakattoisella ehkä uskaltaa tosiaan avata katon aika kylmälläkin mutta vanhalla rättikatolla ei viitsi ottaa riskiä, että katto hajoaa. Itse olen joskus ajellut n. 10 asteen lämpötilassa katto auki mutta sen kylmemmällä ei ole tullut kokeiltua. Windblocker + lämmitin täysille auttaa tosin aika paljon kuskia   ;)

Toukokuun alussa voitaisiin järjestää eka miitti. Mitä mieltä muut ovat?

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Kevään avaus
« Vastaus #3 : 18.02.08 - klo:23:00 »
Avoautokausi on avattu jo 2 viikkoa sitten  8) Ihan hyvin Miata kulkee lumessa kun vaan muistaa "ajella kuin eläkeläiset", eli mielummin liian hiljaa kun kovaa. Mazdan ohjekirjassa taidettiin mainita että kangaskatto kestää ihan hyvin pakkasta, mutta kattoa ei kannata availla/taittaa talvella. Miata.netistäkin oon lukenu pelkästään positiivisiä talvikokemuksia. Ei ole kellään auto taikka katto saanut mitään kulumaa talvikäytössä. Tosin eipä siellä varmaan ihan -30c kelejä ole, vaan eipä ole tänä talvena Suomessakaan (+1c näyttää mittari nytkin)  :)
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

E38

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 540
Vs: Kevään avaus
« Vastaus #4 : 19.02.08 - klo:13:06 »
Otamme auton tallista varmaan maaliskuun puolessa välissä. Silloin luulisi jo pärjäävän kesärenkailla. Sitä ennen pitäsi käydä Tukholmassa vielä autokaupoilla! No hätä, vielä ei tule Hondaa.  ;D

Mäksään on tulossa uusi nokka (joo sain sellaisen viimein hankittua AutoBodyPartsista) ja se pitäisi maalata Mazdalla. Samalla vaihdetaan eteen ja taakse uudet jarrulevyt + palat ja tehdään normaali huolto. Myös sitä rallattavaa laturia / hihnaa pitäisi tutkia. Eli aika paljon uutta palikkaa saippualaattikkoon on tulossa ja kun mitään ei tee itse = €€€€.

Marok

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 789
    • MX-5 päiväkirja
Vs: Kevään avaus
« Vastaus #5 : 19.02.08 - klo:20:26 »
Harras tavoite on, että heti maaliskuussa siirrään Mäxän talvisäilöstä tänne kaupunkiin talliin. Tänä vuonna ajattelin kokeilla olla ajoissa virittelyjen ja kunnostusten kanssa, että ehtii heti huhti-toukokuun kevätkeleille kurvailemaan. 8) Nyt onkin taas kertynyt kaikenlaista hommaa. Ekaksi meinasin siirtää keulan rekisterikilven "alahuuleen" ja repiä mustat puskurin suojalistat mäkeen.

Hei E38, milloin sulla olisi se keulan maalaus tiedossa? Jos onnistun rikkomaan puskurin tai maalin, niin tarttisin minäkin maalaria...

E38

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 540
Vs: Kevään avaus
« Vastaus #6 : 19.02.08 - klo:21:33 »
Hei E38, milloin sulla olisi se keulan maalaus tiedossa? Jos onnistun rikkomaan puskurin tai maalin, niin tarttisin minäkin maalaria...

Ajattelin viedä auton Espoon Mazdalle joskus maaliskuun alkupuolella. Miten kelit vaan antaa myöten. Auto menee sinne ja haen sen sitten kun kaikki on tehty = ainakin muutama päivä. Joo tiedän, olen superlaiska mutta Käkkylä on meidän perheessä se jota rassataan.  ;D

Timi

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1685
  • NA6CET
Vs: Kevään avaus
« Vastaus #7 : 19.02.08 - klo:22:47 »
Mulla on auto ollut päivittäisessä ajossa kaksi talvea, mutta ensi talvena en enää raaski tällä ajaa. En vaan raaski ajella noiden itärekkojen välissä kivi- ja suolasuihkussa.

Eli mulla kausi on jo "avattu" ja innolla odotan ekaa miittiä jossain pk-seudulla. Mulle sopisi hienosti jo huhtikuun loppu tai toukokuun alku...
« Viimeksi muokattu: 19.02.08 - klo:22:49 kirjoittanut jim_rocketmow »
NA '93 1.6 Turbo Ecoboost

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3973
Vs: Kevään avaus
« Vastaus #8 : 20.02.08 - klo:17:39 »
No hätä, vielä ei tule Hondaa.  ;D

Ootko ajatellut NC:tä aukeavalla kovakatolla vai on S2000 ainoa vaihtoehto ympärivuotiseen käyttöön?

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Kevään avaus
« Vastaus #9 : 20.02.08 - klo:20:03 »
Jahas nyt olis punainen Miatani myyty uudelle omistajalle.

Nyt vain uutta metsästämään!  ;D Budjetti olis 14Ke. Eiköhän tuolla summaa jonkinnäköinen löydy Saksanmaalta
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

E38

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 540
Vs: Kevään avaus
« Vastaus #10 : 20.02.08 - klo:22:43 »
No hätä, vielä ei tule Hondaa.  ;D

Ootko ajatellut NC:tä aukeavalla kovakatolla vai on S2000 ainoa vaihtoehto ympärivuotiseen käyttöön?

Ei, kyllä se on seuraavaksi S2000 (kun Miata lähtee). Tarpeeksi tehoa, hyvän näkönen, suhtkoht kevyt ja mukavat soundit. Kovakatto ei ole pakko kun auton voi viedä talliin Caddyn viereen, kun ilmat niin vaatii.

PS. Vaimo haluaisi Jaggen XK8:n mutta se on ruma katto alhaalla. Rätti ei mene siinä tarpeeksi alas ja jää rumasti esille pilaten sivuprofiilin. Ja muutenkin se painaa melkeen 2 tonnia... ehkä sitten eläkeläisenä voisi miettiä.  ::)

moregore

  • Ghost Rider
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 460
  • SisäVessa650S
Vs: Kevään avaus
« Vastaus #11 : 24.02.08 - klo:11:50 »
Heti maaliskuun alussa ajattelin ajaa talvisäilöstä rakentelutalliin, pari viikkoa rakentelua (jarrut, windblockerihässäkkä, plx:än laajakaistalambdaa, apexin dual funnelia, sisustaa kuntoon, madallusta, sekä perusremppaa) ja sitten kovaa ajoa :) Toivottavasti säät sallii ;)

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Kevään avaus
« Vastaus #12 : 24.02.08 - klo:13:00 »
Heti maaliskuun alussa ajattelin ajaa talvisäilöstä rakentelutalliin, pari viikkoa rakentelua (jarrut, windblockerihässäkkä, plx:än laajakaistalambdaa, apexin dual funnelia, sisustaa kuntoon, madallusta, sekä perusremppaa) ja sitten kovaa ajoa :) Toivottavasti säät sallii ;)

Ootko miettinyt tuon PLX laajakaistalamban sijasta Innovative LC1:stä? Tuohan osaa emuloida vakioanturia eculle suoraan. Itse ajattelin laittaa tilausta tuosta LC1:stä jossain vaiheessa.
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

moregore

  • Ghost Rider
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 460
  • SisäVessa650S
Vs: Kevään avaus
« Vastaus #13 : 24.02.08 - klo:13:23 »
mulla on plx:än laajakaistapaketti tossa hyllyssä valmiina, jäi entisestä gt-four celicasta yli :)  Muuten kyllä tuo LC1 olis kova, mutta PLX samaa nyt saman asian :)

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Kevään avaus
« Vastaus #14 : 24.02.08 - klo:13:34 »
Aa ok no sitten :) Miata.netissä kaikki tuntuvat kehuvan tuota LC1:stä niin päätin et semmosen hankin myös.
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd