Suurkiitos kaikille tähän asti vastanneille! Jokaisesta postauksesta on ollut hyötyä - alkaa olemaan jo hieman ähkyä kaiken tarjolla olevan faktan kanssa
Ja mielipiteenne, nuo "ei niin absoluuttiset arviot" ovat myös arvokkaita minulle.
En vielä ole katsellut ulkomaan tarjontaa, koska haluan muodostaa itselleni ensin hieman laajemman ymmärryksen ihan perusasioista. Vasta sitten hakuun potentiaaleja, ja niiden välistä vertailua. Näin se menee.
Tässäpä joukko noviisin uusi kysymyksiä:
Kangaskatto - kestävyys/saatavuus? Onko tarjolla vain reproa vai aitoa Mzd-tuotetta? Värivaihtoehtoja? Takaikkunaako saa aidolla lasillakin, eh?
Kovakatto - kaikkiin malleihin saatavilla?
Alustasta - vaikeaa minun varmuudella kuvista päätellä missä myytävissä on alkuperäinen, missä muutettu/madallettu.
Mutta suuressa osassa näyttäisi olevan ainakin madallettu, olenko oikeassa?
Jos sanovat myynti-ilmossa "alusta: sport/urheilullinen", niin mitä mahtaa tarkoittaa? Oliko optiona saatavilla jo tehdasvalmiina madallettu/sporttisempi alusta, vai onko kaikki jälkeenpäin duunattu?
Mitä tarkoittaa käytännössä alustan vaihto - mitä silloin vaihdetaan? Missä hinnoissa osaavalla tekijällä moinen operaatio liikkuu, about? Itsellä ei siis mahdollisuutta moiseen.
Alustan vaikutus ajo-ominaisuuksiin lienee selvä - mutta mites "mukavuuden" laita muutoksen jälkeen?
Tuleeko kovuutta paljonkin, mukulakivitiet kauhistus, pienintäkin routakuoppaa Länsiväylällä varottava kuin ruttoa?
Millä välillä on rengasprofiili vaihtelee - yleisimmät? Kovuuteen/mukavuuten vaikuttava selkein juttu; onko se rengastus vai itse alusta?
Vanteiden vaikutus ulkonäköön - aika huima - mielestäni suurempi kuin monen muun mallin kohdalla...
Pinnavanteisia ei näy - onko niin että vain brittiautoihin moiset, heh
Vanteisiinhan saa helposti uppoamaan pitkälti toista tonnia... tarjontaa kuitenkin lienee hyvin, eli pulttijako yms. ei liene mikään erityisen harvinainen?
Ohessa
http://www.fvwa.fi/images/rsgallery/display/b3d3f76ff4c301adc09c9aa7e79acda0.JPG.jpg nykyiseen "isin autoon" - sanokaa mitä sanotte, mutta väitänpä, että nuo alla olevat vuoden -69 alkuperäiset 4-lehtiset taotut, helvetin kevyet Fuchsin aluvanteet voisivat ulkonäöllisesti sopia myös Miataan - ovat ajattomat. Mielestäni. Vaan on pulttijako 4*130.
Alkupään Miatat jo 20 vuotta vanhoja... alkaako
maalipinta olla kauhtunut? Kokemuksenne kuinka hyvin Miatan maalipinta kestää aikaa?
NA -malleissa - riittääkö nuo huomiovalot nykysäädösten mukaan päivä/taajam-ajoon?
-E