Aika hyvin on NC:stä palikkaa... Etumaski, konepelti, sivupeilit, sivuvilkut, tuulilasin muotoilu näyttäs samalta, samaten sivulasit ja rätti. Ovien muotoilukin ois kuvan perusteella aika liki sama ku NC:ssä.
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Marko - 20.09.13 - klo:14:48
Toivottavasti vaihtavat mustat pakkausteipit valojen ympäriltä korinvärisiin ;)
Aika hyvin on NC:stä palikkaa... Etumaski, konepelti, sivupeilit, sivuvilkut, tuulilasin muotoilu näyttäs samalta, samaten sivulasit ja rätti. Ovien muotoilukin ois kuvan perusteella aika liki sama ku NC:ssä.
Maallikolle toi näyttäis ihan NC:ltä...etteivät testailis jotain mitälie hybridijuttua NC:n korissa? :scratch
Kuulemma Alfan testiradalla myös pyörinyt ahkerasti NC:itä, missä hyvin todennäköisesti Alfa Spider -version tekniikka sisällä testissä. Ihan normaalia, että uuden mallin komponentteja testataan vanhassa korissa. Esim. Subaru BRZ / Toyota GT86 kehitettiin edelliskorin Subaru Legacyn lyhennetyllä korilla. Tuon perusteella auton ulkonäöstä ei voi vetää käytännössä mitään johtopäätöksiä, paitsi varmasti sitäkin saa valkoiseksi maalattuna ;)
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Timo - 20.09.13 - klo:22:07
Ja jonkun tarina mukaan samanlainen testmule ajelee myös alfan tekniikalla...
Lisää infoa http://www.autoexpress.co.uk/mazda/mx-5/65579/2014-mazda-mx-5-release-date-and-price (http://www.autoexpress.co.uk/mazda/mx-5/65579/2014-mazda-mx-5-release-date-and-price)
Edelleen ennakkohujujen mukainen sadan kilon laidutus näyttää olevan projektisuunnitelmissa. Siinä mielessä 1,3 ja 1,5 litraiset turbot sopivat kuvioon.
Lisää infoa http://www.autoexpress.co.uk/mazda/mx-5/65579/2014-mazda-mx-5-release-date-and-price (http://www.autoexpress.co.uk/mazda/mx-5/65579/2014-mazda-mx-5-release-date-and-price)
Edelleen ennakkohujujen mukainen sadan kilon laidutus näyttää olevan projektisuunnitelmissa. Siinä mielessä 1,3 ja 1,5 litraiset turbot sopivat kuvioon.
Mutta onhan toi älytöntä jos Alfaan saa ton 4C:n mahtimoottorin ja Mazdaan ei.
Kyllä näyttää rumalta toi keula. Ihmetyttää minkä takia ulkonäkö pitää yhtenäistää ja samalla raiskata vanha tuttu keulan lookki. Toivottavasti asiakkaat äänestää jaloulla ja laittaa Mazdan palaamaan tuttuun.
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Kari - 28.09.13 - klo:18:19
Väitetään että jalankulkijatörmäilynormit vaatisivat nykyautojen möhkökeulat, tiedä häntä. Tuo kuva näyttää siltä kuin olisi Mazda kutosen keula liimattu paria numeroa pienempään autoon.
Väitetään että jalankulkijatörmäilynormit vaatisivat nykyautojen möhkökeulat, tiedä häntä. Tuo kuva näyttää siltä kuin olisi Mazda kutosen keula liimattu paria numeroa pienempään autoon.
Kuvia ND:n alustasta: http://www.autoblog.com/photos/next-gen-mazda-miata-chassis-new-york-2014/full/#photo-2542705 (http://www.autoblog.com/photos/next-gen-mazda-miata-chassis-new-york-2014/full/#photo-2542705)
Kuvia ND:n alustasta: http://www.autoblog.com/photos/next-gen-mazda-miata-chassis-new-york-2014/full/#photo-2542705 (http://www.autoblog.com/photos/next-gen-mazda-miata-chassis-new-york-2014/full/#photo-2542705)
Kuvia ND:n alustasta: http://www.autoblog.com/photos/next-gen-mazda-miata-chassis-new-york-2014/full/#photo-2542705 (http://www.autoblog.com/photos/next-gen-mazda-miata-chassis-new-york-2014/full/#photo-2542705)
Vaparilta näyttäis.
lisäks takamoottorinen etuveto! jeee facepalm (kattokaa miten päin renkaat on)
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Kari - 18.04.14 - klo:12:52
Hahhhaaaahhhhh... " Ennakkoon julkisuuteen valuneiden tietojen perusteella MX-5:nen tulee tarjolle joko 1,5- tai 2,0-litraisella neloskoneella, jotka molemmat lienevät turboahdettuja " OLISIVATKIN !!!!!! Jos näin käy, pistän yhden samantien tilaukseen !
Hahhhaaaahhhhh... " Ennakkoon julkisuuteen valuneiden tietojen perusteella MX-5:nen tulee tarjolle joko 1,5- tai 2,0-litraisella neloskoneella, jotka molemmat lienevät turboahdettuja " OLISIVATKIN !!!!!! Jos näin käy, pistän yhden samantien tilaukseen !
Lainaus
omamassa tulee olemaan reilusti alle 1000 kiloa
Jahas... Tämän haluan nähdä... Vieläpä "reilusti". :)
Hahhhaaaahhhhh... " Ennakkoon julkisuuteen valuneiden tietojen perusteella MX-5:nen tulee tarjolle joko 1,5- tai 2,0-litraisella neloskoneella, jotka molemmat lienevät turboahdettuja " OLISIVATKIN !!!!!! Jos näin käy, pistän yhden samantien tilaukseen !
Lainaus
omamassa tulee olemaan reilusti alle 1000 kiloa
Jahas... Tämän haluan nähdä... Vieläpä "reilusti". :)
Lupaan tässä julkisesti että jos tuohon saa 2 litrasen ahdetun koneen ja paino on sillä hitusenkaan alle 1000 kiloa niin ostan heti ja samantien !
Mä kirjoitin ton jutun, jossa povattiin MX-5:sen painoksi alle 1000 kiloa. Arvatkaapa mistä se tieto on kotoisin?
Vihje: ei ainakaan keskustelupalstoilta.
Näin se Mazda joskus itse kertoi, mutta en usko.
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Marko - 03.09.14 - klo:16:59
Onko joku punninnut omaa miataansa? Marok kirjoitteli, joskus, että NA:kin painaa ajokunnossa yli tonnin.
Jos ND painaa alle tonnin, niin täytyy sanoa, että Mazda on tehnyt todella hyvää tulosta.
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Una - 03.09.14 - klo:18:05
Olikohan toi oma täysriisuttu 70kg kuskin kanssa ilman kumpaakaan kattoa 1060kg kun viimeks kaatopaikalla kävin, vaa'an tarkkuudesta tai kalibroinnista ei tietoa.
Mulla oli kai jotain just ja just yli 1000 kg kun punnitsin noin puolikkaalla tankilla. Eiköhän tuo ole yhtä kevyt kuin "895 kg" Alfa 4C, joka muistaakseni Sport Auton mittauksessa painoi ajokunnossa 1020kg. En muista oliko siinä tosin kuskia...
Onko joku punninnut omaa miataansa? Marok kirjoitteli, joskus, että NA:kin painaa ajokunnossa yli tonnin.
Jos ND painaa alle tonnin, niin täytyy sanoa, että Mazda on tehnyt todella hyvää tulosta.
oli juttua Kennethin kanssa Ahvenistolla ja hän totesi että todella vaikeaa saada alle 1000kg painoon ajokunnossa olevaa NAta. Painaahan se tyhjällä tankilla ja ilman nesteitä yms alle tonnin. Pitäis tuo oma vaakita tässä lähiaikoina niin sais tilastoa.
Ja kaarethan tuo useemman kymmenen kiloa lisää painoa.... Joku aika sittenhän briteissä oli myynnissä se ~170hp vapari 1.6 NA jossa oli mm. tuulilasi poistettu, ovet oli puolikkaat (puolikkaat siis korkeussuunnassa ja hitsattuna koriin) ja ylipäätänsä aivan täysin riisuttuna, ja paino muistaakseni hieman alle 900kg.
Jos olis hurja niin timeattackiin pitäis tehä clubiluokkaan kaareton auto niin säästäis painossa melkosen paljon.
Ja kaarethan tuo useemman kymmenen kiloa lisää painoa.... Joku aika sittenhän briteissä oli myynnissä se ~170hp vapari 1.6 NA jossa oli mm. tuulilasi poistettu, ovet oli puolikkaat (puolikkaat siis korkeussuunnassa ja hitsattuna koriin) ja ylipäätänsä aivan täysin riisuttuna, ja paino muistaakseni hieman alle 900kg.
Jos olis hurja niin timeattackiin pitäis tehä clubiluokkaan kaareton auto niin säästäis painossa melkosen paljon.
Kaarien painon säästää helvetin helpolla siitä kuskin hartioiden ja polvien välistä laughing-smiley-014
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Jari - 03.09.14 - klo:22:59
Ja kaarethan tuo useemman kymmenen kiloa lisää painoa.... Joku aika sittenhän briteissä oli myynnissä se ~170hp vapari 1.6 NA jossa oli mm. tuulilasi poistettu, ovet oli puolikkaat (puolikkaat siis korkeussuunnassa ja hitsattuna koriin) ja ylipäätänsä aivan täysin riisuttuna, ja paino muistaakseni hieman alle 900kg.
Jos olis hurja niin timeattackiin pitäis tehä clubiluokkaan kaareton auto niin säästäis painossa melkosen paljon.
Kaarien painon säästää helvetin helpolla siitä kuskin hartioiden ja polvien välistä laughing-smiley-014
odottelen edelleen kuka tilaa ensimmäisenä lasikuituiset ovet. mainostettu painonsäästö on melkoinen! (http://www.carbonmiata.com/index.php?route=product/product&product_id=70)
Lainaus
- FRP: fiberglass outer skin with fiberglass structure (around 6 kg per door - 13 pounds)
For info, the stripped OEM metal door weighs around 24 kg - 53 pounds so the weight saving is huge!!! Especially if you don't put back the doors cards, speakers, handles, power windows etc...
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Jari - 04.09.14 - klo:00:04
odottelen edelleen kuka tilaa ensimmäisenä lasikuituiset ovet. mainostettu painonsäästö on melkoinen!
Carbon miatalta vaan kaikki mahollinen tilaukseen, nopeesti katottuna ~55kg lähtis ovilla, luukuilla ja lokasuojilla täys hiilikuitusena. Pikkusälillä vielä jokunen kilo varmasti tohon päälle.
Kylkiprofiili on kyl hieno mutta edestä ja takaa ei oikee sytytä... Sisusta hieno ja yksinkertainen mistä tykkään, mutta häiritsee tuo yksi neliskanttinen ilmastointiluukku tossa näytön alla :D Kyl toi NA mallinen mäxä on vieläkin hienoin!! headbang
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: walesi - 04.09.14 - klo:07:30
Tuo Z4 tuli heti mieleen. Na rules.
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Kari - 04.09.14 - klo:09:00
Hienohan siitä tuli. Veistoksellinen, ja kuvissa näyttää että se oikeasti voisi ollakin pieni. Noista Z4-tyylisistä kantikkaina törröttävistä niskatuenjatkeista en oikein välitä, ja takalokasuojaan bugifiksinä lisätyt muovilipareet antavat hiukan viimeistelemättömän ilmeen, mutta ne on helppo poistaa. Kapeaksi vedetyt keula ja perä palautuvat leventelyn jälkeen takaisin NA:n muotokielen ajalle.
Mitäs ne tekniikat oli? Sitä samaa perheauton moottoria kuin viimeisen neljännesvuosisadan ajan?
Makuasioitahan nämä. En tota ny rumaksi tuomitsisi, mutta ei toi kyllä oikein säväytä. Perä thumbsdown varauksin (pitää nähdä livenä ennen lopullista tuomiota)
Petyin kans :( Mazda tekee nykyään niin tylsiä autoja et hävettää ajaakkin semmosella. Ehkä jonainpäivänä omasta autosta ei löydy enään yhtään mazda merkkiä
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Jari - 04.09.14 - klo:11:44
Nyt vaan odotellaan sitä rinnakkaismallia ITALIA:sta donatello
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Sopiva - 04.09.14 - klo:11:47
Hinnaksi arvoidaan noin 20k£, eli saman verran kuin Mazda 5 lähtöhinta. Mazda 5 lähtöhinta Suomessa 31k€.
Mites se paino? Kyllähän noi 140 ja 180hp on ihan jees jos auto painaa ajokuntosena alle tonnin.
Mazda isn’t saying exactly what the new weight figures are but it will admit to savings "of around 100kgs", meaning that the base model should end up being just a shade over one tonne.
Mites se paino? Kyllähän noi 140 ja 180hp on ihan jees jos auto painaa ajokuntosena alle tonnin.
Mazda isn’t saying exactly what the new weight figures are but it will admit to savings "of around 100kgs", meaning that the base model should end up being just a shade over one tonne.
ND.ssä on sentään vanha kunnon telttakangas kattona, eikä mitään peltiä ! :bansku Säästää jo siinä aika paljon . Ja hei , on tämä PIENI !!! yli 10 senttiä lyhyempi ja 2 senttiä matalampi kuin NC !
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Tem - 04.09.14 - klo:12:25
Hyvä aihio. Jos oisin ostamassa uutta pikkuavoa, ni kyllähän toi aika korkeella olis. :)
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Una - 04.09.14 - klo:12:33
Saakohan tohon kovakattoa ollenkaan vai tuleekohan sähköinen lisävarusteena?
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Marko - 04.09.14 - klo:13:04
En yhtään ihmettele, ettei Mazda ole lähtenyt liikkeelle tehokkaan turbokoneen kanssa. Myynti on ollut vanhalla konseptilla todella hyvä ja tehtaan tarkoitushan on myydä mahdollisimman paljon uusia autoja. Tehokas kone vain nostaisi hintaa, jolloin jouduttaisiin kilpailemaan esim. bemareiden kanssa, jossa Mazdan brandi ei ole yhtä hyvä
Jaahans, tuollaisen leipoivat. Hieno, tosin lievästi pettymys ulkoisesti minun "NA-silmään". Olisin kaivannut enemmän alkup. ilmeen säilyttämistä - nyt nuo kulmat ja perä on hieman liikaa "valtavirtaa". Mutta selvästi kohennusta NB:n ja NC:n jälkeen - kyllä ilolla kehtaisi ajella, ja parkkiin jätön jälkeen kääntyisi itse vielä katsomaan "on se hieno" -aatoksella. -E
Nyt vaan odotellaan sitä rinnakkaismallia ITALIA:sta donatello
Fiat Barchetta!
Alfana tulee ulos tämä sama auto, italiaksi "käännettynä" . Sähköt ei toimi ja ovenkahva jää käteen , mutta muotoilu voi olla aikas villiä ! Myös se puuttuva turbokone saataneen Alfaan
Jaahans, tuollaisen leipoivat. Hieno, tosin lievästi pettymys ulkoisesti minun "NA-silmään". Olisin kaivannut enemmän alkup. ilmeen säilyttämistä - nyt nuo kulmat ja perä on hieman liikaa "valtavirtaa". Mutta selvästi kohennusta NB:n ja NC:n jälkeen - kyllä ilolla kehtaisi ajella, ja parkkiin jätön jälkeen kääntyisi itse vielä katsomaan "on se hieno" -aatoksella. -E
Itsellä on kans "NA-silmä" ja toivoisin että jos NC:n menestystarina jatkuu ND:nä, voisi mahdollinen NE-malli olla samalla tavalla retro, mitä nämä jenkki-Mustangit ja -Camarot, joissa on tehty se wanha ilme takaisin nykyajan herkuilla. NA:sta voisi tulla aika herkullinen tällä reseptillä. popcorn
Nyt vaan odotellaan sitä rinnakkaismallia ITALIA:sta donatello
Fiat Barchetta!
Alfana tulee ulos tämä sama auto, italiaksi "käännettynä" . Sähköt ei toimi ja ovenkahva jää käteen , mutta muotoilu voi olla aikas villiä ! Myös se puuttuva turbokone saataneen Alfaan
Fiatin merkillä se on tämän hetken tiedoilla tulossa ulos:
"A smaller roadster based on the new Mazda MX-5/Miata is due to be built by Mazda in Japan starting next year. It was originally planned as an Afla Romeo model but will now be sold with a Fiat badge."
Itsellä on kans "NA-silmä" ja toivoisin että jos NC:n menestystarina jatkuu ND:nä, voisi mahdollinen NE-malli olla samalla tavalla retro, mitä nämä jenkki-Mustangit ja -Camarot, joissa on tehty se wanha ilme takaisin nykyajan herkuilla. NA:sta voisi tulla aika herkullinen tällä reseptillä. popcorn
Mutta ei NA:n fiilistä saa kuitenkaan luotua uudestaan ilman luukkulamppuja.
Ja ite oon kyllä tyytyväinen että jenkitkin on jo pikkuhiljaa pääsemässä yli tosta retroilusta. Tietenkin ulkomuodossa saa olla vaikutteita alkuperäisistä malleista, mutta noi mustangien yms. moderni/retro-sekoitussisustat on kyllä jotenkin tökeröitä.
Itsellä on kans "NA-silmä" ja toivoisin että jos NC:n menestystarina jatkuu ND:nä, voisi mahdollinen NE-malli olla samalla tavalla retro, mitä nämä jenkki-Mustangit ja -Camarot, joissa on tehty se wanha ilme takaisin nykyajan herkuilla. NA:sta voisi tulla aika herkullinen tällä reseptillä. popcorn
Mutta ei NA:n fiilistä saa kuitenkaan luotua uudestaan ilman luukkulamppuja.
Ja ite oon kyllä tyytyväinen että jenkitkin on jo pikkuhiljaa pääsemässä yli tosta retroilusta. Tietenkin ulkomuodossa saa olla vaikutteita alkuperäisistä malleista, mutta noi mustangien yms. moderni/retro-sekoitussisustat on kyllä jotenkin tökeröitä.
Ei mikään estä laittamasta luukkulamppuja . Ne pitää vaan suunnitella niin että irtoavat tai niiden eteen tulee ilmapussi jos oravaa isompi eliö juoksee alle . Tuo taas onnistuu nykyään helposti
Tehokas kone vain nostaisi hintaa, jolloin jouduttaisiin kilpailemaan esim. bemareiden kanssa, jossa Mazdan brandi ei ole yhtä hyvä
onko näin?
vertailua: 1999 10th anniversary edition aikoinaan uutena $27,325 2002 Special Edition aikoinaan uutena $25,755 2004 LS aikoinaan uutena $25,423 2004 Base aikoinaan uutena $22,618 2004 Mazdaspeed turbo aikoinaan uutena $25,730 lähde: http://www.cargurus.com/Cars/2004-Mazda-MX-5-Miata-Price-c5684
Tehokas kone vain nostaisi hintaa, jolloin jouduttaisiin kilpailemaan esim. bemareiden kanssa, jossa Mazdan brandi ei ole yhtä hyvä
onko näin?
vertailua: 1999 10th anniversary edition aikoinaan uutena $27,325 2002 Special Edition aikoinaan uutena $25,755 2004 LS aikoinaan uutena $25,423 2004 Base aikoinaan uutena $22,618 2004 Mazdaspeed turbo aikoinaan uutena $25,730 lähde: http://www.cargurus.com/Cars/2004-Mazda-MX-5-Miata-Price-c5684
Luulisi että ihan tavallinen moderni 1,6-1,8 litrainen turbopata on halvempi valmistaakin kuin tämä nykyaikana ylisuuri 2 litranen " AktiiviTaivas" vaparimoottori. 1,6 litrainen turbokone ( edes se ) toisi paljon paremmat ominaisuudet tuollaiseen autoon ja vaikka sitten sen maagisen 200hv ja mukavan väännön alakierroksille. Tuosta aktiivitaivaasta mulla ei ole kokemusta kuin Mazda 6.n keulalla ja se oli suurin syy miksi päädyin Skodaan vaikka itse auto on 100 kertaa tyylikkäämpi kuin tuo tsekkien ihme. Sekin että joku puskee perheautoon 2,5 litrasia vaparikoneita vuonna 2014 on aika hämmentävää . Ugh , olen puhunut !
Jep itsekkin olen pettynyt että tehtiin autosta kerrankin sen näköinen mitä heteromies vois ostaa ja silti ei laitettu siihen tehoa mitä jokainen halus. Mazdan insinöörit mokas taas :'( 200hv turbomylly sinne niin autolla ei olis niin homoa mainettakaan
kai tuommonen 155hp avo jollekkin just kortin saaneelle tytölle menee...
ND.ssä on sentään vanha kunnon telttakangas kattona, eikä mitään peltiä ! :bansku Säästää jo siinä aika paljon.
"At launch only a soft-top version will be available, with the metal-roofed version coming later."
Onkohan toi irrotettava kovakatto vai kiinteä?
Samalla tavalla taittuva metallikatto kuin NC.ssä varmaankin
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Sami - 04.09.14 - klo:17:03
mielenkiinnolla odotan ekoja koeajoja ja arvioita. aina se on ollut alitehoinen, mutta jostain syystä aina siitä on tykätty. paino ei kai olennaisesti ole heilahdellut, mutta tehot on kasvaneet hitaasti mutta varmasti korimallista toiseen. toistaiseksi näyttää hyvältä. pitäs nähä livenä. edelleen se on vähän 4x4 ja rengastus näyttää hieman orvolta, mutta nämä on helppo korjata.
aina se on ollut alitehoinen, mutta jostain syystä aina siitä on tykätty.
ei siitä kaikki ole tykännyt (http://goo.gl/6xdZm5)
Miatassahan on aina ollu paska alitehoinen moottori perhesedaneista. Miksi edes luulin että tällä kertaa olis ollu toisin :-\ Ei voitu ottaa edes sitä 2.5l aktiivitaivas moottoria josta kansivireillä olis saanu helposti 200hv. Toivottavasti Mazdan maahantuoja lukee tätä meidän ketjua :)
aina se on ollut alitehoinen, mutta jostain syystä aina siitä on tykätty.
ei siitä kaikki ole tykännyt (http://goo.gl/6xdZm5)
Miatassahan on aina ollu paska alitehoinen moottori perhesedaneista. Miksi edes luulin että tällä kertaa olis ollu toisin :-\ Ei voitu ottaa edes sitä 2.5l aktiivitaivas moottoria josta kansivireillä olis saanu helposti 200hv. Toivottavasti Mazdan maahantuoja lukee tätä meidän ketjua :)
No se jo oliskin autojen auto ja kaikkien autojen Äiti, jos sellanen löytys, josta kaikki tykkäis ;) Aika moni noista on tykänny ja varmaan tykkää vastakin. Kyä Mazdan talousosasto on läksynsä tehny ja siksi noilla koneilla mennään, money talks.
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Marko - 04.09.14 - klo:17:28
Tehokas kone vain nostaisi hintaa, jolloin jouduttaisiin kilpailemaan esim. bemareiden kanssa, jossa Mazdan brandi ei ole yhtä hyvä
onko näin?
vertailua: 1999 10th anniversary edition aikoinaan uutena $27,325 2002 Special Edition aikoinaan uutena $25,755 2004 LS aikoinaan uutena $25,423 2004 Base aikoinaan uutena $22,618 2004 Mazdaspeed turbo aikoinaan uutena $25,730 lähde: http://www.cargurus.com/Cars/2004-Mazda-MX-5-Miata-Price-c5684
Olisi tosi vaikea uskoa, että myyntiin tulisi 200 hp miata hinnalla 30000 euroa tai alle. Tietysti, jos tulisi, niin varmasti menisi kaupaksi. Pointtina tässä taitaa olla se, että Mazda ei halua muuttaa hyvin toimivaa konseptia. Eli hyvä ulkonäkö ja hyvät ajo-ominaisuudet + suurimmalle osalle riittävä teho yhdistettynä kohtuulliseen hintaan.
Olisi tosi vaikea uskoa, että myyntiin tulisi 200 hp miata hinnalla 30000 euroa tai alle. Tietysti, jos tulisi, niin varmasti menisi kaupaksi. Pointtina tässä taitaa olla se, että Mazda ei halua muuttaa hyvin toimivaa konseptia. Eli hyvä ulkonäkö ja hyvät ajo-ominaisuudet + suurimmalle osalle riittävä teho yhdistettynä kohtuulliseen hintaan.
Mutta tulis nyt edes hinnalla 40-45keur. Melko vaikea perustella, että tolla hinnalla tehokkaammassa mallissa on 185hv. About 30000 eurolla saanee Suomessa sen hinnat alkaen malli, eli varmaan noin 140hv.
Olis kyllä hienoa jos tosta tuotais markkinoille vielä joku kunnon tehomalli, mutta ite tykkään että tungetaan kevyeeseen autoon joku edullinen tusinamoottori, auton hinta pysyy aisoissa ja ylläpitokustannukset tulee todennäköisesti pysymään hyvin kohtuullisina. Ja jos ton ~30k 180hp mallin sijasta olis tullu ~50k 250hp, niin olis saattanu harmittaa enemmän, tohon edullisempaan mulla on muutaman vuoden päästä varaa harrasteautona, tehomalliin tuskin olis.
Ja jos ton ~30k 180hp mallin sijasta olis tullu ~50k 250hp, niin olis saattanu harmittaa enemmän, tohon edullisempaan mulla on muutaman vuoden päästä varaa harrasteautona, tehomalliin tuskin olis.
Nyt kannattaa muistaa, että 180hv malli on mitä todennäköisemmin yli 40keur. Ja 30keurilla saa 130hv mallin.
A design masterpiece? Unlikely, it just takes too many cues from other vehicles resulting in a wildebeest. Remember, a camel is a horse designed by a committee and a wildebeest is a camel assembled from spare parts!
Oma pettämätön silmä (har har) alkaa sopeutua koko ajan paremmin ja paremmin ihan tuohon "vakioonkin". Kun vielä ajattelee kuinka pieni auto oikeasti on, niin tietynlainen kokoon sopiva tyylikäs "sirous" mielyttää yhdistettynä riittävään maskuliinisuuteen - joka ei ei kuitenkaan ole liian uhmakas - kysehän on vain roadsterista eli hauskasta, nautinnollisesta avoautosta. Ehkä kuitenkin edelleen liikaa erilaisia "jippoja" sen sijaan että olisi luotettu yksikertaiseen muotokieleen kuten NA/NB -malleissa. Mutta ehkä nuo nyt korostuvat yksityiskohdat noissa kuvissa hieman tasoittuvat luonnossa jolloin koppa saattaakiin olla aivan kerrassaan upea. Haluttava se kyllä on jo nyt. Minun mielestä. Ja itselleni olen oikeassa. -E
Jep itsekkin olen pettynyt että tehtiin autosta kerrankin sen näköinen mitä heteromies vois ostaa ja silti ei laitettu siihen tehoa mitä jokainen halus. Mazdan insinöörit mokas taas :'( 200hv turbomylly sinne niin autolla ei olis niin homoa mainettakaan
kai tuommonen 155hp avo jollekkin just kortin saaneelle tytölle menee...
Käytännössä just kortin saaneet tytöt ajavat pienemmillä umpikorisilla kauppakasseilla, jos uudempi auto tai, jos vanhempi auto, niin joku isompi sedan (jos oma omin tiedoin valittu niin ranskalainen, jos neuvoja saatu niin saksalainen).
Heteroille 155 hp on jo yläkanttiin. Camomiehille ja citycamomiehille pitää olla diesel ja korissa 600 kiloa enemmän painoa ja takana pahka, että kyytiin mahtuu kaikkea turhaa tavaraa. Avomalli ei voi olla sen tähden, että katolle pitää saada telineet murtsikkatikuille.
Näin on muualla Suomessa (en tie onko Stadissa erilailla).
Muuten tuo ND näyttää ihan hyvältä, mutta onkohan suunnittelu venähtänyt pahasti, kun pyöränaukoissa on ruma muoto mikä on niin last season (on joka toisessa näppituntumalta muutaman vuoden vanhassa automallissa) ja oliko sisustassa vielä retromeininkiä. Tai sitten suunnittelu on niin paljon aikaansa edellä, että täytyy vain odottaa oman tyylitajun mukautumista.
Viikonloppua tuli vietettyä Barcelonassa. Rantabaarissa oli MX-5 lanseeraustapahtuma espanjalaisille. Osuin paikalle vahingossa ennen tilaisuutta ja juttelin baarinpitäjän kanssa. Hän sanoi että ihmettelivät kun ei paikalle tuotu uutta autoa näytille. Mutta ei kait tuota ND:tä ole vielä julkistettukaan, eli kyseessä oli varmaan jonkinlainen esi-lanseeraus paikallisille diilereillä. Koko reissun aikana näin kaksi NB:tä, avokkeja oli muutenkin liikenteesä harvinaisen vähän vaikka ilmat olivat mitä parhaimmat.
First photo of the Miata's engine... The engine is mounted incredibly low and far back in the chassis, which should make for excellent weight distribution.
New MX-5 will tip the scales at 1020kg... Entry-level versions of the car will be powered by a 1.5-litre SKYACTIV four-cylinder petrol engine producing 96kW.
aika mielenkiintoinen kommentti tuon linkin alta: "We will be able to use a smaller, less powerful, more fuel-efficient engine because we will have shaved so much off the current car’s kerb weight," :-\
Liekkö sama mylly turboineen ku Hiivat 500 Turbo kulkineessa. Siinä tais olla jotain räyhäkät 135 hp. Jotain tonnin kantturoilla painoa tuolla viissatasella, niin etteivät vaan juuri tuota laita kun autoilla painot samaa luokkaa dunno
Ehdin Pariisin autonäyttelyssä vilkaista pikaisesti ND:tä. Näyttää luonnossa hyvälle, jännästi alaviistosta katsottuna yhtäläisyyttä NB:hen on aika paljon, mutta korkeammasta näkövinkkelistä auto näyttää suht aggressiiviselle. Perä on se mikä minulla vaatii eniten totuttelua, nyt tossa on jotain samaa kuin Garage Varyn takapaneelilla ja pyöreillä valoilla varustetuissa NA-malleissa. Ja kompaktit mitat kyllä huomaa!
Työkalusarja ja virtauspenkki ei mahtunut tällä kertaa mukaan, joten tarkempia speksejä esim. moottorin iskutilavuudesta tai sylinterikannen virtausominaisuuksista ei ole tiedossa. Huhut pyörivät yhä 1,5 ja 2,0 koneiden ympärillä. Ja varmasti ihan syystä: ne on Mazdalla jo tuotannossa. Selvyyttä ei kuitenkaan ole siitäkään, tuleeko tarjolle molemmat iskutilavuudet vai vain toinen.
(http://hobittila.kuvat.fi/kuvat/Laurin%20omat%20kuvat/Ajoneuvot/Mazda%20MX-5%20ND/Miata_ND_16.jpg?img=small) (http://hobittila.kuvat.fi/kuvat/Laurin%20omat%20kuvat/Ajoneuvot/Mazda%20MX-5%20ND/Miata_ND_17.jpg?img=small) (http://hobittila.kuvat.fi/kuvat/Laurin%20omat%20kuvat/Ajoneuvot/Mazda%20MX-5%20ND/Miata_ND_18.jpg?img=small) (http://hobittila.kuvat.fi/kuvat/Laurin%20omat%20kuvat/Ajoneuvot/Mazda%20MX-5%20ND/Miata_ND_19.jpg?img=small) (http://hobittila.kuvat.fi/kuvat/Laurin%20omat%20kuvat/Ajoneuvot/Mazda%20MX-5%20ND/Miata_ND_20.jpg?img=small) On muuten pienen näköinen tasauspyörästö NA:han ja NB:hen verrattuna? Toki vääntömomentin kantavien siiveikkeiden erilainen toteutustapa hämää, mutta silti. (http://hobittila.kuvat.fi/kuvat/Laurin%20omat%20kuvat/Ajoneuvot/Mazda%20MX-5%20ND/Miata_ND_21.jpg?img=small)
Sisustasta ei tarttunut kuvaa, sen verran kova kuhina kävi koko ajan auton ympärillä. Suomeen saapumisesta ei ole tarkemmin tietoa, muistaakseni kuitenkin 2015 aikana.
Onhan toi kyllä oikeasti hyvännäköinen jos vaikka slk-meseen vertaa, koka käsittääkseni kilpailee samassa sarjassa. Keula on kyllä todella kivan nälöinen vaikka ehkä odotin vielä agressiivisempaa lookkia 6-mazdan tyyliin.
Perästä on kyllä pakko sanoa (nyt kun tuo sylissä olena auton alla paininut), että onhan se käsittämätön möntti noissa na/nb-malleissa. Painaa melkein saman verran ku vaihteisto.
Mut hyviä kuvia ja makee homma, että joku meistä oli paikalla Pariisissa. Olitko ihan mielenkiinnosta vai työn puolesta paikalla?
http://www.autocar.co.uk/car-review/mazda/mx-5/first-drives/2015-mazda-mx-5-15-review Oiskos eka koeajoraportti? 1,5 litraisella 130hp koneella, varsin hyvät arvostelut toki saanut.
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Una - 30.01.15 - klo:20:20
Lainaus
Chikara Motorsports
Finally, we get to see some real action shots of the ND driven by Autocar UK. Coupe of interesting insights there - Would you prefer the 1.5L package that Mazda has spent so much time to create such a driventrain that sits lower and further back to yield great driving dynamics? Or would you rather getting the 2.0L that you can play with the slip-angle of the car via the right pedal, yet having the penalty of a heavier/taller CG car? Hmmmm, decisions (not that we get a choice in North America though)...
Finally, we get to see some real action shots of the ND driven by Autocar UK. Coupe of interesting insights there - Would you prefer the 1.5L package that Mazda has spent so much time to create such a driventrain that sits lower and further back to yield great driving dynamics? Or would you rather getting the 2.0L that you can play with the slip-angle of the car via the right pedal, yet having the penalty of a heavier/taller CG car? Hmmmm, decisions (not that we get a choice in North America though)...
I´d take the 1,5 ....with a turbocharger thanks ! Onko se niin perkeleen vaikeeta tehdä tuosta kompromissiton ratkaisu ? vash Mihin tarvitaan tuota 2 litrasta vaparia ?
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Marko - 31.01.15 - klo:00:58
Pakko kyllä ihmetellä, että uusimmassa painoksessa on vähemmän hevosia kuin 10 vuotta sitten julkaistussa edeltäjässää.
Onhan toi kieltämättä vähän ihmeellisen tuntuinen juttu. Toisaalta eipä näitä tehokkaina ole ennenkään myyty vaan ajo-ominaisuuksilla, fiiliksellä ja ulkonäöllä + ostajille riittävän tehokkaantuntuisella koneella. Suurin osa ostaa kuitenkin sen halvimman ja vähätehoisimman version ainakin Suomessa.
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Tem - 05.02.15 - klo:11:01
Hyvä juttu ja hyvä summaus, onhan maailma täynnä vaihtoehtoja, jos tuollainen ei nappaa. clap
"When it comes to Miata horsepower, 155 is enough Can't we have one car on the market that isn't too fast for its own good?
When the new MX-5 arrives, it will represent a rather daring bet on Mazda's part that there are still drivers out there who can recognize and appreciate a traditional sports car. Those drivers will understand and respect the freedom and joy to be had in an automobile which can be driven enthusiastically without needing to plan a funeral for the tires and brake pads.
No, the 155-horsepower MX-5 won't be for everybody, but that's okay. The people who can't understand it have a hundred other options from which to choose, and the people who can understand it don't really care what anybody else thinks." http://ht.ly/IvF8P
Car-lehti March 2015 numerossa 6-sivun juttu ND:stä. Ostin lehden, vielä lukematta. Enpä tiennyt aiemmin tuollaisen paperilehden olemassaoloa http://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/mazda/mazda-mx-5-15-2015-review/ Samoin näkyiy olevan Top Gear UK:n paperilehdessä http://www.topgear.com/uk/car-news/new-top-gear-magazine-out-now-march-2015-issue-2015-02-26
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Kari - 28.03.15 - klo:13:21
Lainaus
Mazda on ollut hämmästyttävän vaitonainen uuden MX-5:n painosta, mutta nyt Pandoran arkku on avautunut.
Pohjois-Amerikassa MX-5:n keulalla on aina 2,0-litrainen 114 kW kehittävä moottori, ja paino on käsivalintaisella vaihteistolla varustettuna 1056 kiloa. Painoa on tiputettu 67 kiloa vastaavaan edellisen sukupolven malliin verrattuna. Automaattivaihteisto lisää painoa kohtuullisella 22 kilolla. Silti uusi MX-5 on pitkälti toistasataa kiloa Subaru BRX:ää ja Toyota GT86:ta kevyempi.
Mazdan tavoitteena oli tehdä uudesta MX-5:stä yhtä kevyt kuin alkuperäinen vuonna 1990 esitelty. Euroopassa myytävä vakiomalli 95 kW:n tehoisella 1,5-litraisella moottorilla painaa 998 kiloa eli neljä kiloa vähemmän kuin alkuperäinen MX-5. Kun ottaa huomioon nykyiset vaatimukset päästöjen ja turvallisuuden suhteen sekä niiden tuomat varusteet, kuten lukkiutumattomat jarrut, turvatyynyt ja vastaavat niin Mazdan suoritus on kunnioitettava.
Kumpikin on kyllä aika karmean näköisiä, mutta Fiat ehkä enemmän tyttöhomojen mieleen. No kymmenen - kaksikymmentä vuotta kun menee, niin ehkä omat silmät on jo sumeat, eikä asialla ole väliä muutoinkaan.
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Tem - 20.07.15 - klo:22:27
Dääm...jos toi on Briteissä 76te, ni Suomessa lienee +100te. Voi olla hankala myydä pikkufiiattia tollasella hintalapulla. :-\
Dääm...jos toi on Briteissä 76te, ni Suomessa lienee +100te. Voi olla hankala myydä pikkufiiattia tollasella hintalapulla. :-\
Ei tuolla ton 124:n hinnasta puhuttu kyllä yhtään mitään...
Muualta poimittua "We can expect the new Fiat 124 Spider to make its debut early next year before going on sale in the summer of 2016. Prices and specs will be confirmed nearer the time, but given the predicted power increases over the MX-5, we envisage a starting price of just over £20,000."
Eli suomessa varmaan 50ke nurkilla. Fiat näköjään tekee sen mitä Mazdan olisi pitänyt tehdä moottoreiden suhteen jo aikoja sitten. Toivottavasti mazda seuraa perässä jatkossa.
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Tem - 20.07.15 - klo:22:55
Kah, näköjään höpäsivät ihan toisen auton hintalapusta samassa jutussa. nono
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: public - 20.07.15 - klo:23:25
Eikö nuo kaikki 124:n kuvat ole vielä vaan automedian renderöintejä ilman varmoja Fiatin pressikuvia? :arvi
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Marko - 21.07.15 - klo:21:32
Fiat näköjään tekee sen mitä Mazdan olisi pitänyt tehdä moottoreiden suhteen jo aikoja sitten. Toivottavasti mazda seuraa perässä jatkossa.
Mun veikkaus on, että Mazda jatkaa toimivalla konseptilla. Eli pari konetta, joista kumpikaan ei ole tehoversio. Tämä on toiminut 25 vuotta eli lähes miljoona auto on myyty. Tehtaan tavoitteena on kuitenkin uusien autojen myynti eikä muutoksia helpolla tehdä, jos myynti vetää.
Fiat näköjään tekee sen mitä Mazdan olisi pitänyt tehdä moottoreiden suhteen jo aikoja sitten. Toivottavasti mazda seuraa perässä jatkossa.
Mun veikkaus on, että Mazda jatkaa toimivalla konseptilla. Eli pari konetta, joista kumpikaan ei ole tehoversio. Tämä on toiminut 25 vuotta eli lähes miljoona auto on myyty. Tehtaan tavoitteena on kuitenkin uusien autojen myynti eikä muutoksia helpolla tehdä, jos myynti vetää.
Kyllä Fiatin mallistossakin oli joskus siihen maailman aikaan hyvin istuva 127 0,9 litrasella koneella , mutta nykyään ei taitais konsepti enää toimia Intiaa lukuunottamatta . Edelleen , Mazda mokaa itsensä ihan täysin noilla ( vuonna 2015 ) naurettavilla moottoreilla . Esim 6 on helllllvetin hieno auto , mutta se " moottori" , voi helvetin helvetti että on sitkeässä saada toimiva kone .
Veikkaus : ND ei tule olemaan enää menestys , koska markkinoilla on jo kilpailijoita ja lisää tulee
Mitäs vikaa Mazda 6:n koneissa? Se 2-litranen on ihan jees vastine 1.4 TSI:lle yms. Toki mitään tehokkaimpia laitteita vastaan ei ole minkäänlaista jakoa, mutta eipä taida niillä kauppa hurjasti käydä.
Kyllä Fiatin mallistossakin oli joskus siihen maailman aikaan hyvin istuva 127 0,9 litrasella koneella , mutta nykyään ei taitais konsepti enää toimia Intiaa lukuunottamatta .
On muuten yhä 0.9 litranen kone 500:ssa ja vieläpä kaksisylinterinen. Mulla on sellanen arkiautona ja se on ihan sairaan hieno laitos siisteillä äänillä. Ainoa ongelma mun argumentoinnin kannalta, että vääntöä siinä on enemmän kuin tossa 1.6L NB Miatassa :porvarismoke. Ei siis nyt tismalleen kumoa mitä tarkoitit.
Ehdin tossa jo miettiä, että jos ton Fiat 124:n sais sillä koneella vähän tuunattuna niin mä en haluis enää mitään muuta.
Ruotsin Miataklubin jäsenille järjestetään ND:n ennakkoesittely ja koeajotilaisuus 23.9. Mahtaako moista tulla Suomeen tänä vuonna tai ylipäätään ollenkaan?
Ruotsin Miataklubin jäsenille järjestetään ND:n ennakkoesittely ja koeajotilaisuus 23.9. Mahtaako moista tulla Suomeen tänä vuonna tai ylipäätään ollenkaan?
ND nähty vihdoin livenä. Keulan muoto livenä erittäin tuore ja reilusti erilainen sekä vanhoihin sisariinsa että kilpailijoihin. Perän muoto sen sijaan jätti ihmettelemään, ei vastaa mielestäni keulan tuoreutta ja massiivinen pyöreä puskuri yhdistettynä pyöreisiin valoihin jätti ainakin vielä vähän kylmäksi.
Sisusta omaan makuun pettymys, vaikka toki ainakin penkeistä tarjolla onkin parempi versio. Sisusta on melko samanoloinen kuin NC:ssä ja siksi vanhentuneen oloinen.
Kaikenkaikkiaan kuitenkin parempi maku jäi suuhun kuin alunperin, jännityksellä odotan koeajoa. NC:n ostin aikoinaan koeajamatta, tämän kohdalla näin tuskin tapahtuu.
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Marko - 13.09.15 - klo:15:41
Ite bongasin 11.9 perjantai iltana Vantaalla Tammistossa punaisen ND:n, auto oli keltaisilla koeajokilvillä, en ehtiny kauaa ihailla kun kaasutteli jo pois. Mutta ihan hieno laite, etupäästä ihan ok, perä oli livenä vähän pettymys. Mutta aika paljon sirompi ja kevyempi vaikutelma ND:stä tuli kuin NC:stä. Äänet oli paljon paremmat kuin omassa 2.0 NC:ssä.:)
Sama vika. Tosin emmä oikein osaa verrata tota ku Misteriin ja ne makso alkaen 40te (vuonna 2000, tais se hinta pompsia vuosien mittaan). 35te tuntuu oikeastaan halvalta, eihän sillä taho saada nykyään autokaupasta mitään hauskaa. :)
Sähköisesti säätyvä lukkoperä olisikin jo jotakin, mutta eikö nämä tavallisten sukankuluttajien autojen sähköisesti ohjatut luistonestot yleensä vain hidasta etenemistä.
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Lauri - 16.09.15 - klo:12:07
Vaan onko sitä oikeeta lukkoperää nyt missään vai onko joku sähköisesti toteutettu pelkästään? Hinnasto ei kerro.
Aika paha virhe livahtanut hinnastoon/varusteluetteloon. Tai sitten Suomeen ei lukkoperää ole tarjolla. No ei kai nyt sentään noin? Kyllä LSD kaikkien muiden maiden esitteissä on mainintana.
Pidempi revikka tulossa myöhemmin. Päälimmäisenä tuosta jäi mieleen yllättävä kompromissittomuus, jopa NA:han verrattuna. Auto on kaikista MX-5 malleista ahtain, joskin ainakin keskimittiaselle löytyy yhä hyvä ajoasento.
Alusta on yhä arkiajoon sopivan pehmeä, mutta rataharrastaja tarvitsee jäykempää (koeajoautossa ei ollut Bilsteineja). Muilta osin nykyautoksi todella puhdas ajokokemus. Nopea kaasunvaste, loistava vaihteisto, ei turhia ajomoodeja, ei sähköistä käsijarrua... Mä tykkäsin! :)
Keskikonsoli on leveämpi, ja vähän änkee oikean polven luo. Olisin kaivannut GT86-tyylistä pehmustetta polvelle.
Mahdollista ongelmaa pahentaa se, ettei ratissa ole etäisyyssäätöä. Pitää siis vetää penkki aika eteen, jotta saan ratista hyvän asennon. Sillon polvet painuu aika lähelle kojelautaa, muttei mulla kuitenkaan kiinni asti. Pelitilaa ei hurjasti ole, mutta voihan se olla että nuo kriittiset sentit on käytetty tehokkaasti ja tosi monikokoiselle kuskille löytyy optimaalinen ajoasento.
13.10. Helsinki: Delta Auto Konala 14.10. Helsinki: Laakkonen Herttoniemi 15.10. Espoo: Laakkonen Suomenoja 16.10. Hyvinkää: Delta Auto Yhteydenotto
19.10. Hämeenlinna: Hämeen Tehoauto 21.10. Turku: Delta Auto 22.10. Tampere: Metroauto 23.10. Raisio: Metroauto
26.10. Lahti: Veljekset Laakkonen 27.10. Jyväskylä: Veljekset Laakkonen 28.10. Kuopio: Veljekset Laakkonen 29.10. Joensuu: Veljekset Laakkonen 30.10. Oulu: Wetteri
Aika paha virhe livahtanut hinnastoon/varusteluetteloon. Tai sitten Suomeen ei lukkoperää ole tarjolla. No ei kai nyt sentään noin? Kyllä LSD kaikkien muiden maiden esitteissä on mainintana.
Kuulemma 160hv mallissa on aina lukko ja kyllähän tuon ajessa huomasi.
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Kari - 23.10.15 - klo:09:47
Lainaus
Hei!
Kiitos, että varasit Mazdan koeajon. Valitsemasi jälleenmyyjä on sinuun yhteydessä ja voitte sopia sinulle parhaan ajankohdan koeajolle.
Terveisin,
Mazda-tiimi
Ei ollut yhteydessä joten ei voitu sopia. Muut kertoivat, että ajamaan pääsi kun meni odottelemaan paikan päälle. Minulla vaan ei ikävä kyllä ole mahdollisuutta tuollaiseen joutilaisuuteen.
Kiitos, että varasit Mazdan koeajon. Valitsemasi jälleenmyyjä on sinuun yhteydessä ja voitte sopia sinulle parhaan ajankohdan koeajolle.
Terveisin,
Mazda-tiimi
Ei ollut yhteydessä joten ei voitu sopia. Muut kertoivat, että ajamaan pääsi kun meni odottelemaan paikan päälle. Minulla vaan ei ikävä kyllä ole mahdollisuutta tuollaiseen joutilaisuuteen.
Mulle soitettiin että tervetuloa 5.11. klo 12 ja meen silloin koeajamaan. Ei ole kans varaa odotella montaa tuntia.
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Esa - 24.10.15 - klo:23:36
Kävin tänään ihailemassa mallikappaletta (2.0 litrainen). On se hienon näköinen, mutta tarkemmin katsottuna ehkä hieman muovisen oloinen (ovipaneelit, grilli, häikäisyläpät, jne.). Toki ymmärrettävää että on haettu painon säästöä. Tiskin alla oli jaossa 25th Anniversary kirjasta, kannattaa pyytää.
Kävin tänään ihailemassa mallikappaletta (2.0 litrainen). On se hienon näköinen, mutta tarkemmin katsottuna ehkä hieman muovisen oloinen (ovipaneelit, grilli, häikäisyläpät, jne.). Toki ymmärrettävää että on haettu painon säästöä. Tiskin alla oli jaossa 25th Anniversary kirjasta, kannattaa pyytää.
Lahdessa Laakkosella. Ehdotin myös maahantuojan edustajalle että toisivat auton kesällä näytille (koeajettavaksi ?) jollekin ratapäivälle Ahvenistolla
Kävin eilen Espoon Suomenojan Laakkosella. ND:stä eivät osanneet ylipäätään kertoa mitään muuta kuin "toimitusajat pitkät, keväälle menee, jos kysyttävää tai haluat koeajoa, maahantuoja voinee auttaa". Nooh... utelin sitten tuon 25th julkaisun perään.... Eivät olleet kuulleetkaan moisesta opuksesta. Tässä vaiheessa minulle tuli fiilis, että olen hankala asiakas - ehkä olinkin, koska mitään ostohousuja jalassa ei tosiaankaan ole... -E
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Kari - 29.10.15 - klo:09:58
utelin sitten tuon 25th julkaisun perään.... Eivät olleet kuulleetkaan moisesta opuksesta.
Kyseessä siis ao. kuvan esite parin vuoden takaa. Samat tarinat kuin kaikissa muissakin Miata-historiikeissa, mutta mainoshenkisenä toimitettuna eli kritiikkiä on turha etsiä.
Oli koeajo tänään, ja kyllähän se makee ajettava on! Luistonestoa ei voi pitää päällä jos haluaa ajaa kovaa. Ohjaus on tehostamattomassa NAssa parempi kuin tässä. Suorasuihkutus SkyActivissa on kyllä välitön vääntö kun pudottaa vasaran ja ei tehnyt mieli kierrättää konetta kun vääntää mukavasti alle 4krpm. Toki piti 0-100 kokeilla pari kertaa lähettää niin teki mieli silti kierrättää enemmän mitä rajoitin tarjosi. Alusta on mukavan löysä vakaajien puolesta, mutta voisi alkuinnostuksen jälkeen olla kireämpi. Kivat naviherkut sun muut mutta ne on mielestäni turhaa. Auto oli yllättävän hiljainen ja näkyvyys edellisiä parempi joka suuntaan.
Hyvä viritysaihio varmasti kaikin puolin ja kunhan suorasuihkutus tulee arkisemmaksi tulevaisuudessa.. :) käykää ihmeessä koeajamassa jos on mahdollisuus!
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Kari - 11.11.15 - klo:09:41
Menee ehkä vähän off-topicin puolelle, mutta ND:n sisaresta on saatu vähän lisätietoa ja kuvia. En löytänyt mitään omaa lankaa sille niin postaanpa tänne:
Menee ehkä vähän off-topicin puolelle, mutta ND:n sisaresta on saatu vähän lisätietoa ja kuvia. En löytänyt mitään omaa lankaa sille niin postaanpa tänne:
Menee ehkä vähän off-topicin puolelle, mutta ND:n sisaresta on saatu vähän lisätietoa ja kuvia. En löytänyt mitään omaa lankaa sille niin postaanpa tänne:
Pronssia tuli vuoden auto -kisassa. Hyvä sijoitus tällaiselle marginaalituotteelle. 638 http://www.caroftheyear.org/voting-grid/2016_1/coty (http://www.caroftheyear.org/voting-grid/2016_1/coty)
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Kari - 01.03.16 - klo:12:56
Esittelyauto, se jolla koeajot Suomessa on tehty, on myyty. Onnittelut ostajalle, liekö ensimmäinen Suomessa myyty ND? http://www.autostadium.fi/index.php?topic=1507.msg230004#msg230004
Esittelyauto, se jolla koeajot Suomessa on tehty, on myyty. Onnittelut ostajalle, liekö ensimmäinen Suomessa myyty ND? http://www.autostadium.fi/index.php?topic=1507.msg230004#msg230004
Näin sen viimeksi perjantaina Tuusulassa. Olisiko sitten ollut uusi omistaja puikoissa 638 :driving
Samaisen jakson alussa, mikä ei tuossa pätkässä näy, oli jonkun Inchcapen pukumiehen haastattelu ja siinä yhteydessä mainittiin Kerhokin clap
"Inchcapen Pukumies" ja kerholainen ilmoittautuu...
Sovittiin jo Markon kanssa, että jahka saadaan kunnon kevätkelit käyntiin niin järjestetään Miata Clubin Mazda Päivä Tuusulan Ykkösautossa, jossa toivottavasti tuolloin nähtävissä myös Mazdan uuden identifikaation mukainen myymälä, koko Mazda-malliston ohessa? Palataan tuohon tuolla tapahtumat-osiossa.
Oma NB alkaa olla ajokunnossa (huollot, kytkinremppa, penkkien ja ratin verhoilut, roll bar-asennus), ajokelejä odotellessa...
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Kari - 12.03.16 - klo:17:40
Tässä porukassa luonnollisesti enemmänkin MX-5-harrastajana ja siviilihenkilönä, mutta eihän sitä duunia pakoon pääse... Palataan tosiaan tuohon Mazda Päivään!
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Lauri - 23.03.16 - klo:10:21
On muuten hyvännäköinen laite wub
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Kari - 23.03.16 - klo:10:28
Just mäksänmyyntikrapuloissani olen pari päivää speksannut, että joku targa olisi oikeastaan mun laite, niin miten tämä pystyy tulemaan näin puskista? :o En nyt ihan noista kuvakulmista pysty päättämään, että onko hyvännäköinen, mutta haluan silti.
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Sami - 23.03.16 - klo:15:27
empä osannut tuommoista kaivata, mutta myönnettäköön että pirun hienon näköinen laite :jawdrop wub goodjob
Pakko sanoa, että ihan pirun hieno vekotin. NC:n kovakatto oli jo todella jees, mutta tää on selkeästi jotain erilaista.
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Marko - 24.03.16 - klo:18:21
Kari ja Akir0 hienosti näytitte, että kysyntää riittää vähän erilaisellekin mallille. Ei muuta kuin jälleenmyyjän pakeille kysymään hintaa ja milloin voi tilata :)
Kari ja Akir0 hienosti näytitte, että kysyntää riittää vähän erilaisellekin mallille. Ei muuta kuin jälleenmyyjän pakeille kysymään hintaa ja milloin voi tilata :)
Saiskohan tähän paremman vaihtotarjouksen kuin mitä sai perus-ND:hen :)
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Marko - 24.03.16 - klo:20:21
Kari ja Akir0 hienosti näytitte, että kysyntää riittää vähän erilaisellekin mallille. Ei muuta kuin jälleenmyyjän pakeille kysymään hintaa ja milloin voi tilata :)
Saiskohan tähän paremman vaihtotarjouksen kuin mitä sai perus-ND:hen :)
Kannattaa käydä kysymässä :) Toki tuota saataneen odottaa jonkun aikaa, että on edes saatavilla
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Kari - 25.03.16 - klo:08:57
Katellaan käytettynä 15v kuluttua :porvarismoke
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Marko - 25.03.16 - klo:11:56
Ehkä ei kannata paljon odotella http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/tutkijat-povaavat-ennatysmyrskyja-ilmastonmuutoksen-seuraukset-odotettua-nopeampia-ja-rajumpia/5809196
Jos toi käsitys vahvistuu, niin arvata saattaa mikä tehdään veroilla ja maksuilla helvetin kalliiks ilmaston lämpenemisen hidastamiseksi. Ajellaan nyt kun prse sen viä kestää.
Joo positiivinen yllätys tämä ND "targa", vaikka koko auto omaan makuun väistämättä hieman "töpö", kuten kangaskattoinenkin versio.
Hauskasti myös jatkumoa sille, että kun ND näyttää NB:n jatkumolta, niin tämä muistuttaa NB coupea. Ehkä NE sukupolvi sitten varmaan taas NA - NC -jatkumoa, sympaattisemman ja pyöreämmän näköinen :)
On siinä vähän sekin, että pitää miettiä mikä auto vastaa parhaiten markkinoiden tarpeita. Kun katsoo Suomen myyntitilastoja (http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/vuosittain/2015/henkiloautojen_ensirekisteroinnit_malleittain_1-12_2015), näkee yleisen trendin melko helposti. Autoistumisen suhteen Suomessa tyydytetään vielä perustarpeita, herkutteluun valitettavan harvalla on varaa. USA:ssa, Saksassa jne tilanne voi olla hyvinkin toinen. Toivottavasti tilanne muuttuu joskus täälläkin... :)
Toivottavasti tilanne muuttuu joskus täälläkin... :)
Se taitaa olla niin pitkä tie, että tuskin meistä sitä kukaan näkee. :-\
Normituloselle duunarille ei vaan jää verojen ja pakollisten menojen jälkeen niin paljoa, että edes säästämällä ostelis uutta herkkua ja ne harvat isotuloset taas ei edusta tarpeeks isoa massaa. Tosi hankala nähdä, että se tuosta mihinkään muuttuis missään ajassa, kun jo pienikin nipistys saa aikaseks kauhean möksäyksen hyvinvointivaltion alasajosta. vash
Toivottavasti tilanne muuttuu joskus täälläkin... :)
Se taitaa olla niin pitkä tie, että tuskin meistä sitä kukaan näkee. :-\
Normituloselle duunarille ei vaan jää verojen ja pakollisten menojen jälkeen niin paljoa, että edes säästämällä ostelis uutta herkkua ja ne harvat isotuloset taas ei edusta tarpeeks isoa massaa. Tosi hankala nähdä, että se tuosta mihinkään muuttuis missään ajassa, kun jo pienikin nipistys saa aikaseks kauhean möksäyksen hyvinvointivaltion alasajosta. vash
Jos se autovero nyt joskus vihdoin poistuisi niin todella moni erikoisauto muuttuisi tavan tallaajallekin hankintahinnaltaan mahdolliseksi.
Lyhyesti lyhestä koeajosta. Peilaan ND:tä käytössämme olevaan täysin vakioon 2012 mallin 1,8 NC:hen. Koeajo oli vain 20 minuuttia maksimissaan 80 km/h tiellä, joten kovin kattavasta vertailusta ei voi puhua. Muutama asia kyllä tuli selvästi esiin. Ajoasennon sain ND:ssä paremmaksi ja penkki oli parempi kuin NC:ssä. Selkänoja tuntui aluksi kapealta mutta tunne katosi muutaman minuutin ajamisen jälkeen. Heti liikelle lähdettyä kiinnittyi huomio huomattavasti NC:tä pehmeämpään jousitukseen ja epämääräisempään ohjaustuntumaan. Ei ND:tä huonommaksi voi sanoa, tuntuma vain on erilainen. Jokapäiväisessä käytössä ND on varmasti mukavampi, mutta meillä auto on kuitenkin pääasiassa harrastekäytössä ja toimii siinä erittäin hyvin. En osaa sanoa kumpi on parempi, mutta NC tuntuu jotenkin sporttisemmalta. ND:hen laittaisin ilman muuta madallusjouset, se tuntui jopa liian pehmeältä. 30 hevosvoiman eron huomaa, mutta ei niin suuresti kuin kuvittelin. NC:ssä moottorin ääni on mielestäni mielyttävämpi. ND:ssä takapönttö menisi vaihtoon. ND on rengasääniltään huomattavasti hiljaisempi. Meillä on alla alkuperäiset Bridgestonet, jotka eivät takuulla ole hiljaiset. ND:n renkaita en huomannut tutkia. ND:n tuplakatto vaimentaa selvästi enemmän ympäristön ääniä. Myös tuulen tuiverrus autossa katto laskettuna tuntui NC:hen verrattuna jonkin verran vaimeammalta. Ostaisinko/vaihtaisinko ND:n? En oikein osaa sanoa. Varmasti, jos joka päivä käyttäisin autoa esim. työmatkoihin. Huviajaeluissa pikkuteillä NC täyttää paikkansa niin hyvin, että hirvittävää hinkua vaihtamiseen ei syntynyt. Ehkä joskus myöhemmin käytettyyn, mutta uuteen väliraha, suhteessa saavutettavaan huviin/hyötyyn, taitaa jäädä liian suureksi. Hieno auto kuitenkin on ND:kin. biggthumpup. :driving
Ja sehän oli oikein hauskaa! Autoslalomia ajettiin siinä pääsuoran ja varikon suoran alueella. Aamupäivän pohjat ajalla 1.15 ja hilut päälle vaikka keilaa hipasikin kertaalleen.
Ja sehän oli oikein hauskaa! Autoslalomia ajettiin siinä pääsuoran ja varikon suoran alueella. Aamupäivän pohjat ajalla 1.15 ja hilut päälle vaikka keilaa hipasikin kertaalleen.
Oli hauskaa! :D Eka kerta ikinä autoslalomia! Täytyy joskus mennä omalla treenaamaa jos tulee kisoja tms.. Ei tosiaan oo helppoa hommaa kylmiltään. Ajoitteko vaan yhen kierroksen kun meidän iltapäivän ryhmä ajo 2min aikoja?
Kirjotusvirhe, eli 2.15. Kaksi kierrosta ajettiin mekin. Joku osallistujista kävi lopuksi ajamassa punaisella semisliksit + turbo-NA:lla jonkun 2.13 alkusen. Oliko klubilaisia?
Tollanen autoslalomi nyt ei vaadi kummoisia puitteita tai järjestelyjä. Olen ehdottomasti mukana jos tuollainen johonkin järjestetään, oli tosiaan oikein kivaa!
Tollanen autoslalomi nyt ei vaadi kummoisia puitteita tai järjestelyjä. Olen ehdottomasti mukana jos tuollainen johonkin järjestetään, oli tosiaan oikein kivaa!
Juteltiin paikanpäällä, että ehdottomasti autoslalomia ennen yhtäkään ratapäivää niin se ajaminen tulee ihan erilaiseksi sen jälkeen.
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Tem - 31.05.16 - klo:21:58
Jos ratapäivän yhteydessä kelpaa, niin Alastaron alavarikolla on hyvää tilaa, ei tarvita kun keiloja ja muutama innokas veturi. Ei maksa mitään (paitti sen joka tapauksessa maksettavan ratavuokran), ei tartte haeskella luvallisia paikkoja ja autotkin on siellä jo valmiina. :)
Kannattaa varmistaa etukäteen onko se käytettävissä, ihan joka kerta ei onnistu..
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Make - 31.05.16 - klo:22:15
Jep aamupäivän ryhmässä pääsin ajelee ja lopuksi sain testata yhden vedon tolla omalla NA:lla, alla oli tosian ekaa kertaa federalin 595rs-r gummit (sain just edellis päivänä alle) ja olihan iIHAN eri peli ajaa ku vanhoilla sekarengatuksilla, joilla pito karkasi täysin yllättäen. Mukavaa oli ja kova kytö jäi kovasti päästä ajelee lisää :driving
Pakko sanoa et jopa paremman näköinen valitettavasti mitä uusi mäxä on.
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Tem - 12.06.16 - klo:20:55
Ja muutenkin asiallinen merkki. biggthumpup.
Lainaus
Fiatin ohjekirjassa neuvoja minihameista ja sääristä
Uusille autonomistajille jaettava opaskirja neuvoo muun muassa, että jos naisen hame on liian lyhyt, hänen on suotavaa matkustaa takapenkillä keskittymisen varmistamiseksi.
Vaikka hame ei olisikaan niin lyhyt, mutta sinulla olisi vaeltava käsi, naisen tulisi niin ikään matkustaa takapenkillä, kirja neuvoo olettaen, että kuljettaja on mies.
Toisaalla kirjassa sanotaan puolestaan, että apukuskiksi mielivällä naisella tulisi ainakin olla kauniit sääret. Eräässä kohdassa miestä kehotetaan ottamaan alfauroksen paikka, kun hänen naisystävänsä matkustaa yhdessä ystäviensä kanssa.
Äänetki paremmat fiatis mitä mx5. Muutama kuukausi siitä kun, fiati tullu myyntiin alkaa pieniä päivityksiä löytymään ja toi 1,4 turbo kirnuaa jo 200hv aika varmasti.
tuossa aikasemmilla sivuilla oli keskustelua omamassoista niin käytin oman turbo na-90 puntarilla. vaaka on tarkka ja kalibroitu ve:257kg oe:265kg vt:228kg ot:241kg
ilman ketään kyydissä reilupuolitankkia bensaa,muut nesteet siinä max tai vähän alle. poistettu ilmanputsarikotelo kaikkineen,vararengas,tunkki,ohjaustehostin kaikkineen. isompi akku,työkalu pakki kontissa. lapsen turvaistuin. turbo gt28r,valusarja 2.5"koko pakoränni 1vaimennin,keulacooleri+tykötarpeet,lämpösuojia ja ilmanohjaimia. 15"x8"+195/50 renkaat uudet. alustasarja perus musavehkeet(mankka ja ovikajarit)
siinäpä ne aika tarkasti lueteltuna mitä painaa ajokunnossa.
Tänään tuli käytyä RF:ää ihmettelemässä Auto2016-messuilla. Hienon näköinen ja katto aukeaa nopeasti. Hinta n. 3000e roadsteria kalliimpi, tosin RF:ää ei ole saatavilla 1.5-litraisella koneella. Painoa 45kg enemmän kuin rättikatollisessa. Maaliskuussa tulee ensimmäinen auto Suomeen ja todennäköisesti saadaan se ihmeteltäväksi ja koeajettavaksi johonkin alkukauden Miata clubin tapahtumaan.
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: saksalainen - 11.03.17 - klo:21:37
Hesarin aikoinaan koeajama ND yksilö näyttää olevan myynnissä. Jotenkin rekkari tuntui tutulta kun selailin ND myynti-ilmoituksia (pitääköhän tästä olla huolissaan?).
Himottais vaihtaa oma NC1 NDhen, mutta en saa perusteltua itselleni sitä 20k€ lisäsijoitusta... Pitää varmaan vielä odottaa, että käytettyjen hinnat tulee alas.
Hesarin aikoinaan koeajama ND yksilö näyttää olevan myynnissä. Jotenkin rekkari tuntui tutulta kun selailin ND myynti-ilmoituksia (pitääköhän tästä olla huolissaan?).
Joo tuo oli Mazdan pressiauto, eli sitä on koeajanut monet toimittajat. Lisäksi toi pyöri ympäri maata Mazda-liikkeissä ja erinäisissä tapahtumissa (mm. meidän kerhon miitissä) ajettavana, eli on sitä useampi tyyppi käyny testaamassa, minä mukaanlukien ;)
Kuukausien odotus tilauksesta palkittiin vihdoin kun sain hakea uutukaisen liikkeestä. Eka MX-5, eka avo, ja onhan se hauska! Auto on kevyt ja se tuntuu, jousitus napakka mutta mukava, eikä kovaa tarvi ajaa että on kivaa:) Tehoa on riittävästi, vaihteisto on loistava ja penkit todella hyvät. Ei ole kovin hiljainen moottoritienopeuksissa ja yli 80km/h tuuli tuivertaa hiukset uuteen uskoon, mutta eipä haittaa kun vastapainoksi saa niin paljon hyvää. Pari kuvaa:
Otsikko: Vs: ND MX-5
Kirjoitti: Marko - 29.05.17 - klo:20:34
Onnittelut. ND:tä ei ole montaa koko Suomessa saati sitten kerhossa. Jos pääset, niin tule Haikon kartanon miittiin näyttämään autoa ja tapaamaan muita miata-kuskeja http://www.miata.fi/forum/index.php?topic=4876.0 (http://www.miata.fi/forum/index.php?topic=4876.0)
Meikäläisen mietteitä uudesta RF:stä. (http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-mazda-mx-5-rf-2-0-unohda-suorin-tie-kotiin/)
Lyhyesti: avokammoiselle mainio MX-5. Ulkonäkö etenkin katto ylhäällä kunnossa, ja kattomekanismi toimii hienosti. Avona tuuli suhisee enemmän kuin Roadsterissa. Mazdan kangaskatto on niin hyvä, että en itse maksaisi RF:stä lisähintaa, mutta vähemmän avoautoilusta nauttivalle RF on erittäin jees.
No niin, vanha "juniori" jäsen ilmoittautuu jälleen tositoimiin.
Muutama vuosi sitten työt veivät ulkomaille ja vuoden 2006 NC 1.8 tuli myytyä alta pois. Tänä keväänä edessä oli paluu Suomeen ja teki mieli saada MX-5 taas alle.
Jossakin vaiheessa iskin silmäni uuteen ND rättikatto-versioon, mutta kun RF kuvat julkaistiin niin olin myyty. Toki nautin täysillä avoautoilusta, mutta RF:n kaunis "fastback" muotoilu sai minut muistelemaan kaiholla Datsun 240Z ja mitä noita nyt nuoruudessa olikaan...kävin myös koeajolla ja ihastuin. Hauskuus on edelleen jäljellä, toki puristit katsovat karsaasti kattorakennetta....mutta kyllä siinä MX:n sydän ja sielu edelleen sykkii voimakkaasta.
Eli hankin itselleni tuollaisen 2.0 RF Luxury Sport Soul Red värisenä, mutta kilpiin tod. näköisesti vasta ensi vuoden puolella. Ensi vuoden miittingissä sitten yksi RF jonon hännillä :)
Eli hankin itselleni tuollaisen 2.0 RF Luxury Sport Soul Red värisenä, mutta kilpiin tod. näköisesti vasta ensi vuoden puolella. Ensi vuoden miittingissä sitten yksi RF jonon hännillä :)
Terve kaikki Olen tässä nyt puoli vuotta NB:n myynin jälkeen seurannut hieman agressiivisemmin tarjontaa Saksasta ja Ruotsista. Vaihdelaatikko vain arveluttaa kun edullisimmat ovat tosiaan vm. 2016 ja näissä on ennen syyskuuta valmistetuissa mahdollisesti tyyppivika vaihdelaatikossa.
Pohdin että onko kuinka monella klubilaisella ND ja/tai onko tietoa, onko nuo vaihdelaatikko viat kuinka yleisiä :scratch. Löysin kyllä pdf tiedoston netistä missä listattu VIN numerot ympäri maailmaa, joissa tuo tyyppivika mahdollisesti on.