Kirjoittaja Aihe: Parhaat kuvat omasta MX-5:stä  (Luettu 151394 kertaa)

karpi

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 19
Vs: Parhaat kuvat omasta MX-5:stä
« Vastaus #165 : 04.09.12 - klo:19:04 »
Tässä yksi mielestäni onnistunut kuva kesältä. Tuolla muutama lisää --> http://s1288.beta.photobucket.com/user/karpi_/library/Miata
Paljon olisi kuvauksessakin parannettavaa, onneksi photoshopilla saa hiukan pelastettua. Aurinko paistoi nyt hieman huonosta kulmasta, mutta tuo tausta kuitenkin toimi mielestäni hyvin.



Ja kyllä auto on "pilalle" madallettu ja kauheat venykumit jne. Itsellä ei ole vielä niin paljon ikärasitetta etteikö tuolla pystyisi ajamaan. Saa haukkua/kommentoida vapaasti, jos siltä tuntuu. Tämä on minulla ollut vasta n. puoli vuotta, joten kaikki on vielä melko alkutekijöissä.
« Viimeksi muokattu: 05.11.12 - klo:22:37 kirjoittanut karpi »

jonsu

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 314
  • MX-5 1.6 Turbo
Vs: Parhaat kuvat omasta MX-5:stä
« Vastaus #166 : 04.09.12 - klo:19:19 »
Hieno karpi toi sun autos on mut en tiä pitäskö noille etuvaloille tehä jotain...  giggle

Maku asiahan se on mutta mun mielestä Na on hieno kunhan noi valot on vaihdettu sirompii, onhan noi nii jäätävät noi alkuperäset  bowrofl

E38

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 540
Vs: Parhaat kuvat omasta MX-5:stä
« Vastaus #167 : 04.09.12 - klo:19:21 »
Mun BCRacing alusta ~80mm madalluksella on miljoona kertaa mukavempi ajaa kun 10AE:n vakio Bilsteinit. Koskaan ei ole ollu tarvetta väistellä kaivonkansia tai monttuja. Ainoastaan hidastetöyssyjen yli pitää ajaa varovasti ettei jälkiasennettu matala etulippa raavi.

Nää on urheiluautoja. Loppuu toi itku et pyllyyn sattuu ajaa mukulakivien päältä. Istukaa jonku tyynyn päällä vaikka.

Tästä vois irroittaa oman keskustelun kun tule niin hyvää juttua! Makuasioistahan me voidaan väitellä koko tuleva talvi.

Ehkä Samsa sun autoon ei fysiikan lait vaikuta ollenkaan? Kokeile ajaa Helsingin Kaivopuiston hidastetöyssyjä niin voin luvata että sun lippa jää sinne. :D

Ja toi Karpin lisäämän Miatan jousitus näyttää pahalle kun kulmat on kuin kiinatuningissa. Ei toi voi joustaa tai toimia mitenkään.  Ehkä pojat mulla on liikaa ikää kun mittarissa on jo 38v... Mulla ei ole silmää enää kauheu... ei ku siis kauneudelle! ;)

sasu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 768
Vs: Parhaat kuvat omasta MX-5:stä
« Vastaus #168 : 04.09.12 - klo:19:25 »
Kokeile ajaa Helsingin Kaivopuiston hidastetöyssyjä niin voin luvata että sun lippa jää sinne. :D

Gv polyuretaanikopio kestää ihan hienosti, nimimerkillä moneen kertaan kokeillut :D

karpi

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 19
Vs: Parhaat kuvat omasta MX-5:stä
« Vastaus #169 : 04.09.12 - klo:20:00 »

Ja toi Karpin lisäämän Miatan jousitus näyttää pahalle kun kulmat on kuin kiinatuningissa. Ei toi voi joustaa tai toimia mitenkään.

Alustana on BC Racingin extra drop coilit 10k ja 8k jousilla, jäykkähän se on ajaa, mutta ei tämä mikään rälläkkämadallus räpellys ole. Miinus camperia on melko reilusti, mutta ei sekään mielestäni ole tämän ajettavuutta pilannut. Moottoritielläkin voi ratista päästää ja silti mennään suoraan.

Hieno karpi toi sun autos on mut en tiä pitäskö noille etuvaloille tehä jotain...  giggle

Maku asiahan se on mutta mun mielestä Na on hieno kunhan noi valot on vaihdettu sirompii, onhan noi nii jäätävät noi alkuperäset  bowrofl

Tämäkin on kyllä ollut mietinnässä, aluksi olin ihan samaa mieltä, mutta nyt noihin on jo hieman silmä tottunut. Mielestäni suorakulmion muotoiset lamput ei toimi muuten niin pyöreässä autossa, ja sitten taas ne tupla pyöreät valot näyttää jotenkin oudoilta.   :scratch
« Viimeksi muokattu: 04.09.12 - klo:20:17 kirjoittanut karpi »

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: Parhaat kuvat omasta MX-5:stä
« Vastaus #170 : 04.09.12 - klo:20:05 »
Kokeile ajaa Helsingin Kaivopuiston hidastetöyssyjä niin voin luvata että sun lippa jää sinne. :D

Muistaakseni Samsa on käynytkin täällä ajelemassa. :)

Mä ajelen niistä pari kertaa päivässä yli, joskus useamminkin, ei ne oo mikään ongelma reilummallakaan madalluksella. Ei siellä kyllä maantievauhtia viitteis ajella, mut eihän siellä oo rajotustakaan. Ohan toi oikeesti vakiona kauhee maasturi, talvella sen huomaa, ku tavan perheautotkin kulkee matalammalla ja auraa tiet. giggle

Mitä tulee mukavuuteen, ni mähän valkkasin oman koilarisettini nimenomaan sen mukaan löysäks, että sillä viittii ajella mukulakiviäkin. Ja pehmee on, ihan kivasti menee. En oo vielä Hesasta löytäny semmosta ongelmapaikkaa, mistä kaikki täällä asuvat varottelee. Ja käytän niitä parkkihallejakin. Heitetään nyt vertailun vuoks se Hakaniemen sillan eteläpuolelle suojatien kohalle tänään aamusta ilmestyny tietyötöyssy...ei edes raapassu, ku menin siitä silmät kiinni 70kmh yli. biggthumpup.

Makuasioita toki ulkonäön puolesta, mut mä en oo vielä keksiny mikä tossa nyt on niin kauheeta. Ehkä mä oon vaan tottunu matalempiin autoihin.
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

ErkkiM

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 773
Vs: Parhaat kuvat omasta MX-5:stä
« Vastaus #171 : 04.09.12 - klo:20:50 »
Hyvä foto Karpilla - mainio tausta; niin hyvä että huomaa jo häirtisevät yksityiskohdat eli noin parkkiruuturaidat :)
Missä tuollainen mainio muuri?
Sulla tosiaan oli aika paiste tuolloin - auton varjo on tosi synkkä - mutta sopii minun silmään kun on tumma tuo kärrykin.
Syksyn usvainen aamuaurinko - kun vaan jaksais viikonloppuna herätä ajoissa lähtemään ettimään kuvauspaikkaa... Sais liki varjottomia fotoja, jos osais :)
-E
NA '90 1.6 Mariner Blue

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Parhaat kuvat omasta MX-5:stä
« Vastaus #172 : 04.09.12 - klo:20:54 »
Joo ei todellakaan tuottanu ongelmaa kaivarin hidastetöyssyt. Niinkuin ei mikään muukaan ajelu Helsingin keskustassa.



Ja auto nyt on tällä hetkellä niin matalalla kun vaan 215/45 R16 kumit antaa madaltaa ilman et raapivat sisäloksuja irti radalla. BC tolppien jäykkyys on 6/30 (eli kuudes naksaus kireemmästä) ja mun mielestä todella mukava ajaa pitkiäkin matkoja. Ehkä multa sit puuttuu kokonaan tuntoaisti perseestä kun pidän tätä mukavampana kun korkee vakio alusta. xmipaxin ex-eunos taas oli mun mielestä jo överi jäykkä ajaa pitkiä matkoja mut siinä olikin jotku halvat iskarit ja katkotut jouset




Karpin miata on siisti  638
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Buhis

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 519
Vs: Parhaat kuvat omasta MX-5:stä
« Vastaus #173 : 04.09.12 - klo:20:59 »
Joo Karpilla kyl just nätti peli, kivat noi vanteet. Enkä lähtis vaihtaa noita etuvaloja mihinkään, just ne tekee NA:sta mukavan persoonallisen näkösen. Ja eihän niitäkään tartte aina pitää ylhäällä jos ei tykkää.
MazdaSpeed Miata '05 1.8 Turbo  |  ex. Eunos Roadster '93 1.8   |   ex. MX-5 mk1 '90

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Parhaat kuvat omasta MX-5:stä
« Vastaus #174 : 04.09.12 - klo:21:01 »
Joo Karpilla kyl just nätti peli, kivat noi vanteet. Enkä lähtis vaihtaa noita etuvaloja mihinkään, just ne tekee NA:sta mukavan persoonallisen näkösen. Ja eihän niitäkään tartte aina pitää ylhäällä jos ei tykkää.

Joo samaa mieltä. Mäkin jättäisin noi lamput. Siinä on aina jotain hienoa kun vetäsee noi lamput ylös niin kaikki ympärillä alkaa hymyileen  ;D  Korostuu vaan noiden lamppujen koko kun auto on lintas
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

karpi

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 19
Vs: Parhaat kuvat omasta MX-5:stä
« Vastaus #175 : 04.09.12 - klo:23:02 »
Hyvä foto Karpilla - mainio tausta; niin hyvä että huomaa jo häirtisevät yksityiskohdat eli noin parkkiruuturaidat :)
Missä tuollainen mainio muuri?
Sulla tosiaan oli aika paiste tuolloin - auton varjo on tosi synkkä - mutta sopii minun silmään kun on tumma tuo kärrykin.
Syksyn usvainen aamuaurinko - kun vaan jaksais viikonloppuna herätä ajoissa lähtemään ettimään kuvauspaikkaa... Sais liki varjottomia fotoja, jos osais :)
-E

Kaarinan HopLopin pihalla  ;D Olisihan tuosta tullut varmaan parempi, jos olis kääntänyt hieman enemmän autoa. Tuo kuvakulma autoon nähden oli kuitenkin mielestäni hyvä. Yleensä nämä asiat tulee mieleen vasta myöhemmin kun katselee kuvia koneella.

Joo Karpilla kyl just nätti peli, kivat noi vanteet. Enkä lähtis vaihtaa noita etuvaloja mihinkään, just ne tekee NA:sta mukavan persoonallisen näkösen. Ja eihän niitäkään tartte aina pitää ylhäällä jos ei tykkää.

Joo samaa mieltä. Mäkin jättäisin noi lamput. Siinä on aina jotain hienoa kun vetäsee noi lamput ylös niin kaikki ympärillä alkaa hymyileen  ;D  Korostuu vaan noiden lamppujen koko kun auto on lintas

Tämä on kyllä tullut todettua monta kertaa, yleensä kun liikennevaloissa rupeaa katsomaan viereisiin autoihin, niin siellä osoitellaan sormella ja hihitetään.   giggle Ehkä jotkut mahdollisimman vakion näköiset projektori lamput vois toimia.. Kiitos kehuista  biggthumpup.

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Parhaat kuvat omasta MX-5:stä
« Vastaus #176 : 05.09.12 - klo:08:52 »
NA-Miatan ulkonäön kohennukseen oli yksi ainut "hyväksytty" tie: auto tonttiin, kaaret rullalle, 15" x 8" vanteet (et20 - et0)

Noniin, todisteet saatiin. Se nyt vaan toimii  biggthumpup.

Kaunis auto Karpilla. Edit: katsoin lisäkuvat, ja tarkennan em. mielipidettäni: Nimenomaan tässä topikkiin liitetyssä kuvassa auto on kaunis :) (Oon vanha pieru, muista kuvista löytyneet venyt ja kulmat on jo liikaa mulle...)
ex-NA8C

akir0

  • Kerhon rahastonhoitaja
  • Yleisvalvoja
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1083
Vs: Parhaat kuvat omasta MX-5:stä
« Vastaus #177 : 05.09.12 - klo:09:43 »
Ei ehkä enää hyväksyttävä postaus kun autot on siirtyneet jo uusille tahoille, mutta tässä mielestäni onnistuneimmat otokset:




aloppo

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 271
  • Because rice car
Vs: Parhaat kuvat omasta MX-5:stä
« Vastaus #178 : 05.09.12 - klo:11:19 »

Sunset drive by aloppo, on Flickr

ErkkiM

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 773
Vs: Parhaat kuvat omasta MX-5:stä
« Vastaus #179 : 05.09.12 - klo:11:38 »
Aloppon kuva on mieleeni. Tämän tyyppisiä haluan itsekin tallentaa. Auto - tuo kylmä peltikasa - ja onnistunut sijoittelu maisemaan mielenkiintoisessa valossa => kuvassa on tunnelmaa - kehtaa näyttää laajemmallekin katsojakunnalle.

Tässä kuvassa erityisesti sijoittelun kautta auto on houkutteleva ja sen lisäksi tulee fiilis "hypätä rattiin ja painua baanalle".

Mutta missä on ihmisten ajokuvat (pl. nuo muutamat mainiot ratakuvat)? Vaikea järjestää, tietty.

-E
NA '90 1.6 Mariner Blue