Kirjoittaja Aihe: na kovakaton takalasilämmitys  (Luettu 1626 kertaa)

TBROS

  • Juniori
  • Viestejä: 14
na kovakaton takalasilämmitys
« : 14.04.15 - klo:20:55 »
Mulla on -90 miatassa kovakatossa piuhat takalasilämmitykselle, mutta en ole löytänyt minne ne kuuluisi kytkeä. Pitääkö piuhat vetää ite vai onko ne jossain piilossa? Sellasta vielä jostain luin että se toimisi niin, että se on päällä x määrän minuutteja ja sitten sammuu itse, laittamalla lämmityslaitteen "offille" ja takaisin päälle se kytkisi sen taas päälle, pitääkö paikkaa?

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: na kovakaton takalasilämmitys
« Vastaus #1 : 14.04.15 - klo:22:03 »
Autossa pitää olla se johtosarjasta alkujaan asennettuna.

Jenkkiversioissa ainakaan sitä ei ole ollut. Saksa korissa ollut yhdessä.
Vaatii piuhojen vedon siis takalasilta kojelaudalle,Kytkimen(sitäkään sulla ei varmasti ole, se on kuskin vasemman polven kohdalla jos vasurilla ratti) ja releen jolle virta sieltä kojelaudan alta.

Una

  • Vieras
Vs: na kovakaton takalasilämmitys
« Vastaus #2 : 14.04.15 - klo:22:15 »
Jaa esitetääs tähän perään jatkokysymys. Mulla on kyllä se pistoke korin puolella katon vasemmassa reunassa mut liitin on erilainen ku sen katossa olevan spiraalikaapelin päässä, onks NA:n ja NB:n liitin erilainen?

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: na kovakaton takalasilämmitys
« Vastaus #3 : 14.04.15 - klo:22:20 »
On.

Edit: korjattuna riippuen puuttuuko sulta rele niin on. Se osassa on siellä hattuhyllyn fyllien välissä piiloss.  Jos se löytyy sieltä niin sinne sopii se uudempikin liitin.

TBROS

  • Juniori
  • Viestejä: 14
Vs: na kovakaton takalasilämmitys
« Vastaus #4 : 16.04.15 - klo:16:05 »
Voiko kytkeä takasumarin piuhat suoraan takalasilämppäriin?

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: na kovakaton takalasilämmitys
« Vastaus #5 : 16.04.15 - klo:16:21 »
15A sulakkeen takaa tulee sumari niin voi olla ettei kestä. Voi sen testata kyllä ja ei sieltä pala kuin sulake. Releestä en ole varma minkä kokoinen mutta pitäs sen kestää.