Ei kai se sen kummempi ole kuin muutkaan Japanilaiset, idioottivarmojahan noi tuuppaa olemaan.
Tarkista koneen edessä kulkevien vesi jne putkien kunto, muutamassa oon nähnyt huono kuntoisia letkuja, samoin pakosarjan lähellä tulipellin läpi kulkevien lämppärin letkujen kuntoon kannattaa kiinnittää huomiota, ne on onneks usein suojattu lämpöteipillä jne. Pakosarja lämmittää letkuja ja lyhentää ikää.
Yleisvilkaisu että pellit istuu=ei kolareita.
Venttiilin hydrauliset nostimet saattaa naputtaa kylmänä/kuumana, se ei ole vakava vika, enempikin häiritsevä, asia korjaantuu öljyt vaihtamalla joksikin aikaa, yksi konsti saada pidempi aikainen rauha on käyttää koneessa special pesevät öljyt, enempi asiasta googlella.
Etuvasemmalla, paisuntasäiliön oikealla puolella oleva pyöreä bensahöyryjen "höyrystys" kannu on poistettu osasta autoja ja siitä johtuen saattaa pelmahdella hiukan bensan hajua, sekään ei ole vaarallista. Bensaletkujen kunto tulee tarkistaa, menee imusarjan edestä ja takaa bensatukkiin.
Moottorin tukikumien kunto, pääseekö kone heilahtelemaan kun annat konehuoneen puolelta kierroksia, pakosarjan puoleinen on yleensä lämmön tappama.
Kuuntele laatikon/perän äänet, ettei kuulu turhia ulinoita. Vetareiden ja suojakumien kunto?
Alustan kunto on melko simppeli tarkistaa, käännä etufillarit vinoon ja kurkkaa missä kunnossa tukivarret on, todennäköistä on että kaikki tukivarret on samassa kunnossa. Vakio iskarit on tohon ikään jo melko rentoutuneet, etenkin takana missä on lyhyempi liikevara, tarkista ettei hakkaa pohjaan. Jos autossa on vain sähköinen takakontin avaus, tee/asenna välittömästi vaijerikäyttöinen, ikävä murtautua oikean puoleisen vilkun kautta sisälle.
Öljyn mittatikun pää on 90% varmuudella poikki (kuten kuvassakin).
Ikkunoiden moottorit/veivit saattaa olla todella tahmeat, yleinen vika joka kaipaa akuuttia rasvausta, älä väännä väkisin, menee suotta rikki.
Katso RainRailin kunto, eli katto ylös ja tarkista katon reunaa hattuhyllyllä/sisäpuolella (vai olikohan ulkopuolella? en muista mut tarkista Googlest) seuraavan "rännin" kunto, sen pitäisi ohjata vesi ovien takana oleviin kaukaloihin, joista vesi valuu peukalon paksuisia letkuja pitkin maahan. Pääset käsiksi kaukaloihin ja poistoputkiin helpoimmin kun avaat takaikkunan jota kautta yletät vaikka anteenilla tarkistamaan/putsaamaan putket, katon ollessa alhaalla se peittää kaukalot. Jos putket on tukossa vesi tulvii penkkien takaa lattioille.
Aja n. satasen korvilla, täriseekö etupää? Yleinen ja vmäinen vaiva.
PS.Öljyjä ei näissä vaihdeta imemällä, suuri riski että letku katkeaa ja jää öljypohjaan btdt not fun at all.