Kirjoittaja Aihe: Sisustaa modernimmaksi  (Luettu 22301 kertaa)

Klasu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 787
Vs: Sisustaa modernimmaksi
« Vastaus #15 : 23.02.11 - klo:00:13 »
Hyvä modaus oli myös lämmityslaitteen lamppujen vaihtaminen LEDeihin. Yöllä tunnelma on modernimpi. Se mitä haluisin vielä rakentaa, olisi tuulilasin taustapeiliin upotettavat ns. tunnelma LEDit jotka valaisevat kabiinia ajon aikana. Tälläiset löytyvät mm. Audista ja biimereistä. Valot voisi tietysti laittaa palamaan kirkkaasti kun avaa oven.

Et sattuisi muistamaan millaset kannat noissa polttimoissa on jotka menee tonne lämppärin konsoliin? Multa on palanut puolet sieltä ja pitäis tilata uudet, kun tietäis millaset...

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: Sisustaa modernimmaksi
« Vastaus #16 : 23.02.11 - klo:09:39 »
Olin noita kromisia TT-rinkuloita just katellut ja löysin eBaysta halvalla setin, sillä on hyvä kokeilla miten kromi istuu. Sitten ajattelin laittaa radion alle cubbyboxin pyöreallä kellolla, nyt on aika reilun kokoinen laatta pelkälle valojen korkeussäädölle kun ei ole sähköpeilejä eikä ajonestoa.

Se ILMotorsportin keskikonsoli on varmaan hieno mutta aivan liian kallis, täytyy keksiä muuta. Noita vaihdekepin ja jarrun nahkoja löytyy hyvin, tilasin joskus kaksiväriset musta/beiget mutta meni vähän turhan värikkääksi. Ehkä mustat vaaleilla tikkauksilla on hilitympi. Tuhkiksen paikalla on nykyään mukiteline, mutta huono paikkahan se on nesteille.

Siisteys tietysti ennen kaikkea. Mä en siedä roskan muruakaan missään ja siksikin tämän auto oli pakko saada kun vaalea lattiamattokin on kuin uusi. No jälkeenpäin kun miettii niin saahan noita mattoja uusia maailmalta..

Ja feng shuin pilaa se törkeän ruma alkuperäinen windblocker, joka on pakko olla ylhäällä ainakin kun tyttöystävä on kyydissä.
1.64 NA

E38

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 540
Vs: Sisustaa modernimmaksi
« Vastaus #17 : 23.02.11 - klo:23:26 »
Et sattuisi muistamaan millaset kannat noissa polttimoissa on jotka menee tonne lämppärin konsoliin? Multa on palanut puolet sieltä ja pitäis tilata uudet, kun tietäis millaset...

Kävin ostamassa Bebek:in Helsingin Hakaniemen myymälästä superkirkkaita LEDejä ja juotin niihin tarvittavat vastukset. Oikeesti nämä LEDit on ihan hullun kirkkaita vaikka ovat pieniä. Liikkeen tiskiltä sain tarvittavan informaation modauksista (auton 12v järjestelmään) jota en muista enään kun aikaa tästä 1.5 vuotta. Juotin valoihin myös lisää johtoa ja sijoitin ne parempiin paikkoihin lämppärin sisälle.

Klasu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 787
Vs: Sisustaa modernimmaksi
« Vastaus #18 : 23.02.11 - klo:23:31 »
Kävin ostamassa Bebek:in Helsingin Hakaniemen myymälästä superkirkkaita LEDejä ja juotin niihin tarvittavat vastukset. Oikeesti nämä LEDit on ihan hullun kirkkaita vaikka ovat pieniä. Liikkeen tiskiltä sain tarvittavan informaation modauksista (auton 12v järjestelmään) jota en muista enään kun aikaa tästä 1.5 vuotta. Juotin valoihin myös lisää johtoa ja sijoitin ne parempiin paikkoihin lämppärin sisälle.

Okei, eli ei ihan bolt on periaatteella. Täytyy purkaa se boxi pois tuolta ja tutkia tarkemmin...

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: Sisustaa modernimmaksi
« Vastaus #19 : 28.02.11 - klo:11:44 »
Ehkä se jo vähän parani kromilla ja uusilla nahoilla, mutta nahat vaihtuu kyllä vielä mustiin. Ja nyt löyty vielä eBaysta krominen lämppärin kehys 10 punnalla postikuluineen, ei paha. Sit olis halvalla nahkaista päällystettä tohon keskikonsolin kanteen, erivärisillä tikkauksilla:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=230395668465&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Mites toi käsijarrun kahva lähtee irti?
1.64 NA

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Sisustaa modernimmaksi
« Vastaus #20 : 28.02.11 - klo:11:50 »
käsijarrun kahva lähtee irti ihan kovaa vetämällä. Jos pistää vastaan niin kuumailma-pistoolilla niin et ne liimat sisältä antaa periks.
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

madu

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 501
Vs: Sisustaa modernimmaksi
« Vastaus #21 : 28.02.11 - klo:13:19 »
Ja mites toi ratti, sopiskohan NB:stä se kolmipuolainen Nardi? Tuhat kertaa paremman näkönen kuin tuo laatikkomöhkäle, mutta voi kyllä olla että airbagin kiinnityksissä on eroa.
ロードスターNA8C

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: Sisustaa modernimmaksi
« Vastaus #22 : 28.02.11 - klo:14:32 »
Ja mites toi ratti, sopiskohan NB:stä se kolmipuolainen Nardi? Tuhat kertaa paremman näkönen kuin tuo laatikkomöhkäle, mutta voi kyllä olla että airbagin kiinnityksissä on eroa.

Veit jalat suustani. Onkohan kellään kokemusta bägillisen ratin vaihdosta?
1.64 NA

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Sisustaa modernimmaksi
« Vastaus #23 : 28.02.11 - klo:14:34 »
No en mä tiedä onko tuo NB:n ratti niin siisti :) onko sen ratin pakko olla bägillinen? Onhan noita siistejä aftermarket ratteja vaikka kuinka monia
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: Sisustaa modernimmaksi
« Vastaus #24 : 28.02.11 - klo:14:53 »
No en mä tiedä onko tuo NB:n ratti niin siisti :) onko sen ratin pakko olla bägillinen? Onhan noita siistejä aftermarket ratteja vaikka kuinka monia

En mä sitä bägiä kaipaa mutta katsastushenkilö voi kaivata...
1.64 NA

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3973
Vs: Sisustaa modernimmaksi
« Vastaus #25 : 28.02.11 - klo:15:17 »
No en mä tiedä onko tuo NB:n ratti niin siisti :) onko sen ratin pakko olla bägillinen? Onhan noita siistejä aftermarket ratteja vaikka kuinka monia

En mä sitä bägiä kaipaa mutta katsastushenkilö voi kaivata...

Lukeeko sulla rekisteriotteessa, että on airbag?

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: Sisustaa modernimmaksi
« Vastaus #26 : 28.02.11 - klo:15:23 »
No en mä tiedä onko tuo NB:n ratti niin siisti :) onko sen ratin pakko olla bägillinen? Onhan noita siistejä aftermarket ratteja vaikka kuinka monia

En mä sitä bägiä kaipaa mutta katsastushenkilö voi kaivata...

Lukeeko sulla rekisteriotteessa, että on airbag?

No ei. Jumankekka...
1.64 NA

madu

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 501
Vs: Sisustaa modernimmaksi
« Vastaus #27 : 28.02.11 - klo:15:34 »
Ja toisaalta jos automallia on tehty koskaan ilman airbagia (=NA:ta käsittääkseni on), niin bägiratin saa muutoskatsastaa pois maahantuojan todistuksella.

Tosin mulla on tossa Sivikissä Nardin bägitön sporttiratti kiinni, SRS-valo ei pala eikä tullu katsastuksessa mitään sanomista, että varmaan pelkästään sillä SRS-valon poistamisellakin selviää, ja sit jos tulee jotain sanomista niin hankkii sen todistuksen Mazdalta.
ロードスターNA8C

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: Sisustaa modernimmaksi
« Vastaus #28 : 28.02.11 - klo:15:46 »
Huikeeta, ei tullut edes mieleen kun on niin tottunut että kaikenlaiset turvallisuustekijät istuu kovin tiukassa.
1.64 NA

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3973
Vs: Sisustaa modernimmaksi
« Vastaus #29 : 28.02.11 - klo:17:46 »
Maahantuojalta taitaa olla aika mahdotonta saada mitään todistuksia eli kannattaa kysyä joltain paikalliselta jälleenmyyjältä