Tulosta sivu - Alastaron ratapäivä 22.8.2010 klo 10-13
Miata.fi
Yleinen => Miitit ja tapahtumat => Aiheen aloitti: Marko - 16.08.10 - klo:21:33
Otsikko: Alastaron ratapäivä 22.8.2010 klo 10-13
Kirjoitti: Marko - 16.08.10 - klo:21:33
Muistakaahan kaikki tulla ajamaan ensi sunnuntaina 22.8.2010 klo 10-13 Alastaron moottoriradalle. Ja muistutuksena vielä, että rata-ajo Alastarossa sisältyy jäsenmaksuun. Ei-jäseniltä ajomaksu on 40 euroa.
Jos tarkoituksena ei ole ajaa radalla, niin silti kannattaa tulla paikalle. Ratapäivät ovat loistava tilaisuus tavata muita Miata-kuskeja.
Tehdäänkö taas yhteislähtö Espoon Ikean liittymästä kuten viime vuonna klo 7.00?
Tulossa, mut varmaankin Soarerilla kun MX ei ole vielä leimassa ja lämpöongelmat kiusaa sen verran ettei sillä pystyisi kunnolla kuitenkaan ajaa. Ens kesänä sit MX:llä.
Keräännytäänks me IKEAn viereisen Mäkin parkkikselle?
Viime vuonna pysähdyttiin moottoritien liittymässä olevalle rampille = bussipysäkille, jolle pääsee Ikean liittymästä, kun ajaa Helsingistä poispäin. Eli ajetaan moottoritieltä pois ja puolivälistä ramppia pysäkille. Siellä on hyvin tilaa. Olisiko tämä parempi paikka tänäkin vuonna? Ainakin päästään nopeasti takaisin moottoritielle.
Käytäisiinkö taas samalla Shellillä kahvilla kuin viime vuonna? Ainakin itselleni tuo Shell sopii hyvin, kun sieltä saa V-poweria (ja tietysti kahvia + pullaa :) )
Edit: ja lähtöaika pysäkiltä kohti Alastaroa klo 7.00
Hep ja varmaan Imprezalla. Tosin jarrupalat on nyt peruskamaa, joten pitää varoa niitä...
Muakin vähän pelottaa että miten noi sorkun jarrut kestää rata-ajoa. Eka kerta sillä radalla ja vaikka normi ajossa noi tuntuukin aika tehokkailta niin saa nähdä miten kestää radalla. Aika kovilla kuitenkin jarrut tollasessa 1500kg ja +300hv autossa, kun kohtuu hyvin saa vauhtia, mutta on myös sitä massaa mitä pitää pysäyttää. :-\
Keräännytäänks me IKEAn viereisen Mäkin parkkikselle?
Viime vuonna pysähdyttiin moottoritien liittymässä olevalle rampille = bussipysäkille, jolle pääsee Ikea liittymästä, kun ajaa Helsingistä poispäin. Eli ajetaan moottoritieltä pois ja puolivälistä ramppia pysäkille. Siellä on hyvin tilaa. Olisiko tämä parempi paikka tänäkin vuonna? Ainakin päästään nopeasti takaisin moottoritielle.
Käytäisiinkö taas samalla Shellillä kahvilla kuin viime vuonna? Ainakin itselleni tuo Shell sopii hyvin, kun sieltä saa V-poweria (ja tietysti kahvia + pullaa :) )
Edit: ja lähtöaika pysäkiltä kohti Alastaroa klo 7.00
Ajateltiin mennä kuten viime vuonna eli, ykköstie siitä Someron ja Loimaan läpi Alastarolle. http://maps.google.fi/maps?f=d&source=s_d&saddr=Espoontie+21,+02740+Espoo+(Ikea+Oy)&daddr=60.599105,23.623352+to:Jarno+Saarisentie,+Loimaa&hl=fi&geocode=FeDYlgMdgUx4ASFiJxtuqxnzdSmVsoPN6vONRjGQICnU9YInYw%3B%3BFSJeogMdeuhZASmXQZBDLauORjHcx3gRmocbew&mra=dpe&mrcr=0&mrsp=1&sz=9&via=1&sll=60.409784,23.854065&sspn=1.056524,2.760315&ie=UTF8&ll=60.693351,23.639832&spn=1.047303,2.760315&z=9 (http://maps.google.fi/maps?f=d&source=s_d&saddr=Espoontie+21,+02740+Espoo+(Ikea+Oy)&daddr=60.599105,23.623352+to:Jarno+Saarisentie,+Loimaa&hl=fi&geocode=FeDYlgMdgUx4ASFiJxtuqxnzdSmVsoPN6vONRjGQICnU9YInYw%3B%3BFSJeogMdeuhZASmXQZBDLauORjHcx3gRmocbew&mra=dpe&mrcr=0&mrsp=1&sz=9&via=1&sll=60.409784,23.854065&sspn=1.056524,2.760315&ie=UTF8&ll=60.693351,23.639832&spn=1.047303,2.760315&z=9)
Otsikko: Vs: Alastaron ratapäivä 22.8.2010 klo 10-13
Kirjoitti: Marko - 18.08.10 - klo:21:19
Ahvenistolla havaittiin hyväksi, että nopeilla kuskeilla on omat ajovuoronsa. Ehdotan Alastaroon seuraavaa jakoa:
Jokaisen tunnin toinen vartti eli 10.15-10.30 11.15.-11.30 ja 12.15.-12.30 ovat nopeiden kuskien ajoaikaa ja tällöin voi kokeillla kierrosaikaennätyksiä yms.
Muu aika on ns. normaalia ajoa eli samalla tavalla kuin yleensäkin ratapäivillä.
Sääntöjä pitää luonnollisesti noudattaa koko ajan, myös nopeiden vuorolla.
Otsikko: Vs: Alastaron ratapäivä 22.8.2010 klo 10-13
Kirjoitti: Timo - 19.08.10 - klo:11:02
Mukana ollaan. Luultavasti käyttöpelillä tosin
Otsikko: Vs: Alastaron ratapäivä 22.8.2010 klo 10-13
Kirjoitti: Make - 19.08.10 - klo:15:28
tulossa prätkällä. Saihan siellä ajaa prätkät ja autot samaan aikaan ?
Otsikko: Vs: Alastaron ratapäivä 22.8.2010 klo 10-13
Kirjoitti: Marko - 21.08.10 - klo:20:50
Pk-seudun yhteislähtöön osallistujat muistutus: Huomenna aamulla nähdään Turun moottoritien "Ikean rampin" puolivälistä haarautuvalta bussipysäkkialueella. Sieltä lähdetään ajamaan 7.00 kohti Loimaan Shelliä, jossa käydään kahvilla. Ja sieltä edelleen ajetaan Alastaroon.
Ja navigaattoreissa on joillakin ollut ongelmia tallentaa osoitetta Virttaa ja Jarno Saarisentie. Mun navigaattori (Tomtom) hyväksyy osoitteen Jarno Saarisentie 190
Juu, mukava tapahtuma taas. Todella hyvin porukka seurasi peilejä, heti annettiin tilaa kun saavutin edellä ajavan, siitä suuret kiitokset! Autoja just sopivasti ja toi kolme tuntia oli aika passeli kesto tapahtumalle, varmasti jokainen sai ajaa tarpeeksi :) Kukas ajeli mun perässä ihan viime minuuteilla punaisella mx:llä, mentiin aika tasatahtiin. Monen kierroksen ajan aina vähän ennen lähtöviivaa auto ilmestyi taustapeiliin kun taittui lähtösuoralle. Olin siis ajamassa sillä sinisellä kutosmazdalla.
Kukas ajeli mun perässä ihan viime minuuteilla punaisella mx:llä, mentiin aika tasatahtiin. Monen kierroksen ajan aina vähän ennen lähtöviivaa auto ilmestyi taustapeiliin kun taittui lähtösuoralle. Olin siis ajamassa sillä sinisellä kutosmazdalla.
Pete roikku sun kannassa kierros toisen jälkeen. Aika tasatahtia menitte.
Oma paras kierros oli 1.38, yhtään kokonaista kierrosta ei tullu, aina sopivasti joku moka tai ohitettava, nopeet ajat istuin sitte huilaamassa. Nastaa oli, yllättävän moni kävi hiekkalla :) Toi nopee vartti toimii hyvin.
Hauskaa oli ja aikakin parani viime vuodesta: 1.34,4 :)
Porukkaa oli paljon. Laskin että siinä 12 kieppeillä olisi ollut yhtäaikaa 14 autokuntaa radalla.
Kovempivauhtinen rata kuin Ahvenisto ja tasainen, ei peltireunoja lähellä varmaan selittää niitä hiekkoja. + porukkaakin alkaa olla jo paljon. Vartti toimii hyvin, itse välttelin melkein muuten ajamista ja sen kerran kun kävin niin tuli sit "taskuparkkeerattua" 4 mutkaan perä eeltä.... ::) Ja tämäkin opettelutilanteessa.. parempi tuolla kun liikenteessä.
Kyllä ensivuodelle ehdottomasti tarvitaan JÄLKIpelejä varten muutama mökki ja sauna! Voi sitten ajolinjat ja spinnaukset käydä läpi vaikka "kävellen/horhuen/kontaten", kuten Timi asian mainitsi. ;D
Kyllä ensivuodelle ehdottomasti tarvitaan JÄLKIpelejä varten muutama mökki ja sauna! Voi sitten ajolinjat ja spinnaukset käydä läpi vaikka "kävellen/horhuen/kontaten", kuten Timi asian mainitsi. ;D
;D
Otsikko: Vs: Alastaron ratapäivä 22.8.2010 klo 10-13
Kirjoitti: Marko - 22.08.10 - klo:20:50
27 autoa kävi ajamassa ja oli kiva ajella radalla, joista 5 oli kerhon ulkopuolisia. Lisäksi kaksi liittyi jäseneksi.
Ensi vuonna jatketaan Alastarossa 4 tunnin vuorolla ja Ahvenistolta toivottavasta saamme pyytämämme 5 tunnin vuoron. Radanhoitajalta saatiin terveisiä, että koitetaan pysyä ensi kerralla valkoisten viivojen sisäpuolella :) Nyt oli kuulemma jokaisessa mutkassa käyty pöllyttämässä
Saunaa onkin tarkoitus varata jäsenille loppuvuonna ja siellä voidaan jatkaa jälkipelejä ;) Lisätietoa tulee myöhemmin jäsenosioon.
Tässä muutamia kuvia: http://tinyurl.com/368v5vz Kuvien räpsimisestä kiitos Sannalle (http://picasaweb.google.com/107072690346727659411/Alastaro2282010?authkey=Gv1sRgCLO_0q_QoNPiDw#5509025806980881954)
Kukas ajeli mun perässä ihan viime minuuteilla punaisella mx:llä, mentiin aika tasatahtiin. Monen kierroksen ajan aina vähän ennen lähtöviivaa auto ilmestyi taustapeiliin kun taittui lähtösuoralle. Olin siis ajamassa sillä sinisellä kutosmazdalla.
Pete roikku sun kannassa kierros toisen jälkeen. Aika tasatahtia menitte.
Oma paras kierros oli 1.38, yhtään kokonaista kierrosta ei tullu, aina sopivasti joku moka tai ohitettava, nopeet ajat istuin sitte huilaamassa. Nastaa oli, yllättävän moni kävi hiekkalla :) Toi nopee vartti toimii hyvin.
Onko sun ja Peten autot vakioita? Millaisia aikoja vakio tai pienellä alustapäivityksellä oleva mx5 menee Alastarolla? Mulle nämä mx:ät ovat aika uusi tuttavuus, mutta kiinnostus kyllä heräsi ;)
Edit: Oma kutonen meni racelogickin mukaan kans 1:38, hyvää "vääntöä" oli pari kertaa ;D
Otsikko: Vs: Alastaron ratapäivä 22.8.2010 klo 10-13
Kirjoitti: Marko - 24.08.10 - klo:21:07
Kone on toi 2.3 ja 166hp, vakio ilmansuodatinta myöden. Ei mikään ohjus kiihtymään, mutta KW:n V2 alustalla hieno ajettava. Mukava normiajossa ja radallakin pärjää, vaikka valokuvista päätellen kallistelee aika paljon, ehkä pidon kannalta jopa eduksi. Ajonvakautushan tuossa pitää ottaa pois radalla, kerran ihmettelin, että imeekös bensapumppu ilmaa mutkassa ennenkuin muistin tuon :P
Onko sun ja Peten autot vakioita? Millaisia aikoja vakio tai pienellä alustapäivityksellä oleva mx5 menee Alastarolla? Mulle nämä mx:ät ovat aika uusi tuttavuus, mutta kiinnostus kyllä heräsi ;)
Edit: Oma kutonen meni racelogickin mukaan kans 1:38, hyvää "vääntöä" oli pari kertaa ;D
Kummassakin on Toyon ratarenkaat, lukkoperä, täysputkisto ja parempi alusta. Mä ja muutama muu luuli että sä ajelet MPS:llä.
Otsikko: Vs: Alastaron ratapäivä 22.8.2010 klo 10-13
Kirjoitti: Make - 24.08.10 - klo:22:10
Ja noi renkaat tekee paljon jo nopeemmaksi mutkat. Sen huomas kyllä ainakin samuli kun ajettiin letkassa ;)
Hyvä kun tuli tuollainen virheellinen kuvitelma oikaistua ;D
Kuvia tosiaan olisi kiva nähdä enemmän :P Viime vuonna, kun oltiin ratavarikolla, niin kuvaaminen radalle oli kyllä helpompaa ja varikolla pääsi lähemmäs "äksöniä". Kuka muuten päättää, kumpaa varikkoa käytetään? Olisi nyt tosin voinut toi ratavarikko olla vähän ahdas 30:lle autolle... Ahdasta oli toki tuolla ylävarikollakin, kun mopokerholaisia kuljetuskalustoineen alkoi saapumaan paikalle.
Otsikko: Vs: Alastaron ratapäivä 22.8.2010 klo 10-13
Kirjoitti: Tommi - 25.08.10 - klo:21:15
Joo oli tosi hauskaa,ei tarvinnut pelätä kaiteita,niinkö ahvenistolla,ehkä siksi käytiin hiekalla pari kertaa ja kerran spinnasin.
Takarenkaat on kyllä ihan finaalissa,johtuu vissiin viimesen vartin driftaus harjotuksista ja pakoputki on sulattanu kivasti puskuria,tätä lisää!
Otsikko: Vs: Alastaron ratapäivä 22.8.2010 klo 10-13
Kirjoitti: Marko - 25.08.10 - klo:21:29
Mulle nämä mx:ät ovat aika uusi tuttavuus, mutta kiinnostus kyllä heräsi ;)
Jos mx kiinnostaa, niin näitä pystyy rakentaa lähes rajattomasti. Alustoja, lisätukia, kaikenlaisia viripalikoita mm. turbo-ja remmisarjoja löytyy ja ahtimien leimauskin onnistuu, kun valitaan oikea auto ja hyväksytty ahdinsarja.
Mulle nämä mx:ät ovat aika uusi tuttavuus, mutta kiinnostus kyllä heräsi ;)
Jos mx kiinnostaa, niin näitä pystyy rakentaa lähes rajattomasti. Alustoja, lisätukia, kaikenlaisia viripalikoita mm. turbo-ja remmisarjoja löytyy ja ahtimien leimauskin onnistuu, kun valitaan oikea auto ja hyväksytty ahdinsarja.
Kyllä nettiautosta tuli näitä katseltua ratapäivän jälkeen...
Aika mielenkiintoista palikkaa näytti monella autossaan olevan :) Positiivinen yllätys tosiaan oli, että ahtimen (turbo tai mekaaninen) saa leimattua, eli ei tartte joka vuosi katsastukseen irroittaa... Onneksi ilmat kylmeni, niin avoautokuume vähän laski ;D