Kirjoittaja Aihe: etupuskurin lipat  (Luettu 6640 kertaa)

Klasu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 787
etupuskurin lipat
« : 05.05.11 - klo:23:39 »
Ei löytynyt sopivaa aihetta mihin tämän kysymyksen olisi sujauttanut, joten kysytään nyt tässä. Elikkä osaako joku sanoa kuinka paljon GV:n lippa pudottaa maavaraa etupuskurin reunan kohdalla? Entä OEM lippa? Tarttee tehdä nimittäin vähän mittauksia ettei lippa(kumman sitten ostankin) jää kotipihan katukiveykseen heti ekalla kerralla kun yrittää alas kadulle.  ;D

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: etupuskurin lipat
« Vastaus #1 : 06.05.11 - klo:10:53 »
OEM lipan korkeus on keskeltä n. 6cm. Ja ainakin tuo OEM lippa kestää kolhuja varsin hyvin.

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3973
Vs: etupuskurin lipat
« Vastaus #2 : 06.05.11 - klo:11:01 »
OEM lipan korkeus on keskeltä n. 6cm. Ja ainakin tuo OEM lippa kestää kolhuja varsin hyvin.

Löytyykö tuosta lipasta kuvia jostain?

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: etupuskurin lipat
« Vastaus #3 : 06.05.11 - klo:11:51 »


Tuossa parit kuvat mitä googlella kaivoin... Sitä en tiedä onko noista yksikään aito OEM vai ainoastaan jonkun valmistajan kopio aiheesta.

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3973
Vs: etupuskurin lipat
« Vastaus #4 : 06.05.11 - klo:12:30 »
Kiitokset, aika hyvältähän tuo näyttää, jos tykkää hillytystä tyylistä. Itse maalauttaisin korinväriseksi

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: etupuskurin lipat
« Vastaus #5 : 06.05.11 - klo:14:58 »
GV:stä löytyy kestävä kopio jenkkilästä. Flyin Miata, polyuretaanista 199$.
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: etupuskurin lipat
« Vastaus #6 : 06.05.11 - klo:15:05 »
GV:tä PU:sta on saanut jo pitkään myös i.l.motorsportilta 175€ hintaan Jo viimeks ihmettelin miks joku tilas tollasen suoraan japanista ja hintaki taisi olla melkein tuplat, kun läheltäkin saa edullisesti...  ::)

Omasta mielestä toi GV:n lippa vaan vaatii kunnon tontituksen ennen ku näyttää hyvältä. Edelliseen autoon meinasin jo tilata ton, mutta olis vaatinu reipasta lisämadallusta (maavara oli tuolloin 8cm, eli laittoman matalalle pitäis mennä että on siistin näkönen), ja sen jälkeen en olis enään pystyny ajamaan työmatkoja mäksällä :( Toi OEM style sopii autoon ku autoon...
« Viimeksi muokattu: 06.05.11 - klo:15:10 kirjoittanut hrnt »

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: etupuskurin lipat
« Vastaus #7 : 06.05.11 - klo:15:17 »
Totta. GV lippa tarvii kyl kunnon tontituksen ja NB:ssä viel ehkä orkkis sivuhelmatkin....
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: etupuskurin lipat
« Vastaus #8 : 06.05.11 - klo:15:58 »
Mistä tuollainen OEM kannattaisi ostaa, jos ei käytettynä satu vastaan?
ex-NA8C

Timi

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1685
  • NA6CET
Vs: etupuskurin lipat
« Vastaus #9 : 06.05.11 - klo:16:48 »
GV:tä PU:sta on saanut jo pitkään myös i.l.motorsportilta 175€ hintaan Jo viimeks ihmettelin miks joku tilas tollasen suoraan japanista ja hintaki taisi olla melkein tuplat, kun läheltäkin saa edullisesti...  ::)

Se olin minä joka tilasi sieltä Japanista suoraan...  ;D Silloin noita edullisia replicoita ei ollut saatavilla. En tosin muista (enkä halua) paljon omastani köyhdyin, mutta ompahan AITO lasikuituinen GV.
NA '93 1.6 Turbo Ecoboost

Klasu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 787
Vs: etupuskurin lipat
« Vastaus #10 : 06.05.11 - klo:17:51 »
Voi olla joo että toi oem sopii paremmin, mulla maavara kuitenkin just se 8cm että menee leimasta läpi. Eikä tarvi olla niin varovainen että jäis matkalle kanttareissa.

aloppo

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 271
  • Because rice car
Vs: etupuskurin lipat
« Vastaus #11 : 06.05.11 - klo:21:11 »
Mistä tuollainen OEM kannattaisi ostaa, jos ei käytettynä satu vastaan?

Taitaa mennä Lagunankin huuli pienellä muokkaamisella paikalleen, muistelen jostain lukeneeni? Samuli varmaan korjaa jos oon metsässä... Ettei ois jopa mulla sellainen puskimessa?

tuma

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 828
Vs: etupuskurin lipat
« Vastaus #12 : 06.05.11 - klo:21:16 »
Mistä tuollainen OEM kannattaisi ostaa, jos ei käytettynä satu vastaan?

Taitaa mennä Lagunankin huuli pienellä muokkaamisella paikalleen, muistelen jostain lukeneeni? Samuli varmaan korjaa jos oon metsässä... Ettei ois jopa mulla sellainen puskimessa?

OEM kopiota saa tietenkin IL:ltä ja Mx5partsista... On vähän kalliimpi kuin GV kopio! Oli ostoskorissa jo GV, mutta sitten onneksi katselin netistä kuvia ja totesin kanssa että vaatisi tontituksen ja laitoin vähän lisää rahaa, että sain pienemmän lipan :D
NA 1,6l ´91 Classic Red

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: etupuskurin lipat
« Vastaus #13 : 25.05.11 - klo:13:22 »
Tämmöisen kimpussa:


Jonkinverran saa hio kulmista että saa istuun tuon tiiviisti ilman rakoja. Väriks varmaan korinväri...? kait. ..ainakin tässä autossa näyttää pirun siistiltä sinisenä http://www.cardomain.com/ride/423603/1999-mazda-miata-mx-5/page-6
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Phoenix

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 54
Vs: etupuskurin lipat
« Vastaus #14 : 12.06.11 - klo:15:14 »
Onko tuo Garage Varyn lippa? Mistä tilasit?
NC1 Sport