Kirjoittaja Aihe: Kevään avaus  (Luettu 6995 kertaa)

Timi

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1685
  • NA6CET
Vs: Kevään avaus
« Vastaus #15 : 24.02.08 - klo:16:33 »
Aa ok no sitten :) Miata.netissä kaikki tuntuvat kehuvan tuota LC1:stä niin päätin et semmosen hankin myös.

LC1 viisarinäytöllä kiinnostaisi minuakin...
NA '93 1.6 Turbo Ecoboost

CD

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 830
Vs: Kevään avaus
« Vastaus #16 : 24.02.08 - klo:17:29 »
Mistä ootte ajatellut tilata noi Innovaten lambdat? Mua on alkanut kiinnostamaan semmoisen hankinta myös. Lisäksi kiinnostaisi megasquirt..

Megasquirtin kanssa toi LC-1:n toimii kai ilmat näyttöä? Mutta minkälainen LC-1 paketti pitää hommata tuolle perus eculle? Jos joku jaksaisi selittää tarkemmin miten tuo systeemi toimii perus ecun kanssa, niin nostan hattua :) Asennus yms. Perustieto laajakaistas lambda ja normaali yksi piuhaisen välillä on selvää.

CD

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 830
Vs: Kevään avaus
« Vastaus #17 : 24.02.08 - klo:17:51 »
Tekeekö näillä mitään:

http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/361
http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/362

Vai säästetäänkö nämäkin rahat Konin alustaa varten?

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Kevään avaus
« Vastaus #18 : 24.02.08 - klo:17:55 »
Mistä ootte ajatellut tilata noi Innovaten lambdat? Mua on alkanut kiinnostamaan semmoisen hankinta myös. Lisäksi kiinnostaisi megasquirt..

Megasquirtin kanssa toi LC-1:n toimii kai ilmat näyttöä? Mutta minkälainen LC-1 paketti pitää hommata tuolle perus eculle? Jos joku jaksaisi selittää tarkemmin miten tuo systeemi toimii perus ecun kanssa, niin nostan hattua :) Asennus yms. Perustieto laajakaistas lambda ja normaali yksi piuhaisen välillä on selvää.

eBaystä itse olen noita vielä katsellut. Myi noita suomessakin muutama liike mutta varmasti tulee halvemmaksi koittaa tilata jostianpäin eurooppaa. Muutamilla suomalaisilla foorumeilla on ollut joukkotilauksia noista. Tuon perus LC1 pitäis mennä heittämällä ecuun kiinni. Näin olen miata.nettiä lukemalla ymmärtänyt. Tuohan kun osaa emuloida sitä vakio lambaa niin ecu ei mene sekasin (mitä muiden lambojen kanssa voi käydä).
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Marok

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 789
    • MX-5 päiväkirja
Vs: Kevään avaus
« Vastaus #19 : 24.02.08 - klo:18:10 »
Tekeekö näillä mitään:

http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/361
http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/362

Vai säästetäänkö nämäkin rahat Konin alustaa varten?

Mietiskelin itsekin noita. Kyllä niistä varmaan jotain apua rungon vääntöjäykkyyteen on. Mut mut, tulin siihen tulokseen, että en ainakaan noin "paljon" rahaa aio käyttää. Sen verran TI-miehen vikaa, että väsäilen itse, jos tulee tosi tarve. Niin, ja massa kasvaa kaikista lisäosista. >:(

Timo

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 194
Vs: Kevään avaus
« Vastaus #20 : 24.02.08 - klo:20:27 »
Mä ajattelin alunperin hommata ms:n täältä

http://www.megasquirtpnp.com/

alhaalla hyvät linkit featureihin - oli muistaakseni tarjolla "plug 'n play" settejä '90-'93 ja '94-'97:lle. Tiedä sitten kuinka pnp noi oikeasti on....

Timo

Mistä ootte ajatellut tilata noi Innovaten lambdat? Mua on alkanut kiinnostamaan semmoisen hankinta myös. Lisäksi kiinnostaisi megasquirt..

Megasquirtin kanssa toi LC-1:n toimii kai ilmat näyttöä? Mutta minkälainen LC-1 paketti pitää hommata tuolle perus eculle? Jos joku jaksaisi selittää tarkemmin miten tuo systeemi toimii perus ecun kanssa, niin nostan hattua :) Asennus yms. Perustieto laajakaistas lambda ja normaali yksi piuhaisen välillä on selvää.
1.6 SC '92

moregore

  • Ghost Rider
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 460
  • SisäVessa650S
Vs: Kevään avaus
« Vastaus #21 : 25.02.08 - klo:01:04 »
Futurez (http://www.futurez.fi tulee tekemään näillä näkymin yhteistyötä Miata.fi -sivuston kanssa. Voimmepa sieltä kysellä kimppatilausta LC-1:kkösestä ? Kuinka moni olisi kiinnostunut, jos kyselisin tarjousta ?

Pidetäänkö _Kevään Avaus_ Topicci about tähän liittyvänä, jookos ? :)

E38

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 540
Vs: Kevään avaus
« Vastaus #22 : 25.02.08 - klo:15:56 »
Mä olen ollut pari päivää poissa ja porukat puhuu LC-1:stä ja laajakaistalambasta?? Mitä noilla tehdään?  ???

Mulla pyörii päässä vain sähköinen kallistuksenvakaus, puheohjaus ja V8...  ;D

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Kevään avaus
« Vastaus #23 : 25.02.08 - klo:16:56 »
Futurez (http://www.futurez.fi tulee tekemään näillä näkymin yhteistyötä Miata.fi -sivuston kanssa. Voimmepa sieltä kysellä kimppatilausta LC-1:kkösestä ? Kuinka moni olisi kiinnostunut, jos kyselisin tarjousta ?

Loistavaa  :P Itse olen ainakin mukana tilauksessa jos hinta on kohdillaan. ebaystä noita näytti lähtevän 185e +pk ulkomailta. Myös tuommoinen ScanGauge olis ostoslistalla jos keksin vaan hyvän paikan tuolle autossa :)

E38: käytännössä laajakaistalambat tulee tarpeen oikeestaan vasta kun autoa ahtaa. Eli kun tulee tarvetta mitata tuota rikkaampaa seosta.
The LC-1 Lambda cable is a complete wideband controller built in to a sealed cable. It includes digital input, output, and 2 user programmable analog outputs. The LC-1 is more accurate than a stock O2 sensor which is only calibrated to accurately analyze an air/fuel between 14:1 & 15:1. The LC-1 wideband O2 sensor and controller can read and accurately interpret air/fuel ratios from 9:1 to 17:1. With the included digital gauge this information is relayed to you instantly. The LC-1 has many benefits over conventional designs costing many times as much, and its self-calibrating circuitry can compensate for changes in temperature, altitude and sensor condition. The LC-1 also works for applications such as Dynos, Data Acquisition, Standalone ECUs, piggyback fuel controllers, OBD-II software or chip programmers, and gauges. The LC-1's analog outputs are compatible with dynamometer software, gauges, or virtually any brand of Data Acquisition hardware.
« Viimeksi muokattu: 25.02.08 - klo:17:05 kirjoittanut Samsa »
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Timi

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1685
  • NA6CET
Vs: Kevään avaus
« Vastaus #24 : 25.02.08 - klo:17:28 »
Hinnasta riippuen olen mukana. Ja mulle se sinisellä taustalla oleva viisarimalli.
NA '93 1.6 Turbo Ecoboost

moregore

  • Ghost Rider
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 460
  • SisäVessa650S
Vs: Kevään avaus
« Vastaus #25 : 27.02.08 - klo:09:27 »
Scangauge sitten sopii ainoastaan autoihin, joissa OBDII väylä, eli mitä luultavimmin NB ->. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Kevään avaus
« Vastaus #26 : 27.02.08 - klo:11:06 »
Scangauge sitten sopii ainoastaan autoihin, joissa OBDII väylä, eli mitä luultavimmin NB ->. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Pitänee paikkansa. 96 eteenpäin mikäli muistan oikein
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

moregore

  • Ghost Rider
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 460
  • SisäVessa650S
Vs: Kevään avaus
« Vastaus #27 : 27.02.08 - klo:17:36 »
Tarkastellaampa nyt PLX VS Innovative:

Vakioanturin emulointi eculle suoraan:
PLX = osaa
Innovative = osaa

Kalibrointi:
PLX = Automaattinen eli plug&play ja kovaa ajoa
Innovative = alkukalibrointi pakollinen helpohkoilla ohjeilla. Voi joutua silloin tällöin uusimaan kyseisen operaation.

PLX:än etuja:
-keskusyksikön työnjälki ja viimeistely
-liittimet paremmat
-anturi sama
-signaali jopa tarkempi kuin Innovativen vastaavassa, vaikka kaista on sama 0-1V

Innovativen etuja:
-Erilaisia näyttövaihtoehtoja

Hinta:

http://futurez.fi kautta tilattuna kerholaisille:

PLX = 269€ toimituskuluineen
Innovative = 262€ toimituskuluineen

Erot ovat käyttäjien mielipiteitä/kommentteja kyseisistä tuotteista eri automerkkien- ja mallien välillä.

Marok

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 789
    • MX-5 päiväkirja
Vs: Kevään avaus
« Vastaus #28 : 04.03.08 - klo:20:29 »
Nyt on hoppa siirretty talvisäilöstä ja kevään laittelut saa hiljalleen alkaa. Meinas talvi yllättää!
« Viimeksi muokattu: 04.03.08 - klo:20:33 kirjoittanut Marok »