Kirjoittaja Aihe: ND MX-5  (Luettu 59746 kertaa)

SBC

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 102
Vs: ND MX-5
« Vastaus #45 : 03.09.14 - klo:00:41 »
Mä kirjoitin ton jutun, jossa povattiin MX-5:sen painoksi alle 1000 kiloa. Arvatkaapa mistä se tieto on kotoisin?

Vihje: ei ainakaan keskustelupalstoilta.

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: ND MX-5
« Vastaus #46 : 03.09.14 - klo:08:14 »
Hienon näköinen!

Jari

  • Kerholainen
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 347
Vs: ND MX-5
« Vastaus #47 : 03.09.14 - klo:11:42 »
Kuka meinaa katsoa julkistuksen suorana?  :sleep     :repost
-15 Ooppeli A ST 1,4T AT
-10 Avant 218
-90 MX5 Miata
-96 Honda Shadow 600

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: ND MX-5
« Vastaus #48 : 03.09.14 - klo:12:20 »
6pm amerikan aikaa? En...
ex-NA8C

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: ND MX-5
« Vastaus #49 : 03.09.14 - klo:13:04 »
Arvaan:
-paino 1100 kg
-huippuversion teho 185hv
-tehokkaimman version lähtöhinta suomessa 41keur

Arvaan:

-Suomen "teho"-versio 130hp
-Paino 1220kg
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

akir0

  • Kerhon rahastonhoitaja
  • Yleisvalvoja
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1083
Vs: ND MX-5
« Vastaus #50 : 03.09.14 - klo:15:55 »
Mä kirjoitin ton jutun, jossa povattiin MX-5:sen painoksi alle 1000 kiloa. Arvatkaapa mistä se tieto on kotoisin?

Vihje: ei ainakaan keskustelupalstoilta.

Näin se Mazda joskus itse kertoi, mutta en usko.

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3973
Vs: ND MX-5
« Vastaus #51 : 03.09.14 - klo:16:59 »
Onko joku punninnut omaa miataansa? Marok kirjoitteli, joskus, että NA:kin painaa ajokunnossa yli tonnin.

Jos ND painaa alle tonnin, niin täytyy sanoa, että Mazda on tehnyt todella hyvää tulosta.

Una

  • Vieras
Vs: ND MX-5
« Vastaus #52 : 03.09.14 - klo:18:05 »
Olikohan toi oma täysriisuttu 70kg kuskin kanssa ilman kumpaakaan kattoa 1060kg kun viimeks kaatopaikalla kävin, vaa'an tarkkuudesta tai kalibroinnista ei tietoa.

lahtiain

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 803
  • NA6 '93
Vs: ND MX-5
« Vastaus #53 : 03.09.14 - klo:20:01 »
Mulla oli kai jotain just ja just yli 1000 kg kun punnitsin noin puolikkaalla tankilla. Eiköhän tuo ole yhtä kevyt kuin "895 kg" Alfa 4C, joka muistaakseni Sport Auton mittauksessa painoi ajokunnossa 1020kg. En muista oliko siinä tosin kuskia...

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: ND MX-5
« Vastaus #54 : 03.09.14 - klo:22:43 »
Onko joku punninnut omaa miataansa? Marok kirjoitteli, joskus, että NA:kin painaa ajokunnossa yli tonnin.

Jos ND painaa alle tonnin, niin täytyy sanoa, että Mazda on tehnyt todella hyvää tulosta.

oli juttua Kennethin kanssa Ahvenistolla ja hän totesi että todella vaikeaa saada alle 1000kg painoon ajokunnossa olevaa NAta. Painaahan se tyhjällä tankilla ja ilman nesteitä yms alle tonnin. Pitäis tuo oma vaakita tässä lähiaikoina niin sais tilastoa.
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: ND MX-5
« Vastaus #55 : 03.09.14 - klo:22:50 »
Ja kaarethan tuo useemman kymmenen kiloa lisää painoa.... Joku aika sittenhän briteissä oli myynnissä se ~170hp vapari 1.6 NA jossa oli mm. tuulilasi poistettu, ovet oli puolikkaat (puolikkaat siis korkeussuunnassa ja hitsattuna koriin) ja ylipäätänsä aivan täysin riisuttuna, ja paino muistaakseni hieman alle 900kg.

Jos olis hurja niin timeattackiin pitäis tehä clubiluokkaan kaareton auto niin säästäis painossa melkosen paljon.

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: ND MX-5
« Vastaus #56 : 03.09.14 - klo:22:52 »
Ja kaarethan tuo useemman kymmenen kiloa lisää painoa.... Joku aika sittenhän briteissä oli myynnissä se ~170hp vapari 1.6 NA jossa oli mm. tuulilasi poistettu, ovet oli puolikkaat (puolikkaat siis korkeussuunnassa ja hitsattuna koriin) ja ylipäätänsä aivan täysin riisuttuna, ja paino muistaakseni hieman alle 900kg.

Jos olis hurja niin timeattackiin pitäis tehä clubiluokkaan kaareton auto niin säästäis painossa melkosen paljon.

Kaarien painon säästää helvetin helpolla siitä kuskin hartioiden ja polvien välistä  laughing-smiley-014
työn alla : 205GTI " MI16"

Jari

  • Kerholainen
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 347
Vs: ND MX-5
« Vastaus #57 : 03.09.14 - klo:22:59 »
Kaarien painon säästää helvetin helpolla siitä kuskin hartioiden ja polvien välistä  laughing-smiley-014

 popcorn   :beer   :nami
-15 Ooppeli A ST 1,4T AT
-10 Avant 218
-90 MX5 Miata
-96 Honda Shadow 600

Sami

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 791
Vs: ND MX-5
« Vastaus #58 : 03.09.14 - klo:23:36 »
Ja kaarethan tuo useemman kymmenen kiloa lisää painoa.... Joku aika sittenhän briteissä oli myynnissä se ~170hp vapari 1.6 NA jossa oli mm. tuulilasi poistettu, ovet oli puolikkaat (puolikkaat siis korkeussuunnassa ja hitsattuna koriin) ja ylipäätänsä aivan täysin riisuttuna, ja paino muistaakseni hieman alle 900kg.

Jos olis hurja niin timeattackiin pitäis tehä clubiluokkaan kaareton auto niin säästäis painossa melkosen paljon.

Kaarien painon säästää helvetin helpolla siitä kuskin hartioiden ja polvien välistä  laughing-smiley-014

odottelen edelleen kuka tilaa ensimmäisenä lasikuituiset ovet. mainostettu painonsäästö on melkoinen!

Lainaus
- FRP: fiberglass outer skin with fiberglass structure (around 6 kg per door - 13 pounds)

For info, the stripped OEM metal door weighs around 24 kg - 53 pounds so the weight saving is huge!!! Especially if you don't put back the doors cards, speakers, handles, power windows etc...

Jari

  • Kerholainen
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 347
Vs: ND MX-5
« Vastaus #59 : 04.09.14 - klo:00:04 »
3 tuntia 25 minuuttia  :ohnoes
-15 Ooppeli A ST 1,4T AT
-10 Avant 218
-90 MX5 Miata
-96 Honda Shadow 600