Tuosta on ennenkin keskusteltu, ja pitkään on ollut myynnissä. Alkujaan auto oli turbolla varustettuna, taxfreenä vajaan kymppitonnin hintaan. Taisi olla vuoden / pari tuollaisenaan myynnissä, ja kun ei mennyt kaupaksi, niin turbo lähti ja auto sai kilvet. Ja hinta onkin sitten pudonnut aika tasaista tahtia.
Kyllähän tollanen pirssi olis ollu todella makee reilu 10v takaperin, sillon noi veilsiden korisarjat oli siisteintä mitä autoon saatto kuvitella. Ja olis auto tuolloin päässy varmasti suoraan GTI:n kanteen. Nykyään ei taas moinen kovinkaan monelle kelpaa. Kammottavinta tossa on ehkä se että todennäkösesti tohonkin lopputulokseen on käytetty julmettu määrä aikaa ja rahaa, ja voisi hyvinkin olla että työt on lisäks tehty huolella (ainakin toi korisarja on asennettu saumattomasti)
IMO pahinta mitä autolle voi tehdä, on yrittää saada se näyttämään joltain toiselta autolta. Ei vain mene mun jakeluun miksi mx:n pitäis näyttää ferrarilta tai mustangilta, kun ei se sellainen kuitenkaan ole. Parhaimmillaan nuo muutokset ovat kyllä upeasti toteutettuja, mutta ei niissä siltikään ole mitään järkeä. Täältä muuten löytyy melkoisen hyvä katsaus näihin kammottavuuksiin mitä tässäkin topicissa on paljolti esitelty:
http://www.paul-davis.com/miata.html#anchor_morphedVaikka ei sitä kai pitäis dissata muiden virityksiä, nää meidän kipot on senverta monipuolisesti harrastettavissa että suurehko osa harrastajista ei tykkää, teit sille autolles mitä hyvänsä. Yks haluu pitää auton alkuperäsessä kunnossa ja museoida sen, toinen taas pitää sitä urheiluautona ja panostaa kaiken suorituskykyyn, ja kolmas sitten muokkaa ulkonäköä mieleisekseen. Kahdessa viimesessä tapauksessa toteutustapoja on niin monia, että jo siitäkin saadaan melkosta vääntöä aikaseks mikä on oikein ja mikä väärin. Ja tietysti niitäkin jotka ei tajuu mitään moisista hössötyksistä, ja ajelee kaikessa rauhassa sillä halvalla ja hauskalla autolla välittämättä kolhuista, suorituskyvyn puutteesta, taikka auton ulkonäöstä