Mitäs kaikkea tarvitaan ja mistä löytyy ? Pitäisi muuntaa noi na.n veivilasit sähköisiksi ihan vain sen takia että se pirun veivi estää kajareiden asennuksen.
Kuten joku sanoi " siitä se lähtee ...... lapasesta"
Mitäs kaikkea tarvitaan ja mistä löytyy ? Pitäisi muuntaa noi na.n veivilasit sähköisiksi ihan vain sen takia että se pirun veivi estää kajareiden asennuksen.
Kuten joku sanoi " siitä se lähtee ...... lapasesta"
http://www.mx5parts.co.uk/electric-window-p-132.html?currency=EUR Tuossa ainakin yksi vaihtoehto. Lisäksi tarttee varmaan ovipahvit, ettei ole rumaa reikää tulpattuna siinä vanhassa ovipahvissa.
Siltä englannin purkurilta (olikos se junkyardog) voi saada edukkaammin.
Mä tein juuri tänä talvena. Sähkökoneisto (=moottori+vaijerit+kisko) menee sellaisenaan veivikoneiston tilalle. Ovista puuttui piuhat, mutta korin puolelta ainakin mun NA:ssa löytyi kaikki johdotukset. Ei ole kummonen homma abikoista ja metrijohdosta väsätä ne puuttuvat johdot, jos ei alkuperäisiä satu saamaan. Töpseli löytyy A-pilarista kun läpiviennin kaivaa ulos.
Jos asennat käytetyt huoltamattomat osat, niin pura, putsaa (koskee myös nappeja) ja rasvaa ne etukäteen.
No mun sarjassa löytyy ovien johdot myös mutta tossa yhdessä veivi versiossa jonka purin ei ollut niitä käyttönappien johtoja joten ne olis täytynyt jostain vetää.
Ihan vaan OT:na tosta painosta niin jos noin helpolla saa toista kiloa kevennettyä autosta mitä on tarkoitus keventää niin kyllä musta kannattaa, se on se kokonaistulos mikä kevennettäessä ratkaisee kilo kaks vähän sieltä sun täältä niin jo alkaa painoa lähtemään, mäxän tyylisessä autossa ei huomattavia painonsäästöjä tule monestakaan paikasta kerrallaan (poislukien penkkien vaihto keveisiin kuppijakkaroihin).
Hitto kun omassa autossa olisikin veivilasit, eikä sähkörimpulat. Ei ole ollut minun elämässäni yhtään autoa, jossa sähköikkunat olisi toiminut virheettömästi. Samalla kun pääsisi eroon kaikista muistakin autossa olevista turhista sähkövimpaimista, niin siitähän Mazda vaan paranisi.
Mulla jäi sähkölasit paikoilleen muusta kevennyksestä huolimatta, noi olis ollu sitte varmaan se viimenen kohta josta kiskoa viimeset grammat veke. Tämä siis sen jälkeen kun lasit olis jo vaihdettu kevyempiiin, luukkulamput heivattu menemään ja johtosarja siistitty. Tuo lähinnä sen takia että tuossa autossa kaikki mahdollinen operointi on jo kohtuullisen vaikeeta kun on vöissä kiinni, ja mä tykkään pitää varsinkin pelkääjän puolen ikkunaa hieman raollaan ajaessa, niin ei tartte pitää puhaltimia päällä. Ja se ikkuna on kiva saada kiinni ajaessa, jos vaikka vettä alkaa ripottelemaan hieman enemmän.