Eli koska laitat silmäteräsi seisontaan? Ite meinasin ajaa niin kauan kun kelit antaa myöden. Sitten kun suolan kylväminen alkaa tosissaan, menee MX5:ä talliin...
Talven läpi ajetaan. Vähän kahden vaiheilla ruostesuojauksen kanssa, kun runko kestää kyllä pitkään ihan suojaamatta, ja ajattelin vähän lähteä hakemaan lisähevosvoimia. Suuri kysymyshän sitten on että tuhoanko moottoriin ennenkuin runko ruostuu...
Tosin työnkuvan muuttuessa tulee paljon työmatka-ajoa Turusta Tampereelle ja Ouluun, ja voipi pikkasen ottaa päähän lähteä kolmelta talviaamuna ajamaan MX-5:ellä. Kait se diesel volvo/bmw pitänee hankkia. Mutta jokatapauksessa MX-5 jää talvikäyttöön, kun en vapaa-aikana sitten koske siihen volvoon edes pitkällä tikulla :)
Otsikko: Vs: Milloin laitat autosi seisontaan?
Kirjoitti: walesi - 30.08.09 - klo:19:53
Lokakuulla varmaankin. Johan tuolla tuli ajeltua läpi vuoden 1992 - 2006, eiköhän se riitä.
Loka- tai marraskuussa olen laittanut talliin talveksi. Viime vuonna ehdin kerran ajaa pienessä lumisateessakin. :)
Otsikko: Vs: Milloin laitat autosi seisontaan?
Kirjoitti: Tri Pe - 31.08.09 - klo:18:24
Kenelläkään ideoita/ehdotuksia talvisäilytyspaikasta pk-seudulla? Vai olisko Timi tullut Kotkassa jotain vastaan? Mikä se oli se joku josta joskus puhuit...
Otsikko: Vs: Milloin laitat autosi seisontaan?
Kirjoitti: tom - 31.08.09 - klo:23:19
mulla on espoosta paikka kiikarissa, hinta noin 300e/ 7kk, voin kysäistä jos olisi vielä useampi paikka vapaana.
Tänään laitoin 10AE:n seisontaan. Tallipaikan suhteen kävi hyvä tuuri ja pääsen ehkä tutun talliin 50m päähän kämpästä. 200m päähän Vaasan keskustasta.
Ensimmäinen projekti olis vuosittainen mäntien vaihto ;)
Tänä syksynä Mäxä menee unille silloin kun työmatkalle tulevat talvirajoitukset. Pimeällä märällä tiellä 80 köröttely ei oikein maistu miltään. Tuli viime syksynä testattua. Vakionopeussäätimellä varustettu Bögö musiikilla höystettynä voittaa. Kevätherätys tulee sitten ehkä aika aikaisin, viimeistään helmikuun lopuilla kun aamut alkavat vähän vaaleta.
Itse olen sään salliessa vielä ajanut töihin päivittäin katto alhaalla. Toki 2 C on hieman vilpoisaa, mutta lakki päähän ja lämmitin puhaltamaan ja matka menee hyvin. :)
Huomenna pitäisi hakea uudet nastarenkaat alle ja näyttää miatalle ensimmäinen talvi tienpäällä.. Ja lohkolämppäri pitäisi kanssa jaksaa asennella, sisähaaralla tottakai :) Kovakatto on kyllä ollut jo päällä vissiin yli kuukauden päivät.
Huomenna pitäisi hakea uudet nastarenkaat alle ja näyttää miatalle ensimmäinen talvi tienpäällä.. Ja lohkolämppäri pitäisi kanssa jaksaa asennella, sisähaaralla tottakai :) Kovakatto on kyllä ollut jo päällä vissiin yli kuukauden päivät.
Mistä hommasit lohkolämppärin ja mitä kustansi? ::)
Maanantaina vasta käyn ostamassa @ motonet :D Näytti olevan ihan edullisissa hinnoissa tuolla vrt. moni muu paikka. En kaikkia osia löytänyt netistä mutta veikkaan että jää tuon littaisimman sisälämmittimen kanssa jonnekkin 150-200e välille. Defa merkkinä siis. Laitan tänne kyllä tarkkaa hintaa osista, kun ne haen.
Nyt alkaa olemaan aika lähellä. Kävin tänään Jyväskylässä ja siellä oli jo melkein talvi. Räntää nyt ainakin satoi. Muutamia juttuja talvisäilytystä varten.
Ajattelin kasata sellaisen pressukatoksen säilytystä varten, koska autotalli ei ole kovin hyvin tuulettuva ja kylmä. Joku pressu sit vielä maata vasten että hieman vähentää sieltä tulevaa kosteutta. Mitäs mieltä tästä?
Aikoinaan kun mopoa laitteli talviteloille, niin kannatti laittaa tankki täyteen. Onko sama juttu auton kanssa (ei ainakaan ruostetta tule tankkiin)?. Jotain mömmöä bensan sekaan ? Akku tietysti kannattanee siirrellä lämpöseen. Auto on pesty, mutta vahata sen vielä voisi. Öljytkin pitäisi vielä vaihtaa. Jotain kosteuden poistajaa vielä sisätilaan?
Kannattaako konetta käydä käyttämässä välillä? Se on siis ulkona ja lohkolämmitintä ei tietenkään ole...