Kirjoittaja Aihe: Miatassa tilaa 187 cm kuskille?  (Luettu 2806 kertaa)

Jari P

  • Juniori
  • Viestejä: 4
Miatassa tilaa 187 cm kuskille?
« : 26.12.11 - klo:13:37 »
Hankinnassa Miatan hankinta.

Millä penkillä tai muilla toimenpiteillä 187 cm kuski mahtuu sisään ja näkee kunnolla ulos?
Vakiopenkillä olevaan kangaskattoiseen mahduin sisään mutta tuulilasin yläpalkki jäi hiukan näkökenttään.

Kummassa on enemmän pään tilaa kovakattoisessa vai kangaskattoisessa katto kiinni?
Kova katto kiinnostaisi talvikäyttöä ajatellen. Millaisia kokemuksia porukalla on Miatasta talvikäytössä? Hauskaa luulisi ainakin olevan :)

Olisko tiedossa pääkaupunkiseudulla kovakattoista ja / tai matalammalla jakkaralla olevaa, jossa pääsisi istahtamaan ja kokeilemaan miten mahtuu ukko sisään?

J

sasu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 768
Vs: Miatassa tilaa 187 cm kuskille?
« Vastaus #1 : 26.12.11 - klo:13:56 »
Olen itse 192cm ja koeajolla otti ainakin pää kattoon kiinni, pienellä penkin asennon + ajoasennon säätämisellä sinne kyllä mahtuu istumaan, ja näkemään "normaalisti". Mullakin taitaa ihan vakiopenkit olla kiinni, ja rättikatto.

akir0

  • Kerhon rahastonhoitaja
  • Yleisvalvoja
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1083
Vs: Miatassa tilaa 187 cm kuskille?
« Vastaus #2 : 26.12.11 - klo:14:23 »
Itse 187cm ja aluksi NA tuntui liian pieneltä. Parin päivän jäljeen en pitänyt enää penkkiä taka-asennossa kun oppi istumaan oikein (toisin kuin pakettiautoissa istutaan). Eli kyllä sinne hyvin mahtuu. Kovakattoisessa on jonkun verran enemmän pääntilaa.

Talvikäytöstä löytynee ketju jos toinenkin tältä palstalta.

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Miatassa tilaa 187 cm kuskille?
« Vastaus #3 : 26.12.11 - klo:17:57 »
Kovan katon kanssa tilaa on tosiaan hieman enemmän, ja penkkiä vaihtamalla on mahdollista päästä selvästi alemmas. Mulla on autossa kovakatto ja kuppipenkki melkolailla alhaalla, mutta auto on Riihimäen suunnalla talvisäilössä...

Terez

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 493
  • Mäntäkenraali
Vs: Miatassa tilaa 187 cm kuskille?
« Vastaus #4 : 26.12.11 - klo:19:32 »
ite oon 192 enkä mikään pieni kaveri muutenkaan, ja NA kovalla katolla on kyl tarpeeks tilava, no problemos.
'94 NA 1.8 rataprojekti
'00 NB 1.8 käyttis

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Miatassa tilaa 187 cm kuskille?
« Vastaus #5 : 26.12.11 - klo:21:36 »
Vakiopenkkiä saa ilmeisesti oleellisestikin madallettua ohentamalla istuinosan ja selkänojan pehmustuksia. Pitkiltä ihmisiltä löytyy netistä positiivisia kommentteja tuosta operaatiosta. Googlaa Miata foamectomy.
ex-NA8C

Jari P

  • Juniori
  • Viestejä: 4
Vs: Miatassa tilaa 187 cm kuskille?
« Vastaus #6 : 27.12.11 - klo:09:06 »
Kiitoksia kaikille kommenteista ja vinkeistä :) Tarjoutui jo tilaisuus koe-istua kovakattoista ja matalaistuimista. Palataan tähän kun olen ehtinyt istahtaa.

Vaikuttaa hienolta tämä Miata-ryhmän toiminta. Näinkin nopeasti tuli jo paljon apuja pohdintoihin :)

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: Miatassa tilaa 187 cm kuskille?
« Vastaus #7 : 27.12.11 - klo:09:43 »
Tarjoutui jo tilaisuus koe-istua kovakattoista ja matalaistuimista.

Ehkä vähän asian vierestä, mut kannattaa tosiaan kokeilla ihan itse. Toi pelkkä pituus ei välttämättä kerro mitään, kun toisilla tuntuu olevan se pituus jaloissa ja toisilla selässä. Välillä vaan huomannu, et samanpitusilla kavereilla on ihan eri ongelmia pikkuautoissa. ;D
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Klasu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 787
Vs: Miatassa tilaa 187 cm kuskille?
« Vastaus #8 : 27.12.11 - klo:12:51 »
Tarjoutui jo tilaisuus koe-istua kovakattoista ja matalaistuimista.

Ehkä vähän asian vierestä, mut kannattaa tosiaan kokeilla ihan itse. Toi pelkkä pituus ei välttämättä kerro mitään, kun toisilla tuntuu olevan se pituus jaloissa ja toisilla selässä. Välillä vaan huomannu, et samanpitusilla kavereilla on ihan eri ongelmia pikkuautoissa. ;D

Juurikin näin, toinen serkku 188 mahtui hädin tuskin mun autoon kuppipenkkien(+turvakaari ja ratti) kanssa ja toinen 191 meni ihan heittämällä tosin pää oli suht lähellä kattoa.

Jari P

  • Juniori
  • Viestejä: 4
Vs: Miatassa tilaa 187 cm kuskille?
« Vastaus #9 : 27.12.11 - klo:13:45 »
Jep, tuo pelkkä pituus ei tosiaan kerro kaikkea mutta kokeilemalla selviää jotain. Asiaan vaikuttanee vielä mahdollinen turvakaari eli mahtuuko selkänojaa kallistamaan kunnolla ja osuuko sitten kaali kaareen.