Kirjoittaja Aihe: Maalaus  (Luettu 18436 kertaa)

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Maalaus
« Vastaus #15 : 24.03.12 - klo:17:12 »
Jos teet ite pohjat niin mä voin vetää väriin kyllä :)

Pohjat ne pahimmat on ja mullakin jo omassa työmaa niin ei inspais oikein. Osatkin voin vetää ja ainakin volkkarin hopeasta tuli just sama sävy kun vanhassa(maalattiin puskurit,helmat,peilit ja takaovi).

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Maalaus
« Vastaus #16 : 24.03.12 - klo:21:13 »
Ok, eiköhän me siitä voitais sitten lähteä liikkeelle että sä saat vetästä mulle sen värin pintaan :)

Terez

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 493
  • Mäntäkenraali
Vs: Maalaus
« Vastaus #17 : 24.03.12 - klo:22:01 »


matta on aina matta. Konepeltihän tossa on ihan pitkin vittuja, mutta kun mastonin mattamustaa saa joka paikasta, ei tartte värikoodista murehtia   wub
'94 NA 1.8 rataprojekti
'00 NB 1.8 käyttis

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Maalaus
« Vastaus #18 : 31.03.12 - klo:00:44 »
Auton värinvaihtoon sopivaa teippiä saisi vink finlandilta, ja ainakin mattavalkoinen maksaa 25€/m2. Teippi on 152cm leveää ja myydään metreittäin. Eli kyllä pelkille teipeillekkin tulee useempi satanen hintaa.

Klasu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 787
Vs: Maalaus
« Vastaus #19 : 31.03.12 - klo:00:47 »
Auton värinvaihtoon sopivaa teippiä saisi vink finlandilta, ja ainakin mattavalkoinen maksaa 25€/m2. Teippi on 152cm leveää ja myydään metreittäin. Eli kyllä pelkille teipeillekkin tulee useempi satanen hintaa.

Ei varmaan halvin paikka mutta kyselin aikanaan mun kovakatolle maalauksen ja teippauksen hintoja niin maalaus oli sillon 400e kaikkineen töineen ja teippaus kuulemma melkeen sama töineen, toi 25e neliöltä kuulostaa siis aika edulliselta, onko sit hyvää tavaraa(?)...

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Maalaus
« Vastaus #20 : 31.03.12 - klo:01:01 »
Teippi olisi Oracal® 970, lainaus vinkin sivuilta: "Erityisesti yliteippaukseen suunniteltu 10- vuoden valutarra. Oracal® 970 on 100µm paksuinen uudelleen asemoitavalla liuotinpohjaisella akryyliliimalla varustettu monikerros valu-pvctarra."

Että kaipa toi olis sopivaa, tai ainakin tota ne suositteli jos aikoo koko auton teipata yli.

Kyllä tota teippiä vaan joutuu varaamaan melkoisen pätkän jos aikoo saumattomasti tehdä, nopeasti laskeskelin että ainakin 16m olisi varattava ja hintaa tuolle määrälle tulisi 608e. Sitten vielä se itse teippaus, eli jos itse tekee, niin oletan että tulee jokunen metri sutta ja sekudaa, jolloin teippiä menisi jokunen metri enemmänkin. Tietysti jos rupeaa säästelemään, tekee pienemmistä paloista ja pyrkii käyttämään jokaisen neliösentin teippiä, niin varmasti paljon vähemmälläkin selviäisi, mutta sitä en jaksa edes aloitaa miettimään.

Oletan että töineen tuo auton teippaus on siellä tonnin tienoilla tai enemmänkin, laitoin tarjouspyynnön teippinetille, katsotaan mitä vastaavat...

Edit: jahas, Janne ei taas ollut illalla ihan selvin päin kun mietti teipin menekkiä, eihän tota noin paljoa tarvii mitenkään. Ehkä 10m olisi aika lähellä totuutta, jolloin hintaa teipille tulisi "vain" 380e.
« Viimeksi muokattu: 31.03.12 - klo:13:36 kirjoittanut hrnt »

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Maalaus
« Vastaus #21 : 04.04.12 - klo:01:03 »
Teippinet ilmoitti hinnaksi 1700-1900e auton yliteippaukselle.

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: Maalaus
« Vastaus #22 : 03.09.12 - klo:17:03 »
Tossa kun kuormuri kävi tekemässä lähempää tuttavuutta takapuskuriin ja se maalataan vakuutukseen, tuli mieleen samalla maalauttaa muutkin pikku kolhut. Kävin aamulla kolmessa korjaamossa kysymässä tarjouksen sillä speksillä, että irrottelen itse tarvittavat osat valmiiksi joko kokonaan tai niin että juuri pysyvät paikoillaan.

Väri on metallinhohtoinen viininpunainen eli Merlot/Vin rouge:

- oikean ovi kylkipokkauksesta ylöspäin (pikku lommo)
- oikea takahelma  + roiskeläppä (jotain pientä skraidua, lähinnä mahd. sävyeron häivytyksen takia)
- konepelti (jotain pientä)
- etupuskuri (kiveniskemää)

http://www.autoklinikka.fi/yhteystiedot-malmi 880 €
http://www.propaint.fi/ 800 €
http://www.autokorjaamoexpress.com/ 800 €

Miltä hinnat vaikuttaa? Toki tuntuu pahalta auton arvoon nähden, mutta missäpä halvemmalla onnistuisi?
1.64 NA

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Maalaus
« Vastaus #23 : 03.09.12 - klo:17:11 »
Toi hinta on ihan normi kun lasket neliöinä hinnan, voisin jopa väittää edulliseksi kaikkia noita.

Ovi,takapuskuri ja takaneljännes tekee noin 1500€ oikeassa maalaamossa. Noita en tiedä että ovatko korjaamoja vai ihan oikeita maalaamoja.

Halvemmalla ei tee kukaan kyllä ellei joku tuttus tee jne.

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Maalaus
« Vastaus #24 : 03.09.12 - klo:17:12 »
- oikean ovi kylkipokkauksesta ylöspäin (pikku lommo)

Mites se takalokasuojan painauma/naarmu?
ex-NA8C

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: Maalaus
« Vastaus #25 : 03.09.12 - klo:20:47 »
Halvoilta kuulostaa hinnat nykymittapuun mukaan, monessa paikassa ois kalliimpaa.
Noissakin kuitenkin kohtuu  homma jos pohjat tehdään kunnolla ja noin monen eri paikan peittelyynkin menee aikaa ja materiaalia aika paljon.

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Maalaus
« Vastaus #26 : 03.09.12 - klo:21:20 »
Edulliselta noi kaikki kuulostaa.

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: Maalaus
« Vastaus #27 : 03.09.12 - klo:22:40 »
Tuossa minun pyytämässä tarjouksessa ei ole siis mukana sitä takapuskuria, joka menee peräänajajan piikkiin. Siinä luultavasti säästän yleisissä kuluissa, luulen että pelkän puskurin osalta laskuksi tulee kuutisen sataa. Olkoon sitten edullinen, se on vaan niin että kun on tottunut itse tekeen kaiken niin sille työlle ei osaa antaa riittävää arvoa.
1.64 NA

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Maalaus
« Vastaus #28 : 07.08.13 - klo:01:04 »
Liittyy ehkä maalaukseen mutta onko joku testannu tota plastidippiä?

En millään jaksais maalata autoa mutta meinasin jos olis nyt vielä ajokaudella plastidipillä vetäny jonkun matan värin jotta olis edes loppukesän siistimpi.

Lähinnä että onko toi suojaaminen just noin helppoa kuin kaikki netin videot väittää vai pitääkö joka paikka suojata kuten maalatessa? Lähinnä kun ei kyllä jaksais kaikkia listoja alkaa irrottelemaan. Vain pakolliset...


madu

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 501
Vs: Maalaus
« Vastaus #29 : 07.08.13 - klo:07:31 »
Hirveän kallista se ainakin on, mitsuklubin puolella oli jonkun verran kokemuksia ja pelkkiin tarvikkeisiin menee 500+ euroa. Mäxässä nyt ei tietenkään niin paljoa ole pinta-alaa että selviäisi varmaan vähemmällä, mutta jos ei ota työlle hintaa niin maalaaminen taitaa tulla jonkun verran halvemmaksi.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=45128.msg389674#msg389674
ロードスターNA8C