Kirjoittaja Aihe: ::HOW TO:: Coil Over:ien asentaminen [video]  (Luettu 5427 kertaa)

alppix

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 339
Vs: ::HOW TO:: Coil Over:ien asentaminen [video]
« Vastaus #15 : 28.08.12 - klo:21:22 »
Camber-pultit otin irti eikä lähteny vieläkään. Yksinkertainen syy.. kallistuksenvakaaja on edessä ja estää sen ylemmän tukivarren alaspäin liikkumisen. Otin vähän tukevamman raudanpätkän ja väänsin sen eestä pois ni sit tippu. Oli muuten tiukassa noi camber -pultit..

Kallistuksenvakaaja jää näin pahasti siihen eteen estäen alaspäin liikkumisen:




Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: ::HOW TO:: Coil Over:ien asentaminen [video]
« Vastaus #16 : 28.08.12 - klo:21:44 »
Ottamalla kallistuksen vakaajan molemmista päistä irti sen saa käännettyä pois tieltä.
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

alppix

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 339
Vs: ::HOW TO:: Coil Over:ien asentaminen [video]
« Vastaus #17 : 28.08.12 - klo:22:00 »
Ottamalla kallistuksen vakaajan molemmista päistä irti sen saa käännettyä pois tieltä.

Niimpä tietenkin. Mietin että otan sen irti toisestakin päästä, mutta tuntu olevan niin tukevasti tuossa asennossa, että ajattelin et ei se voi pelkästään siellä olla kiinni. Noh.. pitää ottaa irti toiselta puolelta niin ei tartte alkaa vääntelemään turhaan ja helpompi laittaa sitten takasin. Olis todennäkösesti lähteny irti koko iskari ilman camber pulttien avaamista jos ton ois tienny. Toisaalta, tuleepahan nyt samalla sit vaihdettua nekin pultit uusiin kun olin ne jo ostanu.

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: ::HOW TO:: Coil Over:ien asentaminen [video]
« Vastaus #18 : 28.08.12 - klo:22:07 »
ku lukee näitä ohjeita niin tulee niin tyhmä olo miten sitä ite irrotti noi iskarit pelkällä raivolla  facepalm  olis voinu päästä vähemmälläki
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

VesCu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 548
Vs: ::HOW TO:: Coil Over:ien asentaminen [video]
« Vastaus #19 : 29.08.12 - klo:08:55 »
ku lukee näitä ohjeita niin tulee niin tyhmä olo miten sitä ite irrotti noi iskarit pelkällä raivolla  facepalm  olis voinu päästä vähemmälläki

Sama tunne täällä..  whistle Viitisen vuotta sitten ei ollu näin hyviä ohjeita käsillä ja tuli tehtyä vähän niinku tunteella.
Miata '90 1.6l Turbo
Mazda CX-60
Ex Legacy '08 "Boxer Diesel"
Ex Forester '03 XT AT
Ex Impreza '99 GT

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4101
Vs: ::HOW TO:: Coil Over:ien asentaminen [video]
« Vastaus #20 : 30.08.12 - klo:20:11 »
Ohjeet on kyllä ollu jo sillon viitisen vuotta sitten. Clymerin oppaassa joka on näkyy painettu ekan kerran -95 on ihan suorat ohjeet tohon viralliseen purkuun.

Eri asia sitten että uskoko kukaan tota silloin nim. ekalla kerralla en uskonu ettei iskari purkaannu välistä mutta vetelin rälläkällä vanhan poikki ja uutta kun tappelin niin totesin että pakko irroittaa se ylempi tukivarren pultti kuten ohjeessakin oli.....

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: ::HOW TO:: Coil Over:ien asentaminen [video]
« Vastaus #21 : 30.08.12 - klo:20:40 »
Oonkohan mä sitte ainoo kuka usko kokeilematta :D Useemmassa paikassa kun ohjeistettiin ottamaan se pitkä pultti irti, niin se riitti mulle.

alppix

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 339
Vs: ::HOW TO:: Coil Over:ien asentaminen [video]
« Vastaus #22 : 30.08.12 - klo:21:59 »
Pitkää pulttia ei tartte ottaa irti jos ottaa kallistuksenvakaajan ja alemman tukivarren irti, hienosti mahtuu uudetkin paikalleen. Mutta... jotta kaikki ei olis niin helppoo, niin ton kallistuksen vakaajan irrottaminen johti siihen että oon joutunu murtamaan kaikki mutterit siitä linkistä. Ei niitä muttereita vaan voi saada ehjänä irti. Meni sitten sekin osa vaihtoon molemmilta puolilta.

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: ::HOW TO:: Coil Over:ien asentaminen [video]
« Vastaus #23 : 30.08.12 - klo:22:44 »
Mikä siinä pitkän pultin irrottamisessa on muka niin hankalaa?  blink

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4101
Vs: ::HOW TO:: Coil Over:ien asentaminen [video]
« Vastaus #24 : 30.08.12 - klo:23:07 »
Samaa mäkin ihmettelen vaikka itse ekan iskarin teinkin kiertäen mutta siinä pitää vaan selittää omaa jääräpäisyyttä kun "pitäähän se onnistua kuten muissakin autoissa tyyliin" :p

Ei noita tosiaan vaihda kun puol tuntia per puoli ellei ole oikeen ruosteessa pultit.

alppix

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 339
Vs: ::HOW TO:: Coil Over:ien asentaminen [video]
« Vastaus #25 : 31.08.12 - klo:19:33 »
No nyt pääsin jo laittamaan toista etuiskaria kiinni ja tuli heti pari kysymystä.. Uuden iskarin mukana yläpäähän tuli kaksi mutteria, mutta ne ovat huomattavasti heikomman näköset mitä alkuperäset (ne ihan ylimmäiset kaks mutteria). Voikohan noita kuitenkin käyttää kun tulivat iskareiden mukana? Ei kai tonne kohdistu kovin suuria voimia edes? En saa alkuperäsiä mitenkään kiinni kun uusissa iskareissa ei ole kuusiokoloavaimelle paikkaa.. se tappi vaan pyörii siellä iskarin sisässä. Uusilla pulteilla saan juuri ja juuri pidettyä pihdeillä päästä kiinni että saa mutteria kierrettyä (matalammat kun ne vanhat).

Toinen kysymys on, et kuinka tiukalle noi pitää saada? Varsinkin se alin mutteri mikä laitetaan ensin paikalleen.

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: ::HOW TO:: Coil Over:ien asentaminen [video]
« Vastaus #26 : 31.08.12 - klo:22:31 »
Tuolta löytyy momentteja eri palikoille http://www.miata.net/garage/torque.html

Eiköhän ne iskareiden mukana tulleet mutterit kestä, jos eivät täytä lakritsan tuntomerkkejä ja kun ei niitä tarvii hampaat irvessä kiristää.
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson