Kirjoittaja Aihe: Mazda MX-5 NB-FL ja Koni Sport - eikun BC-iskarit: miten saadaan paras asennus?  (Luettu 15319 kertaa)

Timi

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1685
  • NA6CET
Vain Suomessa!  laughing-smiley-014
NA '93 1.6 Turbo Ecoboost

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4101

Una

  • Vieras
Kuten sanottua, hienoa jos saatte tämän onnistumaan, mutta jotenkin mulla on semmonen pelko perseessä että Trafi päättää vielä ettei VTT:n tekemiä alustasarjatodistuksia saa hyväksyä. Vastaavia päättömiä ohjeita sieltä on aiemminkin katsureille tullut.

Mamasan.fi

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 65
Kuten sanottua, hienoa jos saatte tämän onnistumaan, mutta jotenkin mulla on semmonen pelko perseessä että Trafi päättää vielä ettei VTT:n tekemiä alustasarjatodistuksia saa hyväksyä. Vastaavia päättömiä ohjeita sieltä on aiemminkin katsureille tullut.

Trafilta on kysytty etukäteen mitkä kaikki laitokset ovat kelvollisia todistuksia kirjoittamaan. VTT Expert Services kuuluu tähän porukkaan. Muutenkin Trafin omissa ohjeissa puhutaan vain hyväksytyistä tutkimuslaitoksista. Maailmassa ei ole yhtäkään laitosta, jolla olisi erityiset iskari krediitit, koska niille ole mitään vaatimuksia. Ei siis edes TÜV:llä. Myöskään TÜV-lappu ei sisällä minkäänlaista testausdataa vaan ainoastaan mittoja ja ulkonäon kuvailua, sekä listan autoista johon ko. tuote sopii. Loput sivut on ohjeita saksalaiselle katsurille. Huvittavaahan tässä on oikeastaan juuri se, että paperit ovat rehellisesti sanottuna aika nollainformaatiodokumentteja. Trafille kuitenkin riittää, että paperissa on "oikean" tahon leima lapussa lukee, että "voi asentaa". Ei ne oikein muutakaan voi vaatia kun ei ole mitään säädöspohjaa.

Tämä on jo kustannuksiltaan meille niin megaluokan projekti, että taustat on kyllä selvitetty. Ehkä tämä keskustelu kertookin enemmän Trafista; autoharrastajien on vaikea uskoa, että kerrankin joku voisi oikeasti olla mahdollista!