Kirjoittaja Aihe: Turvakaari  (Luettu 64195 kertaa)

aloppo

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 271
  • Because rice car
Vs: Turvakaari
« Vastaus #105 : 26.04.13 - klo:19:36 »
^^ juuri tuota etsin  clap

On se kovakin pehmuste pehmeempi kuin teräs kun siihen päänsä lyö. Vetää sitten pehmeen kerroksen siihen päälle jos haluaa.

Tommi

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 289
  • 1,6 Sutii...
Vs: Turvakaari
« Vastaus #106 : 26.04.13 - klo:20:27 »
En ainakaan äkkiseltään löytäny jälleenmyyjää euroopasta, mut ainakin Apex Performance ilmeisesti toimittaa rapakon takaa myös tänne. Pistin sähköpostilla kyselyä postikuluista. Olisko mahdollisesti kiinnostuneita kimppatilaukseen?

Voisin lähteä mukaan, 17$ pehmuste ja postit+tullit päälle sen mukaan monta lähtee mukaan?
BRG -91.,Energy Suspension,HEL,Cobra,Cusco,K&N,SPAX,schroth,KUMHO  ym. pskaa, kiinni autossa.. Pitäs oppia ajamaan...

Buhis

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 519
Vs: Turvakaari
« Vastaus #107 : 26.04.13 - klo:21:30 »
Juurikin noin. Viikonlopun aikana vois laittaa tilauksen menemään. Otatko Tommi monta kappaletta? Ja löytyykö muita kiinnostuneita?
MazdaSpeed Miata '05 1.8 Turbo  |  ex. Eunos Roadster '93 1.8   |   ex. MX-5 mk1 '90

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: Turvakaari
« Vastaus #108 : 26.04.13 - klo:22:20 »
^^ juuri tuota etsin  clap

On se kovakin pehmuste pehmeempi kuin teräs kun siihen päänsä lyö. Vetää sitten pehmeen kerroksen siihen päälle jos haluaa.
Jahans.
Oon taas lueskellu nutzia, jonka moni "totuus" onki vähän....

Kaippa se on tuo kaari itekki hankittava. Aiemmin ajattelin kippaamisen ja kuoleman pelon liittyvän jotenki roadster-henkeen. Perhe ei vaan oikein tunnu arvostavan tämmösen hengen kunnioitusta, enemmänki oman hengen. Yritän saada painostettua kaveria vääntämään mulle paikalleen tuon kesäkuun ratapäiviin mennessä testikappaleeksi...
Don't charge. Super Turbocharge!

aloppo

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 271
  • Because rice car
Vs: Turvakaari
« Vastaus #109 : 26.04.13 - klo:22:24 »
Multa puuttuu pehmuste kaaresta, voisin tuollaista harkitakin  action-smiley-066

Pitää mittailla montako pötköä tarvii

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Turvakaari
« Vastaus #110 : 26.04.13 - klo:22:50 »
Mä tuun mukaan tilaukseen heti kun saan mitattua paljonko tota menee täyshäkin kanssa.

Buhis

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 519
Vs: Turvakaari
« Vastaus #111 : 26.04.13 - klo:23:08 »
Jeesjees. Toi pehmeämpi kerros näyttää tosin tuovan melko paljon paksuutta lisää, mut ehkäpä se riittää jos tuota ulompaa pehmikettä laittaa vaan kriittisimpiin kohtiin. Alla muutama kuva.

MazdaSpeed Miata '05 1.8 Turbo  |  ex. Eunos Roadster '93 1.8   |   ex. MX-5 mk1 '90

aloppo

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 271
  • Because rice car
Vs: Turvakaari
« Vastaus #112 : 27.04.13 - klo:08:01 »
Kunhan ei ole liian paksu ylöspäin että mahtuu katto päälle?  :david

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Turvakaari
« Vastaus #113 : 27.04.13 - klo:08:47 »
Ei sitä taida tulla yleensä kuin suoraan matkustajia kohti, ts. ei koko putken ympäri.



Normaalin pikkukaaren kanssa kriittisin kohta katon toimintaa ajatellen olisi varmaankin yläviistoon taaakse, sekä leveyssuunnassa jos kaari tulee turvavyötornien ulkolaitaan.
ex-NA8C

Buhis

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 519
Vs: Turvakaari
« Vastaus #114 : 27.04.13 - klo:09:42 »
Täältä löytyy muutama lisäkuva: http://forum.miata.net/vb/showpost.php?p=2468629&postcount=4
Näyttäis ainaki siltä että mahtuis katon alle jos asentaa noin että suurin osa paksuudesta tulee "eteenpäin". Tosin riippuu tietty varmaan vähän kaarestakin. Ja aika paljon tuntuu olevan eriäviä mielipiteitä, että onko tuosta lisäpehmennyksestä hyötyä, vai kannattaisko vaan laittaa mahdollisimman paksusti SFI hyväksyttyä pehmustetta. Mut ei tuosta lisäpehmusteesta varmasti mitään haittaakaan voi olla..

Targa Miatassakin näemmä käytetty tuota.
MazdaSpeed Miata '05 1.8 Turbo  |  ex. Eunos Roadster '93 1.8   |   ex. MX-5 mk1 '90

Tommi

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 289
  • 1,6 Sutii...
Vs: Turvakaari
« Vastaus #115 : 27.04.13 - klo:16:09 »
Mä tarviin 1,5 m eli kolme pötköö.

Mulla on siis kuuden pisteen kaari,tuokin riittää vaan kuskille...




Monta paikkaa mihin pää voi osua dunno
BRG -91.,Energy Suspension,HEL,Cobra,Cusco,K&N,SPAX,schroth,KUMHO  ym. pskaa, kiinni autossa.. Pitäs oppia ajamaan...

Buhis

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 519
Vs: Turvakaari
« Vastaus #116 : 28.04.13 - klo:14:08 »
Oolrait. Pistäkää loput ketkä haluatte mukaan tiedot vaikka yksityisviestillä mulle tänään klo 21 mennessä. Ja jos porukalle sopii niin vois varmaan tilata express toimituksena, niin voin toimitella noita sit esim. kauden avausmiittiin.
MazdaSpeed Miata '05 1.8 Turbo  |  ex. Eunos Roadster '93 1.8   |   ex. MX-5 mk1 '90

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Turvakaari
« Vastaus #117 : 03.06.13 - klo:22:20 »
SevenModin myynti-ilmoitusketjusta irroitettua:

http://www.mx5parts.co.uk/lane-standard-roll-mk1225-p-2975.html

Mutta kun tarkemmin katsoo tuota Tr Lanen kiinnitystä, niin ainakin mulla pohtiminen loppui siihen. Kiinnitys tulee hattuhyllyn päälle ja nuo tukiraudat on niin pienessä kulmassa

Ettei nyt täysin väärää käsitystä jäisi, niin hattuhylly on se maalaamaton irtopelti + tankin yli pokattu pelti, eikä mikään kaari (paitsi se joku australialainen) kiinnity siihen. Linkatun trlanen etujalkojen kohdalla on korin matkustamon jälkeisen takaosan lattia. Pelti itsessään on toki ohutta koripeltiä, mutta sitä ei ole vapaana yhtään isompaa alaa kuin mitä jalan alle jää.

Mitä takajalkoihin tulee, ei niitä pysty viemään yhtään taemma jos katon haluaa toimivan. Samaan kohtaan ne kaikissa katon toimivuuden säilyttävissä kaarissa kiinnittyvät. Saisihan ne yläpäästä loivempaan kulmaan jos jalkaa taivuttaisi, mutta tukevuuden kannalta se olisi pelkästään huono ratkaisu. Jyrkkyydelle on kyllä toinenkin syy, tuollainen kaari on taempana kuin sinulla. Se selkeä etu, mikä sinulle tehdyllä turvavyötolppien ulkopuolelle kiinnittyvällä toteutuksella saadaan, on se, että kaari tulee edemmäs, eli sen voi tehdä samalla korkeammaksi. Plus tuollaisena kantokahvamallina se hattuhyllyn alle kiinnittyvä malli jää optisesti vähän kapean näköiseksi.

Trlanejen vertailukuvien löytäminen on hankalaa, kun niillä on ollut aikojen saatossa samannimisiä malleja jos jonkinlaisilla kiinnityksillä. Luulisi tosin mx5partsin sivulla olevien kuvien olevan 1:1 myytävään tavaraan.

Edit: Buhikselta kuva trlanen kiinnityspisteistä: http://lagittajat.net/buhis//photos/miata/turvakaari/0.jpg Ei se alapoikkiputki tuossakaan pahaa tekisi.

 ::nerd
« Viimeksi muokattu: 18.06.13 - klo:10:04 kirjoittanut Kari »
ex-NA8C

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Turvakaari
« Vastaus #118 : 18.06.13 - klo:10:03 »
P5:n turvakaari edistyy:

https://twitter.com/SportDriveTech/status/334289558906740736/photo/1

Jännän näköinen. Pääkaari päätyy turvavyötornien päälle, ja siitä on erilliset tuet alas.
ex-NA8C

Timi

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1685
  • NA6CET
Vs: Turvakaari
« Vastaus #119 : 18.06.13 - klo:10:49 »
P5:n turvakaari edistyy:

https://twitter.com/SportDriveTech/status/334289558906740736/photo/1

Jännän näköinen. Pääkaari päätyy turvavyötornien päälle, ja siitä on erilliset tuet alas.

Aika outo viritys. Mitenköhän toi pääkaaresta hattuhyllylle tuleva putki rajoittaa penkin liikettä? Ei jatkoon. Ite ostaisin nyt ton sevenmodin version, se näyttää hyvältä. + Tuetaan Suomalaista yritystä.
NA '93 1.6 Turbo Ecoboost