Kirjoittaja Aihe: Turvakaari  (Luettu 63947 kertaa)

Timi

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1685
  • NA6CET
Vs: Turvakaari
« Vastaus #45 : 01.06.11 - klo:09:30 »
Tolle jäi hintaa alle 100€  8)
NA '93 1.6 Turbo Ecoboost

lahtiain

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 803
  • NA6 '93
Vs: Turvakaari
« Vastaus #46 : 03.06.11 - klo:14:11 »
Miten muuten selvitit kaaren mitat? Mittailitko jostain Hard Dogin kaaresta, löytyikö netistä valmiita mittauksia, vai teitkö ihan omalla suunnittelulla? Etenkin kiinnityspisteiden tarkat sijainnit kiinnostaisi tietää ennen kuin alkaa omaa kaarta vääntämään.

Timi

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1685
  • NA6CET
Vs: Turvakaari
« Vastaus #47 : 03.06.11 - klo:16:34 »
Leikkasin aaltopahvista sabluunan joka seuraa siis pääkaaren muotoa. Sitten vaan kokeilemalla että katto toimii. Ja ne kaarien kiinnityspisteet kopsasin kuvien perusteella HD:sta sekä hieman toki soveltaen. Kiinnityspisteet on väsätty 6mm paksusta lattaraudasta ja tuo kaariputki on 42,4 x 3,2mm (vesijohto)putkea.

Tuossa topicissa on hyviä kuvia joista otin mallia...

http://clubroadster.net/vb_forum/showthread.php?t=22301

-edit- en siis päässyt missään etukäteen mittailemaan valmista kaarta.
« Viimeksi muokattu: 03.06.11 - klo:16:51 kirjoittanut Timi »
NA '93 1.6 Turbo Ecoboost

lahtiain

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 803
  • NA6 '93
Vs: Turvakaari
« Vastaus #48 : 03.06.11 - klo:16:41 »
Jees, kiitti paljon! Hyvä tietää että sujuu kuvienkin perusteella soveltamalla. Ajattelin itse tehdä mallin jostain muovisesta LVI-putkesta, saattaisi taipua lämmöllä sopivaan muotoon, sillä on sitten hyvä testailla mahtuuko katto kiinni, toimiiko kovakaton sivukiinnikkeet jne.

Bigblock

  • Juniori
  • Viestejä: 11
Vs: Turvakaari
« Vastaus #49 : 05.01.12 - klo:13:43 »
Oliskohan jollain muulla kiinnostusta teettää keväällä tommosta Timin tyylistä puolikaarta pääkaupunkiseudulla? Ja onko kenelläkään valmiita mittoja ja hyvää paikkaa tiedossa?

lahtiain

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 803
  • NA6 '93
Vs: Turvakaari
« Vastaus #50 : 05.01.12 - klo:23:39 »
Mulla on tarkoitus hankkia tai teettää kaari kesäksi, eli jos jotain projektia saadaan aikaan niin kiinnostaisi olla messissä.

Timi

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1685
  • NA6CET
Vs: Turvakaari
« Vastaus #51 : 10.01.12 - klo:17:44 »
Tuossa kuva tosta mun tekemästä sabluunasta. Ottakaa tosta mittoja ja väsätkää samanlainen. Kokeilkaa sitä pahvimallia autoon ennen kuin väännätte putkesta varsinaista kaarta että se mahtuu sinne.

NA '93 1.6 Turbo Ecoboost

lahtiain

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 803
  • NA6 '93
Vs: Turvakaari
« Vastaus #52 : 10.01.12 - klo:22:18 »
Kiitoksia paljon! Pitänee ehkä sittenkin harkita tuon itse tekemistä, pääseepähän ainakin vaikuttamaan materiaalin yms

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Turvakaari
« Vastaus #53 : 19.06.12 - klo:16:47 »
Omani tilasin i.l.motorsportin kautta, toimituskulut oli n. 40€ ja paketissa tuli jotain muutakin pientä.

Tuore rahtihinta suoraan IL:ltä tiedusteltuna 800e.

Mistäs muualta kannattaisi Hard dogin kaatumarautoja kysellä? P5:n Phil on liian kiireinen eikä enää hoida näitä. Bethanialta saisi 530$ hintaan kahden rahdit (yksi lähes saman verran). Good-Win-Racing ei exporttaa. 5-speed.co.uk ei vaivautunut vastaamaan tiedusteluun.
ex-NA8C

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Turvakaari
« Vastaus #54 : 19.06.12 - klo:17:59 »
Huh huh, hyvin on hinnat noussu parissa vuodessa. Kyllähän noilla hinnoilla kannattaa ehdottomasti teettää tuo kaari suomessa, n. 1200e oli luuppalan / kiviportti racingin hinnat kun viimeksi kysyin täyshäkin hintaa. Ja ymmärtääkseni noi on jo sitten saumattomasta tehtynä, ja kyseisiltä firmoilta saa tietääkseni myös avaimetkäteen periaatteella, eli saa valmiiks maalatut ja sovitettut kaaret halutessaan.

Loimaalta löyty sitten viimein edullinen tekijä, ja 550e kustansi täyshäkki jokkisputkesta, siten että ite purin sisustan, maalasin kaaret ja sovitin kojelaudan. Luulis että tollanen puolkaari tulis selvästi edullisemmaks, noiden etuputkien sovitus se tarkka homma tossa on, ja putkeakin menis huomattavasti vähemmän. Ja ite ottaisin kyllä noi kaaret suoraan koriin hitsattuna.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Turvakaari
« Vastaus #55 : 19.06.12 - klo:18:08 »
Ja jos itse hitsaa niin mun kautta ehkä onnistus useammat saada, hintaluokka 250€ luokissa

Terez

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 493
  • Mäntäkenraali
Vs: Turvakaari
« Vastaus #56 : 19.06.12 - klo:19:16 »
Ja jos itse hitsaa niin mun kautta ehkä onnistus useammat saada, hintaluokka 250€ luokissa

saumatonta vai saumallista, täyshäkki vai puolikaari?
'94 NA 1.8 rataprojekti
'00 NB 1.8 käyttis

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Turvakaari
« Vastaus #57 : 19.06.12 - klo:20:32 »
Sitä uutta ei vielä hyväksyttyä putkea cromo jotain. Kevyempää kuin vanha ja kympin kalliimpaa per metri. Häkkinä olen kyselly...

Villekl

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 18
Vs: Turvakaari
« Vastaus #58 : 25.06.12 - klo:13:44 »
Kerronpa omia kokemuksiani. Pari vuotta miata ollut jatkuvan projektin alla ja turvakaaren asennus oli yksi ensimmäisiä asioita, jonka halusin tehdä. Eihän sitä koskaan tiedä milloin rekka tulee kylkeen ja pikkuauto lentää.. Valinta osui TR Lanen GP -kaareen. Vinottaistuet päätin jättää omaan arvoonsa, sillä käytän hattuhyllyä niin paljon tavarankuljetuksessa, että hermot siinä olisi vain menneet. Tänä kesänä muistin myös, että auton mukana oli tullut lasketun katon suoja, joka luonnollisesti ei enää sopinut paikalleen. Harmitti kun en ollut kerennyt härpäkettä edes kokeilla, mutta yllättävän pienellä muokkauksella sain sen istumaan. Saa nähdä jaksaako tuon kanssa paljon leikkiä. Tykkään kyllä lookista.


Myös tuulisuojaa olin alkanut kaipailla, lähinnä metelin ja jatkuvan huminan takia. Pitkien matkojen jälkeen oikea korva tinnittää huomattavasti.. Harva tarjolla oleva tuulisuoja vaikutti sopivalta turvakaaren kanssa, joten lähdin suoraan miettimään omaa ratkaisua. Pleksiä en halunnut käyttää, se ei jotenkin tuntunut mielestäni luonnoliselta ja suurin osa turvakaariin tehdyistä asennuksista näyttää mielestäni jonkin teollisuuslaitteen suojalevyltä. Verkkokangasta oli vaikea löytää, mutta päätin kokeilla ainutta löytämääni varteenotettavaa vaihtoehtoa, jotakin tuulitakin vuorta muistuttavaa mallia. Tässä eilisen pakerruksen tulos.

Päivän ajelun jälkeen härpäke tuntui toimivan, lämpö pysyi tällaisena viileänä päivänä paremmin ohjaamossa ja viima rauhottui nopeammissa vauhdeissa.  hinta n. 10e :)

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Turvakaari
« Vastaus #59 : 06.11.12 - klo:09:59 »
Omani tilasin i.l.motorsportin kautta, toimituskulut oli n. 40€ ja paketissa tuli jotain muutakin pientä.

Tuore rahtihinta suoraan IL:ltä tiedusteltuna 800e.

Tiedustelin jälleen samaa asiaa. Nyt onnistuivat laskemaan rahtihinnaksi 172e. Vertailun vuoksi, TRLanen kaaren kuskaus mx5partsilta maksaa 23e  whistle
ex-NA8C