Kirjoittaja Aihe: Turvakaari  (Luettu 63953 kertaa)

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: Turvakaari
« Vastaus #60 : 06.11.12 - klo:13:47 »
Myös tuulisuojaa olin alkanut kaipailla, lähinnä metelin ja jatkuvan huminan takia.
...
Tässä eilisen pakerruksen tulos.

Mulla on se alkuperäinen vähän kulmikas malli jouten, saiskohan sen sopimaan pienellä modauksella kaaren etupuolelle tai sisään?
1.64 NA

djsfh

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 174
Turvakaari
« Vastaus #61 : 08.11.12 - klo:08:07 »
Kerronpa omia kokemuksiani. Pari vuotta miata ollut jatkuvan projektin alla ja turvakaaren asennus oli yksi ensimmäisiä asioita, jonka halusin tehdä. Eihän sitä koskaan tiedä milloin rekka tulee kylkeen ja pikkuauto lentää.. Valinta osui TR Lanen GP -kaareen. Vinottaistuet päätin jättää omaan arvoonsa, sillä käytän hattuhyllyä niin paljon tavarankuljetuksessa, että hermot siinä olisi vain menneet. Tänä kesänä muistin myös, että auton mukana oli tullut lasketun katon suoja, joka luonnollisesti ei enää sopinut paikalleen. Harmitti kun en ollut kerennyt härpäkettä edes kokeilla, mutta yllättävän pienellä muokkauksella sain sen istumaan. Saa nähdä jaksaako tuon kanssa paljon leikkiä. Tykkään kyllä lookista.


Myös tuulisuojaa olin alkanut kaipailla, lähinnä metelin ja jatkuvan huminan takia. Pitkien matkojen jälkeen oikea korva tinnittää huomattavasti.. Harva tarjolla oleva tuulisuoja vaikutti sopivalta turvakaaren kanssa, joten lähdin suoraan miettimään omaa ratkaisua. Pleksiä en halunnut käyttää, se ei jotenkin tuntunut mielestäni luonnoliselta ja suurin osa turvakaariin tehdyistä asennuksista näyttää mielestäni jonkin teollisuuslaitteen suojalevyltä. Verkkokangasta oli vaikea löytää, mutta päätin kokeilla ainutta löytämääni varteenotettavaa vaihtoehtoa, jotakin tuulitakin vuorta muistuttavaa mallia. Tässä eilisen pakerruksen tulos.

Päivän ajelun jälkeen härpäke tuntui toimivan, lämpö pysyi tällaisena viileänä päivänä paremmin ohjaamossa ja viima rauhottui nopeammissa vauhdeissa.  hinta n. 10e :)

Millainen laatu TR Lanella oli? Sopiko kaikki puktinpaikat suoraan yms? Kiinnostais.

sasu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 768
Vs: Turvakaari
« Vastaus #62 : 08.11.12 - klo:09:54 »
Mun tr lane oli ainakin ihan on. Täyshäkki kyseessä.

[Ode]

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
Vs: Turvakaari
« Vastaus #63 : 08.11.12 - klo:11:39 »
Mulla T.R. Lanen TT-malli ja ihan mittatarkkahan tuo on. Pultinpaikat nyt ei paljoa voi mennä vikaan kun suurin osa rei'istä piti tehdä itse, mutta esim. kaaren ja kovan katon väliin jää tilaa noin 0,5cm.. Aika hyvin optimoitu mitoiltaan.

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Turvakaari
« Vastaus #64 : 08.11.12 - klo:13:20 »
Tuohon väliin ei kovin paksua pehmustetta mahdu kokonaan ympäri vetämään.

Ai mikä pehmustus? http://www.revlimiter.net/miata/bonk.html
ex-NA8C

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Turvakaari
« Vastaus #65 : 08.11.12 - klo:13:41 »
Eipä sitä yläpuolta tarvitsekkaan pehmustaa, sinne harvemmin pääsee päätänsä lyömään. Nuo kaaren pehmusteet on kyllä ihan ehdoton juttu, ilman pehmustusta noi kaaret on yleensä kolaritilanteissa hengenvaaralliset. Ja pehmusteet pitäis olla vielä niitä oikeita turvakaaren pehmusteita, ei putkieristettä kuten esim. mulla.

[Ode]

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
Vs: Turvakaari
« Vastaus #66 : 08.11.12 - klo:14:24 »
Toisaalta, jos kaari olisi yhtään matalampi, voisi ns. normaalipituista kaveria ruveta karmimimaan kun pää menee reilusti kaaren yli. No, onneksi mä oon tällänen hukkapätkä (174cm) joten ongelma ei oo ihan niin vakava.

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Turvakaari
« Vastaus #67 : 16.11.12 - klo:11:32 »
Omani tilasin i.l.motorsportin kautta, toimituskulut oli n. 40€ ja paketissa tuli jotain muutakin pientä.

Tuore rahtihinta suoraan IL:ltä tiedusteltuna 800e.

Tiedustelin jälleen samaa asiaa. Nyt onnistuivat laskemaan rahtihinnaksi 172e. Vertailun vuoksi, TRLanen kaaren kuskaus mx5partsilta maksaa 23e  whistle

Millähän kuriirilla mx5parts roudaa noita kaaria? Mulla ois tiedossa Hard Dog kaaret briteistä ja pitäis löytää sille vielä toimittaja. interparcel ehdottelee 105£ toimituksia...
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

VilleH

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 139
Vs: Turvakaari
« Vastaus #68 : 08.01.13 - klo:21:41 »
Millähän kuriirilla mx5parts roudaa noita kaaria? Mulla ois tiedossa Hard Dog kaaret briteistä ja pitäis löytää sille vielä toimittaja. interparcel ehdottelee 105£ toimituksia...

Onko sulla Samsa joku hyvä paikka Briteistä mistä saa HD:n kaaria?

Tällä hetkellä vaihtoehtoina HD Deucen tai TR Lane TT Style. Menee tosin HD:n hinta I.L.Motorsportilta tilattuna yli kipukynnyksen, joten kaatumassa MX5Partsin TR:n...

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Turvakaari
« Vastaus #69 : 08.01.13 - klo:22:02 »
Millähän kuriirilla mx5parts roudaa noita kaaria? Mulla ois tiedossa Hard Dog kaaret briteistä ja pitäis löytää sille vielä toimittaja. interparcel ehdottelee 105£ toimituksia...

Onko sulla Samsa joku hyvä paikka Briteistä mistä saa HD:n kaaria?

Tällä hetkellä vaihtoehtoina HD Deucen tai TR Lane TT Style. Menee tosin HD:n hinta I.L.Motorsportilta tilattuna yli kipukynnyksen, joten kaatumassa MX5Partsin TR:n...

Kaaria aina sillointällöin ilmestyy käytettynä mx5nutzin puolelle. Ongelma ei ole löytää niitä, ongelma on saada ne sieltä Suomeen :/

Muutamalle foorumilaiselle on tulossa suoraan jenkeistä HD kaaria. Henkilöt voivat itse kirjottaa tänne mitä kustansi...
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Turvakaari
« Vastaus #70 : 09.01.13 - klo:08:58 »
o/

Tilasin suoraan Bethania Garagelta heidän sivullaan näkyvän hinnaston mukaan. Rahti merikyytinä finn-us.com:n kautta jotain 60-90e, ja päälle tullit+alvit. Tulisiko säästöä IL:ltä tilaamiseen verrattuna noin satasen luokkaa, eli ei tässä TRLanen hintoihin pääse.

ex-NA8C

VilleH

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 139
Vs: Turvakaari
« Vastaus #71 : 09.01.13 - klo:20:10 »
o/

Tilasin suoraan Bethania Garagelta heidän sivullaan näkyvän hinnaston mukaan. Rahti merikyytinä finn-us.com:n kautta jotain 60-90e, ja päälle tullit+alvit. Tulisiko säästöä IL:ltä tilaamiseen verrattuna noin satasen luokkaa, eli ei tässä TRLanen hintoihin pääse.



Kari: Onko ollut iso säätäminen tilaamisessa ja kaarien saamisessa Suomeen?


Laskin huvikseni tullin sivuilta saaduilla tiedoilla kuluiksi: 340€ (Deuce kaaret Bethialla) + 90€ (rahti) + 4,5% (tulli) + 24% (alv) = 557€

Koetin saada IL:stä arviota rahtikuluista, mutta vastaus oli että tee tilaus ja katsotaan sitten. Toki sanoivat että tilauksen voi perua/muuttaa mikäli hinta menee liian kovaksi.

MX5Parts arvioi kaarien +muun pikku sälän rahdiksi 75£ -> 92€.

Vertailuksi mitä tulisi maksamaan Suomeen tuotuna:
Deuce IL:stä 630€ + rahti
Deuce Bethialta 557€
TR Lane TT MX5Partsista 542€

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Turvakaari
« Vastaus #72 : 09.01.13 - klo:21:23 »
Onko kukaan vieläkään selvittänyt mitä tuollaisen kaaren teettäminen suomessa maksaisi? Ite maksoin tuosta custom täyshäkistä 550e autoon kiinni hitsattuna (ilman mitään kaveri tms. alennuksia) niin kuvittelis että tuollaiselle puolikaarelle löytyisi ihan kotimaastakin järkihintainen tekijä.

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: Turvakaari
« Vastaus #73 : 09.01.13 - klo:22:21 »
Onko kukaan vieläkään selvittänyt mitä tuollaisen kaaren teettäminen suomessa maksaisi? Ite maksoin tuosta custom täyshäkistä 550e autoon kiinni hitsattuna (ilman mitään kaveri tms. alennuksia) niin kuvittelis että tuollaiselle puolikaarelle löytyisi ihan kotimaastakin järkihintainen tekijä.
Kaveri veljensä kans perusti juuri firman, jossa on tarkotus tehdä erilaisia virityksiä (kuten remmiahtimien asennuksia, vink vink ;) ) ja myös kaaria. Molemmat on harrastanu motorsporttia ikänsä. Nojoo, mut tästä laitan vähän lisäinfoa, ku saavat nettisivut.

Ollaan katottu näitä "kevyitä versioita" eli pelkkä kahva (ilman tukia eteenpäin ja a-pilareihin). Hinnan pitäisi olla kilpailukykyinen verrattuna trlaneen yms. Saa myös paikalleen asennettuna. Ehkä jopa niin mieluummin.

Jos on kiirus, niin yv:tä mulle. Jos jaksaa oottaa muutaman viikon niin saadaan vähän lisäinfoa.
Don't charge. Super Turbocharge!

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Turvakaari
« Vastaus #74 : 10.01.13 - klo:08:45 »
Kari: Onko ollut iso säätäminen tilaamisessa ja kaarien saamisessa Suomeen?

Toistaiseksi melko simppeliä, mutta lähetys on vielä matkalla. Kuluihin on lisättävä vielä lähetyskulu USA:n sisällä mikä on Deucelle muistaakseni 70$, sekä toimituskulu rahtifirmalta kotiin Suomessa (MH, itse hakemalla tms.)

Viimeksi kun tinkasin IL:ltä rahtihintaa, lupasivat 172e:lla.

Kirjoittelen tuosta käyttämästäni rahtifirmasta kokemukset kuriiri-topikkiin kunhan tavarat saapuvat perille.
ex-NA8C