Kirjoittaja Aihe: Turvakaari  (Luettu 63936 kertaa)

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: Turvakaari
« Vastaus #90 : 19.02.13 - klo:10:39 »
Varmaan joku irrotettava nättien kelien ratapäivämalli, ku rätti kuitenkin jätetty alle? dunno
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Turvakaari
« Vastaus #91 : 19.02.13 - klo:10:47 »
Varmaan joku irrotettava nättien kelien ratapäivämalli, ku rätti kuitenkin jätetty alle? dunno

Mulla tuli ihan sama mieleen. Varsinkin kun noi takaputket kiinnittyy noihin kovakaton kiinnikkeisiin, niin toi vois olla jopa ihan toimiva ratkasu...

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: Turvakaari
« Vastaus #92 : 19.02.13 - klo:16:10 »
Varmaan joku irrotettava nättien kelien ratapäivämalli, ku rätti kuitenkin jätetty alle? dunno

Mulla tuli ihan sama mieleen. Varsinkin kun noi takaputket kiinnittyy noihin kovakaton kiinnikkeisiin, niin toi vois olla jopa ihan toimiva ratkasu...
Mitähän apua tuosta on katolleen kipattaessa? Ei ainakaan noista takatuista yhtään mitään, jos tulee vain noihin kovan katon kiinnikkeisiin kiinni. Mutta varmaan täyttää juuri ja juuri jonkin radan turvakaarivaatimuksen...
Don't charge. Super Turbocharge!

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: Turvakaari
« Vastaus #93 : 19.02.13 - klo:16:34 »
En kyllä haluais olla paikalla kun tollasella varustettu auto kippaa katolleen, menee mun mielestä koristekaari osastolle.
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

hck

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 670
  • Mäxä 10AE
Vs: Turvakaari
« Vastaus #94 : 19.02.13 - klo:16:44 »
Enkä minä. Jos oikeasti kippauksen varalle turvaa haluaa ni kunnon kehikko takana oltava ja mielellään hitsaa kiinnikkeet koriin kiinni ja tarpeeks isoil lätkillä. Miks tollanen cobra tyylinen kupolikin mene, jos oikein sen tekee ja saa tarpeeks korkealle sen kaaren, ettei niskat katkea.

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: Turvakaari
« Vastaus #95 : 20.02.13 - klo:06:49 »
Mitähän apua tuosta on katolleen kipattaessa? Ei ainakaan noista takatuista yhtään mitään, jos tulee vain noihin kovan katon kiinnikkeisiin kiinni.

Eihän tosta kuvasta pysty mitään sanomaan, kun ei nää sitä kiinnitystä. Vai oliko jossain juttua, et toi on vaan yhellä ruuvilla takaa kiinni siinä katon orkkispultinreiässä? dunno
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Turvakaari
« Vastaus #96 : 20.02.13 - klo:08:51 »
Aika sama vaikka olisi hitsattu, kun siellä alla on pelkkää tyhjää. Eri asia sitten jos saranapellistä on tuet kontin pohjapalkkeihin. Veikkaukseni on kyllä sen puolella ettei ole, kun etupääkin on pelkkä levitoiva stylebar  giggle

ex-NA8C

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Turvakaari
« Vastaus #97 : 01.03.13 - klo:21:45 »


Tuon näkönen siitä ny tuli ilman asennustaitoja. Paskat asennusohjeet lens jo ekana päivänä roskiin. Ei tuon asentaminen loppupeleis ollu sen monimutkasempi operaatio kun alustan vaihto. Tarpeeks raivoa ja kiroilua niin kyllä se lopulta istuu  food-smiley-004
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Buhis

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 519
Vs: Turvakaari
« Vastaus #98 : 25.04.13 - klo:21:03 »
Mitkä alueet turvakaaresta ois hyvä pehmustaa? Saiskohan kahdesta 49cm pätkästä askarreltua sopivat, vai pitäskö suosiolla tilata samantien kaks pakettia? Tällasta katellu: http://verkkokauppa.harline.com/fi/Kilpavarusteet/1/Turvakaaren+pehmuste+Sparco-FIA+45mm/5459

MazdaSpeed Miata '05 1.8 Turbo  |  ex. Eunos Roadster '93 1.8   |   ex. MX-5 mk1 '90

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Turvakaari
« Vastaus #99 : 26.04.13 - klo:01:47 »
Pehmusta kaikki paikat johon pää voi edes teoriassa osua. Ja kannattaa ottaa huomioon että kolarissa penkit liikkuu ja joustaa melkosesti, ja kuskikin voi hyppelehtiä aika laajalle alueelle. Ite pyrkisin katuautossa pehmustamaan lähes koko kaaren ihan alaosia lukuunottamatta.



Edit: Lisäks oon kuullu hieman ristiriitaisia mielipiteitä tuosta FIA hyväksytystä pehmusteesta. Argumentteina mm. se että se olis tarkotettu pehmustamaan osumia kypärän kanssa, eli se olis liian kova kopauttaa paljaalla päällä. Kovaa se ainakin on. Toisaalta joku putkieriste on varmasti ihan liian pehmeetä kolaritilanteessa vaikka siihen onkin normaalioloissa (esim autosta noustessa) huomattavasti mukavampi kolistella päätä dunno

Toisaalta mitään faktaa ei itsellä ole puolesta tai vastaan esittää, ehkä kannattais kysyä jopa jostain asiantuntevasta kaupasta joka myy noita autojen turvavarusteita.
« Viimeksi muokattu: 26.04.13 - klo:01:57 kirjoittanut hrnt »

Väiski

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 446
Vs: Turvakaari
« Vastaus #100 : 26.04.13 - klo:10:47 »
Niinpä. IMHO. Suurin osa henkilöautolla kolistelusta taitaa olla muuta kuin auton kaatamista. Sitten halkaiset kuulasi ihan naurettavan pienessä nopeudessa jossakin risteyskolarissa. (Ai ai. Mistä ei voi puhua, siitä olisi pitänyt vaieta.) Mutta radalla nuo kaaret on minusta ihan must, kun siellä mennään "rajoilla" ja "hölmöillään" ite.

Buhis

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 519
Vs: Turvakaari
« Vastaus #101 : 26.04.13 - klo:17:10 »
Soittelin muutamaan paikkaan, ja molemmista sanottiin että tuo FIA hyväksytty olis tosiaan liian kovaa tavaraa ilman kypärää. Toisesta liikkeestä lupas laittaa mulle sähköpostilla tietoja jostain pehmeämmistä vaihtoehdoista.

Sit googlettelin asiasta, ja miata.netistä löyty muutamakin ketju jossa on puhetta tuollasesta Dual Durometer pehmusteesta. Siinä on sisällä SFI 45.1 hyväksyttyä pehmustetta, ja sen päällä pehmeämpi kerros. Tuollaisen luulis sopivan paremmin myös katukäyttöön ilman kypärää.

En ainakaan äkkiseltään löytäny jälleenmyyjää euroopasta, mut ainakin Apex Performance ilmeisesti toimittaa rapakon takaa myös tänne. Pistin sähköpostilla kyselyä postikuluista. Olisko mahdollisesti kiinnostuneita kimppatilaukseen?
MazdaSpeed Miata '05 1.8 Turbo  |  ex. Eunos Roadster '93 1.8   |   ex. MX-5 mk1 '90

Buhis

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 519
Vs: Turvakaari
« Vastaus #102 : 26.04.13 - klo:17:46 »
Sainkin jo Apex Performancelta arvion toimituskuluista:

Express mail – 3-5 days
Priority mail – 6-10 days
 
6 sticks – 6 lbs
Express mail $66.75
Priority mail $50.75
 
12 sticks – 12 lbs
Express mail $87.45
Priority mail $65.85
MazdaSpeed Miata '05 1.8 Turbo  |  ex. Eunos Roadster '93 1.8   |   ex. MX-5 mk1 '90

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: Turvakaari
« Vastaus #103 : 26.04.13 - klo:18:39 »
Pehmusta kaikki paikat johon pää voi edes teoriassa osua. Ja kannattaa ottaa huomioon että kolarissa penkit liikkuu ja joustaa melkosesti, ja kuskikin voi hyppelehtiä aika laajalle alueelle. Ite pyrkisin katuautossa pehmustamaan lähes koko kaaren ihan alaosia lukuunottamatta.



Edit: Lisäks oon kuullu hieman ristiriitaisia mielipiteitä tuosta FIA hyväksytystä pehmusteesta. Argumentteina mm. se että se olis tarkotettu pehmustamaan osumia kypärän kanssa, eli se olis liian kova kopauttaa paljaalla päällä. Kovaa se ainakin on. Toisaalta joku putkieriste on varmasti ihan liian pehmeetä kolaritilanteessa vaikka siihen onkin normaalioloissa (esim autosta noustessa) huomattavasti mukavampi kolistella päätä dunno

Toisaalta mitään faktaa ei itsellä ole puolesta tai vastaan esittää, ehkä kannattais kysyä jopa jostain asiantuntevasta kaupasta joka myy noita autojen turvavarusteita.
Tästä on ollu juttua muilla miata-foorumeilla ja ite oon jääny siihen käsitykseen, että pehmustaminen auttaa vain kypärän kanssa. Muuten ei sillä ole merkittävää vaikutusta = kunnon peräänajossa henki lähtee...
Don't charge. Super Turbocharge!

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Turvakaari
« Vastaus #104 : 26.04.13 - klo:19:18 »
http://revlimiter.net/miata/bonk.html

Lainaus
But that rollbar would have surely killed or vegetated me without the padding installed
ex-NA8C