Kirjoittaja Aihe: Turvakaari  (Luettu 63945 kertaa)

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Turvakaari
« Vastaus #165 : 17.02.15 - klo:09:30 »
Näitähän saa jo samoihin hintoihin mansen suunnilta.

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Turvakaari
« Vastaus #166 : 17.02.15 - klo:11:23 »
Sanoisin että 500e + maalaus on liikaa, kun samaan rahaan saa muualtakin kotimaasta jo hyväks todettuja kaaria: http://www.miata.fi/forum/index.php?topic=2519.msg48700#msg48700 ja ulkomailta saa sitte vielä hieman edukkaammin: http://www.mx5parts.co.uk/roll-bars-c-377_315_357.html

Vuti

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 294
Vs: Turvakaari
« Vastaus #167 : 17.02.15 - klo:12:17 »
Tuolta tämän hetken ylivoimaisesti parhaat hinta/laatu kaaret MSA-hyväksyttyinä ja harness barilla:
http://www.gcfabrications.co.uk/ROLL_BARS/cat2703118_2738015.aspx

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: Turvakaari
« Vastaus #168 : 17.02.15 - klo:12:22 »
Osaako kukaan sanoa meikäläisen kaarista mitään, kun ne on ilmeisesti TRlinen pulttikaaret, että onko ne hyväksytty missään luokassa edes Briteissä? Ja onko ne saumatonta värkkiä? Hintaa niillä ainakin tuntuu olevan..
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

aajii

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 84
Vs: Turvakaari
« Vastaus #169 : 17.02.15 - klo:12:57 »
Näköjään noi onkin ihan ilmasia nykyään, että eihän nuista omatekemistä pysty kun max. 400e pyytää. Pitää vääntää itselle sitten vaan. Saa kuitenkin aika paljon halvemmalla tehtyä ja paremmasta tavarasta.

Vuti

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 294
Vs: Turvakaari
« Vastaus #170 : 17.02.15 - klo:13:52 »
Osaako kukaan sanoa meikäläisen kaarista mitään, kun ne on ilmeisesti TRlinen pulttikaaret, että onko ne hyväksytty missään luokassa edes Briteissä? Ja onko ne saumatonta värkkiä? Hintaa niillä ainakin tuntuu olevan..

TRlanet ei ole MSA-hyväksyttyjä (yhtä uusinta mallia lukuunottamatta), joten ei.

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: Turvakaari
« Vastaus #171 : 17.02.15 - klo:14:41 »
Osaako kukaan sanoa meikäläisen kaarista mitään, kun ne on ilmeisesti TRlinen pulttikaaret, että onko ne hyväksytty missään luokassa edes Briteissä? Ja onko ne saumatonta värkkiä? Hintaa niillä ainakin tuntuu olevan..

TRlanet ei ole MSA-hyväksyttyjä (yhtä uusinta mallia lukuunottamatta), joten ei.

Joo jotenkin arvelin näin.. Ne kyllä näyttää putkitukseltaan ja kiinnikkeiltään sopivan AKK:n liite-J:n sääntöihin mutta pitäis jonku tarkistaa ovatko saumatonta putkea.

En tiedä jos laittais ne myyntiin ja teettäis oikeat hyväksytyt motorsport-kaaret, niin pääsis esim. Historic Roadsportia kokeilemaan.
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Turvakaari
« Vastaus #172 : 06.03.15 - klo:18:54 »
Löytyisikö jostain ohjetta (finlexistä en löytänyt) miksi tai missä vuosimallista lähtien alkuperäiset vyöt on pakolliset nelipistevöiden lisäksi.

Mulla on ollut pari kaarellista autoa ja kummassakin(76 Manta ja 88 peugeot 205) oli pelkät neli/kuusipiste vyöt muutoskatsastuksessa ja alkuperäisiä ei tarvinnut säilyttää.

Ongelmaksi muodostuu se että tarvitsisin kaarien takia tilan jonka alkuperäiset rullat sekä vöiden kulkureitit käyttää.

Una

  • Vieras
Vs: Turvakaari
« Vastaus #173 : 06.03.15 - klo:19:09 »
Nopeen selvittelyn perusteella 1.5.1991 jälkeen pitää olla E-hyväksyntä vöissä.

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/FI/TXT/PDF/?uri=CELEX:31990L0628&from=en

Tai tuosta saa tulkita itte.. Vois olla myös 1.7.1992.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Turvakaari
« Vastaus #174 : 06.03.15 - klo:20:25 »
Eli mun 1.1.1991 pitäisi voida siis leimata ilman alkuperäisiä vöitä.
Täytyy selvitellä ihan konttorilla samalla kun siellä muutakin nyt on. Kuitenkin muuttaa kaaren mallia hiukan jos ne saa jättää pois.

Sami

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 791
Vs: Turvakaari
« Vastaus #175 : 06.03.15 - klo:20:26 »
Oliko mitään väliä sillä onko vyöt itse kelautuvat ja mistä vuodesta lähtien tällainen olisi? Vai muistanko ihan höpöjä taas kuulleeni?

Una

  • Vieras
Vs: Turvakaari
« Vastaus #176 : 06.03.15 - klo:20:31 »
Ei semmosta määräystä ole. Schrothilta esim saa Profi II ASM FE mallia, joka on FIA ja E-hyväksytty. Ainoana erona hyväksymättömään malliin on lukituksen vapautus, jossa pitää direktiivin mukaan olla painonappi jossa lukee "press"

Lainaus
The Profi II ASM FE is essentially the same as the Profi II ASM, except it features a Push-Button Cam lock for applications where street driving is anticipated. The orange push button that says "Press" is necessary to retain street legality and so an EMT that shows up at an accident scene will know how to release your restraint.
Pelastushenkilöstön tyhmyyskin on otettu huomioon direktiivillä siis varsin kattavasti.

https://www.schrothracing.com/competition/profi-asm/profi-II-asm

Atte.V

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 692
Vs: Turvakaari
« Vastaus #177 : 06.03.15 - klo:20:43 »
1.1.81 eteenpäin pitää olla edessä reunimmaisilla paikoilla rullavyöt. Mulla on yhtenä vuonna vaadittu katsastuksessa.
NA 1,8 turbo

Sami

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 791
Vs: Turvakaari
« Vastaus #178 : 06.03.15 - klo:20:47 »
1.1.81 eteenpäin pitää olla edessä reunimmaisilla paikoilla rullavyöt. Mulla on yhtenä vuonna vaadittu katsastuksessa.

jotain tämmöstä hain. en olekaan kuullut omiani  :-[

Una

  • Vieras
Vs: Turvakaari
« Vastaus #179 : 06.03.15 - klo:21:13 »
Niin no, samalla logiikalla vuonna 1960 on määrätty dieselautoihin pakolliseksi moottorin lämpömittari eikä mun ibizasta sitä tehtaalla oo asennettu, onko se laiton? Muitakin koomisuuksia tuolta määräyshistoriikista vuosien varrelta löytyy..

Noi pykälät menee oikeesti niin että uudemman lainsäädäntöversion vaatimukset kumoaa edelliset ellei se ole määritelty aiempaa täydentäväksi. Tuon vuoden 81 jälkeen turvavyöpykäliä on uudistettu vuosina -84, -90, -91, -92, -93, -96, -97, -99, -01, -02 jne..