Tarkotus ois tulla jo maanantaina jos vaan saan uudet vanteet+renkaat alle tän viikon aikana. Renkaat löytyy jo, mut vanteet lähti tulemaan vasta viime keskiviikkona briteistä. Saas nähdä miten käy.
Otsikko: Vs: Ahvenisto 18.6.2012 ja 28.6.2012
Kirjoitti: Marko - 11.06.12 - klo:12:52
Lukekaa huolella ensimmäisen viestin linkki. Siitä selviää mm. se, että paikalla pitää olla viimeistään 14.40, jos haluaa radalle 15.00. Muuten pitää varautua odottamaan.
Ehdottomasti mukana jo 18.6 jos kuuri saa tuotua renkaat ajoissa. Ensi tiistaille lupaili, että ei pitäisi olla mitään hätää :)
Jep jep, eipä tullu renkaita perjantaiksi. Vanhat kumit voisi tuhota, mutta ovat muuttuneet niin liukkaiksi ettei noilla radalle uskalla tulla. 28.6 sitten vasta :(
Otsikko: Vs: Ahvenisto 18.6.2012 ja 28.6.2012
Kirjoitti: Marko - 17.06.12 - klo:12:20
Vastuuvapautuslomake on lisätty tämän ketjun ensimmäisen viestin liitteeksi ja lisäksi se löytyy ohjeista ratapäiville osallistumiseen.
Osallistujat: allekirjoittakaa lomake ja tuokaa tullessanne radalle!
Lomakkeessa todetaan se, mikä on muutenkin käytäntö. Eli jokainen ajaa itse omalla vastuullaan eikä kukaan voi vaatia korvauksia esim. järjestäjiltä tai muilta osallistujoilta, jos joutuu radalla onnettomuuteen. Eli mitään uutta mullistavaa lomake ei tuo tullessaan.
Otsikko: Vs: Ahvenisto 18.6.2012 ja 28.6.2012
Kirjoitti: Marko - 17.06.12 - klo:13:02
Huomatkaa myös, että ohitussääntöä on muutettu: http://www.miata.fi/forum/index.php?topic=1649.0
Otsikko: Vs: Ahvenisto 18.6.2012 ja 28.6.2012
Kirjoitti: madu - 17.06.12 - klo:13:43
Vaikka nyt tota vettä tuntuukin tulevan niin ennustukset näyttäisivät huomisen suhteen ihan hyviltä, joten enköhän saavu paikalle! Nyt pitää vaan toivoa ettei mikään hajoa radalla, ahtimen osien hankkimisen jäljiltä tilin saldo ei näytä hirveän hyvältä ja vielä pitäs se välijäähy ja takajarrusatulatkin hommata..
Uudet kumit alla ja eilen kävin kypäränkin ostamassa, eli huomenna ois tarkotus Ahvenistolle suunnata. Voiskohan joku tulostaa ja ottaa mukaan yhden ylimääräsen vastuuvapauslomakkeen, mulla on tulostimesta musteet loppu. Ja riittääkö jos maksetun ratamaksun kuitin näyttää esim. kännykän ruudulta?
Uudet kumit alla ja eilen kävin kypäränkin ostamassa, eli huomenna ois tarkotus Ahvenistolle suunnata. Voiskohan joku tulostaa ja ottaa mukaan yhden ylimääräsen vastuuvapauslomakkeen, mulla on tulostimesta musteet loppu. Ja riittääkö jos maksetun ratamaksun kuitin näyttää esim. kännykän ruudulta?
Omasta mielestä riittä, eipä niitä lappusia säästellä sen pitempään, tarkoitus tilille maksun kanssa on vain luopua turhasta duunista, eli rahan keräys ja sen tilittäminen
Otsikko: Vs: Ahvenisto 18.6.2012 ja 28.6.2012
Kirjoitti: walesi - 17.06.12 - klo:22:04
Koetetaan tulla.
Otsikko: Vs: Ahvenisto 18.6.2012 ja 28.6.2012
Kirjoitti: Make - 17.06.12 - klo:22:12
Ja mähän olen paikalla kun kuittaan radankin kerhon käyttöön.
Jos joku vielä ei ole lueskellu tai bongannu tätä mistään niin radalle ajamaan tulevat ryhmittykää riveihin joko katoksen alle tai siihen ruudukoihin niin että saadaan desibelit nopeesti mitattua. Helpottaa hommaa ja saadaan rullaa heti alusta jo ettei tartte autoja ajella lähemmäs.
Ne jotka tulee vaan "chillaa" niin voivat sijoitella autonsa sinne tänne miten tykkäävät :)
Otsikko: Vs: Ahvenisto 18.6.2012 ja 28.6.2012
Kirjoitti: MaMa - 18.06.12 - klo:08:57
Tulossa ollaan tänään, pitää vaan livistää töistä jossain välissä... headbang
eipä ehdi tänään(kään) sorry! Työkiireitä (golfkisat alkavat klo 14.00...)
Otsikko: Vs: Ahvenisto 18.6.2012 ja 28.6.2012
Kirjoitti: Jari - 18.06.12 - klo:12:04
Nonii, start the engine and the tank is full. headbang Ahvenisto odottaa, lähden hissuksiin puistolasta yhden maissa -> hyrylä -> hyvinkää -> vanhaa hämistä hämeenlinnaan :driving
Otsikko: Vs: Ahvenisto 18.6.2012 ja 28.6.2012
Kirjoitti: Tommi - 18.06.12 - klo:12:34
Nonii, start the engine and the tank is full. headbang Ahvenisto odottaa, lähden hissuksiin puistolasta yhden maissa -> hyrylä -> hyvinkää -> vanhaa hämistä hämeenlinnaan :driving
Me tullaan samaa reittiä,lähtö yhdeltä lentokentältä biggthumpup.
Otsikko: Vs: Ahvenisto 18.6.2012 ja 28.6.2012
Kirjoitti: MaMa - 18.06.12 - klo:20:13
Oli kyllä mainiot ajelusäät ja paljon porukkaa paikalla. Ensikertalaisena ratapäivillä meininki oli mukavan rentoa, vaikka välilä tuntuikin että tahtoi jäädä jalkoihin kun haki vielä ajolinjoja, vaihteita ja auton rajoja.
Kyllä se ajofiiliskin löytyi ja racechronokin valehtelee parhaaksi ajaksi 1:51.5 josta voi vaan parantaa biggthumpup. Kuviakin tuli pokkarilla räpsittyä vähän, koitan saada jonnekin jakoon.
Mukavaa oli harjoitella radalla ajoa, välillä kokeilin vähän hampaat irvessäkin mutta parhaat ajat sain kuitenkin rauhallisemmin ajetuista rundeista. Ajoin kolme 5-7 kierroksen sarjaa ja jokaisesta sarjasta sain parhaan ajan viimeisillä "nopeilla" kierroksilla.
Vikkelästi sitä tuntuu oppivan, ei vain luota autoon vielä niin paljoa että uskaltaisi ajaa kovempaa ja pidempiä sarjoja. Varikon jälkeiseen mäkeen vauhti tuntui hyytyvän pahimmin. Käytin aika paljon kakkosvaihdetta ja suorilla kolmosella, lieneekö liiallistakin huudattamista? (5-vaihteinen 1.8 NB).
Sekin oli melkein yllättävää, ettei yhtään sellaista säpsäyttävää (saati läheltä piti-) tilannetta tullut. Muut radalla olijat käyttäytyivät ennakoitavasti ja herrasmiesmäisestä, eivät lainkaan niin kuin urpot jossain Nürburgring-videoilla...
Laitoin tiedot tonne kierrosaika-ketjuun. Nipinnapin alle 2 min ei ole häävi tulos, mutta riittää näin ensimmäiselle kerralle oikealla radalla :)
Kiitokset myös kommenteistä moottorin piiiitkäksi venyvästä starttailusta, soitan huomenna sinne jakohihnan vaihtaneeseen ST Motorsiin ja kyselen heidän mielipidettään.
Millaisella bensatilanteella tuonne kannattaa muuten tulla? Tullessani tankissa oli vajaat puolet, mutta se hupeni niin ripeästi että kävin varmuudeksi täyttämässä välillä. Toisaalta ihan täysikään tankki tuskin on hyvä?
Vikkelästi sitä tuntuu oppivan, ei vain luota autoon vielä niin paljoa että uskaltaisi ajaa kovempaa ja pidempiä sarjoja. Varikon jälkeiseen mäkeen vauhti tuntui hyytyvän pahimmin. Käytin aika paljon kakkosvaihdetta ja suorilla kolmosella, lieneekö liiallistakin huudattamista? (5-vaihteinen 1.8 NB).
Kokeile enskerralla ajaa koko rata kolmosella, pääsuoralla sitte nelosta jos tarvii. On paljon helpompi keskittyä ajolinjoihin ja jarrutuksiin kun ei tarvii sohlata vaihteiden kanssa, ja kunhan saat mutkiin hieman lisää vauhtia, niin en usko että 1.8:lla tarvii kakkoselle vaihtaa missään. Ja kannattaa ehdottomasti hypätä pariks kierrokseks jonkun kyytiin joka osaa radan, itellä putos aikoinaan kierrosajoista ~10sek sillä että hyppäsin muutamaks kierrokseks nextin kyytiin, joka näytti miten tuolla voi (tai pitää) ajaa :)
Millaisella bensatilanteella tuonne kannattaa muuten tulla? Tullessani tankissa oli vajaat puolet, mutta se hupeni niin ripeästi että kävin varmuudeksi täyttämässä välillä. Toisaalta ihan täysikään tankki tuskin on hyvä?
Tankki täyteen vaan, niin ei tartte keskenkaiken lähteä tankkaamaan :)
Kiitokset kivasta ratapäivästä! Kumpa renkaat sulaisivat nopeammin että raaskisi katuslicksikauppaan lähteä... ;D http://youtu.be/pH4AJwBrIYw
Video mis ajoin siinä sun eessä :) http://www.youtube.com/watch?v=TC6N6nCSU8E&feature=youtu.be
Otsikko: Vs: Ahvenisto 18.6.2012 ja 28.6.2012
Kirjoitti: Jari - 20.06.12 - klo:01:01
Kyllä taas oli hauskaa, kunhan ensimmäisen tunnin teki remppaa, elikkä edellisellä ahveniston reissulla korjattu vesiletku rupes taas vuotamaan. Uusi väliaikainen korjaus kesti reissun loppuun. giggle
Kiitokset JP:lle ja Next:lle :)
Otsikko: Vs: Ahvenisto 18.6.2012 ja 28.6.2012
Kirjoitti: Tommi - 20.06.12 - klo:07:26
Kyllä taas oli hauskaa, kunhan ensimmäisen tunnin teki remppaa, elikkä edellisellä ahveniston reissulla korjattu vesiletku rupes taas vuotamaan. Uusi väliaikainen korjaus kesti reissun loppuun. giggle
Kiitokset JP:lle ja Next:lle :)
Hei hei! Ahvenistolle tullaan ajamaan,ei remppaamaan giggle
Otsikko: Vs: Ahvenisto 18.6.2012 ja 28.6.2012
Kirjoitti: MaMa - 20.06.12 - klo:20:18
Nonniin, tuuppasin nuo kameran räpsyt nettiin, joten jokainen voi käydä bongaamassa näkyykö kuvassa.
Kuvat voi katsellä tästä (https://plus.google.com/photos/102298303359944375222/albums/5756164295099253617?authkey=CIL21YeXyey-KQ)
Laitoin myös pari kuvattua videota näkyville (http://www.youtube.com/playlist?list=PLDA6B97BCE985A751)
Treenasin samalla tuota uutta pokkarikameraa ja sen sarjakuvamoodia, joten tuolla on mukana aika paljon itseään toistavia kuvia kun annoin sulkimen laulaa, olen poistanut lähinnä pahiten epäonnistuneet kuvat joukosta.
Nuo kuvat ja videot on näkyvissä vain linkin tietäville, eli eivät ole julkisessa jaossa. Eipä noita noin muokkaamattomina kehtaa mihinkään julkisesti laittaakaan, mutta tapahtumaan osallistuneita saattaa kiinnostaa. Jos haluat originaalikuvaa tai mahdollisesti jonkun kuvan pois tuolta, niin ilmoittele.
Ensi kertaa varten löytyi netistä mukavasti ajolinjat (http://tak.tky.fi/apache2-default/Motorsport/Ahvenisto/ahvenist.htm), näitä tutkimalla ensi kerralla mennään varmasti alle 1.50 >:D
MaMa ens kerralla jonkun kyytiin kattomaan linjat.
Joo tuohan olisi varmasti paras tapa oppia rata. Nyt oltiin kuitenkin ensimmäistä kertaa koskaan radalla, eikä lähdettykään hakemaan mitään aikoja. Kummasti se Racechronon käyttö kuitenkin sai välittämään kierrosajoista ja taisi tuo ratakärpänen päästä puiraisemaan... ::)
Ensi kerralla sitten ;D
Otsikko: Vs: Ahvenisto 18.6.2012 ja 28.6.2012
Kirjoitti: walesi - 21.06.12 - klo:13:15
Nuo linjat on paikka paikoin hiukan erikoiset, mutta mitäs minä näistä tiedän. Kertokaa te, jotka pääsette tuolla muuta kuin kalenterilla otettavia aikoja.
Tietysti kaarteisiin ei ehkä kaikissa paikossa tarvi noin aikasin kääntää sisään kun vauhtiakaan ei välttämättä ole hirveästi, mutta kyllä noi mun mielestä näyttää ihan toimivilta linjoilta.
Otsikko: Vs: Ahvenisto 18.6.2012 ja 28.6.2012
Kirjoitti: Kari - 21.06.12 - klo:15:36
Nuo TAK:n sivulla olevat linjat täsmäävät muistini mukaan aika hyvin viime syksynä paikan päällä Jesse Khronin opastamiin.
Nyt tuolla ajaessa ihmetytti musta kumi kaarteen sisääntulossa ihan väärällä linjalla (sisäkaarteen puolella ennen mutkaa) sekä Tarun mutkassa että sillan alituksen jälkeen. Mietin pariinkin kertaan että ajanko väärässä paikassa, mutta en nähnyt mitään järkeä siirtyä niille linjoille.
Vaihtamisestakin olen vielä hieman epävarma sen suhteen, että onko ajallisesti kannattavampaa käydä syheröissä kakkosella (5v/4.1) vai odottaa rauhassa kolmosella että jotain tapahtuisi? Kakkosella ajamisessa on tekemisen makua, mutta kello ei välttämättä kiitä sitä riehumista. Ehkäpä seuraavilla kerroilla pitävämmillä renkailla pääsisi sen verran lujempaa ettei kakkoselle vaihtaminen tule enää mieleen.
Noita teoreettisia ihanneajolinjoja kuvaavia piirroksia alkoi ilmestyä alan lehdissä melko pian sen jälkeen kun Ahveniston rata avattiin (kesällä 1967). Valitettavasti absoluuttista totuutta ei ole olemassakaan. Lähimmäs noita linjoja päästään (tai niitä voidaan käyttää) jos on kyseessä pienenpuoleinen, tehokas auto, siinä kilpailukäyttöön tarkoitetut renkaat, ja lisäksi ajetaan yksin. Yhteislähdöllä ja isolla porukalla ajaessa asia onkin jo täynnä muuttujia. Ohitukset ja niiden peittely tuovat oman suolansa soppaan. 60-luvun lopun kerhokisoissa hyvin pian huomattiin, että vakioautolla ja senaikaisilla vakiorenkailla ei kannattanut yrittää ajella teoreettisia ajolinjoja pitkin, vaan joissakin paikoissa piti vanha sanonta paikkansa: lyhin tie on nopein. Näin varsinkin pääsuoran jälkeisessä kaarteessa, jossa leikattiin suoran päässä vasemmasta reunasta sisäkaarteeseen ja pysyttiin siinä tiukasti kunnes varikkosuora alkoi. Ei siis päästetty autoa lähellekään kaarteen keskikohdan ulkoreunaa. Matka lyheni sisäkaarretta pitkin ajaessa ja kello tykkäsi. Sitävastoin nopealla ja tehokkaalla autolla ja pitävillä renkailla ei kannata yrittää sisäreunassa pysymistä koko matkan, kaarteen säde on kuitenkin niin pieni että mahdollinen luisto tappaa vauhdin. Kokeilemalla asia selviää.
Mustia renkaanjälkiä on ilmestynyt radalle joka vuosi myös omituisiin paikkoihin. Tekijää ja syytä en ole koskaan saanut selville. Ei niistä "väärässä paikassa" olevista jäljistä kannata välittää.
Kakkosvaihdetta ei kannata käyttää Ahvenistolla missään ainakaan 1.6 vakiomäxällä. Minulla on 5v-vaihteisto ja 4.3 perä. Suolenkiltä nouseminen on melko takkuista kolmosella mutta ei vauhti parane kakkosellakaan, melu vain lisääntyy.
Taitaa olla off topic mutta ratahommiin liittyy kuitenkin: kahta asiaa ei ole olemassakaan: katuslicksit ja sadekelin slicksit. Slicksillä tarkoitetaan KUVIOIMATONTA, SILEÄÄ ratarengasta. Ilmestyivät ratahommiin 70-luvun alkupuolella. Sitä ennen ratakäyttöön tarkoitetuissa renkaissa oli kuviointi. Puhuttiin racing-renkaista tai ratarenkaista.
Nyt tietysti joku taas kirjoittaa: "mutta kun niitä sanotaan...." -kyllä minä sen olen huomannut että sanotaan, mutta väärin. (Tässä taas nähdään miten pedanttinen minä olen määrättyjen asioiden suhteen)
Tulipa mieleen että asuessani USA:ssa 70-luvun alkupuolella törmäsin kerran määritelmään "cheater slicks". Ne olivatkin nimensä mukaisesti varsinaisia huijausvälineitä. Muutamissa drag racing luokissa säännöt vaativat katulaillisten vakiorenkaiden käyttöä. Pari valmistajaa tekivätkin renkaita jotka näyttivät tavallisilta, olivat normaalimitoituksilla saatavissa ja joissa oli DOT-merkinnät. Todellisuudessa renkaissa oli kilparenkaiden runko, superpehmeä kumiseos ja haittapuolena lisäksi kilparenkaiden hinta. Että osaa ne jenkitkin -sekä huijata että käyttää vääriä nimityksiä.
Täytyy varmaan torstaina 28. päivä lähteä Ahvenistolle "rääkkäämään" tuota vakiomäxää. Eunos ei vaan valmistu. Osia kyllä tulee yhtenään. Pitäisiköhän välillä vilkaista peiliin. (Ja lopettaa firaapelit)
Noista ajolinjoista sai kyllä Jesseltä loistavaa opetusta, ja kuten inssivaarikin mainitsi, niin lyhyin linja on yleensä nopein (ainakin näillä meidän autoilla) ja oma ajolinja muuttui tuolla opetuksella ihan huomattavasti. Aikaisemmin myös käänsin mutkiin turhan myöhään sisään, varsinkin tuossa nyppylän jälkeisessä mutkassa (4), tarun mutkassa (5) ja suolenkillä seiska mutkassa. Pitää nyt 28. päivä tulla testaamaan nuo opit kellon kanssa...
Kyllä semisliksi nimitys (mitä ainakin itse olen tottunut käyttämään esim. R888 / A048 / V70A tai muut vastaavat) on ihan toimiva ja tarpeellinen, kun noi kumithan on nimenomaan jäykkärunkosia ja pehmeellä seoksella, ne on myös (ainakin valmistajan mukaan) rata-ajoon tarkoitettuja, eikä noissa oo juuri mitään järkeä pelkästään katukäytössä. Niissä ei oo kylmänä mitään pitoa, sateella vesiliirto-ominaisuudet on olemattomat, ja ne kuluu kadulla melkoista vauhtia. Kuviotakaan ei uutenakaan paljoa ole, noissa on osassa ihan kammottavat ominaisuudet katuajoa ajatellen, ja lisäks ne on törkysen hintasia. Eli imo, tuo semisliksi nimitys kyllä kuvaa noita renkaita aika hyvin. Ne on sliksin ja katurenkaan välimuoto ja kyllä noille joku nimitys täytyy olla jotta tiedetään mistä puhutaan :) Ero ns. normi renkaisiin on kuitenkin merkittävä, niin seoksen, kuvion, kuin rungon jäykkyyden osalta.
Semislicksi on vallan loistava nimitys! En minä sitä haukkunutkaan. Jostain syystä ei mainittu nimitys ole koskaan tullut korviini. Etuliitehän kertoo kaiken, se on ratkaisevaa (esim. semi-trailer =puoliperävaunu). Minä kirjoitinkin: "katuslicksi" ja "sadekelin slicksi".
Uusia sanoja ja uusiosanoja näyttää oppivan näin vanhanakin. Ei taida tässä vielä olla kiirettä uuniin.
Mitenköhän mä onnistuin lukemaan tuosta sun edellisestä viestistä, että olisit maininnu semisliksitki noiden katusliksien ja sadekelin sliksien lisäks ::) Hyvin ne aivot osaa tulkita tekstin ihan toiseks mitä silmät näkee...
Otsikko: Vs: Ahvenisto 18.6.2012 ja 28.6.2012
Kirjoitti: Jari - 25.06.12 - klo:22:29
Kyllä taas oli hauskaa, kunhan ensimmäisen tunnin teki remppaa, elikkä edellisellä ahveniston reissulla korjattu vesiletku rupes taas vuotamaan. Uusi väliaikainen korjaus kesti reissun loppuun. giggle
Kiitokset JP:lle ja Next:lle :)
Hei hei! Ahvenistolle tullaan ajamaan,ei remppaamaan giggle
Torstaiksi pitäisi letkuongelma olla kunnossa. :orava (Taidan kuitenkin keräillä vähän työkaluja mukaan, varmuuden vuoksi)
Otsikko: Vs: Ahvenisto 18.6.2012 ja 28.6.2012
Kirjoitti: Kari - 26.06.12 - klo:13:45
Luultavasti nyt torstaina paikalla. Ensi viikon ajelut jää väliin.
Jos joku vielä ei ole lueskellu tai bongannu tätä mistään niin radalle ajamaan tulevat ryhmittykää riveihin joko katoksen alle tai siihen ruudukoihin niin että saadaan desibelit nopeesti mitattua. Helpottaa hommaa ja saadaan rullaa heti alusta jo ettei tartte autoja ajella lähemmäs.
Ne jotka tulee vaan "chillaa" niin voivat sijoitella autonsa sinne tänne miten tykkäävät :)
Eli samat pyynnöt tälläkin kertaa, ja kopio maksulapusta mukaan sekä vastuuvapauslomake jos ei ole jo annettu, luvataan ihan OK säätä huomiselle 638
Otsikko: Vs: Ahvenisto 18.6.2012 ja 28.6.2012
Kirjoitti: Jari - 28.06.12 - klo:01:48
No voi vash, sattu pieni tapaturma ja lääkäri kielti autolla ajamisen pariks päiväks. Mites ku ehdin maksaa jo ton ratamaksun eilen saako sen vielä takasin?
No voi vash, sattu pieni tapaturma ja lääkäri kielti autolla ajamisen pariks päiväks. Mites ku ehdin maksaa jo ton ratamaksun eilen saako sen vielä takasin?
Laitoin privaviestiä, eiköhän tuo saada palautettua.
Joo pirun hauskaa oli, etenkin kun alkaa jo pikkuhiljaa päästä hajulle rata-ajelusta. Tais auttaa kun istu hetken hrnt:n kyydissä, viimesellä vedolla sain kellotettua 1:49.94, 1:48.99 ja 1:48.70. Tosin en tiiä miten tarkka toi kännyn oma gps on, mut kaippa noi suuntaa-antavia aikoja kuiteki on.
Otsikko: Vs: Ahvenisto 18.6.2012 ja 28.6.2012
Kirjoitti: Tommi - 28.06.12 - klo:21:20
Joo-o on se kyllä hauska rata,kantti vaan loppuu jarrutuksissa,kovempaakin pääsis noilla mikkihiiri renkailla...
Joo oli kyllä hauskaa! Itse asiassa ihan hyvä kombo tuo sade + kuiva.
Hyvin kyllä toimii nuo Advan 08:t katurenkaiksi, muuttui auto aika paljon vakaammaksi ja luottoa tuli entistä enemmän.
Pieni tilanne kyllä meinasi seurata, kun sillan alituksen jälkeisen nyppylän päällä meinasi fasaani juosta suoraan auton alle. En tiedä mitä vakuutusyhtiö olisi sanonut, jos olisin väittänyt etupuskurin hajonneen radalla eläimeen törmäämisen takia... ;D Fasaanin puolustukseksi kyllä sanottava, että lintu tuli oikealta.
Otsikko: Vs: Ahvenisto 18.6.2012 ja 28.6.2012
Kirjoitti: Make - 28.06.12 - klo:22:27
No mutta sä et sentään keränny kukkasia kuten ode :P
Mukava ratapäivä, porukkaakin paikalla kiitettävästi. Märällä radalla lopetin ajamisen heti alkuunsa kun huomasin että ainakin minulla on hiihtoliiton hyväksymät renkaat. Ei oikein vesikelkkailu kiinnostanut. Valokuvien ottamiseen olikin runsaasti aikaa. Onneksi rata sitten kuivui. Kiitokset ahkerille kiertäjille!
Kuten jotkut huomasivat, minulle tuotiin paikan päälle pientä firaapelia kotiin viemisiksi. Ei näytä loppuvan....