Kirjoittaja Aihe: Uudet cobran kupit, asennus?  (Luettu 3261 kertaa)

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Uudet cobran kupit, asennus?
« : 07.12.09 - klo:19:36 »
Kävin hakemassa kaks mustaa Cobra Monaco S penkkiä. "Mahtuu" todella naftisti paikalle, oven ja penkin väliin saa tuskin pikkurilliä.
Meinasin jättää säätökiskot pois ja vetää "suoraan" lattian läpi. Onks kukaan tehny raudasta välipalikoita penkin ja alkuperäisten kiinnitysreikien väliin? Muita ideoita tai vinkkejä asennukseen.
Turvavyön kiinnikkeiden pultteina ja hattuhyllyllä on 4 pistevöille kiinnityspaikat. Ajattelin laittaa samanlaisen jalkojenväli remmille. Miten vyöt yleensä laitetaan, mulla ei oo kaaressa poikkitankoa vöille?
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Uudet cobran kupit, asennus?
« Vastaus #1 : 07.12.09 - klo:20:22 »
Jos joku viitsii etsiä finlexin sivuilta tai aken sivuilta niin sieltä löytyy se tukilapun koko joka pitää olla siellä auton ulkopuolelle/pellin toisella puolella jos siitä läpi vedät.

Siihen ei käy sitten vaan itsetehty latta vaan pitää olla ne viralliset kuten myös ne lenkkipultit.
Kiinnikkeet penkeille helppo tehdä. Itse tein putkesta joka on vahvistettu pulttien kohdalta hitsatulla holkilla ettei mene putki ruttuun.

Vöiden takakiinnikkeet vaan siihen hattuhyllyyn, läpi siitä ja kontinpuolelle isot taustalaput niin ei tule läpi. Ne viralliset laput pitää olla siis.

Noi sun kolme viimeistä lausetta kyllä hämää mua(ei ymmärrä nyt :P ) saisko selvemmin nyt mitä sulla on ja mitä ei?

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: Uudet cobran kupit, asennus?
« Vastaus #2 : 07.12.09 - klo:21:14 »
Joo, ei ollu selko Suomea.
Hattuhyllyllä on yks eye bolt (en tiedä nimeä Suomeks, onks se sit lenkkipultti)  ja normi vöiden alakiinnitys pultit on korvattu samanlaisila lenkkipulteilla. Autossa on ollu selkeästi Japanissa 4 piste vyöt. Voiko noita käyttää eli miten vyö kiinnitetään autoon? Lisäksi mun pitää lisätä jalkojen välistä tulevalle vyölle kiinnitys, samanlaisella vai pelkällä pultilla ja vahvistuksella?
« Viimeksi muokattu: 07.12.09 - klo:21:17 kirjoittanut samulis »
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Uudet cobran kupit, asennus?
« Vastaus #3 : 07.12.09 - klo:22:02 »
Joo eli nyt selvisi :)

Siis sinne hattuhyllyyn tietty ne molemmat ylemmät vyöt kuten myös sinne sivuihin ne alemmat. En laittas kuuspistevöitä edes masukkaan mutta lisäät sinne alas pulttikiinnityksen jos sen välttämättä haluat.

Nelipistevyötkin riittää tai jos sun kuuspistevöistä voi heittää munavyön pois niin ota ihmeessa veke. Se ei näin normiliikenne autossa auta radallakaan yhtään.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Uudet cobran kupit, asennus?
« Vastaus #4 : 07.12.09 - klo:22:08 »
Lisäksi mun pitää lisätä jalkojen välistä tulevalle vyölle kiinnitys, samanlaisella vai pelkällä pultilla ja vahvistuksella?

Siis jos ton tarviit kuitenkin etkä halua sitä lukkoa purkaa jotta saisit niistä 4 pistevyöt niin samanlainen lenkkipultti sinne penkin eteen/alle ja auton alle vastakappale. Ei tarvitse muuten vahvistuksia lisää.
http://verkkokauppa.harline.com/products.php?cmd=list&id=161&catid=26&phrase=&offset=

Eli toi laippa vaan auton alle ja lenkki sisään tietty :)