Kirjoittaja Aihe: Rättikaton yhteistilaus?  (Luettu 9715 kertaa)

diskis

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 362
Vs: Rättikaton yhteistilaus?
« Vastaus #15 : 03.03.10 - klo:13:55 »
Nyt on tullut postia kolmelta, ja minä muukanlukien niin tarvitaan vielä yksi kattotilaus että pääsisi hyviin hintoihin kiinni.

  _____/_____
D'-.    | /  )
'(O)'-...'(O)'

Atte.V

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 692
Vs: Rättikaton yhteistilaus?
« Vastaus #16 : 03.03.10 - klo:21:04 »
Nyt on tullut postia kolmelta, ja minä muukanlukien niin tarvitaan vielä yksi kattotilaus että pääsisi hyviin hintoihin kiinni.
Pistin mailia.
NA 1,8 turbo

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Rättikaton yhteistilaus?
« Vastaus #17 : 03.03.10 - klo:21:52 »
Laitoin myös mailia.

_paffa

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 259
Vs: Rättikaton yhteistilaus?
« Vastaus #18 : 03.03.10 - klo:23:54 »
Laittelehan takasi mailia sit kun tilaus on varmistunut ja olet valmiina tilaamaan tavarat. Niin laitellaan rahhoo sun tilille sitten niin. :)

diskis

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 362
Vs: Rättikaton yhteistilaus?
« Vastaus #19 : 04.03.10 - klo:12:13 »
Tarjouspyyntö lähti aamulla menemään, ja äsken tuli vastaus että "pomo lomalla, tarjous tulee huomenna".

  _____/_____
D'-.    | /  )
'(O)'-...'(O)'

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3973
Vs: Rättikaton yhteistilaus?
« Vastaus #20 : 04.03.10 - klo:14:16 »
Jatketaan täällä keskustelua. Eli tässä ensin pohjaa keskustelulle toisesta topicista:

Ja pyyhkimensulathan hankitaan Biltemasta, hintaa parikymppiä setille ja laatu kohdallaan. Lidliin suhtaudun vähän epäilevästi... olisikohan samat sulat kyseessä jotka myytiin eurolla kappale Hong Kongista aikanaan, ja kestivät pari viikkoa :)

Olen periaatteessa sun kanssa ihan samaa mieltä ja moregorea lainatakseni "kannattaa ostaa parasta kerralla, tulee halvemmaksi". Mutta jos Lidlin sulat eivät kestä, tappio on 6,99 euroa ja 5 min vaihtotyötä. Ja toisaalta Lidlin hinta-laatusuhde on yleensä ollut oman kokemukseni mukaan hyvä. Lidlin hankintakanavista ei ole tietoa mutta veikkaan, että heillä on eri toimittajat kuin Hong Kongilla. Lidl ostaa ison tavaramäärän tarjoustuotteita kerralla ja todennäköisesti myy niitä monessa maassa.

Entäs MX5hoodsin katot? Laadusta ei ole mitään takeita tai ainakaan en ole nähnyt missään kommentteja laadusta/kestosta. Entä jos katto kestää 2 viikkoa tai 1-2 kesää tai hajoaa ekoihin pakkasiin tai ei istu kunnolla tai ei ole tiivis? Tappio vähintään katon hinta ja päivän työ / arviolta 600 euroa vaihto teetettynä.

No, Lidlissä jo ruoka on vähän epäilyttävää. Asuin 3kk Lidlin vieressä, ja silloin ei ollut energiaa ja muuten huono olo. Kun muutin ja kauppa vaihtui, niin vointi oli parempi. En nyt mene väittämääm faktaksi tätä, hyvinkin on voinut olla vaikka hometta seinissä ekassa kämpässä. Mutta, jäänyt vähän huono maku suuhun Lidlistä. Ja en kyllä oikein ostaisi autotarvikkeita ruokakaupasta, kuten en myöskään ruokaa autokaupasta :)

MX5hoodsista ei todellakaan ole paljoa infoa, vähän enemmän löytää kun hakee firman nimellä, dandycars. Hyvää palautetta löytää Mx-5 owners clubin foorumilta. Mutta, kattojen valmistus on vähän eri kun pyyhkijänsulat. Pyyhkijöitä valmistetaan isoissa tehtaissa kiinassa koska niille on paljon kysyntää. MX-5:en katoille ei ole taas niin suuria markkinoita, että kannattaisi pistää pystyyn iso tehdas. Tuskinpa niitä katon valmistajia on kovinkaan monta, ja voisi kuvitella että tarkalleen samat katot löytyy aika useasta eri kaupasta.  Ja hinnat huomioonottaen, niin kukaan ei jaksa valittaa 7 euron pyyhkijöistä, mutta satojen eurojen katosta kyllä ihmiset hajoittavat caps-lockinsa kirjoittaessaan valituksia foorumeille.

Mullakin on katon hankinta ajankohtainen mutta syy miksi en ole ollut kiinnostunut tästä kimppatilauksesta on varauksellinen suhtautuminen MX5hoodsiin. Ei yhtään asiakkaiden kertomuksia tuotteista ja tuotteilla on korkeat postikulut, jotka taas kertovat pienistä myyntimääristä (eli ei sopimuksia edullisimmista lähetyskuluista). Katto on 10 vuoden investointi eli harmittaa kyllä kovasti, jos alkaa vuotaa tai ei istu. CD:lläkin oli ongelmia katon ja sen asennuksen kanssa, joten en luottaisi siihen, että kaikki liikkeet toimittavat hyviä kattoja huonon palautteen pelossa.

MX5partsissa on runsaasti käyttäjien kommentteja tuotteista ja ko. liike tiedetään luotettavaksi. Ja kun hintakaan ei ole merkittävästi suurempi, kun huomioidaan 10 vuoden käyttöaika, niin itse kyllä kääntyisin mieluummin heidän suuntaan. Voihan sieltäkin kysyä kimppatilaushinnan? Mun mielestä kysymisessä ei häviä mitään. Sittenpähän on kaksi tarjousta rinnakkain.
http://www.mx5parts.co.uk/index.php/cPath/45_48_84/sort/2a/page/2

Ja miksei samalla ottaisi kolmattakin tarjousta täältä:
http://www.ilmotorsport.de/shop/article_list.php5?depth=2&oid=35&show=true&PHPSESSID=0d0cc48d07394afae47bfe5399a61405

diskis

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 362
Vs: Rättikaton yhteistilaus?
« Vastaus #21 : 04.03.10 - klo:15:06 »
No, hyvä pointti siinä, laitoin kyselyn MX5partsille ja IL:ille kolmesta mohair-lasi (ei ole mohair-muovia) ja kolmesta vinyyli-muovikatosta, ja vastaus tuli ihan heti kuten tavallista:
Lainaus
hi
The total cost of the items would be £2555.75 including delivery to Finland.
 
Kind Regards
Richard

Elikkä kaveri otti laskimen esille ja summasi yhteen kaikki katot, ja mitään alennusta ei saa. Noin 2900 euroa jos luottokortilla tilaisi. Yksi jäisi ilman kattoa, kun ei ole luottoa tarpeeksi :)
Samasta setistä odottaisin jotain 1500-1600 euroa MX5-hoodista, en ole vielä saanut infoa siitä mitä ne haluaa mohair-lasi katosta. Ja meidän tilaus olisi vielä parisataa halvempi kun oli mohair-muovia tilattu.

Kyllä minä muuten käytän MX5partsia, ei mitään huonoa sanottavaa puljusta, mutta ne kattojen hinnat ovat aika korkeat. Ja, on dandycars sen kokoinen tuontifirma joka on erikoistunut MX-5:iin että uskoisi kyllä heidän olevan luotettavia. Varsinkin kun tuputtavat asennuspalvelua asiakkaille joka nurkasta. En usko että kauan olisivat toiminnassa jos asiakkaiden katot leputtaisi tuulessa kotimatkalla.

Jokainen tehkööt itse päätöksensä jos haluaa mukaan tilaukseen. En kuitenkaan usko että katoissa on mitään suuria laatueroja, en olisi edes yllättynyt jos kumpikin myisi tarkalleen samaa kattoa :)

  _____/_____
D'-.    | /  )
'(O)'-...'(O)'

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3973
Vs: Rättikaton yhteistilaus?
« Vastaus #22 : 04.03.10 - klo:15:27 »
Hieman kumma, etteivät anna mitään kimppatilausalennusta MX5partsissa. Saa nähdä mitä IL vastaa.

Laadun suhteen en kyllä perustaisi mitään olettamusten varaan. Kysymällä selviää kattojen valmistajakin ja jos eivät kerro sitä, niin tuskin kannattaa ostaa. Jos katto maksaa esim. 200 euroa enemmän toisessa paikassa, niin se tarkoittaa 20 euron kustannusta / vuosi, jos käyttöikä on 10 vuotta. Eli katon kohdalla kannattaa kyllä olla tarkkana. Tietenkin jokainen voi ostaa mistä haluaa mutta halpa hinta ja hyvä laatu kohtaavat melko harvoin.

CD

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 830
Vs: Rättikaton yhteistilaus?
« Vastaus #23 : 04.03.10 - klo:18:24 »
Mulle MX5Parts tarjos silloin 2v sitten 10% alennusta jos tilataan väh 5 kattoa.
Ja on siellä tarjolla mohair -katto muovi-ikkunalla:

http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/158

Mä luulen että noi mx5parts:n katot on Prestige autotrimin valmistamia (ainakin silloin 2v oli kun tutkin noita)
http://www.prestigeautotrim.com/info/about.htm (noitten hintoihin tulee sitten se 17.5% vat)

Vaikka mulla oli ongelmia sen katon kanssa, sain loppujen lopuksi hyvät hyvitykset jenkeiltä.. Ja olen todella tyytyväinen mun nykyiseen kattoon, vaikka siinä on vieläkin ne pari ryppyä kuskin puolla. Oli muuten todella hankala saada ekan kerran katto kiinni, tartti 3 ihmista ja ruuvien löysäämisen takaa..

Kaveri hommas viime kesänä prestigelta katon. Originaalia vastaava, vetoketjullinen muovi-ikkuna, mohair "stay-fast".
Mun katto on kanssa mohair stayfast, mutta se on paljon paksumpi ja tukevampi kun prestigen vastaava. Se prestigen katto tuntui muutaman kk käytön jälkeen lerpulta ja löysältä. Mun katto on edelleen kireä (soi kuin patarumpu ;) ).
Mun katossa on originaalia vastaava vetoketju systeemi, eli vetskari menee kuskin vasemman hartian takaa repsikan taakse (samalla katon takaosa on käytännössä kaksin kertainen, niinkuin alkuperäisissä katoissa). Noissa DandyCars/Prestigen katoissa se vetoketju on vaan siinä ikkunan ympärillä ja ne ikkunaa reinustavat kankaat lerpattaa vähän ikävästi (minun mielestäni).

http://www.mx5hoods.co.uk/index.php?main_page=popup_image_additional&pID=2&pic=2&products_image_large_additional=images/mx5-vinyl-hood-pic4.jpg

Suosittelen kanssa rainrailin hommaamista, vaikka maksaa sen 100-150e. Ei ole mukavaa alkaa sitä vaihtamaan sen jälkeen kun on päivän kiroillut katon asunnuksen jälkeen.. Sen alkuperäisen saattaa saada ehjänä talteen, jos se ylipäätään on vielä ehjä, mutta sen takaisin laittaminen ja asentaminen uuteen kattoon on hieman hankalaa ja todennäköisesti siinä vaiheessa se menee rikki. Ja tietysti ne kaapelit, kun ne ei paljoa maksa.
Kannattaa ainakin tarkistaa ennen tilausta tai vaihto-operaatiota sen rainrailin kunto, hattuhyllyn matto vaan irti takaa niin se rail on siinä ihan kivasti näkyvissä.

Sitten noissa lasi-ikkunallisissa on ollut jotain ongelmia jälkiasennuksen kanssa, kun siinä nb:ssä on sellaiset tuki kankaat/remmit, mille ei ole paikkoja na:ssa. Seurauksena sen ikkunan paino saattaa alkaa purkamaan niitä tikkauksia ja niistä sitten pääsee vesi sisään.

Kannattaa kanssa kattoa noi Moss:n myymät Robbins katot, ne taitaa olla ihan laadukkaita. Mä ottaisin sellaisen, uusilla kaapeleilla ja rainraililla, jos olisin nyt ostamassa kattoa.

http://www.moss-europe.co.uk/Browse/PlateMenuProducts.aspx?WebCatalogID=42&PlateTypeID=1&SubcomponentID=535

Urban

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 327
  • ex Miata 1991
    • ex Miata 1991
Vs: Rättikaton yhteistilaus?
« Vastaus #24 : 04.03.10 - klo:18:40 »
Vetäydyn tässä vaiheessa harkinta-asteeltakin pois. Kestävyys on kans ollut mielessä. Oon myös harkinnu alkuperäisen vinyylikaton hankkimista. Kuitenkin nykyinen on palvellut todistetusti jo kohta 20 vuotta.

Pakottavaa tarvetta katon vaihdolle ei ole ja rain railin ja asennuksen kanssa hinta nousee jo niin korkeaksi, että taidan jättää homman toistaiseksi. Autoon menee muutenkin toista tonnia nyt keväällä.

CD

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 830
Vs: Rättikaton yhteistilaus?
« Vastaus #25 : 04.03.10 - klo:18:59 »
Tuossa on mallia katon asennuksesta, nimenomaan nb:n lasi-ikkunallinen katto na:han

http://www.kentrussell.com/kent/MiataTop/index.htm

Ja japanilainen ohje:

http://www7a.biglobe.ne.jp/~filterya/r-048-1.html
« Viimeksi muokattu: 07.03.10 - klo:19:09 kirjoittanut CD »

diskis

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 362
Vs: Rättikaton yhteistilaus?
« Vastaus #26 : 04.03.10 - klo:19:47 »
Nyt tuli ILmotorsportsilta vastaus, antavat -10% alennusta, loppusumma kuljetuskuluineen ja veroineen olisi 2889e. Urbanin katto vielä laskettuna mukaan siis. Huomista odotellessa että saa viimeisen vastauksen.

  _____/_____
D'-.    | /  )
'(O)'-...'(O)'

Timi

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1685
  • NA6CET
Vs: Rättikaton yhteistilaus?
« Vastaus #27 : 04.03.10 - klo:20:40 »
Mulla on robbinsin nb mallinen mohairkatto lasilla. Erittäin laadukas tekele ja kolmen vuoden jälkeen edelleen kuin uusi. Maksoi muistaakseni 700e posteineen jostain Saksasta. Harmittaa etten vaihtanut niitä kaapeleita samalla, nyt tosiaan toinen kaapeli on poikki ja hieman lepattaa.
NA '93 1.6 Turbo Ecoboost

Atte.V

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 692
Vs: Rättikaton yhteistilaus?
« Vastaus #28 : 04.03.10 - klo:20:55 »
Sopiiko ton lasisen takaikkunan kanssa minkäänlainen turvakaari, jossa on takaputketkin? Mitä nyt ite googlettelin niin ei kenelläkään kyllä mitään pahaakaan sanottavaa noista dandycarsin katoista tuntunu olevan. Muutamamia autoja näytti olevan myynnissä missä oli toi dandyn katto ja ainakin kuvissa näytti ihan fiksuilta.
NA 1,8 turbo

_paffa

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 259
Vs: Rättikaton yhteistilaus?
« Vastaus #29 : 04.03.10 - klo:21:21 »
Oli miten oli, elämä on tylsää jos aina pelaa varman päälle.

Voihan se tehdasvalmisteinen marmoritiskiltä ostettu olla täysi paska maanantaikappale tai ehjä katto väärinasennettuna olla täysi susi ja vuotaa.

Pääasia että firma korvaa/antaa uuden tilalle jos jotain vikaa löytyy. Jos meen ostaa ylipäätään mitään "arvokasta" jonka hankkiminen vaatii vertailua eri liikkeiden välillä päädyn monesti siihen missä on paras asiakaspalvelu vaikka hinta nyt ei ihan halvin olisikaan.

Mun tilaus on ja pysyy mx5hoodsille/dandycarsille. Kiitti diskis kun jaksat alkaa neuvottelee ja tilaamaan :) Parempi näin, meinasin itse tilata tuolta katon jokatapauksessa! :)

- Pasi