Kirjoittaja Aihe: Lasin nostimen vaijeri poikki.  (Luettu 2292 kertaa)

zio

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 123
Lasin nostimen vaijeri poikki.
« : 29.05.10 - klo:19:59 »
Viimeviikonloppuna kun laskin lasin alas niin sinne jäi :( Käsin sain toki nostettua takaisin ylös.

Nyt menin tuohon pihaan purkamaan oven ja katsomaan millainen mekanismi tässä autossa on.

Ovipahvi irti ja alkoi paljastua että kyllä täällä jotain on rikki vaijeri roikkuu ovipahvin ja oven välissä :/

Nooh kaikki pois ja tutkin toiminnan ja alempi vaijeri sielä oli poikki, yhteen autoon olen itse "mazda 626" korjannut vaijerin vaihtamalla sen mutta onko tietoa pystyykö tässä tekemään sitä samalla tavalla vai meneekö uuden nostimen hankinnaksi.

Jos joltain löytyy purettuna turha ikkunan nostin NB koriseen niin huutaa nyt HEP... :)  Voin ostaa sen nimittäin pois, marmori tiskiltä en tuota ajattelut ostaa.

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.

-Joni-

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Lasin nostimen vaijeri poikki.
« Vastaus #1 : 29.05.10 - klo:20:28 »
Ymmärtääkseni sama mekanismi kuin NA:ssa eli uusi sielu vaijeriin tai kokonaan uusi vaijeri vain.

Itse korjasin fillarin jarruvaijerin sielulla kun oli mx5partsista silloin loppu.

zio

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 123
Vs: Lasin nostimen vaijeri poikki.
« Vastaus #2 : 01.06.10 - klo:09:51 »
Löysin mx5parts:ista tämän kaapelin mutta siinä mainitaan että käy vain vuoteen -98 saakka joten käyköhän tuo omaan kulkineeseeni, näyttää kyllä samalta mutta hieman ihmettelen kun ei ole ilmoitettu että käy myös NB koriin.
http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/226

Tuon mukaan saatavilla on MK2 / 2.5 malleihin vain koko sarjaa ei kaapeleita.
http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/754

Mitenköhän tämä homma oikeasti menee.  Hieman ärsyttää tuo 100% mekaaninen ikkunan nostin, reunasta kiinni ja nostaen :D

-Joni-

e_o

  • Yleisvalvoja
  • Seniori
  • *****
  • Viestejä: 261
Vs: Lasin nostimen vaijeri poikki.
« Vastaus #3 : 01.06.10 - klo:10:08 »
Kyllä nuo mx5partsin jutut yleensä pitää paikkansa. Eli vaikka NA:n ja NB:n vaijerit näyttää samalta niin jotain eroa niissä todennäköisesti on.

Jos olisi mun ikkuna niin tekisin niin kuin next ja yrittäisin korjata tuon fillarin yleisvaijerilla. Maksaa varmaan euron tai kaksi. Sitten jos ei meinaisi onnistua niin tilaisin koko koneiston. Tuon NA:n vaijerin jättäisin kokonaan kokeilematta, se kun ei ole ihan ilmainen ja sitä joutuisi kuitenkin odottelemaan useamman päivän.