Kirjoittaja Aihe: Polttoaineen varoitusvalo  (Luettu 2961 kertaa)

noble

  • Juniori
  • Viestejä: 12
Polttoaineen varoitusvalo
« : 25.08.10 - klo:17:15 »
Joskus aikaa ihmettelin että koskakohan polttoaineen varoitusvalo syttyy, nyt tiedän että moottori sammuu ennenkuin syttyy  ;D  Siinä tien varressa kökkiessäni totesin ettei taida '99 mäksässä moista olla - ainakaan mulla.

Onko jollain teoriaa miksi näin? Siitä viisarista sen tietysti itseäni fiksummat päättelee...
'99 MX-5 1.8

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Polttoaineen varoitusvalo
« Vastaus #1 : 25.08.10 - klo:17:55 »
Myös vanhemmissa sama homma, tai ainakin '93 NA:ssa. Syytä tuohon varoitusvalon puutteeseen ei voi kuin arvailla...

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: Polttoaineen varoitusvalo
« Vastaus #2 : 25.08.10 - klo:19:40 »
Onhan siinä se mittari ::)
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

tuma

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 828
Vs: Polttoaineen varoitusvalo
« Vastaus #3 : 25.08.10 - klo:20:02 »
Vähän aihetta sivuten... Olin ajellut mäksällä muutaman viikon ja yhtenä aamuna startatessa koneen käynnistyessä tajusin ettei öljynpainevalo syttynyt virrat päällä. Kone stoppiin ja uus yritys. Ei pala ei, samalla sekunnilla tajusin että onhan siinä se mittari :D :D Noloa tuosta tekee se että olen ammatikseni ajanut yli 10 vuotta ja tuo valon syttymättömyys olisi pitänyt huomata jo paljon aiemmin...

Ja sitten kyssäriä. Eivät tainneet autokoulussa kertoa paljonko sen mittarin pitäisi näyttää. Kylmänä kaasua reilummin painaessa nousee reilusti yli 4, lämpösenä ajaessa noin neljässä ja tyhjäkäynnillä kahden paikkeilla. Vakio 1,6NA. Olen päätellyt että mitta-asteikon mukaan nuo voisivat vaikka olla melko oikeitakin arvoja, kun ei kummassakaan reunassa olla missään vaiheessa.


NA 1,6l ´91 Classic Red

diskis

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 362
Vs: Polttoaineen varoitusvalo
« Vastaus #4 : 25.08.10 - klo:20:25 »
Ja sitten kyssäriä. Eivät tainneet autokoulussa kertoa paljonko sen mittarin pitäisi näyttää. Kylmänä kaasua reilummin painaessa nousee reilusti yli 4, lämpösenä ajaessa noin neljässä ja tyhjäkäynnillä kahden paikkeilla. Vakio 1,6NA. Olen päätellyt että mitta-asteikon mukaan nuo voisivat vaikka olla melko oikeitakin arvoja, kun ei kummassakaan reunassa olla missään vaiheessa.

Toi on nyt niin autokohtainen. Kuulostaa ihan kohtuulliselta kylläkin. Mulla nousee kuuteen kylmänä, ja jossain neljässä normiajossa. Sitten on öljyjäähdytteinen turbo ja kaksi metriä ylimääräistä öljyletkua, ties miten se nyt oikein vaikuttaa paineisiin. Ja sitten on öljystä kiinni, jos öljyn viskositeetti hammastahnan luokkaa, niin ei ihme jos paine nousee kun sitä työnnetään ahtaisiin putkiin. Olisikohan ollut 10w40 öljyä nyt autossa.

Miata.netin FAQ kertoo että ei ole aihetta huolestua ennen kun paine laskee 15 psi:hin tyhjäkäynnillä lämpimällä koneella. (noin kilon per neliösentti)

  _____/_____
D'-.    | /  )
'(O)'-...'(O)'

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Polttoaineen varoitusvalo
« Vastaus #5 : 25.08.10 - klo:20:55 »
Mul on kylmänä öljynpaineet voi käydä hyvinkin 120PSI:ssä (+8bar)
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd